Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

abracadabra

Members
  • Număr conținut

    27
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    2

abracadabra a câștigat ziua ultima dată pe Noiembrie 29 2017

abracadabra a avut cel mai apreciat conținut!

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    IS

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

abracadabra's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Reputație Comunitate

  1. Ma colegule ,poate confunzi, eu iti zic ce mi-a zis omul in clar ca l-am petrecut la usa de intrare ca nu era in stare s-o deschida singur. Ca a avut accident de munca. L-am intrebat de ce nu sta acasa pe medical si mi-a zis ca nu are acoperire, ca firma de abia acum i-a promis ca o sa se ocupe de asigurare. N-aveti decat sa judecati eliminat... Eu am avut un coleg belgian, epileptic. Incarcam acrilati la cisterna. Am apucat sa-l vad in terminal zvarcolindu-se pe jos cu spume la gura...si ala voia sa munceasca Eu pot sa inteleg ca unii nu mai au de unde alege ca nu mai au baza de selectie. Dar sa trimiti la treaba infirmi, femei, sau copii fara experienta doar ca sa faci niste economii ? cata intelegere sa ai pentru asa ceva ? Dar unii s-au obisnuit probabil cu rahatul si li se pare normal probabil..
  2. Chiar asa sa fie, cum naiba i-au permis sefii lui sa urce pe cabina in halul ala cand abia era in stare sa se tarasca? Cum naiba calca in pedala naiba stie.
  3. Din punctul meu de vedere asta ar fi valabil daca as avea contract comercial cu firma respectiva si i-as taia patronului factura la care as incasa si taxele de rigoare, ca sa fie duse lucrurile pana la capat. Atata timp cat platesc taxe catre stat care includ si componenta de protectie sociala si nu se sesizeaza nimeni nu mi se pare normal sa nu avem o reactie. Inchipuie-ti ca baiatul ala a fost declarat apt de munca cu contract pe Germania desi abia se tara in carje. Cat de dobitoci sunt nemtii aia de l-au primit in unitati la operatiuni si nu s-a sesizat nimeni sa le trimita fritilor de la Ancotrans GmbH comisie de control pe cap ? Am sa le fac eu o sesizare chiar acum din Belgia, cum e posibil ca un sofer olog sa fie trimis cu 40 tone prin Europa la treaba? Eu nu vorbesc de persoana baiatului in cauza, dar situatia in sine e de tot rahatul si clar de penal atata vreme cat e pusa in pericol cu buna stiinta siguranta traficului
  4. Cam toate firmele care opereaza in port ofera cam aceleasi conditii ( Moers.Segers.Joosen.Tabak.etc) La Jost am cunoscut soferi chinuiti tare.cu contracte ciudate. Coleg cu piciorul rupt in accident de munca. Nu.l cunosc. Nu stiu cine e. Nu inteleg cum tampitii aia de patroni l.au suit pe cabina in halul ala si baiatul nu sta acasa pe medical. Oricum omul nu era acoperit de asigurare din cate mi.a zis. L.au dus de nas dobitocii la care lucreaza. Firma e Alcotrans camioane in registration in Germania
  5. Cite telefoane ai dat la firma colegu sa intrebi ce conditii ti se ofera ? Veniti pe Forum si intrebati cum e? in loc sa trimiteti un mail la un sef de personal. E nominal prietene. Asa e peste tot ca nu mai exista notiunea de colectiv nicaieri. Asta s-a vrut. La mine in firma unii eliminat altii stau relaxati in functie de cum si-au impus conditiile, Plata la ora e la fel pentru toata lumea, doar ca unii muncesc de doua-trei ori mai mult pentru aceiasi bani ca n-au stiut sa se inteleaga ori s-au inteles cu sau prin cineva (agentie, intermediar."prieten") care i-a adus in firma. Capisci? Am lucrat pentru Lanfer. Iti pot trimite o copie dupa contract sa vezi conditiile. Dar ma tem ca iti trimit degeaba, shiftul de munca e de 10 ore zilnic (erau vreo 210 lunar daca imi aduc aminte/nu sunt sigur). Ai sa muncesti 13-15h si weekenduri poate in aceiasi bani cum o fac cam toti. De ce? nu ma intreba ca nu ma duce capul. Eu nu m-am "aliniat" am preferat sa plec in alta parte unde daca muncesc 13 ore imi sunt platite 13 ore. La 6 saptamani iti dau 10 zile liber acasa in care sunt incluse week-endurile. Adica daca ai prinse doua week-enduri in perioada de libere firma iti acorda doar 5-6 zile. Va puteti face singuri un calcul functie cat lucrati cate ore lucrate peste contractul standard de 40 pe saptamana va dau dreptul la compensatorii platite deci cat aveti dreptul sa stati acasa cu salariu platit (Sambetele si Duminicile sunt zile libere prin lege, nu vi le poate acorda firma ca si compensatorii pentru ca nu le apartin. E prosteala pe fata pentru cine se lasa pacalit Deci despre asta-i vorba. Esti in stare sa deschizi gura sa-i pui camionul pe dreapta dupa 10 ore de program. Foarte bine. Nu esti? muncesti dsegeaba.Bani tot atat o sa iei, dupa cum scrie in contract si dupa cat ai inregistrat pe card. De aia va tot zic sa va inregistrati corect activitatile, ca nimeni nu risca un conflict legal. Afara n-au cum sa dea atat timp cat ai contract pe un an semnat. Vast contract nu va dau astia in veci asa ca nu va faceti sperante ca daca-i slugariti castigati ceva in plus. Muncesti un an si mai vezi anul viitor ce-o sa faci, asta-i politica firmei. Soferi intra pe-o parte si pleaca pe cealalta. Eu am o groaza de "Lanferisti" pe langa mine. Lasati un numar de telefon pe privat si va pun in legatura sa vorbiti direct cu colegi dispusi sa ofere informatii proaspete, ca vorba umbla repede si aici pe Forum s-or gasi uni sa zica ca e minunat , ca e firma vietii etc...ceea ce poate fi adevarat, depinde la care capat ...stai.
  6. Am inteles ca s-au bagat incurcat cu niste amarati de samsari care le trimit soferi contra cost din tara in conditii stabilite intre ei...Cum sa ma explic...cam cum duci fete la produs Nu-i nici o diferenta, ca si de alea are grija cineva. Cat de redusi pot fii unii sa faca o intelegere cu un intermediar gen agentie de munca , samsari etc cand e vorba de viata ta pana la urma ? Exemplu clasic de tembelism romanesc. N-am sa inteleg in veci de ce unora le trebuie un intermediar sa.i bage in slujba? Degeaba ai o meserie daca nu esti in stare sa dai un telefon macar sau sa trimiti un mail sa te intelegi cu un patron. Bineinteles ca unii fac bani pe prostia altora, negot cu sclavi s-a facut de cand lumea si pamantul. Prostii se baga singuri cu capul in jug fix ca buhaii. Da-tile incolo de agentii, intermediari, relatii. Cine are nevoie de soferi in firma nu te intreaba cine te-a trimis? sau pe cine cunosti?
  7. Nu cred ca s-a inteles. Salariul se negociaza pe brut. Nu intereseaza pe nimeni cu cat ramai tu in mana. La un salariu minim de 11.9 + 1.4 arab ramai cam cu 9E in mana daca esti casatorit si ai copii in intretinere dupa ce angajatorul ati retine taxele conform cu ceea ce ai declarat. In Belgia ramai cu bani astia doar daca lunar nu depasesti undeva la 2300 E. Pentru ca la sfarsitul anului fiscal vine impozitarea federala -be lasting. Pe aia nu.i intereseaza ce declari tu. Baza fiscala e computerizata in toata Europa. Si ye verifica: sotia sta acasa sau lucreaza? copiii iti sunt la scoala? mai ai in tara si alte surse de venit? etc. Daca stai intr.un salariu minim de 2200E sa zic. ..adica de rahat pentru cam 250 ore. Vrei sa bagi mai mult, presupunand ca angajatorul iti plateste. Intri in alta grila de impozitare, si daca nu poti sa deduci nimic dai banii inapoi la stat Lucrul asta se intampla pentru ca statul nu face nici o diferenta intre un sofer care face 2500 la luna cu 280-300 de ore de program cu 11.8 la ora si un muncitor mediu calificat care ia aceiasi bani in fabrica cu 160 ore pe luna la 8 ore de program cu 18-22 la ora plus sporuri Un singur lucru mi-e strain, si anume: Toate rahaturile astea de agentii de intermediere incheie contracte de munca pentru soferi desi nu desfasoara nici un fel de activitati de transport, ci pun soferi la dispozitie catre terte firme. Poate ma lamureste cineva cum as putea sa-mi deschid propria agentie si sa ma pun la dispozitie ca si sofer nu de pe pozitia de angajat ci ca si prestator de servicii auto. Adica ma duc sa-i fac treaba pe camionul lui conform unui contract comercial si tai factura la ziua de munca
  8. Eu nu recomand nimic. Il pun pe om sa sune sa discute. Contractele sunt Belgiene cu garantii guvernamentale, aici nu se joaca nimeni cu asa ceva. Plata se face prin agentie la saptamana. Nu am cunostinta de vreun coleg angajat printr.o mare agentie de recrutare a fortei de munca sa se fi plans de nerespectarea contractelor. Plata la saptamana si accesarea on-line pe sistem a orelor lucrate. Oricum contractele se deruleaza prin Interim (agentie nationala de recrutare a fortei de munca) pe perioada determinata. Dupa care vede fiecare cat merita sa semneze direct cu firma in cauza Ofertele sunt la nivelul minimum pe economie insemnand 13E/ora brut ,(nimeni nu te poate plati mai putin) motiv pentru care am renuntat la serviciile lor, dar daca n-ai de ales... Cand am postat pentru Lanfer , anul trecut am fost acuzat ca am un interes, desi eu am plecat de acolo ca ma saturasem de ei. Cu toate astea firma s-a umplut de romani, multi venind de la conditii de mizerie la lefuri de peste 2200-2300, transport asigurat cu avionul de catre firma acasa la 6 saptamani etc. Depinde ce inteleg unii in a fi corecti. Lasati ofertele sa circule ca multi umbla aiurea pentru ca nu au de ales, parerea mea
  9. abracadabra

    Soft card taho

    Salut. Ma poate ajuta cineva de unde pot descarca o aplicatie pentru citirea cardului taho instalabila sub Windows?Are cineva si o poate da la share,va rog ? Multumesc
  10. Pentru ca vorbesc germana destul de mediocru am convenit sa solutionam in engleza problema in cauza. Imi cer scuze dar cred ca e mai accesibil materialul pentru toata lumea...
  11. Situatia a devenit atat de critica observ incat devine din ce in ce mai greu de suportat. Nu incerc sa invat pe nimeni cum sa-si faca treaba dar din punctul meu de vedere solutia imediata in cazul unui abuz este sa cereti ajutorul autoritatilor. Luati prima iesire unde vedeti "Polizei", parcati confortabil (s-ar putea sa aveti ceva de asteptat) si predati actele masinii reclamand situatia. Nu uitati sa va inregistrati activitatea ca si timp de lucru "alte activitati" atat timp cat sunteti la dispozitia lor Edit: mi s-a intamplat ca unii ofiteri (nemti- incredibil) sa dea dovada de clementa si sa treaca cu vederea unele situatii, incercand sa gaseasca solutii de circumstanta. Dati-le de inteles ca exista riscul de a fi raportati la sefii lor in situatia in care nu aplica legea. Functioneaza
  12. Salut. La concret e vorba de o descarcare cu slot la ora 9h00 si care a inceput undeva la 17h00 din motive care au tinut de client. Situatia a fost raportata si luata la cunostinta in baza de la inceput. Atat doar ca am fost retinut in fabrica, pus in linie de asteptare ore intregi. Asemenea situatii in care soferul nu dispune liber de timpul sau, fiind in incinta unitatii si fiind necesara prezenta lui la camion reclama inregistrarea activitatii in tahograf ca si timp de munca (alte activitati). Din captura foto facuta (una din multele in care am incercat sa limpezesc problema) se vede clar dispozitia sefului de trafic (neconforma) de a-mi impune inregistrarea acestei perioade ca si timp la dispozitie, perioada care e asociata pauzelor si nu e normata ca si activitate, drept consecinta-neplatita; si care permite abuziv prelungirea shiftului de program pina in limita de 15 ore, maximul admis de regulamentul de trafic. Situatia a fost reclamata la Bundesamt fur Guterverkehr care au luat masurile in consecinta si mi-au trimis si precizarile referitoare la inregistrarea activitatilor pe card. Nu stiu de ce nu se mai vede poza, am sa incerc sa reeditez si sa postez din nou. Toate Bune
  13. Si o sesizare la BAG in urma careia idiotul a ramas fara licenta, Aveti aici raspunsul BAG referitor la inregistrarea corecta a activitatilor (in engleza din pacate)
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.