Mit, eu nu ma refer la un sindicat pentru fiecare tip de activitate de sofer in parte. Eu vreau un sindicat pentru toti soferii, dar diferit de celelalte meserii, profesii, activitati din transporturi. Acest sindicat, in cadrul unei federatii poate sa aiba proiecte comune, este altceva, dar ca obiectiv principal sa aiba reprezentarea soferilor. Indiferent de tipul de transport facut, toti soferii avem probleme comune, dar distincte fata de celelalte meserii. Daca un angajator poate sa-i ceara unui picker din depozit sa ramana peste program - chiar daca o face legal -, in cazul soferilor lucrurile se complica, desi toata lumea pretinde si de la noi acest lucru, pentru soferi consecintele sunt altele. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar una e sa depozitezi marfa, alta e sa o transporti. Noi raspundem de arimare si repartizarea greutatii pe axe, dar toti sunt convinsi ca " pierdem timpul cu legatul ".Avem cheltuieli si conditii de indeplinit in plus fata de ceilalti - examene profesionale si medicale periodice, emitere de atestate si carduri, nu suntem necalificati, deci vreau excluderea notiunii de salariu minim pe economie pentru activitatea de sofer profesionist - pe cale legala, nu lasata la latitudinea angajatorului ! Noi nu lucram 40 de ore saptamanal, activitatea cumulata din conducere si " alte activitati " depaseste cu mult acest cuantum. Cei mai multi soferi au consum impus si in acelasi timp, plata/km. E ca si cum au picioarele legate, dar pusi sa alerge. Ce facem cu activitatea in echipaj, unde suntem obligati - cel putin legal - sa avem activitate cumulata de 18 sau 19 ore conducere ( si eventual alte 2 sau 3 ore de patratele, ciocanele ), dar perioada de pe scaunul din dreapta nu mai este considerata activitate productiva, pe perioada de noapte nu se beneficiaza de sporul aferent, etc, dar nici sa-mi intind oasele nu am voie. Apropo, la Waby Ungaria se fac periodic niste cursuri de actualizare a cunostintelor in conformitate cu modificarile legislative. Acum, acolo se permite folosirea patului cu camionul in miscare, de catre soferul care nu conduce, cu conditia ca patul sa fie dotat cu protectie suplimentara. A fost initiativa si presiunea sindicatului soferilor. Nu are nici o legatura cu mecanicii, depozitele, birourile, paznicii. Hai sa masuram nivelul de stress din depozit sau birou, si cel din cabina cand cobori Cheia iarna fara retarder, cand esti incarcat in Anglia cu masini de tuns iarba Bosch, dar nu ai permisiunea sa folosesti o parcare cu plata, cand esti constrans sa faci iarna Germania intr-un program, Austria + Ungaria la fel si prinzi in fata un " saffetycar " care te duce cu 75km/h, cand esti presat la telefon cu intrebari legate de a 3-a descarcare cand tu nu ai ajuns nici la prima. Trebuie sa ne descurcam in 1-2 limbi straine, sa cunoastem geografie, sa ne orientam cand GPS-ul da chix si o " tanti " de la birou ne-a dat o adresa aiurea, sa cunoastem legislatia internationala + cea specifica fiecarei tari in parte, sa fim in stare sa carpim masina ca sa putem ajunge la destinatie, in programul de 9h*80km/h=720km sa gasim timp si loc sa facem cumparaturi ( culmea, vrem sa mancam ! )etc. Una e sa impingi transpaletul prin depozit, alta e sa " impingi agregatul " pe sosea. Una e sa te uiti pe Google Map la o adresa, si alta e sa ajungi acolo pe roti. La sfirsitul programului, lucratorii din transporturi ajung acasa la familie, cei mai multi soferi se multumesc cu un telefon sau in cazuri fericite cu o imagine pe Skipe. Pot sa continui asa la nesfarsit Mit, dar nu are rost. Nu putem compara activitatea noastra cu a celorlalti. Democratie nu inseamna egalitate in drepturi, ci respectarea drepturilor in functie de aportul adus de fiecare. Si nu prea vad angajati din birou care sa se bata sa ajunga la volan. Cum am spus la inceput, vreau sindicat dar unul care sa reprezinte conditiile specifice ale acestei meserii, nu la gramada cu altele. Drumuri bune !