Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tabel Lideri

Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație pe 05/15/19 în toate secțiunile

  1. costuri mult prea optimiste... 29% consum ? merge numai la vale ? real e 35% medie la cat de scumpa e motorina prin franta,belgia si anglia... mai scade in jur de 600-700 euro din profitul ala de 3000euro lunart al patronului mai adauga si platile parcarilor (prin cam toata europa parcarile au devenit cu plata in ultimii 3 ani) si eu zic ca proprietarul va face sub 2000euro lunar pe toate cele 60 luni, asta daca totul merge ceas, si nu ia nicio amenda de pe la nemti, si nu are nicio paguba, si are sofer care sta 60 luni legat de masina si nu pleaca ca sa ai cateva saptamani moarte pana gasesti alt sofer.. etc etc... prea multe variabile iar dupa 600.000km nu mai vinzi masina aia cu 40.000euro... e plina europa de camioane second la tchann un DAF de 3-4 ani cu 350.000km e cam 38.000-40.000 euro, deci uzura la jumate dupa 600.000km si 5 ani masina va valora sub 20.000euro
    2 puncte
  2. Eu zic să nu mai vorbim ''prăpăstios'', DOAR din dorința de a părea inteligenți și mari cunoscători ai domeniului. Hai să facem un calcul... Autotractor Volvo FH 540, de 540CP, 2800Nm, priză de putere, DualClutch, 3 axe, omologare tehnică de 13t pe motrică (bun la lichide), full ADR, full option, nou... preț de achiziție 106000€ (fără TVA, factură externă) 2 rezervoare custom, de 900L total, omologate... preț 650€ (rezervorul original la schimb și montaj inclus) Compresor 4 bari, furtune și accesorii... 2400€ (montaj inclus) Set de roți de iarnă (jante + cauciucuri și lanțurile potrivite)... 10000€ (montaj și depozitare incluse, producător la alegere) UTA One pentru plata taxelor de drum... prețul diferă în funcție de depozitul depus și vechimea ca și client (neoficial, pentru un depozit de 2500€ aparatul se montează pentru ''câteva sute'')... vom considera 300€ Societate comercială, licență, agreere, metrologie, asigurare de garanție a puterii financiare, birotică și alte echipamente... 2500€ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Investiție inițială: Rată lunară: Camion... 25000€ avans 1465€ x60 Rezervoare... 650€ 0€ Compresor... 300€ 200€ x12 Roți de iarnă... 3000€ 200€ x36 UTA One... 2800€ 0€ S.C. și restul... 2500€ 0€ Contabilitate... 40€ RCA... 90€ CASCO... 180€ CMR... 85€ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Total: 34250€ 2260€ în primul an/ 2060€ în următorii 2 ani/ 1860€ în următorii 2 Costuri de operare pentru 10000km lunar Consum... 29% 2900€ Taxe de drum... 70% 1100€ (estimativ) Chirie, servicii... 700€ Costuri angajat... 2800€ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 9760€/ 9560€/ 9360€, din care ulterior se va recupera TVA La diferența dintre suma încasată și costuri, se aplică un impozit de 10% (către stat) și ce rămâne este profit net. Calculul este făcut pentru un camion nou, configurație ''șmecheră'' (vorba unui coleg) și pentru un scenariu în care odată investită suma respectivă, posibilitățile sunt foarte diversificate... prelată, frig, containere, cisterne, siloz etc. Doar că nu e echipare mega. Dacă lucrează proprietarul câștigul lui va fi în jurul a 3000€/lunar pe toate cele 60 de luni, căci doar prima revizie în primul an va fi gratuită. Dar după 60 de luni va avea un camion cu 600000km, cauciucuri relativ noi (schimbate cu un an înainte) și într-o stare bună, pe care-l va vinde cu cel puțin 40000€ (va fi tot full option). Adaugă 140000€ adunați cash și își poate cumpăra liniștit... Bentley!
    1 punct
  3. Ilie Matei-"Omul soselelor" 9 ore · Cand ai bani poti mânca, cand nu ai inseamna că nu iti e foame !! Asta e replica aia care imi tot vine obsesiv in cap si apartine unui prieten si coleg de-al meu de corporație. Aud din ce in ce mai des, mai ales din partea tinerilor cum ca vor sa isi cumpere un cap tractor si vor sa inceapa sa lucreze pe cont propriu. Ba mai mult, unii din ei se si vad patroni de corporatii la nivel national in transporturi. Nu e rau sa crezi in tine si in potentialul tau, dar citeste randurile astea inainte sa te arunci cu capul spre o roata in mers. In primul rand, acest sector este sugrumat efectiv de mici corporatisti de astia cu 1, 2 tractoare care se chinuie sa lucreze sub pretul pietei pentru a scapa de concurenta neloiala a marilor balauri ce stapanesc piata de transport din Romania. A lucra sub un pret de 0.85 centi(asta in regim propriu, fara sofer angajat) e un fel de moarte lenta, ca si cum ai lua paracetamol ca sa vindeci o tuberculoza. Trebuie luati in calcul multi factori si cifre. Ceea ce omit cei mai multi este perioada asta nefasta si tulbure pentru a face bussines in transport. Gigantii in transportul romanesc au inceput afacerile dupa anii '90, atunci cand evaziunea fiscala, salarizarile soferilor, pretul per km, le era favorabil. Asa au ajuns cateva companii romanesti sa detina monopol pe sectorul de transport din Romania. Mai exista un aspect : Transportul romanesc nu este detinut de companii romanesti decat in proportie de 40%, restul fiind subfiliale ale unor alti balauri cu radacini in tari precum Spania, Olanda, Franta, Belgia, Italia. Asta inseamna ca automat vei lucra pentru straini, ceea ce presupune un anumit tarif per km, astia fiind organizati intr-un fel de cartel tacut si departe de ochii presei, care stabilesc preturi fixe pentru camioanele si firmele romanesti. Ce inseamna asta ?? Daca ai rabdare pana la final iti explic !! Preturile oferite romanilor pentru transporturi la prelata se incadreaza intre 0.75 centi si 1 euro(asta intr-un caz bun). Preturile pentru transport frigo sunt undeva intre 0.95 si 1.20 per km . Sa zicem ca ai un contract pentru 11000 km lunar. Asta la un mediu de 1 euro per km inseamna 11000 euro lunar produsi de acel camion. Din asta se scad urmatoarele : Motorina- un consum mediu de 30 l % Taxe de drum (astea difera de la stat la stat ) Asigurare camion Leasing camion(daca nu e achitat cash ) Intretinere camion(cel putin 2 revizii generale anual ) Km care se pierd lunar, prin ocoliri, dislocari, etc Chirie remorca(daca nu esti posesor al uneia ) Intretinerea ta (aici difera de la om la om, intre 500-1000 euro lunar, daca esti fumator ) La final, cand vei trage linie, vei constata ca BMW ul ala la care sperai sa ai acces in 6 luni dupa inceperea bussinesului cu 1 cap tractor ca si tractionist la vreo caracatita, pardon, logistica de asta obscura, mai are mult de asteptat.Profitul in transportul de mare tonaj incepe sa vina, putin cate putin, de la 3-4 camioane in sus, asta dupa cateva recuperari mari de TVA, dupa cateva inginerii financiare facute de un contabil bun in care tu nu prea ai profit ca si firma, ca na, la profit platesti taxe, chestii de genul. In plus, recomand sa nu va aruncati cu capul inainte la chestiuni gen, doar pentru ca aveti vreo cunostinta care se lauda ca face bani cu sacul in domeniu.Bani s-au facut cu ani in urma, acum fac doar cei care si-au consolidat bine afacerile si care au flote mari. Cei mici, rar spre deloc au acces doar la firimituri, nici macar la bucatele. Chiar aveti impresia ca nu sunt soferi cu potential financiar de a cumpara un cap tractor ?? Sunt, insa majoritatea stau pe loc, pentru ca apele sunt tulburi, mai ales ca nimeni nu stie cu exactitate ce va reprezenta Pachetul de Mobilitate pentru transportatorii din Est. Asa ca, stimate coleg cu ganduri de imbogatire rapida din acest domeniu prin schimbarea taberei, intai stai si verifica piata, fa-ti niste calcule, apoi vei constata ca in vremurile astea e mai rentabil si mai sanatos sa fii doar sofer. Despre inginerii financiare care inca se fac, nu o sa povestesc pentru ca la un singur camion nu vei avea acces la ele. Spun doar atat : Macron, Milog, returnari de TVA, diurne, etc Dar acolo au acces la borcanul de miere doar companiile mari, ca au spatiu de manevra. Tu in schimb, cu un singur camion, vei fi sofer, mecanic, contabil, dispecer, sef coloana, secretara, etc. Te-am pus pe ganduri ?? Verifica ce am scris mai sus si informeaza-te !! Asta ca sa nu ramana vreun tanar naiv din bransa asta cu impresia ca noi suntem cumva invidiosi pe succesul si Lamborghiniul ala ce va sa vina dupa 6 luni de la achizitionarea primului camion. Ia o gura de apa, spala-te bine pe ochi si verifica informatiile. Aici sunt gratis, in piata asta nu vei primi nimic gratis, nici macar un sfat. Astept sa ai ambitie si sa fii perseverent si iti doresc sa ai atata succes incat intr-o buna zi Omul Șoselelor sa tremure cu un CV in mana la poarta firmei tale asteptand un raspuns la o cerere de angajare. Drumuri bune, dragilor !! #OMULSOSELELOR
    1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.