Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

raduro1985

Members
  • Număr conținut

    71
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

raduro1985 a câștigat ziua ultima dată pe Decembrie 15 2015

raduro1985 a avut cel mai apreciat conținut!

Despre raduro1985

  • Dată Naștere 11/09/1985

Profile Information

  • Locatia:
    iasi

Contact Methods

  • Yahoo
    radu_ro1985

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

raduro1985's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputație Comunitate

  1. Văd ca postarile sunt ceva mai vechi dar traduc eu ce înseamnă bani mai mulți și cum e și voi comenta sunt e au plecat mulți dintre șoferii vechi. Bani mai multi: 50euro pe zi plus 1050 Ron brut pe tara la care se adaugă anumite bonusuri (cuplat-decuplat, descărcări, ore condus suplimentare fata de un minim in funcție de departament (cel mai mare prag e 2 35 de ore săptămânal iar cel mai mic 25)-undeva la 20 ron pe ora.) Se ajunge la 1400 1500 Ron net. Cum e? Nu exista discuții referitor la consumul de motorina atâta timp cât nu se sare calul. Planerii romani sunt puțin cam la limita incompetentei dar chiar si asa problema e usor neglijabila atata timp cat poti suferi de durere in cot. Se lucrează la program dacă cer planerii sa depășești programul o faci (voluntar) pe răspunderea lor. Se lucrează 12 săptămâni cu 3 acasă și mai nou 8 cu 2. Probleme (și motive pentru care mulți au plecat): Deși se lucrează 12 cu 3 sau 8 cu 2 nu știi exact o zi în care ajungi acasa pentru ca mai nou camionul se preda la Oradea. Uneori schimbi 2-3 camioane in cele 12 saptamani. Unele camioane de pe anumite departamente nu vad Romania decât odată pe an la Itp de aici problema cu schimbul des. Mai nou cât ești în Oradea (fie ca începi un nou sezon fie doar pentru Itp ) nu primești diurna spre deosebire de trecut când dacă erai angajat pe Genk, indiferent de motivul pentru care erai în tara (Oradea sau în trecere) primeai aceeași diurna de extern. Sunt departamente care trec prin românia (spre Grecia sau Bulgaria) primesc diurna de România. (Aproximativ 30 euro). Scuze administratorilor dar scriu de pe telefon și îmi este foarte dificil sa revizuiesc și sa corectez eventualele greșeli ...ok,corectat ce am reusit sa inteleg..prima fraza insa nu am stiut cum sa o continui...
  2. Buna seara. Cer si eu o informatie cat urgent. Dupa toate probele Alea de last essers Am fost declarat admis. Cica maine dimineatala 8 trebuie sa ma prezint la Oradea. Ideea e ca nu reţin adresa la care ar trebui sa apar. Ma pkate ajuta cineva? Am gasit eu adresa din Calea Borşuluidar nu stiu daca acolo ar fi adresa ccorecta. Scuze moderatorilor pentru greşeli dar scriu de pe Telefon. Multumesc.
  3. Nu se pune atat de mult problema cum ca nu stii sa mergi pe drum. Problema e mult mai complexa, si in principiu ii pot intelege. E vorba de gestionarea consumului, anumite interdictii pe care poate nu le stii, chestia cu taxele de drum - unde se platesc, pentru ce categorii de drumuri se platesc, in ce fel se fac platile in fiecare tara etc. Nici eu nu am experienta dar sunt convins si stiu ca cel mai bine poti invata in echipaj. Aici e nelamurirea mea: daca tot ai echipaje, de ce nu poti accepta un sofer fara experienta langa unul cu. De ce mai ai pretentii ca ambii sa fie cu experienta.
  4. Siguranta inainte de reguli. Spre exemplu, daca intri intr-o intersectie in forma de Y, si vii de pe bratele lui Y si vrei sa mergi spre "inainte" adica spre baza lui Y, atunci iti lipseste total vizibilitatea, si pentru a te asigura esti de multe ori nevoit sa faci tot posibilul pentru a avea vizibilitate (atunci esti nevoit fie sa intri pe contrasens, fie sa pui camionul oblic in intersectie (daca are mai mult de doua benzi pe sens, sau chiar sa incalci tot felul de marcaje (gen spatii interzise circulatiei-spun asta pentru ca exista o intersectie in Iasi pe unde se da examen, si desi are doua benzi pe sens, tot esti nevoit sa incarci inclusiv spatiul interzis pentru a te putea asigura)). In principiu, in situatii exceptionale, poti incalca regulile.
  5. In cazul in care, pentru a efectua un viraj ai nevoie de patrunderea pe contra-sens, e bine ca mai intai sa atentionezi examinatorul ce intentionezi sa faci. O problema identica am avut si eu, insa, eu am reusit sa ma incadrez totusi pe banda mea si sa iau virajul corect, desi examinatorul mi-a atras atentia ca era indicat sa intru pe contrasens, pentru ca in felul meu, efectuarea virajului a durat ceva mai mult decat normal, facandu-l la viteza redusa pentru a ma asigura in permanenta ca nu lovesc nimic. Eu unul, nu stiam traseul pe care ma bagase, si lipsa de vizibilitate ma obligase sa incerc abordarea mea. Insa preventiv, am rulat aproximativ 30-40m inainte de intrarea in viraj la limita benzii de circulatie, asigurandu-mi maximum de spatiu pe care il puteam crea. (Asta a fost o paranteza la examenul tau). Ca sfat, nu pot decat sa iti sugerez, ca inainte de a efectua virajul, sa atentionezi examinatorul ca pentru o oferi siguranta efectuarii virajului, esti obligat sa patrunzi pe celalat sens de mers. Imi cer scuze ca nu inteleg exact momentul in care tu ai intrat pe contrasens, dar indicat e ca inainte de a intra in viraj sa intri pe contrasens-nu stiu exact cum sa explic sa fie clar; cumva, intri pe contrasens pe strada de pe care iesi, si intri pe sensul tau de mers pe strada pe care intri. Sper ca am fost cat se poate de clar, si scuze ca nu am inteles exact momentul in care tu ai intrat pe contrasens (dar presupun ca tu ai intrat pe contrasens pe strada pe care ai intrat, nu pe cea de pe care ai iesit-si aici intradevar e viraj luat incorect). Cat despre parcari, sa fiu sincer, toate manevrele legate de remorca (parcare, mersul inapoi, cuplare/decuplare) le-am facut in poligon, si nu a trebuit sa fac garare cu spatele cu remorca. Manevrele pe care le-am facut au fost: oprire ("parcarea" remorcii cu fata), decuplare (cu tot ce tine de asigurarea remorcii pe timpul cat e decuplata-folosirea calelor), parcarea camionului paralel cu remorca la mica distanta-undeva la 10cm), cuplarea remorcii (iarasi cu tot ce e necesar, inclusiv verificarea sistemului de iluminare); si mersul inapoi in linie dreapta-care sa fiu sincer nici mie nu mi-a iesit.
  6. Nu sunt atat de sigur ca amenzile pentru depasirea de oricare natura a programului de conducere (zilnic, saptamanal sau la doua saptamani) ar fi pe firma si asta in primul rand pentru ca soferul este cel care de fapt ar trebui sa isi organizeze programul. La fel ca si amenzile pentru arimarea necorespunzatoare (inclusiv depasirea maselor pe axe), care intra de fapt in atributiile soferului. Regulamentul 561 limiteaza programul de conducere in doua saptamani la 90 de ore, in primul rand, obligat de "legea muncii" -sa ii spun asa- care afirma ca programul saptamanal al unui angajat nu poate depasi 48 de ore (6 zile X 8 ore). In privinta soferilor profesionisti, programul este extins pe doua saptamani pentru a oferi o oarecare libertate in a-si putea organiza timpul de condus in asa fel incat sa isi poata indeplini cu succes toate obligatiile legate de un transport-poate nu e cea mai buna exprimare, dar sunt sigur ca se intelege ideea. Diferenta de program cred eu ca este lasata pentru ca e oarecum imposibil ca un sofer sa nu incarce/descarce cel putin odata intr-o saptamana -adica "alte activitati". Revenind la cine si ce primeste amenzile: pentru nerespectarea obligatiilor soferului (timpii de condus, arimare, verificarea si intocmirea documentelor de transport etc) mi se pare rational ca acestea sa vina pe numele soferului. -pentru nereguli legate de alte acte necesare transportului (licente etc) respectiv nereguli ale mijlocului de transport (fie cap+semiremorca sau camion+/-remorca) sa le plateasca angajatorului. Sunt total de acord totusi ca pentru nereguli legate de timpi, amenzile sa le primeasca si angajatorul -pentru ca adesea acesta forteaza nota.
  7. Desi investitia initiala e mare, salariile in domeniul asta sunt decente. Atata timp cat multi dintre noi avem familii, suntem nevoiti de multe ori sa acceptam ce ni se ofera prea multe pretentii, doar pentru a asigura familiei un trai cat de cat decent. Toti angajatorii cer mai mult decat e scris in contract, regula valabila in orice domeniu. Si asta pentru ca statul le permite, prin acel regulament intern. Acolo stipuleaza orice vor ei, si cum de nevoie il semnezi fara prea multe intrebari, te trezesti ca ai mult mai multe obligatii decat drepturi.
  8. Costy, te inteleg perfect. Dar din pacate, cel putin ca incepator, cand si asa iti e greu sa gasesti ceva, trebuie sa te supui regulilor angajatorului. Ulterior cand situatia iti va permite, vei alege tu unde vrei si unde nu sa lucrezi. Eu unul nu inteleg totusi ceva:legal este interzis sa platesti soferul pe km. Dar totusi, in anunturile pentru locuri de munca, angajotorii chiar subliniaza ca platesc la km, ba iti pun si un plafon minim pentru km parcursi.
  9. Din pacate este un sistem in care am fost alesi cu totii sa traim. Poate doar 5% din actualii soferi isi permit luxul de a lucra ca la carte. Angajatorul este obligat de imprejurari (fie contracte, fie "calicie" sau chiar goana nebuna dupa un castig mai mare, pentru a nu pierde anumite oportunitati) sa traga la maxim de soferi. Si ii inteleg, cu cat ai mai multi bani, cu atat ai mai multa nevoie de si mai multi, niciodata nu poti fi multumit de cat ai. Intr-un final, nu esti obligat sa fii sofer...poti sa devii "avocat". Esti sofer pentru ca asta a fost alegerea ta. Ca sofer te afli intre reguli (adica stat) si angajator. Din pacate trebuie sa incalci regulile ca sa multumesti angajatorul. Asta e natura. Nu suntem nascuti sa fim toti patroni. Cineva trebuie sa faca si munca de jos. Toti suntem victime ale societatii. In final factorul problema este angajatorul, nu regulamentul, si cum noi suntem platiti de angajator, pe el trebuie sa il multumim in prim plan, si nu regulamentul.
  10. Intr-un final aici e un forum unde ne exprimam parerile, punctele de vedere si mai ales neclaritatile pe care incercam sa le rezolvam. Din pacate de multe ori se ajunge la a ne critica unul pe altul ca a-m fi mai putini cunoscatori ai regulamentului si alte critici. E libertatea fiecaruia sa isi impuna punctul de vedere si cu atat mai brav pentru cei care continua sa si-l sustina. Toti trebuie sa avem mintea deschisa pentru a intelege. Unele pareri pot fi constructive. Cineva afirma aici ca un sofer este un "caine" in lesa. Cumva sunt de acord. Intradevar pentru a-ti pastra postul trebuie sa te supui unor reguli impuse in primul rand de angajator, iar regulile de circulatie (incluzand regulamentul 561) sa ajunga pe plan secund, si asta din simplul motiv ca angajatorul urmareste catiguri cat mai mari, iar pana la urma soferul e platit de angajator, nu de stat. In urmare soferul nu ramane decat sa faca un slalom printre reguli, in asa fel incat fie sa nu le incalce, sau in cel mai nefericit caz sa nu se vada ca au fost incalcate. Ca sofer cica ai avea drepul de a refuza si de a alege, dar stim cu totii ca sunt foarte putini care isi permit luxul asta. Intr-un fel inteleg si pozitia angajatorului: de multe ori daca din venituri scad cheltuielile s-ar putea ca salariul soferului sa fie mai mare decat castigul angajatorului-o spun pentru ca stiu un caz concret. Solutia e ca angajatorul sa aiba mai multe camioane..poate asa simte ceva. In final, el este patronul, el trebuie sa aiba castigul cel mai mare:ideea lui, investitia lui, si in primul rand riscul lui-ca sofer nu pierzi decat locul de munca si nimic mai mult, dar ca investitor pierzi banii investiti, iar in cazul de fata investitia nu e tocmai neglijabila. Traim intr-o lume in care ideea e cea mai importanta, si pe buna dreptate.
  11. Nu sunt sigur ca nu la mine te referi cico, dar ca idee, e de stiut ca sunt de acord ca la cuplare/decuplare sa se respecte ordinea montarii furtunurilor. Cine a spus ca se cupleaza intr-o ordine, sunt sigur ca are argumente solide. Eu din cate inteleg rolul furtunurilor si principiul de functionare al franei, sunt de acord cu cel care le-a pus in ordine.
  12. Poate din punct de vedere practic, nu conteaza prea mult ordinea in care le pui, efectul vizibil fiind acelasi. Totusi, din punct de vedere mecanic inteleg problema. Cablul galben mentine presiunea aerului iar cel rosu da comenzile franii din cate am inteles. Pentru ca spre exemplu, pot aparea diferente de presiune-intre cea din compresorul camionului si cel al remorcii, presupun ca exista riscul ca franele remorcii sa nu functioneze asa cum trebuie la cuplare, si e preferabil ca mai intai sa se regleze presiunile. Probabil in practica, daca remorca nu ar avea deloc presiune a aerului, la o cuplare inversa ar elibera frana si atunci ar lua-o la vale. Si pana la urma e o ordine fireasca:nu tai si apoi masori, ci intai masori si abia dupa tai. Scuze daca gresesc si chiar imi doresc sa fiu corectat daca e cazul.
  13. Eu unul vad postarile informative, iar intrebarea obiectiva. Si asta pentru ca desi sofer profesionist, niciodata nu mi s-a spus rolul fiecarui furtun. Mi s-a spus ordinea de cuplare/decuplare si asta a fost tot. Stiam ca sunt pentru aerul de la frana remorcii/semiremorcii dar nu stiam rolul fiecaruia. Iar pentru cei care vor sa stie si sa gandeasca situatia, e bine de stiut. Poate sunt cazuri in care e bine sa le stii rolul fiecaruia.
  14. Ai oarecum dreptate, dar discutia era legata de soferia ca si meserie, nu era vorba de soferii amatori. Spun ca ai "oarecum" dreptate pentru ca depinde foarte mult si de cat de mult se implica un candidat-viitor sofer profestionist-in a invata, in functie de capacitatile fiecaruia de a se orienta si de a observa traficul. Un sofer bun nu este acela care nu are nici un accident, ci cel care stie sa iasa din orice situatie impusa de trafic cu bine, dar in primul rand unul pe care nu il observi in trafic-sa fim seriosi, soferii de "duminica"-asa cum le spune tatal meu- sunt foarte usor de observat-sunt aceea pe care ii injura toata lumea. Si totusi, un profesionist, are rabdare si cu ei, desi sunt limitati de acel minunat program de conducere. Soferul profesionist este cel care, desi obligat de imprejurari la respectarea unor timpi, totusi are rabdare sa lase toti amatorii sa se bage in fata, doar pentru ca au un simt in plus si anume ca sunt constienti de dimensiunea vehiculului pe care il conduc, stiu riscul la care sunt expusi in cazul in care intra intr-o intersectie aglomerata. Dupa cum se observa, nu camioanele sunt cele care blocheaza intersectiile - ele in general stau linisite inaintea semaforului-ci acei zmei cu masini scumpe, care intarzaie la intalnirile cu "gagicile":). Totusi, inteleg perfect situatiile in care acesti profesionisti sunt irascibili, cand stiu ca sunt la capatul programului (de conducere zilnica), pt ca stau totusi la rand la semafor, si totusi sunt luati inainte de toti "smecherii", si sunt constienti de amenzile care ii pandesc. O zi in care isi depaseste programul, il urmareste nu doar in ziua respectiva, ci in urmatoarele 4 saptamani. Si nu vorbesc de depasiri de 5-10 minute, ci de ore pe care un sofer si le poate pierde in trafic din cauza unor iresponsabili. Acum legat de subiect, inca imi sustin parerea, orice lucru pe care il faci cu placere, merita. Am facut 4 ani un lucru care mi-a placut, si desi aveam rezultate mult mai bune fata de colegii mei, salariul era mult mai mic. Dar placerea a fost totusi a mea. Pentru ca odata ce faci un lucru ce iti place, nu apare monotonia si plictiseala, si reduce riscul aparitiei situatiei in care "mi-e lene sa ma trezesc sa merg la servici".
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.