nu vreau sa fiu rau, dar da, e corect saritul vitezelor si mersul pe liber. ca sa fiu mai clar (desi toti fiind soferi profesionisti ar trebui sa stim aceste lucruri):
- saritul vitezelor: am zis 2/4/6. iata de ce (iti propun sa incerci): cand pleci de pe loc pleci cu a 2-a (doar daca nu esti in panta si incarcat); incearca sa tii acceleratia pana la capatul liniei verzi si apoi da-i direct a 4-a si ai sa vezi ca intra in celalalt capat al liniei verzi; la fel cu 4 si 6. care e diferenta? cand schimbi viteza, imediat apesi acceleratia ca sa ridici puterea in motor. de fiecare data cand faci asta se consuma benzina. in loc sa schimbi 2,3,4,5,6 schimbi doar 2,4,6. daca nici acum nu ai inteles te indrum spre un curs CPC (obligatoriu pentru toti soferii cu categoria c sau d).
- "pe liber": te miri de parca as fi spus sa urci dealul pe liber; normal ca e imposibil asa ceva. dar cand esti pe drum drept (la vale e de preferat sa nu faci asa ceva ci sa folosesti frana de motor) si vezi semaforul la 1 km in fata, ce faci? din cate imi dau eu seama sunt 2 variante: varianta 1 (a ta): ii dai bice si tii pedala de acceleratie la podea poate prinzi verde. uneori merge si treci dar alteori se face rosu. gandeste-te cata energie a consumat camionul cat ai tinut tu pedala apasata si deodata tre sa pui si frana brusca, ba poate ti se si rastoarna marfa din spate. varianta b (a mea) scoti din viteza, adica "pe liber" si ai sa vezi cu surprindere ca acul de la turometru se duce spre 1000 sau la cat e fixat minimul, uneori 1500. asa ai timp sa franezi si lejer, fara bruscari. partea naspa e ca ai mai multe sanse sa prinzi rosu si pierzi timp, dar castigi benzina si castigi uneori viata (de la viteza se trag multe accidente).
am scris cele de mai sus nu ca sa te iau in ras ci doar mi s-a parut ca tu o faci pe "nestiutorul" cu faza pe liber. noroc si drumuri bune. kostel.
La un camion ca sa scoti consum trebuie sa ''mangai'' pedala de acceleratie si la semafor sau la vale mai bine lasi camionul in viteza nu il lasi ''pe liber'' ca atunci consuma....cand este in viteza si lasi libera acceleratia ruleaza din inertie si consumul este 0..