Jump to content

sorg

Members
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About sorg

  • Rank
    Incepator
  • Birthday 08/16/1975

Profile Information

  • Location:
    One

Contact Methods

  • Yahoo
    sorg222@yahoo.com
  1. sorg

    Schimbare Atestat in Italia

    http://www.motorizzazionecivilesalerno.it/cqc_conversione.htm
  2. Niste informatii despre patronul de la PA&CO casa lui casuneanu hot infect ai furat toata moldova
  3. Foarte bun topicul! De departe se vede ca esti un adevarat profesionist,implicat...Te asteptam cu experiente personale,poate la "Sfaturi utile"(pentru a nu fi contaminate) din care sunt convins ca avem toti de invatat.Respect.
  4. Va zic ca am luat "salile"si C-ul si E-ul si atestatul din prima toate si "pe bune".La E cel putin,politistul nu m-a penalizat nici macar un punct si la sfarsit m-a felicitat si mi-a zis ca nu are absolut nimic de obiectat.Dar cand am dat E-ul instructorul neputand sa vina,a venit colegul lui,celalalt instructor(baiat tanar,fost sofer de international) si asa am putut face diferenta toti cei care eram acolo.In 2 ore,pana ne-a venit randul am invatat mai multe despre repere,manevre, diferite situatii cu care te poti confrunta in trafic,decat ne-a spus celalalt in toate celelalte ore.Colegii mei nici nu s-au sfiit in a-i spune ca ce bine ar fi fost sa fi facut scoala cu dansul si cum nu au invatat mai nimic de la celalalt in ciuda faptului ca noi toti il provocam in a ne impartasi din experienta sa.Instructorul tanar n-a zis nimic, a ridicat din umeri neputincios si ne-a aratat elevii sai care faceau manevrele cu o acuratete de sofer 'profesionist' .Cand noi toti i-am spus ca e pentru prima oara cand facem manevra(de cuplare a remorcii)ne-a indicat cu mana inca o data elevii sai: - Pai,eu le-am agatat remorca de fiecare data si am facut toate orele cu ei...
  5. Pana la urma asa lasi cum suntem,sunt convins ca va iesi urat si la noi.Adevarul este ca avem nevoie de inca o revolutie desi acest lucru ar deveni tragic.
  6. Doar camioanele n-au circulat.
  7. Imi aduc aminte ca in Italia,acum cativa ani la o chestie similara camionagiii au blocat drumurile si ii opreau pe toti ceilalti camionagii care se aflau in mers(un vecin al meu,particular,nu si-a mai scos camionul din curte)si in scurt timp peco-urile au ramas fara combustibil.S-a revenit foarte repede asupra deciziei de a mari pretul motorinei!
  8. Pe mine unul daca nu gasesc pe aici m-ar bate gandul sa plec din nou pe afara;nu mai stiu cum e prin Italia dar nici aici nu-i prea roz
  9. Felicitari fratioare!Iti urez bafta pe mai departe!
  10. Eu am facut cursurile la Fatii,mi-au dat o carte in care mi-au si insemnat ce anume sa invat pentru examen(chestionarele,intrebarile cu raspuns direct,studiile de caz) si bineinteles sa parcurgi toata cartea(tahograf,program de condus,acte necesare,scrisoare CMR,carnet tir,etc).Examenul se da pe calculator(chestionarele) si scris celelalte probe,ier traseul nu e foarte greu dar iti mai pune ceva intrebari despre actele la drum ale soferului,autovehiculului,etc.
  11. Cred ca asta ar fi drumul cel mai scurt pentru a scapa de toate aberatiile guvernantilor:sa-i dam jos!Daca ar bloca drumurile transportatorii nu cred ca le-ar mai trebui nici o taxa!
  12. E clar ca intreaba pe toata lumea despre documentele pe care trebuie se le aiba "soferul.ro",documentele autovehiculului.Pe mine m-a intrebat si despre scrisoarea CMR:in cate exemplare,cand nu trebuie,cui nu trebuie,valabilitate,etc.
  13. sorg

    Artri si ARR

    Text preluat de pe www.EuroAvocatura.ro ARTRI: Ministerul Transporturilor, prin ARR, comite un abuz grosolan impotriva soferilor care efectueaza transporturi de marfuri si persoane ARTRI a luat nota de maniera abuziva in care Ministerul Transporturilor – Autoritatea Rutiera Romana impune examinarea conducatorilor auto care efectueaza transporturi de marfuri si persoane, la absolvirea cursurilor de pregatire periodica. In conformitate cu Directiva 2003/59/CE autoritatea competenta este obligata sa elibereze certificate de competenta profesionala tuturor soferilor care au urmat acest curs (35 de ore/5 zile in decursul a 5 ani). In flagranta contradictie cu prevederile Directivei europene, Ministerul Transporturilor - Autoritatea Rutiera Romana ii constrange pe conducatorii auto, soferi cu experienta care au dobandit legal dreptul de a profesa, la o examinare abuziva. In plus, incepand cu 12 noiembrie 2010, acestia sunt examinati in sistem informatic. Pentru fiecare sofer astfel examinat, centrele de pregatire platesc examinatorilor, angajati ARR, sume cuprinse intre 21si 30 de lei. Urmarile acestui abuz al Ministerului Transporturilor a€“ Autoritatea Rutiera Romana pot fi deosebit de grave. Astfel, conducatorii auto vor putea fi privati de dreptul o data dobandit de a practica profesia de conducator auto de marfuri si/sau persoane. O consecinta imediata va fi reducerea numarului de soferi pe o piata a transporturilor rutiere afectata deja de un deficit de personal calificat. ARTRI solicita modificarea in regim de urgenta a OMT nr.42/2006, in sensul transpunerii corecte in legislatia romana a prevederilor Directivei 2003/59/CE . Consiliul Director al ARTRI Sinopsis a€“ aplicarea in Romania a Directivei 2003/59/CE In conformitate cu Directiva 2003/59/CE privind calificarea initiala si pregatirea periodica a conducatorilor de vehicule transport marfa si persoane, sunt scutiti de la calificarea initiala conducatorii auto care au obtinut categoria D inainte de 10 septembrie 2008, respectiv conducatorii auto care au obtinut categoria C inainte de 10 septembrie 2009 (art.4 - Drepturi dobandite). Statele membre UE pot opta fie pentru o calificare initiala de 280 ore de pregatire incheiate cu examen, fie numai pentru sustinerea examenului (fara a se urma cursuri). Romania a optat pentru varianta a doua. In urma promovarii examenului, se acorda un CCP (certificat de competenta profesionala), care ii da dreptul titularului sa profeseze. Cei care nu sunt obligati la aceasta calificare initiala precum si cei care au obtinut un CCP in urma calificarii initiale trebuie sa urmeze o pregatire periodica de 35 ore (5 zile) in decursul a 5 ani. La finalul celor 35 de ore de curs, conducatorilor auto li se elibereaza un CCP care le da dreptul sa profeseze (art.8 din Directiva). Incepand cu anul 2003, in baza Ordinului MT. nr 597/2003, pregatirea conducatorilor auto din Romania presupunea cursuri de 30 de ore finalizate cu examen si eliberarea unui atestat profesional valabil 5 ani. Potrivit acestui ordin, ar fi trebuit ca toti soferii care efectueaza transport international sa obtina atestatul profesional inainte de 30 septembrie 2003, iar soferii care efectueaza transport national inainte de 31 martie 2004. Asadar, soferii romani care au obtinut atestatul inainte de data intrarii in vigoare a Directivei nu au nevoie de calificarea initiala. Ei trebuie sa urmeze o pregatire periodica inainte de expirarea atestatului (pentru cei care au) in urma careia vor obtine un CCP necesar practicarii in deplina legalitate a profesiei. Nu se sustine niciun examen ! Acesti conducatori auto au deja un drept castigat. Primii care trebuiau sa faca aceasta pregatire periodica si sa li se elibereze un CCP sunt chiar cei care au obtinut primele atestate (in 2003 si 2004). Este vorba de aproximativ 300.000 de soferi, iar daca se observa ca examenele sunt platite catre membrii comisiei de examinare cu sume care variaza intre 21a€¦30 lei/cursant examinat, obligativitatea examinarii impuse de Ministerul Transporturilor a€“ Autoritatea Rutiera Romana devine o A« oportunitate A» interesanta pentru functionarii sai examinatori. In ceea ce priveste cea de-a doua categorie, a conducatorilor auto care sunt obligati la o calificare initiala : - conducatorii auto care efectueaza transporturi de persoane vor trebui sa urmeze cursurile de pregatirea periodica incepand cu septembrie 2013 ; - conducatorii auto care efectueaza transporturi de marfuri vor trebui sa urmeze cursurile de pregatirea periodica incepand cu septembrie 2014. Nici acestia nu trebuie examinati. Ei au un drept castigat prin calificarea initiala pe care au obtinut-o in urma cu 5 ani. In contradictie cu art.7 al Directivei, care prevede ca formarea periodica trebuie sa permita actualizarea cunostintelor esentiale pentru activitatea soferilor, cu accent pe conducerea rationala, prin ordinul romanesc de transpunere a Directivei (nr.42/2006), s-au impus in programa de pregatire toate obiectivele din Directiva (acestea se refera numai la calificarea initiala). O alta grava incalcare a prevederilor Directivei se refera la art.7, alin. (5) care prevede o singura pregatire periodica de 35 ore pentru una din categoriile A« marfa A» sau A« persoane A». Astfel un titular de permis auto C si D, va urma cursurile de pregatire pentru una din cele doua categorii, si aceasta ii va conferi dreptul de a profesa si cealalta categorie. In schimb, Ministerul Transporturilor a€“ Autoritatea Rutiera Romani il examineaza pentru fiecare categorie in parte a€“ si fiecare examinare este platita!! Mai mult, se deduce lesne ca in loc de 35 ore acesta trebuie sa faca 70 ore (cate 35 pentru fiecare categorie in parte). Introducerea examinarii in sistem informatic la soferii care au deja dreptul dobandit de a profesa, va avea repercursiuni asupra numarului de soferi, care va cunoaste o diminuare drastica, in contrast evident cu tendinta europeana de atragere a unui numar cat mai mare de oameni care sa imbratiseze aceasta meserie. Nici un stat membru UE nu a prevazut examen le finalizarea pregatirii periodice.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.