Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

vulcan

Members
  • Număr conținut

    35
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

vulcan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Reputație Comunitate

  1. Salut,am înțeles ca ești tractionist in Spania,poți sa mi spui ce firme sunt serioase si au nevoie de Tractionisti? Eu am tras la Lodisna,dar plătesc putin si la Caliche,dar la astia nu prea se fac km. 

     

  2. Pe autostrada coborand de la Clermont Ferand catre Beziers, la iesirea dintr-un tunel e un radar pe restrictie de 50km/h. Eu mergeam cu 51...rezultat: 90 euro amenda.
  3. Nu exista sau daca e, e mai mica de 6 km/ora. eu am luat 45€ pentru 86km/ora pe restrictie de 80 pe A63. Pentru 55/ora pe restrictie de 50, pe un departamental pe langa Bezieres am platit 90. diferenta era ca una era pe autostrada in afara localitatii si una in localitate...
  4. Asta la Vascautii din deal sau unde? Parerea mea e ca cei mai multi km poti sa ii faci pe franta sau spania, noaptea. 380-385 km/4h30'...si daca nu esti limitat la 85...
  5. Se urca cu 26-27tone, 21pe cmr...se merge pe traseul ales de ei, doar pe autostrada, cobori gol de la marseille pana la oliva...km goi pe spania nu se platesc de la ultima descarcare in baza (oliva)trebuie sa ajungi la descarcare tu stii cum, nu-i intereseaza daca poti...spune tot, victor. In schimb, sunt seriosi cu banii.
  6. Inca o dovada ca de umflati de sine cum sunteti si pusi vesnic pe harta, nu mai sunteti capabili intelectual de a intelege ceea ce scrie unul sau altul aici. 1: Domnule Gongy, eu nu imi permit sa va tutuiesc. Va rog sa imi redati textul de lege care nu imi permite sa fac un repaus zilnic normal in situatia in care astept sa fiu incarcat, Cum spuneam mai sus, aceasta activitate reglementata de legi in vigoare si nu de decretul ¨Gongy¨ este considerata timp de lucru(si nu timp la dispozitie) daca si numai daca nu cunosc durata cat voi sta in rampa. Altfel...Textul, va rog. 2: Domnule Cristian, sti care e diferenta dintre un scolar inteligent si un tocilar? Tocilarul invata greu si mecanic. Invata teorema dar nu stie sa rezolve problema...Din pacate ai invatat mecanic, sti legea dar...mai sunt, nu esti singurul, genul: pauza e de 45´da eu fac 50 ca sa nu zica nimic BAG-ul...legea imi da voie dar eu cred totusi ca nu e bine deci nu fac...Daca esti in parcare in pauza si ia foc camionul de langa tine ce faci? Sigur ai auzit ca se poate sa misti in situatii de urgenta...Daca zice cel de la IKEA(parca ar fi de la trezoreria statelor unite, adica domle, eu am descarcat la IKEA, sti cu cin´ te pui? sa iesi din rampa lasa sa cheme politia. Vine, pune stampila pe bon si iesi. Dar, eu vorbeam de situatia cand ti se spune: stai in rampa ca te descarcam, te incarcam din nou mai tarziu si vii peste 11 ore sa iei actele. Asta e situatia cand stiu timpul cat stau in rampa. Citeste mai sus cu atentie... 3. Domnule Giani Grecu, cuvantul ¨ortac¨nu mi se potriveste...deoarece:a) a fost scris la modul tendentios si nu am fost la lopata deci nu puteam ramane la ea. Ce am postat eu din codul muncii era strict pentru Cristian si in aceeasi idee pe care ati enuntat-o si dv, adica prezentarea trunchiata a unui text duce la intelegerea gresita a lui. Dar asa, pentru cultura mea generala, ca unul a carui meserie la terminarea liceului era prelucrator prin aschiere, spuneti-mi si mie cand s-a schimbat denumirea din: raza de curbura(cum era pe vremea cand am facut eu scoala) in cota de ovalitate si daca exista conicitate necontrolata...E adevarat ca e mult de atunci, oi fi uitat, pacatele mele. Si, un strung automat face o piulita daca e reglat de cineva, ceea ce poate fi mai dificil decat sa iei 0,25 mm la un vilbrochen la rectificare. Apoi, spre deosebire de altii, eu chiar fac treaba asta ca imi place pur si simplu...am mai spus si in alta parte, am oarecare venituri in tara care mi-ar permite sa traiesc decent si fara sa lucrez ca ¨manuitor de volan¨cum sunt. Deci spre deosebire de dv domnule Giani, nu lucrez sa scap de mizerie si sa nu fiu muritor de foame. Si, sunt propriul meu sef, nu imi spune nimeni ce si cum si cand sa fac, avand camionul meu. Dar, e doar unealta de care ma folosesc, nu e Dumnezeul meu. Deci iar aruncam vorbele asa, fara sa stim cui si dece, doar ca sa fim bagati in seama. In ce ma priveste, nu am inceput aici meseria asta si nici nu am invatat-o aici. Nici nu depinde practicarea ei de a fi membru sau nu aici. Declar ca mi-e scarba de toate rabufnirile astea de prostie orgolioasa si daca vreun moderator se simte jignit il rog sa binevoiasca a-mi sterge contul ca oricum nu voi mai intra pe aici. Drumuri bune
  7. Art. 135 codul muncii: (1) Salariaţii au dreptul între două zile de muncă la un repaus care nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive. (2) Prin excepţie, în cazul muncii în schimburi, acest repaus nu poate fi mai mic de 8 ore între schimburi. Ia citeste aici, sa vezi ca mai sunt situatii cand daca interpretezi legea cum vrei tu o iei pe aratura. Cum se va descurca angajatorul tau la un control ITM? Conform cu articolul de mai sus din codul muncii tu gresesti in fiecare zi daca nu faci pauza de 12 ore consecutive. Oare??? Regulamentul 165/2014 articol 34 aliniatul 5 litera b trimite la directiva 15/2002. Directiva CE nr. 15 din 11 martie 2002 articolul 3 defineste clar asta.Dar tu esti prea plin de tine ca sa intelegi. Sau crezi ca doar tu intelegi limba romana? Din moment ce legea spune clar ca: `timp de lucru` reprezinta:in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica: perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele: conducerea autovehiculului; incarcarea si descarcarea; curatenia si intretinerea tehnica; toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.; perioadele de timp in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie inaintea plecarii fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei in chestiune, sau in conditiile generale negociate intre partenerii sociali si/sau in conditiile legislatiei statelor membre; Regulamentul 3820/85 art 7/ 4 defineste: „repaus” înseamnă o perioadă neîntreruptă de cel puțin o oră în cursul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său; Toate acestea, coroborate, spun ca daca eu astept sa se faca incarcarea, daca perioada de timp e cunoscuta dinainte, eu pot dispune liber (nu poti) de timpul meu si aceasta se numeste pauza sau repaus zilnic daca e suficient de lung ca durata.(nu poti ) Incearca sa si intelegi legea nu doar sa o citesti. Din nefericire asta e pacatul nostru, al romanilor, ne pricepem la toate si doar noi, nimeni altcineva, chiar daca atunci cand scriem comentariul e plin de greseli gramaticale si cacofonii. Si daca ne contrazice cineva devenim violenti in limbaj si jignim. Gratuit. Cu ITM-ul ma crezi sau nu, am avut de-a face direct timp de 20 de ani, nu am avut nici o amenda ca as fi interpretat gresit vreo lege. Si iar nu conteaza daca ma crezi, lucram intr-un domeniu cu mult mai multe reglementari dacat soferia...Dar cum spuneam, unii sunt plini de ei, chiar daca nu au motive. Mandria de breasla exista in toate meseriile... Crezi ca a da la lopata e o rusine??? Sunt multi ¨lopatari¨care pot baga in buzunar pe inspectorii ITM in ce priveste cunoasterea legii...
  8. Giani Grecu, nu asta inseamna sa fi profesionist, sa iti arati muschii unui coordonator de transport...Dupa parerea mea, sa fi profesionist inseamna sa iti faci treaba corect si la timp, fara smecherii si fara orgolii. Sa se poata pune baza pe tine. Sa se stie ca daca face nea'cutarescu treaba aia, va iesi cu siguranta bine. Toti suntem foarte buni in a respecta legea....pe forum. In realitate multi zmei de pe aici au o anumita zona de pe cutia de viteze lustruita de cat s/a folosit. Din pacate. Tu te plangi ca coligii aduc metode personale de lucru ca si argumente, dar faci acelasi lucru. Faptul ca ai avut ghinionul sa ai un accident de munca nu inseamna ca daca eu stau in cabina cand tipul din spate ma incarca cu transpaletul, si eu nu misc nimic, incalc legea. Mai mult, daca ajung in rampa la 12, descarcarea dureaza o ora apoi stau pur si simplu in rampa de la ora 13 pana la 22 cand se apuca sa ma incarce, adica un repaus zilnic redus... gresesc? Sigur ca poti dezlega vagonul si sa pleci sa iti faci pauza pe marginea drumului...apropo, daca incarcai de la Rubi, unde lasai vagonul, la Salvesen, la Europastry? ca sa stim si noi... Pe de alta parte, ascultati. Ma amuz copios de fiecare data cand citesc despre ¨mandria de a fi sofer¨. Fac meseria asta de ceva ani, insa inainte am facut alta. Mult mai grea, mai periculoasa si cu reguli mai multe si amenzi mai mari, de unde am si iesit la pensie. Si cei din fosta meserie erau la fel de ¨mandri¨ca sunt mineri. Ca de, nimeni nu da la lopata ca ei. Si strungarii au mandria lor ca stiu sa masoare cu micrometrul...pana si vidanjorii ca fara ei strazile ar fi pline de rahat...asa ca, lasati-o frate mai moale, e o meserie ca oricare alta, aducatoare de salariu. Atat. Si ca in orice meserie, sunt unii mai meseriasi, altii mai incepatori, unii mai cititi, altii care abia stiu sa scrie...In rest, la fel de multe uscaturi ca in alte meserii.
  9. acum, hotaraste-te, incepi la 8:00 sau la 8:30? Sa o luam babeste: primul caz spune doar ca tu ajungi dupa 10 ore de condus efectiv, nu? asta e simplu. daca incepi la 8:00, poti face programul asa: 8-12:30 conducere; 12:30-13:15 pauza. 13:15-17:45 conducere; 17:45-18:30 pauza. 18:30-19:30 conducere. 19:30-21:00 descarcare. 21:00-8:00 a doua zi, pauza zilnica normala. Aici trebuie spus ca pauzele de 45 minute nu e obligatoriu sa le iei dupa 4 ore si jumatate de condus. poti sa imparti timpul altfel, cu conditia sa nu depasesti 4 ore jumate de condus efectiv, fara pauza. Exemplu: condus 4 ore apoi pauza 45 minute apoi iar condus 3 ore si pauza45 minute apoi iar 3 ore si apoi repaus zilnic normal. In studiul respedctiv activitatile tale insumate plus pauzele dau exact 24 ore...Dar, ai scris prima data de o ora jumate ca e descarcarea apoi ai scris ca dureaza doua ore...in ultimul caz trebuie sa iei pauza mai repede cu 30 minute ca sa apuci sa faci un repaus zilnic normal, deci ultimii paleti ii lasi pe altii sa ti-i descarce
  10. vulcan

    Noutati din Germania

    Ar fi interesant de stiut daca si cate companii din afara Germaniei sunt in ancheta sau au fost verificate. Din cate stiu legea respectiva cerea ca orice sofer, indiferent de tara unde e angajat, sa fie platiti cu un minim de 8,5 euro/ora cat timp se afla pe teritoriul Germaniei. De asta au fost proteste, ca doar nu-i interesa pe polonezi, care au fost cei mai vocali in problema respectiva, cu cat isi platesc nemtii soferii. Oricum, multumim de informatii.
  11. Nu cred ca prin ceea ce am scris am influentat pe cineva sa incalce legea. Exemplul cu firmele respective l-am dat pentru ca cineva spunea ca nu exista firma care sa te tina in rampa atata timp. Ba exista si nu doar una. Dar, cum spuneam mai sus, asta nu aduce vreo incalcare legii, daca tu chiar faci pauza, nu ai alte activitati. Cat despre depasirea timpului de care spuneam...sunt situatii cand trebuie sa alegi intre 2 rele. Consider ca e mult mai corect ca, daca sunt nevoit(exemplu, nu gasesc loc de parcare noaptea pe germania) sa depasesc programul si sa scot tichet decat sa apelez la alte metode. Chiar daca risc ca, in urmatoarele 28 de zile sa dau peste vreun politist spaniol care nu o sa ma creada(Mario, tu la Madrid cred ca sti despre ce vorbesc).
  12. Am inteles perfect Mario. Nu asta e problema. Si nici faptul ca unii sau altii fac ilegalitati. Treaba lor. Multi fac, chiar si cei care nu recunosc. Nu e bine. Eu am o problema cu cei care, si aici vin la subiect, chiar daca le arati legea, ei nu si nu, ca batman... Pai bai fratilor, daca LEGEA imi da voie sa fac pauze in rampa, in conditiile in care stau pur si simplu in cabina, de ce vin unii si altii sa spuna ca nu e corect, deoarece EI nu fac asa? Si asta nu doar de subiectul acesta. Ia cititi ce se scrie despre programele de condus, ca te crucesti. Soferi vechi, cu experienta...din pacate unii chiar moderatori aici, daca ei asa stiu, asa e bine. Ca asa au apucat ei sa invete pe cand era AETR, sau ca au condus prin Rusia sau prin alte tari unde legile sunt chiar mai restrictive decat regulamentul CE. Ce daca regulamentul imi permite 4 programe de 10 ore unul dupa altul(sambata duminica luni si marti), daca el stie ca nu e voie nici macar 2 consecutive asa e corect cum stie el...si mai sunt aberatii din astea... Nu vorbeam de cei angajati la Gartner, colegu´ Giani. Nu stiu cum e la ei. Eu am descarcat de cateva ori la Gartner la Kehl, langa Strasbourg si acolo asa se face, faci 9 sau 11 ore de pauza in rampa. Si tot pentru colegul Giani...tu expui foarte frumos si corect relatia patron-angajat insa...Fery20 spune aproape in fiecare post ca el e autonom. Deci, care patron, care angajat? cu cine sa se certe? El spune ca lucreaza cu cea mai mare firma de transport din Spania. Care e, Carrion, Llacer, Intercox, Primafrio, Castillo? ca toate sunt mari...Si peste tot e la fel. Nicaieri nu prea se tine cont de programul soferului. Cand ai un patron e simplu, ii spui ca nu mai ai program si se cearta el cu spaniolii. Cand esti sofer pe agregatul tau...munca de lamurire, certuri...penalizari si 4 zile pe parcare fara incarcare prin Hamburg...Dar lucrurile astea le intelegi abia cand te lovesti de ele. Si ca sa anticipez intrebarea, de ce nu ai plecat? Pai...aveam de primit banii pe vreo 13000 de km. 1 euro/km. Voi ati fi plecat?
  13. Analizele medicale sunt valabile un an. Deci, chiar daca schimbi angajatorul, daca nu a trecut anul sunt valabile cele vechi. Sigur ca poti sa le faci si o data pe luna daca vrei...Dosarul medical in schimb, unde sunt trecute datele angajatorului si factorii de risc si alte alea, cel pe care il semneaza medicul de medicina muncii, trebuie sa il faci din nou, insa se face pe baza fisei medicale valabile, fara a fi nevoie de alte analize daca nu a trecut un an de la celelalte.
  14. . corect, insa cum legea indica doar min-max neimpozabil, e bine sa fie notata undeva suma zilnica, ca sa nu ai surprize. Sunt fel si fel de oameni...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.