Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Amstrad

Members
  • Număr conținut

    7
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre Amstrad

  • Dată Naștere 11/26/1978

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Onesti

Vizitatori Recenți Profil

866 citiri profil

Amstrad's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Prima saptamana in comunitate Rare
  • O lună in comunitate Rare
  • Un an în comunitate Rare

Recent Badges

2

Reputație Comunitate

  1. Din pacate cu ITM Covasna am irosit 30 de zile, pentru ca au profitat de intregul termen dat de lege ca sa imi raspunda. Temerea mea era ca, intr-un oras mic, o firma "mare" e imposibil sa nu aiba "antene" in institutiile de control. Chiar si asa ii incurajez pe cei care au astfel de litigii sa nu sara peste aceasta etapa, poate nimeresc un inspector corect. In 15 minute am facut o petitie scurta catre Inspectoratul Muncii si am cerut o parere. Desi pun mai multa baza pe raspunsul de la acestia, nu voi astepta sa curga termenul legal de raspuns ci in zilele urmatoare voi pregati si dosarul pentru Tribunalul Muncii.
  2. Salut, colegi! Revin, dupa ceva vreme, cu noutati. Mi-au raspuns cei de la ITM dupa sesizarea trimisa dar nu in mod favorabil. Conform ITM angajatorul a fost indreptatit sa-mi opreasca "ajutorul" banesc acordat in perioada de pregatire, conform clauzei din actul aditional. In schimb nu au mentionat nicaieri despre neacordarea diurnei in aceeasi perioada. Cumva, indirect, reiese din logica lor ca acea clauza inlocuieste dreptul la diurna. Nu stiu daca nu pierd timp trimitand o sesizare si la Inspectia Muncii Bucuresti ori sa ma adresez direct unei instante judecatoresti!? Va astept cu idei si sfaturi. Multumesc.
  3. Trebuie sa clarific un lucru: "ajutorul" de 100Euro/săptămână mi-a fost dat numai pentru perioada de "inițiere"(asa cum o denumesc ei), nicidecum de la angajare pana la demisie . După ce șoferul "formator" a decis ca pot pleca singur in cursa am primit diurna oferita la semnarea contractului de munca. Banii au fost virați întotdeauna la timp, in perioada sărbătorilor chiar mai devreme cu 1-2 zile. Săptămâna aceasta ar trebui sa primesc de la firma, cu foarte mare întârziere, actele de lichidare. Juristul firmei mi-a motivat(m-a aburit) ca persoana de la contabilitate este in concediu zilele astea. Poate motiveaza in fisa de lichidare in orice forma retinerea diurnei, asa incerc sa strang acte/dovezi care sa ma ajute in sesizarea ITM-ului. Au renunțat de ceva timp la plata la kilometri. Cand am plecat de la ei diurna era 50/prelata-bulk si 55/frigo. In urma unor divergente au scăzut la 100 Euro/luna garanția, pana la împlinirea sumei de 1200Euro. Daca nu au motive de imputare îți returneaza banii la plecarea din firma. Bani pentru "consum" prea mare de motorina nu se retin. Cred ca ar fi si anormal atat timp cat au 95% camioane noi cu site si sonde litometrice pe rezervoare. Vorbesc strict pentru perioada cat am fost eu angajat. Au fost cazuri cand soferii au tamponat usor ba o scara, ba un spoiler, o oglinda, dar au fost trecute cu vederea de șeful de la departamentul tehnic. Kilometrii dati de dispeceri pe fiecare cursa in parte nu bat mai niciodata cu km facuti pe tahograf/odometru, se ajunge la o diferenta de 2.5-3%. Dar nici nu se face caz din asta.
  4. In niciun caz nu am vrut sa ma dezvinovatesc pentru compromisul facut si nici nu este in intentia mea sa cersesc compasiune. In situatii mai mult sau mai putin critice oamenii reactioneaza diferit in functie de bruma de minte pe care o au si de presiunile care-i apasa zi de zi.
  5. @Mario Bandit Firma se numeste Int. Transporte Popovici din Sf. Gheorghe cu dispeceri si in Austria Inferioara unde este o baza pentru camioanele de pe comunitate. Pana la demisie totul a fost in regula, problemele au venit dupa, probabil unii din conducere vor sa demonstreze ceva. De 40 zile inca astept sa primesc fisa de lichidare, decizia de incetare a contractului de munca s.a. De acord in problema acceptarii unor conditii ilegale impuse de unii patroni dar cand esti pe muchie de cutit dpdv financiar, cu atat mai mult ca incepator eventual cu familie, esti mai dispus sa renunti la drepturi/accepti conditii chiar daca, fara sa stii, legea nu-ti permite. @cri5tian Multumesc pentru raspunsul detaliat. Sper sa-l vada si alti incepatori care sa ia decizii mai intelepte decat mine. Probabil voi cere o indrumare si de la ITM pe situatia descrisa de mine dar ma indoiesc ca voi primi un raspuns atat timp cat nu e o cerere expresa sau o sesizare concreta. Multumesc din nou.
  6. Buna ziua! In 2016 m-am angajat ca sofer profesionist fara experienta la o firma romaneasca de transport pe "comunitate". Conform unui act aditional, in perioada de initiere/formare(conducere in echipaj cu un sofer cu experienta si vechime in societate aproximativ 6 saptamani) am fost platit doar cu salariul minim pe economie+ 100 Euro/saptamana("ajutor" din partea firmei) cu conditia sa nu parasesc firma timp de un an de zile. In cazul incalcarii acestei conditii firma ma obliga la restituirea "ajutorului" primit. In martie 2017, la mai putin de 1 an de la angajare, mi-am inaintat demisia din motive personale. Salariul pe tara a fost virat fara intarziere, in schimb diurna pe penultima luna(februarie) a intarziat destul de mult iar diurna pe ultima luna, adica cca 600Euro pe 10 zile din februarie a fost oprita de firma in contul perioadei de initiere/formare. Verbal nu mi-au fost imputate alte lucruri si nici nu cred personal ca ar fi avut ce sa-mi reproseze, dealtfel dispecerii cu care am relationat destul de bine si-au exprimat regretul pentru plecarea mea. Nelamuririle mele sunt urmatoarele: -Este legala neplata diurnei pe perioada de initiere/ formare? -Este legala decizia firmei angajatoare de a retine din diurna "ajutorul" acordat in perioada de initiere/formare? Multumesc anticipat pentru ajutor.
  7. Bună seara tuturor! Sunt un proaspăt deținător de atestat CPi în căutarea unui loc de muncă. Din motive personale trebuie să stau aproape de familie pentru o perioadă de cca. 6 luni, de aceea caut un loc de șofer pe "național", poate și în sistem "tur- retur" pe internațional. Îmi poate spune cineva în ce marje se încadrează salariul în acest caz(național)! Mulțumesc anticipat.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.