Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Crio

Members
  • Număr conținut

    17
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre Crio

  • Dată Naștere 04/01/1980

Profile Information

  • Locatia:
    Buftea

Contact Methods

  • Yahoo
    criogenik2002

Crio's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputație Comunitate

  1. Licenta obligatorie pentru 2,4 – 3,5 tone Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 11/2013, pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere s-a introdus obligativitatea licentierii intreprinderilor pentru a putea efectua transport cu vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata este cuprinsa intre 2,4 tone si 3,5 tone, care efectueaza transport rutier national de marfa. Totodata, obligatia licentierii revine si intreprinderilor care doresc sa efectueze transport rutier national contra cost de persoane cu autovehicule avand 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru transportul de persoane. Aceeasi obligatie de licentiere revine si intreprinderilor care doresc a efectua transport rutier national contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate. Urmeaza ca modalitatea de licentiere pentru transporturile mentionate mai sus sa fie stabilita prin norme metodologice. Remarcam faptul ca ”licentierea” se aplica doar in cazul transporturilor nationale, deci, in cazul transporturilor internationale nu este necesara licentierea. Este nefireasca aceasta licentiere atata timp cat la nivelul Uniunii Europene nu prea exista o astfel de reglementare. aici http://ro.bursatransport.com/juridic/de ... uarie-2013 ... ai de citit ca sa intelegi ceva mai bine ... ii doar un link .
  2. Crio

    REPUTATIE

    mdea! ... cam asta exprimare o gasesc ... inteles sistemul ,nu-mi bat capul ... multumesc ...
  3. Crio

    REPUTATIE

    Eu am dat plus ... PS: la ce foloseste ... inca nu am inteles ... dar fie ...
  4. Crio

    dilema

    eu personal am mai intalnit ... dar undeva in bord era un sticker care avertiza ca folosirea telefonului mobil ... poate afecta anumite sisteme electronice ... (electronica de la mercedes in cauza ... acolo am intalnit) ... acum ... la cata electronica au .... ma gandesc ca o "lucrare" (in service sau nu ) la electrica masinii ...
  5. După trecerile la nivel cu calea ferată curentă, la o distanţă mai mică de 50 m de acestea, sunt interzise oprirea (+ staţionarea), întoarcerea şi mersul înapoi (depăşirea este permisă !). acu' ,nu mai sunt eu incepator ,da' na!
  6. ma bag si eu : - ceva mobra 50s - apoi un suzuki dr 650 se - apoi yamaha xv 535 virago - apoi honda vt 750 c2 ace - apoi honda xl 650 v transalp - apoi bmw r1100rt sper un HD RoadKing ... dar mai am de volanit pana ajung acolo cazaturi - mai mult din cauza greutatii jucariilor ... deci de pe loc ...
  7. corect @oldtrucker cam asa-s corecte ... parerea mea ... sau ... nu ...
  8. Crio

    MAN Erori

    dar mai este postat ... [ataşament şters de admin din cauza vechimii]
  9. da ...codul gs 17 este de la ambreiaj si apare impreuna cu un alt cod gs 22 ... service ...
  10. http://www.transporturi-rutiere.ro/noutati/Modelul-scrisorii-CMR-innoit-dupa-30-de-ani.html asta ca sa nu dau copy/paste ... Drumuri bune!
  11. mai notam cele 30-40 zile pana vine si cardul ... (asta pe langa 30-40 zile pana vine atestatul) , nu se poate conduce ... fara ele eliberate ... am intrebat personal ARR Prahova ,raspunsul ... i-ati concediu'. Drumuri bune colegii.
  12. Ordonanta nr. 43 din 15.04.1998 Ordonanta de urgenta nr. 43 din 15.04.1998 privind regimul drumurilor *) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 82 din 15 aprilie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 158 din 22 aprilie 1998, dandu-se textelor o noua numerotare. Ordonanta Guvernului nr. 43 din 28 august 1997 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 221 din 29 august 1997. Art. 67 Prevederile prezentei ordonante intra in vigoare la data de 1 ianuarie 1998. Pe aceeasi data se abroga Legea drumurilor nr. 13/1974, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 107 din 31 iulie 1974, Legea nr. 37/1975 privind sistematizarea, proiectarea si realizarea arterelor de circulatie in localitatile urbane si rurale, republicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 82 din 6 septembrie 1978, Legea nr. 43/1975 pentru stabilirea normelor privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor, publicata in Buletinul Oficial, nr. 136 din 27 decembrie 1975, cu modificarile ulterioare, si prevederile referitoare la drumuri din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 257/1959 privind rationalizarea folosirii terenurilor situate de-a lungul cailor ferate si drumurilor, precum si orice prevederi contrare. ANEXA Nr. 2 TONAJE, GABARITE SI PRESIUNI A) Limitele maxime ale tonajelor pe osii: -------------------------------------------------------------------------------- Categorii de drumuri Tipuri de Distanta intre axele alaturate din punct de vedere osie ------------------------------- al sistemului rutier < 1,40 <= 2,00 > 2,00 -------------------------------------------------------------------------------- Drumuri modernizate, simpla 10,0 (11,0) europene (E) si alte dubla (tandem) 16,0 (18,0) drumuri deschise triplat (tridem) 22,0 traficului greu, conform listei aprobate de Ministerul Transporturilor Alte drumuri modernizate simpla 8,0 dubla (tandem) 14,5 triplat (tridem) 20,0 Drumuri pietruite simpla 7,5 dubla (tandem) 12,0 triplat (tridem) 16,5 -------------------------------------------------------------------------------- NOTA: Tonajele din paranteza (...) se aplica in cazul autovehiculelor cu suspensie pneumatica, pe masura reabilitarii drumurilor. Se considera osie dubla (tandem) combinatia de doua axe avand distanta dintre ele de cel mult 2,0 m. La greutati inegale pe axe, tonajul pe axa cea mai incarcata ce face parte din tandem nu trebuie sa depaseasca tonajul maxim admis pe osia simpla pentru categoria de drum respectiva (10,0 2, 8,0 t, respectiv 7,5 t). Se considera osie tripla (tridem) combinatia de trei axe avand distanta dintre ele de cel mult 1,40 m, iar masa pe doua axe alaturate facand parte din tridem nu trebuie sa depaseasca tonajul maxim admis pe osia dubla (cu aceeasi distanta intre axe) pentru categoria de drum respectiva. Pentru osii multiple constituite din mai mult de trei axe alaturate, masa pe orice grup de axe alaturate nu trebuie sa depaseasca tonajul admis pe osia astfel constituita (in functie de distanta dintre axe) pentru categoria de drum respectiva. Presiunea specifica pe imbracamintea drumului nu trebuie sa depaseasca 6,0 daN/cm2 pentru osia nemotoare si 7,0 daN/cm2 pentru osia motoare. Tonajele totale maxime admise pentru vehicule sunt urmatoarele: Autovehicule: - cu doua axe, avand distanta dintre axe: • mai mica de 4,0 m ................................................... 16,0 t • egala sau mai mare de 4,0m ................................. 17,0 t (18,0 t) - cu trei axe ............................................... 22,0 t (24,0 t) - cu patru axe .............................................. 24,0 t (30,0 t) - autobuz articulat cu trei axe ...................................... 26,0 t Remorci: - cu doua axe, avand distanta dintre axe: • mai mica de 4,0 m ................................................... 16,0 t • egala sau mai mare de 4,0 m ......................................... 17,0 t - cu trei axe ........................................................ 22,0 t Combinatii de vehicule: - autotractor cu sa si semiremorca: • cu trei axe ......................................................... 30,0 t • cu patru axe, avand distanta dintre axe: - sub 2,0 m ....................................................... 34,0 t - egala sau mai mare de 2,0 m ..................................... 36,0 t • cu cinci si sase axe (indiferent de distantele dintre axe) .......... 40,0 t - autotren (autovehicul + remorca = total patru axe) ................. 34,0 t • combinatie avand cinci sau mai multe axe ............................ 40,0 t NOTA: Tonajele din paranteza (...) se aplica in cazul autovehiculelor cu suspensie pneumatica, pe masura reabilitarii drumurilor. C) Dimensiunile maxime de gabarit (inclusiv incarcatura) sunt urmatoarele: latime ............................................................... 2,50 m NOTA: Prin exceptie, pentru vehicule frigorifice avand caroseria izoterma cu pereti grosi se admit latimi de maximum 2,6 m. inaltime ............................................................. 4,00 m lungimi: - vehicul fara remorca .............................................. 12,00 m - remorca ........................................................... 12,00 m - vehicul articulat ................................................. 16,50 m - autobuz sau troleibuz articulat ................................... 18,00 m - autovehicul cu remorca (autotren) ................................. 18,35 m - tramvai ........................................................... 30,00 m NOTA: Fiecare vehicul sau combinatie de vehicule in miscare trebuie sa se poata inscrie pe o suprafata inelara cu o raza exterioara de 12,50 m si o raza interioara de 5,30 m. Distanta intre axa articulatiei si limita posterioara a unui vehicul articulat nu trebuie sa depaseasca 12,00 m. Acum sa nu crezi ca sunt altceva decat un coleg care s-a lovit de cea ce cauti si tu . PS: Cea ce postez este cea ce stiu eu - nu stiu daca legile ,ordonantele ,etc mai sunt in viguare sau sunt abrogate. Daca cea ce este mai sus aduce lezari unor persoane sau companii orice moderator este rugat sa editeze/stearga.
  13. Regulament de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice , Capitolul IV ,Art. 30 ,litera c ,scrie asa: Categoria BE : ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750 Kg ,iar masa totala maxima autorizata a intregului ansamblu depaseste 3.500 Kg. Ordonanta nr. 17/24.01.2002 publicata in MO nr. 94/02.02.2002 (etc ,ceva cu in temeiul nush care lege ) - se refera la timpii de conducere si a perioadelor de odihna , zice la Art. 3 alineatul (1) : "prevederile prezentei ordonante nu se aplica transporturilor efectuate cu : lit. a) vehiculelor destinate transportului de marfuri ,a caror masa maxima admisa ,inclusiv remorca sau semiremorca ,nu depaseste 3.5 tone lit. j) vehicule specializate de depanare lit. l) vehicule folosite pentru transporturi necomerciale de bunuri in folos propriu" etc - mai sunt aici exceptii http://tahografe.leal.ro/legislatie/ordonanta%20nr.17.pdf tabelul de jos poate ajuta si el ... din ce imi mai aduc aminte si sub rezerva "nu stiu daca mai sunt in viguare si/sau daca se aplica la cazul de fata": - daca mma a remorcii peste 3500 kg sistemul de franare obligatoriu cu aer - daca mma a remorcii peste 750 kg si sub 3500 kg sistem de franare obligatoriu (inertial sau electric) - distanta dintre osia din spate a autovehicolului si osia fata a remorcii nu mai mica de 3 metri - mai era un considerent pentru semiremorci : distanta (in plan orizontal) intre axa pivotului de cuplare si orice punct din partea frontala (a semiremorcii) sa nu depaseasca 2.04 metri. *mma = masa maxima autorizata acum, daca vrei sa "ajuti un prieten" sa aduca o masina din nush ce tara ,ai grija mai ales in ungaria (nu zic sa nu ai grija in general) la greutatea incarcaturii ,majoritatea remorcilor (pe 2 axe) au mma 1600 kg (alea mai ieftine) si politistii unguri sunt "geana" pe chestia asta din cauza bulgarilor care pun pe remorcile astea mici si 2000 kg ,chiar si asa cred ca opelul (numa frontera sa nu fie) ar arata tare ciudat cu un Q7 Long in spate (nu ca nu as fi vazut - Logan 1.4 MPI cu o rulota pe 2 axe). sper ca ajuta ... daca nu un moderator sa ii dea delete
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.