Asociatia pe care dorim s-o constituim trebuie sa se disocieze de ceea ce inseamna un sindicat. Chiar ideea de structura sindicala ar putea sa nu fie pe placul multora dintre colegii nostri care s-au simtit tradati de sindicate si de liderii lor. In opinia mea, asociatia ar trebui sa se constituie ca un organism profesional, un colegiu, al carui scop sa fie apararea drepturilor si intereselor profesionale, sociale si culturale ale membrilor sai precum si promovarea si protejarea statutului profesional al acestora. De asemeni, reprezentarea pe plan national si international a intereselor profesiei de sofer si intreprinderea de actiuni concrete si eficiente pentru recunoasterea si dezvoltarea acestei profesii si a prestigiului ei in cadrul vietii sociale. Meseria de sofer are o reglementare speciala in legislatia noastra, conditiile de accedere in profesie si desfasurarea activitatii sunt supuse unor norme imperative (examinari medicale si psihologice periodice, obligativitatea detinerii certificatului de pregatire profesionala si evaluarea cunostintelor pentru reinnoirea acestuia la fiecare 5 ani, certificatul ADR, etc.) Desigur, manifestarile de tip Truck Fest, expozitiile de masini tunate, etc., sunt binevenite dar nu acesta trebuie sa fie scopul nostru. Noi trebuie sa luptam pentru reconsiderarea opiniei celorlalti vizavi de meseria de sofer, recunoasterea importantei acesteia; sa luptam pentru adoptarea unui comportament civilizat pe drumurile publice, pentru cresterea sigurantei rutiere, scaderea numarului de accidente... Numai prin stabilirea unor obiective serioase, care sa fie utile si sa starneasca interesul general, vom fi luati in seama si vom fi auziti. Desigur ca asociatia se constituie si pentru a fi un sprijin la nevoie pentru membrii ei, prin ajutoare materiale in caz de necesitate, drumuri pe la medici si spitale (Doamne fereste!), suport pentru familiile membrilor in cazuri nefericite, reprezentarea membrilor in fata oricarei persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, din tara sau din afara ei. In timp ne vom bate pentru incadrarea soferilor intr-o grupa de munca, care sa le asigure pensionarea mai devreme decat alte categorii profesionale prin evidentierea conditiilor speciale de munca ale soferilor (mediu nociv, gaze de esapament, razele directe ale soarelui, temperaturi extreme, permanenta stare de atentie si de concentrare, pericolul generat de substantele transportate, etc.) care in timp duc la "uzura" prematura a organismului, la scaderea puterii de concentrare, a acuitatii vizuale si auditive si la alte afectiuni incompatibile cu profesia si care pot determina incheierea carierei de sofer inainte de vreme.
Sunt multe de discutat despre ce, si cum ar trebui sa fie asociatia noastra. De aceea astept si eu ca si ceilalti opiniile voastre vizavi de aceasta tema. Drumuri bune!