Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

dee_dee

Members
  • Număr conținut

    8
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Information

  • Locatia:
    PLOIESTI

dee_dee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputație Comunitate

  1. Vorba lunga, saracia omului...De doi ani ne tot invartim in jurul cozii cu aceasta asociatie; se zicea pe aici ca lucrurile au demarat dar ca se inainteaza mai greu cu actele dar eu cred ca nu s-a facut nimic in directia asta. Eu n-am mai intrat pe forum de mult timp si ma asteptam sincer sa vad ca s-a concretizat ceva. Observ insa ca in afara de a se lansa niste idei, nimeni n-a luat nicio initiativa. Pacat, cred ca A.S.P.R. ar fi fost un lucru bun. Ca fost sofer si actualmente avocat definitiv imi mentin disponibilitatea de a ajuta in orice mod la infiintarea asociatiei, daca sunt destui aceia care vor sa puna umarul la treaba asta.
  2. Stiu ca nu se face peste noapte si stiu ca e ceva de alergat dar haideti sa facem un prim pas, ceva. Uite, eu as putea sa ma ocup de treaba asta, daca nu va deranjeaza sa o inscriem la Prahova. Nu vreau sa fortez lucrurile, dar am dat si eu telefoane incolo si incoace, pe la prieteni si colegi, sa-i anunt de ceea ce se pregateste si toti asteapta sa vada o concretizare. Cred cu tarie ca asociatia va avea succes, poate nu de la inceput, dar in timp, pe masura ce vom reusi sa ne organizam, rezultatele nu vor intarzia sa apara. E nevoie de alergatura, de facut lobby, de promovat asociatia si proiectele ei, de inscris membrii, de tinut legatura unii cu altii, de organizat intruniri, telefoane si adunari generale, de initiat proiecte, colaborari cu organisme din tara si din strainatate, etc....etc. Haideti sa facem ceva, ca vremurile nu ne asteapta pe noi. In alte tari soferii sunt deja organizati si uniti, si sunt o VOCE pe care niciun guvernant si niciun patron nu-si permite sa o ignore. Au trecut vremurile alea cand faceam focul sub baie la Canal sa nu congeleze uleiul si cand demarorul de dimineata era "un sut bena-in-bena", cand pleznea termoflotul de ger ca ai uitat sa dai drumul la apa si cand trebuia sa te duci cu cartusu' de Kent ca sa-ti iei un rand de baterii reconditionate. Acum avem masini sofisticate si un statut pe care trebuie sa-l respecte toata lumea. Sa ne castigam respectul, domnilor!
  3. Stiu ca asa reiese din Regulamentul CE 561/2006 dar baietii mei au avut probleme cu inspectorii ARR, in sensul ca acestia considerau ca timpul la dispozitie petrecut in cabina de soferul al doilea, care nu conduce nu reprezinta in opinia lor pauza. Inspectorii nu puteau sa faca deosebirea intre odihna (cand autovehiculul e stationat si cu motorul oprit) si pauza care inseamna timp la dispozitie (sa faci orice) dar sa nu conduci si nici sa nu muncesti altceva (alte activitati) si vroiau sa vada pe diagrama sau pe imprimatul scos din tahograful digital o pauza de odihna de 45 min(un "pat") dupa ce fiecare sofer a condus cate 4:30 h. Asa cum se intampla de multe ori, legea lasa loc de interpretari iar ARR-istii nu sunt intotdeauna cei mai buni la asta dar, ca sa nu am batai de cap inutile le-am spus baietilor sa faca cum au zis aia, pt. ca eu nu am gasit nicaieri o reglementare clara. Poate mai are si altcineva o parere sau a trecut printr-o astfel de situatie.
  4. Asociatia pe care dorim s-o constituim trebuie sa se disocieze de ceea ce inseamna un sindicat. Chiar ideea de structura sindicala ar putea sa nu fie pe placul multora dintre colegii nostri care s-au simtit tradati de sindicate si de liderii lor. In opinia mea, asociatia ar trebui sa se constituie ca un organism profesional, un colegiu, al carui scop sa fie apararea drepturilor si intereselor profesionale, sociale si culturale ale membrilor sai precum si promovarea si protejarea statutului profesional al acestora. De asemeni, reprezentarea pe plan national si international a intereselor profesiei de sofer si intreprinderea de actiuni concrete si eficiente pentru recunoasterea si dezvoltarea acestei profesii si a prestigiului ei in cadrul vietii sociale. Meseria de sofer are o reglementare speciala in legislatia noastra, conditiile de accedere in profesie si desfasurarea activitatii sunt supuse unor norme imperative (examinari medicale si psihologice periodice, obligativitatea detinerii certificatului de pregatire profesionala si evaluarea cunostintelor pentru reinnoirea acestuia la fiecare 5 ani, certificatul ADR, etc.) Desigur, manifestarile de tip Truck Fest, expozitiile de masini tunate, etc., sunt binevenite dar nu acesta trebuie sa fie scopul nostru. Noi trebuie sa luptam pentru reconsiderarea opiniei celorlalti vizavi de meseria de sofer, recunoasterea importantei acesteia; sa luptam pentru adoptarea unui comportament civilizat pe drumurile publice, pentru cresterea sigurantei rutiere, scaderea numarului de accidente... Numai prin stabilirea unor obiective serioase, care sa fie utile si sa starneasca interesul general, vom fi luati in seama si vom fi auziti. Desigur ca asociatia se constituie si pentru a fi un sprijin la nevoie pentru membrii ei, prin ajutoare materiale in caz de necesitate, drumuri pe la medici si spitale (Doamne fereste!), suport pentru familiile membrilor in cazuri nefericite, reprezentarea membrilor in fata oricarei persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, din tara sau din afara ei. In timp ne vom bate pentru incadrarea soferilor intr-o grupa de munca, care sa le asigure pensionarea mai devreme decat alte categorii profesionale prin evidentierea conditiilor speciale de munca ale soferilor (mediu nociv, gaze de esapament, razele directe ale soarelui, temperaturi extreme, permanenta stare de atentie si de concentrare, pericolul generat de substantele transportate, etc.) care in timp duc la "uzura" prematura a organismului, la scaderea puterii de concentrare, a acuitatii vizuale si auditive si la alte afectiuni incompatibile cu profesia si care pot determina incheierea carierei de sofer inainte de vreme. Sunt multe de discutat despre ce, si cum ar trebui sa fie asociatia noastra. De aceea astept si eu ca si ceilalti opiniile voastre vizavi de aceasta tema. Drumuri bune!
  5. Dragi moderatori si administratori, Cu colegialitate va sesizez ca in tab-ul cu perioadele de conducere de pe pagina principala s-au strecurat niste erori: in reprezentarea grafica a modului cum trebuie efectuata pauza de odihna intre doua perioade de conducere de 4:30h, luata fractionat, se intelege 30 min cu 15 min iar in lege, din cate imi amintesc e invers adica prima fractiune de 15 min iar a doua de cel putin 30 min. Perioada a doua de conducere zilnica de 4:30 h incepe dupa fractia de pauza de 30 min. In tabelul exemplificativ privind perioadele de conducere in echipaj nu apare pauza de 45 min obligatorie dupa ce fiecare sofer a efectuat cate o perioada de conducere de 4:30 h. Right? Good luck!
  6. Trimite-mi si mie un nr. de cont si numele bancii si titularul, poate incropesc si eu de 100 de marafeti Vremuri grele, dar pentru cauza, dau PS Caline, de ce nr. tau de inmatriculare e pe GB ? Nu mergea si un RO ? ...sau esti "expat" (ex patriae) ?
  7. Imi convine la Sibiu ca am neamuri, cunostinte, prieteni soferi acolo, pe care putem sa-i cooptam. Luna....noiembrie, dupa ce face socru-meu palinca
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.