Jump to content

niros75

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

niros75 last won the day on January 6 2016

niros75 had the most liked content!

Community Reputation

6 Neutral

About niros75

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

398 profile views
  1. De ce nu ar putea sta cineva trei luni intr-un camion din '92? Nu are pat? NU are incalzire stationara (Webasto/Scirocco)? NU are frigider? In rest ce mare confort gasesti pe camioanele noi de nu exista pe alea vechi? Acum depinde si ce intelegi prin vechi...daca 1990-2000 sint vechi eu nu am ce zice...Vechi erau cele din anii '60...Bucegi-ul acela era un camion vechi. Si era de altfel un camion extraordinar...nu vor mai exista niciodata camioane atit de grozave ca acelea. Pur si simplu iti aduc aminte de alte vremuri...cind soferul nu era controlat la singe privind timpii de condus/odihna, cind nu exista tahograf nici analogic si nici digital si cind nu existau atit de multe porcarii electronice de care exista in ziua de azi!
  2. Intersectia cu sens giratoriu este cel mai prost tip de intersectie cu putinta. Dar din pacate in ziua de azi a inceput sa fie folosita pe scara larga, mai ales in Europa de Vest deoarece intreaga Europa se indreapta catre un regim socialist de stinga. Ceea ce e rau...dar voi dezvolta alta data. Cel mai bun tip de intersectie este cel denivelat cu bretele de acces. Cei care merg pe directia inainte nu trebuie sa dea niciodata prioritate nimanui si vor putea circula cu viteza maxima...singurii care vor fi nevoiti sa incetineasca si sa dea prioritate sint cei care doresc sa schimbe directia de mers. Dupa intersectia denivelata al doilea tip de intersectie preferat de mine este cel cu semafoare. Si in principiu cele semaforizate in partru faze pentru a nu aparea situatia de egalitate in care cei care vireaza stinga trebuie sa acorde prioritate celor care vin din sens opus. Regulile intersectiei semaforizate sint simple si de inteles pentru oricine. Ai verde mergi. Ai rosu stai. Ce poate fi mai corect de atit? AI verde si mergi inainte nu esti obligat sa incetinesti. 100% corect. In plus de asta cei care merg pe directia inainte sint privilegiati...au un verde mai "lung" decit cei care fac stinga. Pina aici toate frumoase si corecte. Cea mai proasta intersectie este cea cu sens giratoriu. Pentru ca toti trebuie sa incetineasca. Si toti pierd prioritatea (ca in comunism, unde nimeni nu avea prioritate in fata partidului). Pina intri in intersectie innebunesti. Nu ai reusit sa te inscrii pe banda unu cind vrei sa iesi, nici o problema mai faci o tura ca poate reusesti data viitoare. Si in plus de asta sint multi bizoni care nu respecta prioritatea in sensul giratoriu. Bizoni care sa treaca pe rosu la semafor vei gasi mai rar...dar care sa iti taie fata in giratoriu gasesti mereu. Ce poate fi mai comunsit decit faptul ca la intrarea in giratoriu toti pierd prioritatea si toti trebuie sa incetineasca. Macar la denivelate exista directii privilegiate...cei care merg inainte au prioritate intotdeauna. LA semafor cei care merg inainte au o prioritate mai lunga decit cei care fac stinga...dar la giratoriu nimeni nu are prioritate. Sa mai vorbim ca in judetul Bistrita Nasaud soferii se imbie unul pe altul la giratoriu? Fac semn din mina ca poftiti..iar apoi celalalt nu, nu Dumneavoastra poftiti ca sinteti mai in virsta! Ce e porcaria asta? Ar fi un avantaj acel al giratoriului ca poti intoarce..si asta este mare lucru mai ales pentru camioane, dar de altfel singurul avantaj. In rest este o chestie socialista/comunista 100%!
  3. Imi cer scuze daca mi-am varsat frustrarile pe acest forum. Citeodata se mai intimpla chiar daca nu o fac in mod constient. Nici macar nu sint atit de frustrat...este adevarat ca poate mi-as fi dorit o alta cariera, dar vremurile acelea s-au dus. Meseria pe care o face cineva nu spune absolut nimic despre caracterul acelei persoane, sau despre cunostintele acesteia, sau despre coeficientul de inteligenta al acesteia. In cazul job-ului sentimentele trebuiesc lasate la o parte. Conteaza de unde vine banu' ! Conteaza cu ce meserie reusesti mai usor sa realizezi ceea ce ti-ai propus in viata (Casa - vila, familie, colectie de masini sau de timbre, etc). Imi cer scuze de asemenea si in privinta limbajului. Sa stii ca nu am obiceiul sa vorbesc ca la usa cortului dar citeodata mai scap si cite o expresie mai licentioasa. De obicei vorbesc destul de curat. Acum depinde si de forum..sint forumuri care nu permit decit un limbaj "ca la televizor" altele permit injuraturi ca la usa cortului. Pina la urma mi se pare normal sa respecti politica fiecarui forum in parte. Dar daca am folosit o expresie care nu se regaseste in dictionar nu am facut-o nici pentru ca sint un cocalar, nici o persoana needucata, ci pentru ca astfel de expresii sint folosite in mod curent...de catre toata lumea. Inca o data scuze daca am incalcat politica forumului. Si scuze pentru tot acest off-topic. Intr-adevar am cautat in mod special daca exista si cutii automate cu adevarat pentru camioane. Si am gasit ca exista. Se pare ca Allison sint singurii. Dar exact aia am zis si eu...am zis ca "nu prea exista cutii automate pentru camioane ci doar automatizate". NU am condus camioane americane. Dar am vazut un Peterbilt in Spania . Ehe...cine nu ar vrea sa conduca camioane americane . ZF-Astronic-ul il stiu. Am condus MAN cu asa ceva. Si uite si Allisonu' Si un seminar despre Allison. Destul de interesant pentru cei care interesati de mecanica. P.S. Merci ca nu mi-ai dat ban. Apreciez gestul. Ramin la parerea mea ca apreciez mai degraba cutiile automate/automatizate. Mai putina bataie de cap. Vreau sa fac cit mai multi kilometri ca sofer profesionist.
  4. Da' io am zis altceva? Sau nu am explicat corect cum functioneaza acele cutii de viteze? Ca vaz ca ma iei la misto ca si cum nu as avea cunostintele pe care le-am pretins...ok, esti admin faci ce vrei pe forum dar parca nu e frumos sa te iei de om doar ca sa ai de cine sa te iei...mai ales ca dupa putin research am aflat ca Alison face cutii complet automate si pentru camioane. Adica ca acelea pentru autoturisme daca vrei sa le spui asa. Cu convertor de cuplu. Ia baga un ochi aici: http://www.allisontransmission.com/docs/default-source/default-document-library/tc10-brochure-jan-2014.pdf?sfvrsn=2 Iar daca cumva nu ai incredere in cunostintele mele de mecanica auto nu te obliga nimeni sa imi aduci mie masina sa ti-o repar. M-am alaturat comunitatii soferilor profesionisti acum doua luni si deja m-am saturat de misto-uri si ( eliminat ) . Ca cica ce stii tu de la autotursime nu e valabil. Sau ca degeaba ai un milon de kilometri pe autoturism ca nu stii sa conduci camion. Sigur ai un milion de kilometri pe autoturism? Ca mie imi pare ca ti-ai luat permisul ieri. Si fel de fel. Apoi se mai pling unii soferi ca cica nu sint respectati. Da' voi respectati pe cineva? Ca eu trebuia sa fiu inginer dar la un moment dat m-am lasat de facultate si uite asa dupa ce am schimbat 2-3 meserii am ajuns sofer. Asta nu inseamna ca nu sint valabile cunostintele mele. Scuze de off-topic..daca consideri necesar poti sa imi dai si ban....nu ar fi mare paguba sa nu mai intru pe acest forum.
  5. Hm....vad ca pe aici sint multi soferi dar putini care chiar se pricep la mecanica auto. Pina la urma este normal si nu pot eu judeca de ce un sofer nu stie ce se intimpla in intimitatea masinii pe care o conduce. Eu unul pot sa va spun ca sint in situatia exact inversa, adica ma pricep foarte bine la mecanica (am reparat inclusiv cutii automate) insa nu am prea multa experienta in soferie. De fapt sint incepator (incepator ca sofer pe 40 de tone.....ca vehicule de categoria B conduc de 18 ani ). Eu pina acum am condus MAN TGX si DAF XF ambele "automate". De ce spun "automate"? Pentru ca din cite am observat eu pina acum camioanele nu au cutii automate adevarate...ci doar cutii manuale AUTOMATIZATE! Americanii cunosc foarte bine diferenta intre acestea...la noi nu prea se cunoaste pentru simplul motiv ca in Romania aceste transmisii automatizate au aparut tirziu si de aceea romanii le baga pe toate in aceeasi oala. In primul rind o cutie MANUALA are un ambreiaj moniodisc uscat sau chiar ambreiaj dublu dar tot uscat...iar in cutie avem arbore primar, arbore intermediar, arbore secundar. Pe acesti arbori exista TRENURI de pinioane (trenul fix, trenul mobil...) O cutie AUTOMATA nu are deloc ambreiaj...ci are in schimb un hidroconvertor care este un cuplaj fluid....adica toata puterea motorului este transferata cutiei de viteze prin intermediul unui lichid (ATF fluid), iar in interiorul cutiei nu sint deloc arbori ci niste sisteme planetare cu ambreiaje pachet (clutch packs) si benzi de frina care imobilizeaza diferite parti ale sistemului planetar in functie de treapta de viteza selectata. In cutia automata intreaga logica de schimbare a treptelor de viteza se petrece in BLOCUL DE VALVE care este un labirint prin care circula fluidul de transmisie automata. Acesta misca dintr-o parte in alta diverse bile si arcuri si in acest fel actioneaza actuatoarele care comanda pachetele de ambreiaje si benzile de frina. Asta in varianta clasica. Daca vorbim de modele mai noi, putem adauga un computer de cutie care sa comande blocul de valve care la rindul lui va functiona dupa acelasi principiu ca si inainte. Dar putem automatiza o cutie manuala? Bineinteles! Punem actuatoare electromagnetice care sa actioneze ambreiajul si sa schimbe treptele de viteza, apoi un computer care sa comande acele actuatoare. Si uite asa am obtinut o cutie AUTOMATIZATA nu una AUTOMATA. Sau mai bine zis o cutie MANUALA AUTOMATIZATA. Americanii fac foarte bine diferenta intre acestea deoarece le numesc AUTOMATIC TRANSMISSION respectiv AUTOMATED TRANSMISSION sau mai precis AMT (AUTOMATED MANUAL TRANSMISSION). De retinut ca aceste automatizari exista doar cam de cind s-a bagat mult prea multa electronica pe masini, cutia automata adevarata exista inca din anii '40. Indiferent ca avem o cutie automata sau una automatizata, acestea se conduc in principiu la fel. In cazul ambelor avem doar doua pedale si un comutator (levier, selector) cu pozitii RND si P doar pentru autoturisme. Dar nu este acelasi "feeling" la condus. O data ca automatizata are ambreiaj deci nu pleaca de pe loc decit cind pui piciorul pe acceleratie (desi se poate modifica din softul cutiei) cea automata pleaca de pe loc de indata ce lasi frina. NU e vorba de o setare soft....este "by design". NU ai cum sa faci o automata adevarata sa nu plece de pe loc la lasarea frinei deoarece convertorul hidraulic este ca un ambreiaj care nu este niciodata nici decuplat nici cuplat 100%. Este ca un ambreiaj care patineaza tot timpul (desi aceasta patinare este limitata). O automata nu scapa niciodata inapoi! NU este nevoie de "hill assist" pur si simplu masinile cu cutie cu adevarat automata nu au scapat niciodata inapoi la plecare in panta "by design". Si asta inca de la prima serie de Pontiac sau Oldsmobile cu cutie automata scoase de General Motors pe piata. La o cutie automatizata dureaza schimbarea treptelor de viteza aproape la fel de mult ca la o manuala (1-2 secunde) in timp ce la o automata adevarata se simte cel mult "un pas de vals" in functionarea masinii. Acum avantajele si dezavantajele...Automatele adevarate au fost mult prea mult timp blamate ca au pierederi prin fluidul hidraulic (in convertor si in blocul de vlave care comanda toata automatizarea). Asa este au pierderi. Dar sint mult mai fine si mult mai precise la condus...manevrele cu viteza mica in parcari se fac cu o precizie fantastica. Convertorul hidraulic dozeaza cuplul motorului mai fin decit cel mai experimentat sofer care manevreaza un ambreiaj clasic (cu pedala). Cele automatizate au insa aceeasi eficienta cu cele manuale (nu au pierderi mai mari) in schimb nu sint deloc fine la manevrele cu viteza redusa si la schimbarea treptelor. O imbunatatire s-a facut cind a aparut DSG-ul de la VolksWagen cutie manuala automatizata cu ambreiaj dublu dar tot nu atinge finetea unei automate adevarate. Eu personal am condus atit autoturisme cit si camioane cu cutie manuala (camioanele numai in scoala). Am condus de asemenea si autoturisme cu cutie AUTOMATA si camioane cu cutie AUTOMATIZATA. Pur si simplu nu am nimerit autoturisme cu cutie automatizata dupa cum nici camioane cu automata. Din slaba mea experienta pe camioane am tras concluzia ca nici nu prea exista camioane cu cutie automata adevarata. Cel putin nu in Europa. Poate la americani exista. De asemenea am inteles ca masinile de gunoi ale REBU, URBAN, etc ar fi cu cutie 100% automata. S-ar putea ca si autobuzele RATB (Mercedes-Citaro) sa fie cu cutie automata adevarata. Preferinta mea? Automata 100% ori in cazul in care nu se poate, una automatizata. Este "the next best choice" dupa cea automata.
  6. Ohoo...vaz ca polemica sofer incepator vs sofer vechi nu se va termina niciodata. Sigur...probabil nu este oportun sa raspund la acest topic dupa trei ani in care nu s-a mai postat nimic. Se cheama reinviere de topicuri si de obicei unii admni nu sint prea incintati de asa ceva. Dar sa luam in calcul cazul meu. Sint incepator in ale soferiei ( de fapt inca nu am lucrat deloc ca sofer) dar ca virsta nu sint tocmai "nou". Daca vreti sa stiti categoria B o am de 18 ani si am milionul de km facuti pe autoturisme....Faceti voi socotela citi ani am. Am inceput condusul cu cu dacia cea de toate zilele, am reparat motoare la viata mea si am inlocuit garnituri de chiulasa la ora 2 noaptea pe transalpina pe vremea cind nu era asfaltata. Dar la vremea aceea inca nu imi puneam problema sa devin sofer profesionist. Am avut mai multe meserii dar am hotarit ca este cazul sa fac o schimbare in cariera pentru ca fostele meserii nu mi-au oferit satisfactie. Nici financiara nici de alt fel. MUlti vad ca se lauda pe aici ca au prins vremea rabelor si a saviemurilor...Ma rog si eu am dat examenul pentru C pe MAN din 75....adica ala dupa care s-a facut RABA, nu cred ca e mare diferenta. Daca as fi putut as fi ales sa fac scoala pentru C nu pe raba sau Saviem ci pe Buceag! Fara servodirectie. Dar nu s-a putut! Prea tirziu m-am trezit sa fiu sofer profesionist! Asa ca eu inteleg ambele categorii. Si in cele din urma ar trebui o oarecare reconciliere intre aceste doua categorii. O data ca intr-adevar nu esti sofer mai bun daca ai condus si pe cutie manuala sau daca ai condus doar automate. Nici macar schimbarea treptelor fara ambreiaj sau utilizarea cutiilor nesincronizate nu te face un expert in ale condusului. Profesionalismul la volan se vede in alte situatii....conducere preventiva, politete rutiera, etc, etc. Pe de ailata parte nu e frumos ca un incepator sa spuna ceva de genul ca la Actros astepti service-ul mobil ca "nu se repara cu sirme ca rabele tale". Daca nu ai nici un fel de notiuni de mecanica auto de unde stii ca alea se repara cu sirme? Spuneti ca tehnologia a evoluat? De fapt omenirea s-a prostit dar asta este o alta discutie. Vorbeam si eu cu pusti de 20 de ani care nu erau in stare sa gaseasca vitezele la dacie. La dacie, dom'le? Si apoi cineva cu parul alb le-a spus, ca sa nu-i supere evident: "ca sa conduci dacia trebuie sa ai talent!". Complet fals! Ca sa conduci dacia trebuie sa nu fii idiot. Probabil la fel era si in cazul Rabei, Saviemului si al Buceagului. In tineretile mele am fost fotograf si cameraman la nunti apoi tehncian instalator de sisteme de securitate. Condusul si reparatiile autovehiculelor care se conduc cu categoria B erau hobby..Credeti ca mie imi convine acum sa vad pusti care si-au luat DSLR-uri si chiar au auzit de reglaje de diafragma, timp de expunere, cimp de profunzime si alte chestii despre care au citit pe net? Ei cred ca fotografia s-a inventat o data cu digitalul dar eu am citit carti peste carti ca sa invat fotografie pe vremuri. Toti vor sa fure meserie uitindu-se peste umar...dar prea putini ar pune burta pe carte! eu ii repsect pe soferii vechi si in general pe toti cei care au vechime intr-o anume proefesie...dar pe de cealalta parte merita si tinerii o sansa! Cu toate ca nici soferia, nici fotografia, nici multe alte meserii nu mai sint ce-au fost!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.