Toate autoritatile implicate in activitatea de transport(isctr,arr,etc)cauta nod in papura soferilor(nu zic ca toti soferii sant usa de biserica )dar nimeni din cei enumerati mai sus nu se implica in controlul firmelor de transport.Acum cateva zile ISCTR-u a organizat nunta mare cu televiziune ,garda financiara,vama etc pe A1,A2si A3 chipurile ......pentru a controla pe cei care nu respecta timpii de conducere.Dar ma intreb de ce nu organizeaza astfel de evenimente si la firmele de transport.
Legat de consumul de carburat sa va dau un exemplu :avem la firma 2 Iveco Stralis cu cutie semiautomata de 500 CP,unul este cu cauciucuri normale iar celalalt cu cauciucuri mici :unul are semiremorca normala iar celalalt semiremorca mega .....iar patronul sustine sus si tare ca la aceste 2 camioane trebuie sa fie consumul la fel.Nu intelege ca cel cu vagon mega consuma mai mult din cauza faptului ca are cauciucurile pe vagon mai late si implicit opune o rezistenta la inaintare mai mare decat cele cu cauciucuri normale.Consumul este asa:cel cu cauciucuri normale iese 30% consum mediu iar cel cu cauciucuri mici si vagon mega iese 33.5% consum mediu.Rog un coleg care are mai multa experienta sa imi raspunda daca am dreptate sau nu.