Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Strutz

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About Strutz

  • Rank
    Incepator
  • Birthday 05/26/1985

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Deutschland

Contact Methods

  • Yahoo
    vs85ady

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Salut ,

     

    Am vazut ce ai posta ceva legat de cursele de pe bursa pe un topic deschis. Pare pertinanta parerea ta despre burse/ load boards , si de aceea te-as ruga sa ma lamuresti mai in detaliu daca ai timp si vrei vis-a-vis de infiintarea unei case de expeditie. Sa-ti spun despre noi cate ceva , suntem 2 soferi de camion , avem 3 camioane , 1Xeuro3 si 2XEEV si dorim sa infiintam o casa de expeditii , ce sanse avem sa fie OK ? Dorim sa angajam pe cineva sa stea pe burse si sa vaneze curse intern/extern.  Orice informatie e binevenita. Multumesc, Adrian

    1. TirExpress

      TirExpress

      Multumesc pentru interes. 

      Si eu m-am ocupat de asa ceva. Am lucrat 4 ani pentru Landstar (o gramada de training cu ei) ca freight broker/speditioner in timp ce aveam camioanele mele si chiar faceam si eu curse. Aceasta se intampla in Canada si am revenit in Romania, definitv. Stiu ca iti pui o gramada de intrebari (de ce?cum?...) dar nu acesta este subiectul in cazul de fata. Ti-am spus doar ca sa stii cine sunt. Apropo, numele meu este Robert Lihet, 40 ani. 

           Cu trei camioane nu este rau. Am senzatia ca va doriti sa mai achizitionati camioane. Dar, o casa de expeditii nu este greu de facut. Investitia este minima, din punct de vedere logistic. In genul acesta de afacere, resursele umane au un rol cheie. De aceea, sansele de care ai intrebat depind de oamenii cu care lucrezi, intr-o proportie foarte mare. Mare atentie! Feriti-va de oamenii care tot ce pot sa faca este sa concureze doar la pret. Adica sa va trimita camioanele pe te miri ce pret doar ca sa "ia clientul". Sa nu uitam ca scopul unei afaceri este profitul. Clientii, sunt doar mijloacele care duc spre profit. Nicidecum un scop. 

         Revenind la intrebarea ta, referitoare la sanse, Henry Ford spunea ca : "Fie ca gandesti ca poti, fie ca gandesti ca nu poti, oricum ai dreptate." Oportunitatile sunt acolo si sunt multe. Luand in considerare ca in industria transporturilor a intrat cine a vrut si cine nu a vrut... sunt sanse mari de reusita. Cu o conditie. Sa stii exact ce faci, sa ai un plan viabil si sa lucrezi cu target-uri realizabile si deadline pentru ele. 

         Daca se infiinteaza o casa de expeditii, ideal ar fi sa aveti o capacitate de transport mai mare la indemana. Sunt situatii cand clientul are volum sau este JIT (Just in time). Nu te speria, nu iti spun sa iti risti pielea cu achizitionarea fortata de alte cateva camioane. Insa, sunt o gramada de patroncini/owner operatori/ soferi independenti care cauta curse/incarcari. Mai ales, curse bune. O baza de date si formarea unui network cu acestia este un mare plus in afacerea pe care vrei sa o pornesti.  Mare atentie, ca unii dintre ei nu snt chiar onesti. Nu cauta numai cursele tale. Vor si clientul tau, chiar daca nu pot face fata. Si atunci, semnarea unui contract de colaborare in care se te protejezi de acesti "oportunisti" se impune de la sine. Exista contracte tip de acest fel, pe care le stii dar un avocat ar ajuta mult, in asa fel incat sa personalizeze contractul respectiv in functie de necesitatile voastre. 

        Acum, persoana/persoanele care se vor ocupa ar trebui sa aiba abilitati foarte bune in vanzari. Pe de o parte, atunci cand prezinta capacitatea de transport unui client si, de partea cealalta, atunci cand cauta si recruteaza colaboratori/camioane. Notiunile de logistica si mi ales, ce si cum este un camion sunt foarte importante. Cunoasterea unor limbi straine este esentiala. Si cand spun cunoasterea, vorbesc de a vorbi si scrie fluent. Am intalnit multi care daca stiu trei cuvinte in engleza spun ca vorbesc engleza. De ce este necesar? Pentru ca atunci cand clientul discuta cu cineva cu care se simte confortabil afacerea este deja 50% incheiata. Mai ales cei din Vest, nu au timp de pierdut cu discutii inutile. Dupa cum stii, sunt foarte expeditivi si pusi pe treaba. Nu au timp de pierdut iar cand cineva le pierde timpul, devin irascibili. Iti spun toate acestea pentru ca am trait in cateva tari europene si am facut afaceri cu ei. Si in Romania, cat am lucrat ca director, nu stiu cum s-a facut ca am lucrat mai mult cu straini. Ii cunosc foarte bine. Sau, mai exact, mentalitatea lor si modul de a face business. Este mult diferit de al nostru. Nu as putea sa spun daca este mai bun sau mai rau decat al nostru dar, pana una alta, ei dau tonul in economia europeana. Asa ca, la Roma ... faci ca romanii. 

        Network-ul de care vorbeam mai sus este si el o "filosofie". Sa nu uitam ca clientul apeleaza la noi pentru a isi rezolva problemele. Nicidecum pentru a gasi altele. De altfel, americanii spun ca daca nu esti parte a solutiilor atunci esti parte a problemelor. Si atunci, acel network pentru capacitatea de transport trebuie sa cuprinda tot ceea ce ar putea sa serveasca cu brio un client. Calitatea serviciilor oferite este esentiala. Face diferenta dintre profit si pierderi. 

         Probabil te miri cum de am alocat atata timp si am scris atat. Raspunsul este foarte simplu. Si eu m-am gandit la o afacere in genul acesta, insa mult mai complexa si mai elaborata. Am niste idei noi, adaptate la vremurile actuale, in care flexibilitatea in gandire si adaptarea din mers sunt esentiale. Din pacate, la intoarcerea in Romania am suferit pierderi majore. Atat de mari incat prietenii si rudele erau cu ochii pe mine sa nu fac vreo prostie. Insa, am trecut prin multe si grele si am trecut peste. Atat timp cat mai am un cap pe umeri si pot munci, nu-i bai. Ceea ce stiu nu imi poate lua nimeni.  Se poate cauta pe facebook "colete arse Canada". Exista si video. Este destul de "interesant" sa te uiti cum munca ta de sapte ani in care ti-ai riscat viata de nu stiu cate ori si ai muncit pana ai vomitat (la propriu) se duce in fum si constati ca esti in pielea goala. 

        In mare, ca sa iti faci o idee, voiam sa deschid o firma de management si consultanta in transporturi, care sa faca si cele descrise mai sus dar in acelasi timp sa se ocupe si rentabilizarea la maxim a micilor flote auto. Sunt multe de facut in acest si chiar zilele trecute am avut inca o data confirmarea. Iti spun si tie, ca idee despre acesta afacere de care ai intrebat. M-a chemat cineva sa il ajut cu cateva curse, ca sofer. Da, nu ma dau in laturi de la nimic. Am fost si print dar am fost si cersetor iar munca este rusinoasa numai in Romania. Bun. Si banii pe care ii oferea pe o cursa de Olanda erau prea putini. Evident, cand i-am spus ca imi trebuie ceva mai mult a spus ca nu poate, ca ... "atat plateste clientul". Perfect de acord... Stiu realitatea din piata transporturilor, mai ales ca m lucrat 7 luni in Olanda, anul trecut. Insa, ar fi putut sa imi dea banii de care am nevoie daca exploatarea camionului ar fi fost eficienta. M-am uitat doar in fuga la camion si mi-am dat seama ca pierde undeva intre 400 si 700 de euro pe luna la un  milaj mediu de 10 mii kilometri. Intr-adevar, nu avea de unde sa plateasca mai mult. Dar era posibil! 

         Stiam toate acestea. Probleme de acest gen sunt si in Canada, USA, Italia, Franta s.a.m.d. Sunt o multime de acesti proprietari de flote mici, chiar un singur camion care sunt foarte buni soferi dar ca business ... nu stiu mai nimic. Cred ca ai constatat si tu ca atunci cand ti-ai cumparat camion, ca doar 30-40 % din timpul tau de lucru se aloca strict soferiei. Restul este "mancat" de aceste probleme strict business si managerizarea afacerii. De aceea, imi propusesem sa deschid o firma asa cum am spus mai sus, care sa formeze o cooperativa. Stiu, din cauza trecutului comunist, pentru noi romanii suna ca naiba dar poate ai vazut ce fac cei din Europa de Vest. Se organizeaza in ... cooperative. Au inteles ca in fata inavaziei corporatiilor mari nu exista decat o sansa. Organizarea si unitatea pentru a face fata acestor colosi. Ceea ce voiam eu sa fac era sa strang cativa ca voi si astfel sa creez o capacitate de transport care sa poata face fata flotelor mari. Cum? In primul rand, rentabilizarea exploatarii parcului auto. Dupa cum stii, companiile mari au discount-uri uriase la carburant, piese, achizitie camioane, reparatii,  etc ... De ce? Pentru ca au volum. Pot sa bata cu pumnul in masa. Nici un service sau companie de carburant nu isi permite sa scape o flota de peste 20 de camioane la ora actuala. Si atunci, sunt dispusi sa acorrde discount-uri si facilitati cat mai mari pentru cantitate. Ceea ce ar fi un mare plus pentru flote ca ale voastre, de cateva camioane. De partea cealalta, la client este iar un mare plus atunci cand stii ca ai in spate o capacitate serioasa de transport. Si clientul stie acest lucru si este dispus sa plateasca pentru evitarea batailor de cap. Asadar, este mult mai usor sa inchei contracte in aceste conditii. Poate reusiti voi sa faceti acest lucru. Mi-ar place sa vad ca o firma romaneasca devine o voce in transportul european prin profesionalism si idei novatoare si nu atarnare pe cale politica. 

      Ca un pont, daca vrei. Ochii pe XPO. Au aparut de nicaieri, au achizitionat business-uri foarte profitabile, atat in Europa cat si in America de Nord. Eu am lucrat cu ei si par a fi bine organizati si profesionisti. Se dezvolta cu o viteza ametitoare. Au o gramada de business si o colaborare cu ei (dar in conditii decente) nu este rea. Insa, nu as recomanda sa le inchiriezi camioanele. Mai repede o colaborare independenta dar profitabila decat sa alegi calea usoara si profit ... mai nimic. 

         Ma rog, cred ca iti dai seama ca este mult mai mult de spus dar mai ales de facut. Insa, sper ca te-am ajutat cat de cat. Daca mai ai intrebari, numele meu este Robert Lihet si celularul este 0732434046. adresa de e-mail : tirexpressmontreal@gmail.com  Poti sa imi scrii sau sa ma suni cand doresti in urmatoarea perioada. Imi caut ceva de lucru in Romania si momentan am timp.Asa ca... daca pot sa te ajut cu un sfat sau ceva stiinta, cu draga inima. S-au schimbat niste date in viata mea si sunt mai mult decat motivat sa raman aici definitiv, nu mai vreau sa plec de acasa. 

         Nu pot decat sa va urez bafta mare si drumuri bune!

       

  2. Salutare tuturor, Vin cu rugamintea catre cei care ma pot ajuta cu orice fel de informatii despre infiintare unei case de expeditii sa ma ajute putin sa pun bazele unei asemenea afaceri. Stiu ca suna ciudat ca apelez la un forum , dar orice fel de informatie e binevenita. Cat despre noi , suntem 2 asociati ( fosti si actuali soferi de camion) , avem 3 camioane ( 1 euro 3 + 2x EEV) si ne intereseaza sa infiintam o casa de expeditii. Celor care sunt binevoitori sa ne ajute , facem cinste virtuala cu o naveta de bere ! Multumesc . Drumuri bune tuturor !
  3. Salut colegii, Sunt in cautarea unui manager de transport / dispecer care lucreaza pt firma de transport care cara/intermediaza pe comunitate. Am nevoie de consultanta (contra cost) de la o asemenea persoana. Pot fi contactat pe e-mail : as@opentech.ro, unde o sa va rog sa lasati un nr de telefon la care va pot gasi. Multumesc, Adrian
  4. Salutare colegilor, Cel care incearca e mai castigat decat cel care nu o face ! Eu lucrez la ei de ceva vreme , mergeti optimisti si siguri pe voi la interviu , nu se rezuma totul a la conduce sau a vorbi o limba 2 nshpe , straine ! Drumuri bune si succes !
  5. Ciao , Te va suna Thomas indiferent de raspuns , ca-i DA sau NU . Eu sunt deja la traning in Elvetia , care doriti informatii mai detaliate contactati-ma . Ciao
  6. Sanatate si tot ce'i mai buuun !!!
  7. @ LEKO - Omule , am 10 zile de cand am fost la Transportes aici in Spania , si mi-a zis special de acolo.. Nu vreu sa induc pe nimeni in eroare. Am foi care dovedesc asta ! Acolo zice asa : Aplici pt card... legal dureaza 15 zile eliberarea.. daca in decursul asta , vrei sa conduci masina dotata cu taho digital , sa ai asupra ta foaia aia care ti-o da de la Transportes precum ca ai aplicat , si orele de condus si pauzele sa scoti tichet din tahograf si sa-ti faci graficele pe spate. DE RETINUT ! DOAR DACA AI APLICAT POTI CONDUCE , SA AI CU CE DOVEDI CA VA VENI CARDUL! Asta-i tot . Sanatate si virtute !
  8. Nuºs rau intentionat , doar ca am uitat sa specific ca ce spun mai sus e pt Spania , scuze tuturor... dar totusi nu vad de ce nu s'ar proceda in Ro la fel !
  9. Salutare, Se poate circula cu o masina dotata cu tahograf digital daca soferul nu detie un card , numai in cazul in care si'a aplicat pt card si poate demonstra asta cu vreo hartie. Legal cardul se emite in 15 zile lucratoare , dar daca in acest timp cardul nu vine , poti conduce cu "tichet" . Adica iti faci pe spatele hartiei din imprimanta tahografului , unde vei gasi o chestie imprimata cu intervalele orare , un grafic , cu cate ore ai condus cat ai facut pauza , si cu un pix creezi acel grafic. NU incercati sa faceti graficul dupa ureche , pt ca daca va opreste si va citeste aparatul si nu bate cu inscriptia de pe tichet e vai de voi. Drumuri bune !
  10. Strutz

    sofer de anglia

    Salutare , Am lucrat sofer in anglia pe 3.5 To , dar sunt in tema cu termenii pt masini mari. De ex LGV Class 1 sunt vehiculele articulatate (artic , cum zic ei ) , iar LGV Class2 sunt cele normale , nearticulate . LGV - Large Goos Vehicle . O sa mai gasesti la ei LGV ca fiind HGV , ca asa le ziceau inainte si inseamna Heavy Goods Vehicle. Eu am incercat de curand sa ma angajez in anglia ca sofer pe camion sau autobuz ... sa stii ca au sistem foarte aiurea de asigurarea masinilor si din cauza asta , trebuie sa ai minim 25 de ani si categoria de minim 2 ani. Daca mai ai alte intrebari sunt aici.
  11. Strutz

    MAN TGA

    Salutare tuturor, Am avut ocazia sa conduc unul din asta cu cabina maxi , model TGA 18.440 . Interiorul e superb , pozitia la volan buna , paturile cat de cat incapatoare , stateam in picioare si nu ajungeam la trapa .. cat despre motor .. la deal e mai dificila situatia , consul e bunicel.. incarcat cu 24 de tone a luat undeva la 39l/100 Km. Drumuri bune !
  12. Va multumesc de informatie domule Nicolae , cat despre atestat de marfuri generale pt Ro , sper sa-l iau numai pt a mai conduce din pasiune masinile mari in Romania Sper sa nu ajung sofer de camion in RO. Numai bine, Adrian
  13. Salutare tuturor colegilor , O intrebare pt cei ce stiu ... Am 25 de ani am CE luata acum jumatate de an , si vreau sa fac ADR ... este vreo limita de varsta sau un minim de cat trebuie sa ai categoria? Inca o precizare , nu am atestate de nici un fel , pt ca nu am nevoie pt tara in care ma aflu, se poate lua ADR fara atestat "transport marfuri generale"? Multam fain !
  14. Sunt incepator in ale soferiei profi , sunt in Spania si merg in curse cu un prieten angajat de la care invat .In curand sper sa-mi gasesc de lucru , numai bine tuturor , multa sanatate si drumuri bunee !!!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.