Transportul combinat de mărfuri :
Transportul combinat este un caz particular al transportului intermodal de
mărfuri în care unităţile de încărcătură (autocamionul, remorca, semiremorca cu sau
fără autotractor, cutia mobilă sau containerul) se deplasează sau sunt deplasate, după
caz, pe drumurile publice, pe parcursul iniţial şi/sau final, iar restul transportului se
efectuează pe calea ferată sau pe o cale navigabilă interioară ori pe un parcurs maritim
ce depăşeşte 100 km în linie dreaptă.
Parcursul rutier iniţial şi/sau final poate fi:
a) între punctul de încărcare a mărfii şi cea mai apropiată staţie de cale ferată
de expediţie adecvată acestui mod de transport, pentru parcursul iniţial, şi între cea
mai apropiată staţie de cale ferată de destinaţie adecvată şi punctul de descărcare a
mărfii, pentru parcursul final;
pe o rază care să nu depăşească 150 km în linie dreaptă de la/până la portul
fluvial sau maritim de încărcare sau descărcare.
Transportul combinat poate fi însoţit (RO–LA) sau neînsoţit (containere, cutii
mobile, semiremorci).
Uniunea Europeană, 1992, Directiva Consiliului nr. 92/106/EEC privind stabilirea regulilor comune pentru
anumite tipuri de transport combinat de marfă între statele membre (Bruxelles).
După cum observăm la punctul "a", nu există precizări în privința "distanței kilometrice" de la locul încărcării și până la stația feroviară, sau, de la stația feroviară până la locul descărcării (atunci când transportul de mijloc este efectuat pe calea ferată), iar la punctul "b", într-adevăr, implică o distanță de maxim 150 Km liniari între locul încărcării și portul vamal / și invers (bineînțeles, se poate parcurge chiar și 250-300 km atâta timp cât nu se depășește raza distanței liniare), dar, aceasta face referire atunci când transportul de mijloc este efectuat pe cale fluviala/maritimă.
Sunt de aceeași părere cu Cristian, nici urmă de cabotaj. O zi bună!
Sent from my Vodafone Smart 4 max using Tapatalk