Ce nu se spune:
- prima luna, daca nu este completa, se plateste la km, respectiv 8centi pentru. echipaj si 9 centi singur. De exemplu, te-ai angajat pe data de 5 a lunii, 25 de zile esti pe 9 respectiv 8 centi.
- a doua luna ai salariu 1500 singur si 1700 echipaj.
- a treia luna ( calendaristica ) pe data de 15 sau 20 a lunii te trimite acasa si esti platit cu numarul de zile lucrate x 43.3 EU.
Acuma adunati si voi si-o sa vedeti ca nu este deloc roz.
Drumurile sunt 90% pe autostrazi si este foarte greu cu aprovizionarea alimentelor. Aviz celor ce urca la Oslo - acolo nu aveti ce face cu euro si daca te tine o saptamana Norvegia - Danemarca chiar trebuie sa fi aprovizionat.
Se circula mult prin Luxemburg unde este obligatoriu sa se alimenteze si nu o sa stiti sa ajungeti nici cu coordonatele gps fiindca in Luxemburg tranzitul este interzis si gps-ul nu va duce bine - intrebati la angajare de traseu.
Dispecerii te suna non stop nu tin cont ca dormi si mai au si un ton obraznic unii chiar se amuza sau fac pe sefii, lucrul acesta este cel mai rau la aceasta firma, lipsa de linisye si somn.
- aproape zilnic faci schimb de remorca, unele nu au lada si ramai cu lucrurile in brate, altele sunt incarcate prost si-ti fuge remorca stanga dreapta.
- foarte multe remorci cu probleme de ABS !!! am luat doua remorci fara frane, cu prima am mers foarte incet pana la un service, dupa certuri la telefon desigur iar a doua am refuzat sa plec cu ea din Montornes (baza carrion) cu certuri si mai mari fiindca incercau sa ma convinga sa plec cu ea asa - sa scot cablu abs ca asa-mi dispare eroatea de pe bord argumentand ca el (tehnicul de la service) are oameni la Oslo care merg pe gheata la Oslo fara cablu ABS si pana nu i-am spus sa-i trimita pe aia cu remorca asta nu au bagato in service. Ce vreau sa punctez este ca atat din partea dispecerilor cat si a tehnicienilor romani de la baza Montornes se face un pressing cu orice pret - nu sunt interesati decat sa le duci remorca, nu conteaza problemele tehnice sau oboseala soferului!.
Cine a lucrat la ei stie cat de greu se obtine un bec sau ce te chinui sa speli remorca dupa ce ai carat peste iar dispecerii stiu sa te sune sa-ti dea repede incarcare si niciodata spalatorie!!
- Se fac incarcari sau descarcari pe pauza, daca nu merge magnetul pur si simplu rupi pauza ( pe riscul firmei ce-i drept ) dar dupa noua ore incepi o noua amplitudine, se uita total ca TU nu te-ai odihnit noua ore, alta cearta cu dispecerii...
Va urez succes la ei (in ghilimele desigur) dar sa nu traiti cu impresia ca se schimba ceva, cu certitudine doar soferii !.