Jump to content

marinmarfa

Members
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

marinmarfa last won the day on May 15

marinmarfa had the most liked content!

About marinmarfa

  • Rank
    Incepator
  • Birthday 10/06/1955

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Romania

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. cam asa ceva a patit si un sofer care a plecat de la noi s-a dus in germania sa lucreze sofer pe masina de 7.5 tone distributie de mezeluri, la telefon s-au inteles de 1800 euro si cazare, mancare.. etc acolo cand a ajuns, de fapt erau vreo 1400 euro, cazare la vreo 60km distanta de fabrica, ar fi fost in trecut o masina mica pusa la dispozitie de firma pentru navetisti, dar evident ca "romanii" au stricat-o asa ca cu naveta se descurca fiecare dupa cum poate asa ca omul a venit inapoi in tara si si-a luat masina proprie inapoi in germania, ca sa faca naveta la munca...
  2. costuri mult prea optimiste... 29% consum ? merge numai la vale ? real e 35% medie la cat de scumpa e motorina prin franta,belgia si anglia... mai scade in jur de 600-700 euro din profitul ala de 3000euro lunart al patronului mai adauga si platile parcarilor (prin cam toata europa parcarile au devenit cu plata in ultimii 3 ani) si eu zic ca proprietarul va face sub 2000euro lunar pe toate cele 60 luni, asta daca totul merge ceas, si nu ia nicio amenda de pe la nemti, si nu are nicio paguba, si are sofer care sta 60 luni legat de masina si nu pleaca ca sa ai cateva saptamani moarte pana gasesti alt sofer.. etc etc... prea multe variabile iar dupa 600.000km nu mai vinzi masina aia cu 40.000euro... e plina europa de camioane second la tchann un DAF de 3-4 ani cu 350.000km e cam 38.000-40.000 euro, deci uzura la jumate dupa 600.000km si 5 ani masina va valora sub 20.000euro
  3. apropo, cam asa arata graficele pe luna aprilie si pe luna in curs... se fac si km si consum normal pe tara... uzura evident e alta din cauza lipsei infrastructurii
  4. cu siguranta se fac bani pe comunitate, dar numai daca esti propriul tau patron... si sofer, si manipulant si contabil si mecanic amator spre profesionist ... etc
  5. iti raspund eu cam tarziu... Asa visam si noi in 2017, am avut 30.000 euro facuti din transport de persoane, stransi cu greu in decursul anilor... am zis sa investim in transport mare de marfa... zis si facut, am gasit leasing in austria la Tchann pentru un DAF XF 105.460 din 2014, cu 330.000km reali, cauciucuri noi, dotari de bun simt (intarder, frigider, ac stationar, pat dublu etc) 12.000 euro avans + 30 rate x 1200 euro (casco si tot ce trebuie inclus) deci masina costa la final 48.000 euro ne-a mai costat cam 800 euro sa mergem pana in austria si sa aducem masina. bun, apoi incep cheltuielile (in jur de 5000 euro): card DKV (2000 euro gaj intr-un cont dkv din germania) OBU-uri, facut o revizie la reprezentanta DAF vreo 600 euro, dotarea masinii cu gps, statie, antifurt la rezervoare si baterii monitorizare GPS cu roaming pentru UE sofer, contracte de munca traduse, macron-uri si altele acum contract.. am inceput cu Dascher Germania (recomandarea unui roman care avea si el 3 masini acolo).. transport trailer frig, plateau 0.87 in august 2017. dar nu plateai chirie la trailer si totul era inclus dupa primele curse, marfa lipsa... pfii cum naiba ca soferul preda exact cati paleti incarca, dar la depozite mereu iesea pe lipsa in mare parte mancare, conserve mai ales si mancare congelata... dupa 3 saptamani ne-au anuntat ca ne rezilieaza contractul pentru ca suntem neseriosi si furam, si nu mai vor sa aiba de aface cu romani si bulgari... am plecat si noi suparati, mai ales ca dupa ce am platit si soferul cu vreo 2200 euro pe intreaga luna, masina a produs -1400 euro (exact, minus 1400 euro dupa ce au inceput sa vina facturile DKV de autostrazi pe germania, austria, italia si franta) am gasit imediat pe cei de la Spontex Logistics din Austria... astia transportau orice, 0.93 pe ruta DE>IT>FR>UK si 0.95 pe AT>IT imediat am trimis soferul in austria la ei, si evident ca nu aveau trailer, asa ca si ei au inchiriat in numele lor de la KLV Rent, 650 euro + 20 euro la spontex taxa de intermediere ok, plecam la drum.. prima cursa... cherestea paletata de 26 tone (suprasarcina evident) din AT catre IT... mare noroc ca la Brenero nu l-au oprit pe cantar, ca altfel italienii te trimiteau pe tren sa cobori din munti cu tot cu amenda... a doua cursa IT>UK, si a treia cursa UK>DE.... cand a ajuns masina in DE, marfa refuzata.. vreo 2 paleti de borcane cu unt de arahide aveau folia frecata.. nu era nimic atins sau stricat, dar in UK cand au incarcat, probabil s-au atins.. dupa vreo 5-6 ore de "plansete" cu astia de la Spontex, au zis sa trimitem cei 2 palei vreo 200km in alta locatie pe banii nostri, altfel ne imputa toata marfa atunci am zis HALT, aducem masina acasa cu o cursa de pe bursa DE>RO si mai vedem masina a ajuns acasa, intre timp soferul a plecat ca el nu-i convenea 2200 euro salar, ca el vroia 2500, ca asa umbla vorba printre soferii cu experienta, ca salariile sunt mult mai mari decat ce ofeream noi dupa ce a stat vreo luna pe dreapta, aia de la Spontex ne intreaba daca mai venim la treaba, le zicem ca nu.. si ei ne zic sa ducem inapoi trailerul ca ne mai ia chirie vreo 3 luni in avans din platile pe care inca nu le facusera dupa cursele cu Spontex profitul a fost de 200 euro (motorina, autostrazi si soferul au mancat tot), soferul a incasat aprox 4000 euro 2 luni cat a stat la noi, el e singurul care a facut "profit" am gasit cursa RO>AT si am dus si trailerul inapoi cu un alt sofer pe care il angajasem intre timp, a dus marfa la vreo 250km distanta de unde trebuia lasat trailerul si s-a intors acasa cu, capul tractor bonus, a luat vigneta la unguri si n-a fost atent ca i-a dat vigneta de autoturism, iar la granita la noi, politaii unguri l-au tras deoparte si a zis ca a mers toata ungaria cu vigneta de masina si amenda e 800 euro ca dupa 30 min sa revina si sa zica ca sterg ei toate inregistrarile video dar sa le dea 400 euro asa ca am trimis de urgent pe card banii si pana la urma a negociat la 300 euro "amenda" masina a mai stat vreo 2.5 luni pe dreapta, timp in care ratele le plateam si din activitatea de transport persoane intre timp soferul (al doilea) a plecat si el pe comunitate, si dupa o luna a murit strivit pe autostrada in Franta cand a oprit pe banda de urgente si alt camion din spate nu l-a vazut, a agatat trailerul lui, iar cabina a fost trimisa in parapet unde se afla fostul nostru sofer, are oprisera ca i s-a parut ca se auzea ceva ciudat la roata dreapta spate de atunci facem curse nationale si incercam sa terminam leasingul (acum in decembrie e ultima factura) slava domnului ca in afara de a doua revizie si de cauciucuri noi pe spate (adica aprox 6000 lei cauciucuri si 2400 lei revizia completa), DAF-ul nu a mai avut nevoie de nimic altceva, si are aprox 500.000km, aici inca ma bucur ca am ales DAF... in fine, poveste lunga, dar poate o citeste cineva care se gandeste sa "investeasca" niste bani facuti intr-o afacere de transport marfa... AVIZ AMATORILOR: 20.000 euro s-au tocat inainte ca masina sa plece, si inca 6.000 euro s-au tocat pana sa incasam primele facturi deci daca nu aveti bani pusi deoparte, si o alta sursa de bani... NU va apucati de un astfel de antreprenoriat, ca imprumutati bani de la camatari ca sa aduceti masina acasa, si sa platiti facturile
  6. contractele bune si serioase sunt bine pastrate de tractionistii vechi si seriosi cele neserioase apar pe aici pe forumuri... nu va asteptati sa gasiti seriozitate cautand online (nu neaparat aici pe forum, ci in general) cautati referinte, si niciodata nu va apucati de afaceri cu transport decat daca aveti ceva sigur noi am renuntat la comunitate, si facem national, si depasim 10.000km lunar, pe drumurile noastre nationale supra-aglomerate trebuie numai sa vrei
  7. intrebarea era pentru alti useri care inca se mai amagesc la mirajul banilor gramada ca tractionist cu leasing si sofer pe comunitate nu are rost sa intram in detalii, raspunsul e unul singur, daca vrei sa faci bani (ca si posesor de cap tractor).. pe comunitate, trebuie sa te duci sa sofezi tu, si sa nu ai leasing altfel soferul cu cei 2200 euro pe care ii vrea de la tine... te ucide, iar un leasing standard de 1200 euro lunar, te pune pe "chituci" pe comunitate se merita sa faci bani numai ca sofer, daca prinzi la firma serioasa faci banii garantat.. la 0.97 centi abea iti ajung de motorina+autostrazi mult succes
  8. ma uit pe anuntul asta si observ cum tarifele scad de la o luna la alta... desi costurile cresc.. cu motorina, cu autostrazile, cu soferii, cu asigurarile... etc intreb si eu.. inca mai exista tractionisti care sa se amageasca la un profit de maxim 700-1000 euro lunar (pe masina) tractand pentru altii in conditii de stres si responsabilitate unica ?
  9. mie cel mai mult imi place atitudinea asta "e normal ca tractionist/patron sa-ti asumi riscuri si sa mai pierzi si bani" dar e anormal pentru intermediari si/sau firmele pentru care cari marfa sa piarda bani, sau sa suporte impreuna cu "partenerul" care iti cara marfa... eventuale daune, amenzi, timpi morti.. etc un intermediar (precum firma in cauza GTM Logistics), ce riscuri suporta dna Roxana ? in afara ca plateste o conexiune la net si niste abonamente pe bursa de marfuri... ce alte costuri are ? sau ce daune ar putea suporta in cazul ca are de aface cu parteneri neseriosi ? ca patron de masini de transport cred ca stie toata lumea ce costuri are, incepand cu masinile si terminand cu ITM-ul si ANAF-ul care sta pe capul tau iar pe extern nu mai zic... milog-uri si macronuri si alte bazaconii
  10. nicio informatie ? vreau sa trag trailer frigo cu ei prin tara, am cerut proba de 30-40 zile
  11. am cerut si eu oferta prin februarie... chirie trailer 1000e pe luna nu deconteaza absolut nimic la intrebarea: "se platesc tunelele FR-IT" nu am primit niciun raspuns sunt intermediari pentru altii, si iti asigura dispecerat contra sumei de 200 euro pe luna
  12. sunt disperati sa caute tractionisti pe ruta DE>UK si pe FR>IT dar daca le ceri oferte... 0.91km pe DE>UK si iti platesc numai ferry-ul... and thats it.. restul te descurci singur n-au dispecerat, deci te freaca zilnic de 3-5 ori cu locatia masinii, problemele la incarcare si descarcare ti le rezolvi singur... te suna soferul, tu suni la ei.. si astepti sa faca ceva... ca tractionist numai soferul face mai multi bani ca tine... in rest cum zic colegii de mai sus... din ce am auzit e aceiasi poveste ca la toate firmele mari de logistica... daca ai 5-10 camioane atunci ai preturi bune, carduri de motorina bune, nu te freaca la km.. isi dau silinta sa meaga tot timpul daca esti mic si ai un singur cap tractor... slabe sanse sa depasesti 500 euro profit pe luna
  13. a colaborat cineva cu ei ? au si o divizie de frig pe Romania din ce am vazut...
  14. am lucrat cu ei de proba o luna... ofera ca pret: 0.95 pe ruta DE>AT>IT si 0.93 pe relatia IT>FR>UK>BE>DE chirie la trailer 650 euro de la KLV + 20 euro tariful lor nu deconteaza nimic, platesc numai ferry-ul si tunelele MB+Frejus nu au dispecerat, ci te intreaba pe tine pe email si la telefon de 10 ori zi unde se afla masina... daca le propui sa le dai acces la GPS-ul masinii, zic ca nu ii intereseaza.. prima cursa facuta cu ei a fost o suprasarcina de 26 tone de cherestea paletata dintre AT>IT... noroc ca la Brennero nu ne-au oprit pentru cantar (desi stau acolo non-stop italienii).. ca altfel 1000 euro amenda si te pune pe tren sa cobori din munti... incarcarile si descarcarile nu sunt niciodata in aceiasi zi.. mereu s-a pierdut cate o zi... la ultima cursa, cei de la incarcare din UK au atins folia la 2 paleti de borcane cu unt de arahide... cei din Germania unde s-a descarcat i-au refuzat instant, desi marfa nu a fost atinsa.. ci folia frecata cand le-am transmis celor de la spontex, prima grija a lor a fost sa-mi trimita un document pe email (in nici 10min) in care stipulau ca daca clientul lor va cere despagubiri.. ne vor taia si ei din plata... pana la urma dupa 6 ore de asteptare cu 2 paleti in masina, clientul a fost de acord sa primeasca marfa la un alt centru logistic la 200km departare... evident cursa s-a facut pe banii nostri, s-a pierdut si o zi... dupa 6200km facuti in 3 curse a ramas un profit de 200 euro buni numai pentru soferi, ca posesor de cap tractor cu leasing si sofer... e dauna totala sa lucrezi cu ei, sunt casa de comenzi, si intermediaza pentru altii, transporti orice, iar ei nu isi asuma niciun risc
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.