Buna ziua !
Stimati colegi, vreau sa dau o nota informativa despre firma data celor interesati de anunturile care le posteaza tot mai des pe diferite site-uri (unul din ele unde apar periodic anunturile este www.angajari-soferi.com).
Am avut si eu "FERICIREA" sa lucrez si eu ceva timp chiar acum recent, la dansii. Pasii urmati ca de obicei pentru angajare: 1. Covorbire telefonica in prealabil (doamna iti raspunde foarte hatru la toate intrebarile puse de tine, adica auzi aceea cam ce iti doresti sa auzi). 2. Interviul propriu-zis la sediul firmei din Oradea (str. Calea Borsului 43, chiar in spatele ANAF-ului intr-o curte unde mai arendeaza oficii si alte cateva firme ca: Ana Bus, West ..... etc, in cladirea de Schenker). Promisiuni mari cu salarii la timp si careva bonusuri (excelenta in lucru), camioane noi si ingrijite, te mai intreaba cam ce preferinte ai. Dar totul decurge foarte rapid ca sa nu iti dai seama de anumite lucruri care nu ar trebui spuse de ei ori intrebate de tine. Dupa care te indeamna sa treci rapid comisia medicala si sa aduni/depui doc. necesare pentru angajare deoarece trebuie sa pleci cat mai rapid in cursa (iti inventeaza pe loc motivuri anumite, in orice caz asa a fost in cazul meu). La necesitate, daca esti venit din alte localitati (asa era si in cazul meu) si urmeaza sa fii angajat, dar iti mai trebuie timp sa aduni acte ori nu ai reusit sa treci comisia medicala in acea zi, ei te asigura cu cazare absolut gratuita (cum spun ei) din contul firmei, la hotelul proprietarului firmei Stokker A. 3. Daca totusi ai fost hotarat si ai urmat pasii (ai depus doc, trecut comisia medicala) urmeaza sa semnezi contractul. Aici fii foarte atent!!!!!!!!! ca la varianta primara unde iti propun ei, nu este indicata suma diurnei (deci daca nu ai fost atent si ai semnat asa - vei risca sa primesti diurna minima pe economie stabilita in RO undeva la 35 Euro/zi). Apo vei lua in primire camionul (poate fi la Oradea ori undeva in extern) cu toate cele necesare.
Acum se incep surprizele........................
Odata fiind trimis la lucru sa duci marfa generala (asta promite ca o sa cari unul Mukki - hatrul pitic ungur de la birou) te pomenesti cu remorca firmei italiene Transmec pentru care tractioneaza Stokker Logistics, plina cu fel de fel carlige, ancore, 4 lanturi mari si grele, pături, 2 rampe a cate 50 kg fiecare daca nu mai mult, care cu greu le urnesti din loc, nu inca si sa le ridici. Totul ocupand undeva o patrime din trailer. Nu mai spun si de o multime de chingi necesare. Trailer-ul Krone care il ai tot nu este unul simplu - se lateste, largeste si se inalteste, special facut de dus containere (da da anume containere bagate in prelata - asa mai fac economie italienii pe seama romanilor), tractoare si stivuitoare de tip Manitou, Caterpillar, Komatsu etc, utilajuri de tot soiul. Deci cum ti-au promis "smecherii" din birou o sa cari doar marfa generala cu diurna de 55 Euro/zi (inca daca ai fost atent si ai specificat-o in CIM). Majoritatea incarcarilor/descarcarilor sunt pe lateral ori pe sus, foarte putine la rampa (deci prin usile din spate). Asadar ai de lucru enorm cu legare de chingi, desfacere si inchidere a prelatei, asigurarea tractoarelor, stivuitoarelor cu lanturi, ancore, carlige, manipularea in/din remorca pe rampile puse si scoase tot de tine. Iar daca remorca e full trebuie sa te gandesti unde sa le cladesti pe toate (ancore, lanturi, rampe etc.). Nu uita ca si lucrezi la timp iar marfa trebuie descarcata la data si ora stabilita. Iar dispatcherul te suna incontinuu si te intreaba permanent starea (ai inca de descarcat/incarcat ori pur si simplu te prosteste si te grabeste).
Daca ai avut fericirea sa tragi remorcile de la Gruber te mai asteapta pe langa toate asta si o alta surpriza - camioanele nu au autorizatia de a duce marfa agabaritica. Iar care le au sunt doar niste hartii xeroxate cu o stampila care nu are nici o valoare juridica. Deci risti sa ramai fara permis de conducere, cu o amenda de 2000 Euro si camion sechestrat, daca vei fi prins la un control in Italia.
Cei care fac returul, au batai de cap mai putine (evident si salariul corespunzator cam in medie la 1200 Euro) dar si acestia sunt rugati ori mai bine spus obligati sa se mute temporar ori la Transmec ori Gruber din motivul neaverii soferilor pentru departamentele respective.
Daca totusi ai fost descurcaret, ai lucrat bine, nu ai avut amenzi ori pe scurt totul a fost OK, nu spera la bonusuri ori chiar la salariul promis deoarece:
1) Firma se mai greseste la calculul sumei diurnei (o zi sau 2 sunt uitate intamplator de contabila sa ti le puna in calcul).
2) Au naravul sa te tina pe carlig, deci plecand in concediu intind cu plata cat se poate mai lung pana vii inapoi la cabina, esti permanent cu banul la ei in buzunar.
3) Mai nou chiar nu achita deloc ori intind destul de mult cu salariului pe Romania !!!!!!!!!!!! (cred ca nu cunosc de ITM).
4) Daca totusi ai hotarat sa pleci de la ei si ai avut necazul sa le spui asta inainte de salariu sa stii - ca o sa-ti scoata bani din tot ce este posibil (supraconsum, extrakm, daune facute la camion - chiar daca nu le ai oricum ti le gasesc, inventeaza si iti scriu amenzi false sau achiti oricare alta amenda o caruiva coleg etc).
Nu vreau sa mai lungesc povestirea data dar chiar nu merita de lucrat la o asemenea firma jalnica din toate punctele de vedere.
Nu indemn pe nimeni sa nu se duca sa lucreze acolo dar va spun cum a fost la mine si au patit altii care au lucrat la ei. Pur si simplu CATEGORIC NU VA RECOMAND FIRMA "STOKKER LOGISTICS" SRL.
Drumuri bune sa aveti !!!!!! colegilor si paziti-va de Nemernici.
Multumesc celor care au citit pana la capat si mi-au apreciat staruintele !