Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tabel Lideri

Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație pe 11/03/19 în toate secțiunile

  1. În Belgia, la containere = 3200€/lunar pentru minim 280h de muncă (crește proporțional cu numărul de ore); Olanda, prin agenție, 3000€ minim garantat (10,7€/h net); Olanda, direct la angajator, pe contract polonez = 3600€/lunar (salariu fix); Germania, 100% legal, muncă de noapte, 2 zile acasă = +/-2800€ (distribuție); Germania, cisternă alimentară, muncă de noapte = 2700€/lunar fix, 12 luni/an din care 11 luni prezent la muncă (scade proporțional cu numărul de zile de concediu); Salarii despre care știu 100% că nu sunt invenții (prieteni care lucrează), inclusiv ordine de plată văzute cu ochii mei. Deci da, există asemenea salarii. Plus că media pe piață acum, inclusiv pentru ''mânuitorii de volan'' (vorba lu' Mario), este undeva la 2000€. P.S. Când spun salarii, mă refer la totalul veniturilor din activitatea de șofer autocamion, respectiv salariu de încadrare, diurnă, decont cheltuieli etc.
    1 punct
  2. Salut. Nu cred că ești ignorat, dar postările tale sunt cam pe lângă tematica acestui loc. Forumul este dedicat unei comunități profesionale explicite, adică e cu, despre și pentru șoferi. În afară de topicurile cu bancuri și glume și cele de mica publicitate, mai toate subiectele sunt dedicate domeniului. Iar tu vii și spui, ba că nu ești șofer de camion, ba că din cauza tatălui ai deschis acest topic, ba că nu știi ce vrei de la viață... și în același timp nici nu pui o întrebare concretă. Vrei să te faci șofer de camion? Ok, succes... numai că: Este o meserie grea. Frumoasă... dar grea. Cei care-și dau cu stângu'n dreptu', cei cu 2 mâini stângi, gingașii și delicații nu prea au ce căuta în branșă. De ce? Pentru că e un mediu solicitant, atât fizic cât și mental. Ține cont că toți factorii de influență din lista inspectorilor muncii, toți se aplică în această meserie. Pe un programator, într-un birou drăguț în vreo multinațională, îl cam doare undeva de starea vremii... el va lucra la fel. Sau de greutatea tastaturii... la fel, irelevantă. Sau lățimea holului pe care merge către spațiul de recreere. Camionagii în schimb nu au luxul de a da ''skip'' la vreun astfel de factor de influență... ei trebuie să-și facă treaba la fel și la -12 grade și la +35, și pe autostradă și pe drum sub 6m, și cu 16t și cu 40+t (iar diferențele sunt uriașe) etc etc etc; Camioanele sunt mașinării mari, grele și complexe. Dar în același timp trebuiesc manevrate cu delicatețe și finețe. Folosit cum trebuie, te va ajuta să-ți faci treaba pe care o ai de făcut, îți va oferi confortul de care ai nevoie și va fi prietenul tău necuvântător. Dar dacă îți bați joc de el, chiar și pentru o fracțiune de secundă, te va taxa scump... de multe ori prea scump; Mediul de lucru este unul foarte complex și foarte volatil. O simplă nevoie de realimentare se poate transforma într-o ditamai problema (nu găsești o stație din rețeaua agreată, sau o găsești dar cititorul de card nu funcționează etc). Acum ești pe drum, ''cu program berechet'' (ca să folosesc jargonul specific), acum primești alte dispoziții și te trezești că n-ai timp nici de un pipi; (Exemplu personal. Aveam 5+ ani de șoferie când am ajuns să mă pun pe burtă lângă vagon (avea spoilere de jur împrejur) și să mă uit în ce Doamne iartă-mă tot lovesc, că nu reușeam să mă lipesc de rampă. Cum mă apropiam la cca. jumătate de metru așa, cum se oprea brusc... După jumătate de oră de târât pe burtă, mi-a zis un coleg că remorca are senzori de parcare și că atunci când se oprește așa brusc să țin frâna apăsată câteva secunde și ulterior pot să continui să dau înapoi până la rampă. Cum frânele se blocau și rămâneau așa, nu se mai auzea nici fâsâitul specific eliberării camerelor de frânare, deci nici prin cap nu mi-a trecut că de fapt propriul sistem de frânare râdea de mine... Și uite așa, ora de începere a descărcării a fost cu 12 minute peste cea prevăzută, motiv pentru care mi s-a frecat ridichea ulterior); Și nu în ultimul rând, de fapt cel mai important lucru... trebuie să-ți placă provocările. Trebuie să ai microbul ăsta în sânge, altfel doar o să te chinui. Nu există un tip anume făcut pentru a fi șofer, dar nici oricine nu poate fi. Șoferia nu e doar o meserie, e un mod de viață.
    1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.