se consuma aproximativ 1l de motorina pentru a aduce un vehicul de 40t de la 0km/h la 80km/h...in conditii de drum drept, forta de inertie fiind cea care trebuie invinsa, odata atinsa viteza constanta(de croaziera) forta de inertie este nula.
scade consumul daca:
- atingi cat mai rapid posibil aceeasta viteza
- eviti opririle de fiecare data cand este posibil, ptr a limita astfel cat mai mult manevrele de readucere a vehiculului la viteza de croaziera.pentru a putea face asta trebuie sa anticipezi fiecare situatie si sa utilizezi de o manevra optima energia cinetica acumulata de la plecarea de pe loc
- incarcarea la capacitate maxima a vehiculului contribuie la micsorarea consumului de carburant
- metodele si stilul de conducere, faci ecomonie cu cat mergi mai lin si linistit, demaraje si franari cu intensitate mare
- reducerea consumului de carburant la o functionare a motorului cu moment mare si turatie redusa
- pentru o rezerva de putere se mentine turometrul in zona verde
- cauciucuri care sa opuna o cat mai mica rezistenta la inaintare
- cele mai mici consumuri se inregistreaza in intervalul de turatii in care motorul dezvolta momentul maxim
motoarele subturate consuma, schimbarea vitezelor in afara zonei verzi max albastra a turometrului consum mare, franare brusca consum mare
- retarderul nu iti scade consumul, in plus daca este hidraulic iti reduce cu intarziere si nu poti sa te bazezi pe el decat sa iti compenseze franarea la coborare
si sunt convins ca astea le stiti dar nu avem ce face
reglaj frane
stare drumuri
starea vremii
starea tehnica generala a vehiculului