Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

valy5110

Members
  • Număr conținut

    97
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

valy5110's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Reputație Comunitate

  1. Sfatul meu legat de chirie este sa cauți bine.( trebuie sa mergi fizic sa vezi camera/casa. pe internet vezi ceva, iar când ajungi acolo.....dezastru). Nu neaparat o chirie ieftina o sa fie si in avantajul tau. Preturile difera de la un oraș la altul si de la cartier la cartier( nu luam in considerare Londra ), plus ca apare si traficul care adaugă la orele de program. După ce afli exact orașul, poate reusim sa te ajutam cu ceva sfaturi. Bafta la interviu si poate reușești sa te angajezi la o firma fără prea multi non-UK 🙊. Sent from my SM-G903F using Tapatalk
  2. Uita-te bine pe procesul verbal, sunt puncte de penalizare sau puncte de amenda ? Personal, nu am avut nici un proces verbal in Rom cu puncte de penalizare ( si au am tot permis UK ) . In UK, daca ai permis RO, punctele care le primesti sunt valabile doar in UK si conform legislatiei in vigoare.( daca pana la expirarea punctelor iti preschimbi permisul RO in cel UK, acesta din urma o sa-l primesti inclusiv cu punctele de penalizare atribuite vechiului permis RO). Dar cel mai usor afli singur. Intri pe internet si iti verifici permisul de UK. Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
  3. Kem, personal nu am inteles expresia " 24 de ore calendaristice..... " . Calendarul nu are nici o legatura cu perioadele de 24 ore sau cu cate programe poti deschide in aceasta perioada, exceptand regula celor 90 de ore. ( aberatii de genul : nu pot sa plec Duminica in cursa, saptamana incepe de Luni / chiar daca orele de condus nu depaseau cele 90 de ore in 2 saptamani consecutive. ) Raspunsul din partea mea la intrebare este simplu: Soferul cauta alta firma. Asta daca nu cumva este platit cu aprox 1000€ / saptamana.
  4. Nu am zis ca nu ai procedat corect. Bineinteles ca tu stiai exact in ce situatie te afli. Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
  5. DoctorMaxx, daca ai inceput la 5:25, parca trebuia sa inchei programul pana la 18:25 ca sa poti efectua un repaus zilnic de min 11 ore. Sau avea-i posibilitatea efectuarii unui repaus zilnic fractionat? Daca avea-i varianta 2, cel mult tu putea-i sa duci vagonul si sa-l drop-ui in rampa la incarcat, urmand sa-l ridici dupa cele min 9 ore de repaus fractionat. Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
  6. cri5tian, totusi afirmatia este clara. Dupa 14:30 de activitate, urca pe tren, apoi coboara si se parcheaza. Deja am ajuns la 16 ore, deci traversarea in sine dureaza maxim 1 ora. De unde cuseta?? Si chiar daca in cele 14:30 a avut un repaus continu de 3 ore, daca a depasit 1 ora imbarcat - debarcat, tot nu este legala traversarea. PS: Poate ma insel, dar la 14:30 de activitate traversezi cu trenul sau ferry doar daca traversarea dureaza minim 9 ore. Sau poate dureaza traversarea 15 min, sa mai ai timp sa te si parchezi.
  7. andreian, ar trebui sa citesti postarile de mai sus. Daca trenul respectiv are cuseta ( ceea ce nu prea cred ), atunci ai avea acoperire legala. De ce am zis ca nu cred, pentru ca nu am intalnit pana acum la nici o traversare mai scurta de 3 - 4 ore sa ai cuseta. Raspunsul la intrebarea ta, este deci simplu: ilegal
  8. Giani, iar interptretezi: cand am afirmat eu ca 5 ore "patrat" + 6 ore "pat" inseamna odihna zilnica normala? Nu te-am contrazis cand ai zis ca ai avut parte de toate compensatiile legale, m-am referit la faptul ca putea-i sa refuzi sa pleci in cursa daca ai observat ca e ceva in neregula cu colegul tau. Asta e cu totul altceva, bine ca nu ai patit ceva mai grav. Fery, daca ai zis ca ai camionul tau, intrebarea mea este " Care domni de la conducere ? " , tu nu ai chiar nici un cuvant de spus? E camionul tau, programul tau.....viata ta. Nu am fost "patron" , dar presupun ca in momentul in care ai "luat" cursa, apoi ai ajuns la timp la incarcare si ai fost "pus pe tusa" , ai dreptul la compensatii, cu atat mai putin sa fii tras la rapundere pentru perioada de odihna zilnica pe care ai fost OBLIGAT sa o efectuezi pentru ca ei nu au avut marfa la ora programata. ( Perioada in care tu nu ai profit, ai pierderi ) Giani, si inca ceva, de cand POA intra in categoria timpi de lucru ( ciocane sau condus ), sau poate POA = period of activity Mai trebuie sa faci si diferenta intre "incarc" si "sunt incarcat",cea de a doua afirmatie insemnand ca NU pun mana la munca. Si daca eu descarc/incarc, nu stau la discutii la telefon cu biroul, sau ar trebui sa ma opresc sa vad ce-si mai doreste vreun dispecer? Telefonul de firma sta in cabina in timpul operatiunilor de incarcare/descarcare. ( nu de alta, da sa nu cumva sa-l scap pe jos sau printre marfa ) Rog un moderator sa unesca posturile, nu merge functia edit. Multumesc
  9. Mario, my bad: repaus zilnic normal. Recomandarea a sunat asa : "After 9 or 11 hours of uninterrupted break, when you move your truck, you MUST start your new period of work, even if you are getting on a ferry or train." Nu aducem in discutie aberatii precum intreruperea repausul saptamanal, fie el redus sau nu. Daca esti in afara portului, sunt de acord cu tine, nu este recomandat, deoarece sunt prea multe situatii neprevazute care pot sa apara.
  10. Giani, in primul rand, daca aveam mentalitate de dispecer, ma angajam dispecer, clar? Sunt si alti colegi care afirma ca nu folosesc "patratelul" , dar tu nu ai cum sa procesezi acest lucru, esti setat pe ideile tale si atat. Daca eu primesc incarcare si eventual drop-uire de vagon inainte ca eu sa ajung la firma unde descarc, cand sa am POA ? As mai avea o intrebare, ai tu "puterea" sa nu raspunzi la telefon daca te suna biroul cand incarci/descarci, sau esti la pauza? NU cred, si asta ne diferentiaza pe noi doi. Ai amintit mai sus de accidentul pe care l-ai avut. Nu vreau sa ma intelegi gresit, imi pare rau ca ai avut exp neplacuta a unui accident destul de grav, dar partial este si vina ta. In momentul in care ai vazut ca acel coleg al tau nu este apt, aveai optiunea sa nu pleci cu el in cursa. Iar la afirmatia ta cu camionul platit cash, dar totusi preferi sa fi la cheremul unor firme si a unor dispeceri , NO COMMENT
  11. Mario, discutam strict de intreruperea de maxim 2 ori, imbarcare + debarcare. La pct 2, am zis clar ca sunt in terminal, nu in afara portului, deci se subintelege faptul ca ori iau biletul inainte de inceperea repausului, ori inainte de imbarcare. Aici reformulez intrebarea mai simplist: Ce importanta are daca stau 3 ore sau 12 ore in terminal, pauza tot de 11 ore este luata in considerare. Daca stau 11:05 inainte de imbarcare, apoi incep programul, traversarea dureaza 8:30, inseamna ca programul meu de lucru in ziua respectiva se reduce la 6 ore. La pct 3, si eu l-am contrazis, dar fiecare cu parerile lui. Pe scurt, pct 1 si 3 rezolvate, dar cu pct 2, nu sunt inca 100% convins, nu am vazut sa scrie in lege ca durata maxima de repaus inaintea imbarcarii sa nu depaseasca 9 sau 11 ore, ci doar ai obligativitatea efectuarii unui repaus de minim 11 ore.
  12. Salut tuturor, am citit tot ce s-a scris mai sus, si nu am gasit situatiile de mai jos, primele 2 direct legat de subsemnatul, cea de a 3-a, discutie purtata ieri in cuseta: 1 - control BAG la care mi s-a sugerat folosirea functiei "ferry" din momentul in care m-am parcat in terminal inaintea imbarcarii, apoi dupa urcarea pe vapor, si daca este nevoie de continuarea pauzei, folosirea functiei si dupa coborare. Toate acestea ducand la evitarea unor eventuale neintelegeri legate de pauza efectuata la traversarea cu ferry 2 - "angajatul" din birou care se ocupa de analizarea cardurilor, diagramelor si a gps-urilor montate pe camioane, afirma sus si tare ca daca am deja efectuat un repaus zilnic normal sau redus in terminal inaintea imbarcarii, sunt obligat sa-mi incep programul pe ziua respectiva inaintea urcarii pe ferry. Adica nu pot intrerupe repausul pentru 10-15 min cu continuarea pe ferry si sa incep programul inainte sa cobor de pe barca. 3 - Un coleg de cuseta afirma ca el procedeaza in felul urmator: cand intrerupe pauza pentru urcat pe ferry, selecteaza functia OUT pentru a nu i se mai contoriza minutele conduse in arcul de 24 ore.( functia o foloseste doar pentru miscarea efectiva, in rest utilizeaza functia "ferry", face minim 11 ore de pauza, are cuseta, etc ) A continuat spunand ca a avut control atat de la VOSA cat si in Franta si agentii nu au avut nimic de obiectat. Mentionez ca discut strict de traversarea unde ai acces la cuseta. Drumuri bune !
  13. Fery, daca disponentii nu stiu sa-si planifice incarcarile, descarcarile, camioane, vagoane,.... este doar problema lor. Daca am nevoie de pauza sau nu mai am program de condus, ma opresc. Cel putin la firma unde lucrez momentan, biroul doar planifica cursele, nu iau decizii asupra programului de condus al soferului.
  14. laurentiumihale, nu am nimic personal cu nici un coleg care lucreaza la firme gen Leatrans, KCT, Breen..... dar tin totusi sa te contrazic cand afirmi " Nu pot spune ca banii erau putini.... ". Firmele de transport in Irl platesc in medie 2400 - 2600€ / luna, deci poti face si singur calculele. Si asta cu contracte pe Irl, nu prin intermediari, taxe platite in Irl, program de lucru respectat, etc. Nu mai discutam de faptul ca cei care lucreaza la firmele mentionate mai sus au contracte pe RO, BG, NL, SK , deci FARA nici un drept de apel ( in Irl ) in cazul in care nu sunt platiti la timp sau cu sumele mentionate in asa zisele contracte de munca. Concluzia mea este urmatoarea :........ Romanii strica salarizarile si ritmul normal de lucru oriunde s-ar afla. Drumuri bune tuturor !!!
  15. Nu am zis ca soferul NU trebuie sa asigure marfa. Daca intradevar soferul nu a asigurat marfa, el este cel care o sa fie tras la raspundere, de acord pana aici. Dar sa luam o situatie foarte des intalnita la mine: Ridic vagon din port ( incarcat, sigilat ), pe traseu sau la descarcare apar nereguli ( marfa neasigurata corespunzator, deteriorata, masa maxima depasita, sau greutatea pe axe nerepartizata corespunzator, etc. ). Intrebarea mea este urmatoarea : De ce sa fiu EU cel tras la raspundere ?!? Nu luam in considerare un eventual accident ( Doamne Fereste ) din vina soferului. Drumuri bune.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.