Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

lumberman

Members
  • Număr conținut

    27
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre lumberman

  • Dată Naștere 10/02/1978

Profile Information

  • Locatia:
    Bucuresti

lumberman's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputație Comunitate

  1. VOLVO FH, 13 L, 460 cai, I-Shift 18% capul tractor 0.5% / T, ansamblu semiremorca + marfa, la drum intins (remorcile au intre 6 si 9 T in functie de dotari, tip, marca ... pentru neinitiati, consultati CMR si talon remorca) ... fara furt. Consumul ti-l faci singur. Daca ii dai talpa, papa 0.52 l/t ... daca mergi incet si fara turatii inutile (maxim 1500) obtii 0.45 l/t. PS: N-ar strica acestui forum, ca la numirea in postul de moderator veteran, admin si alte functii de restrictionare si pedepsire, sa faca un test de limba romana, care o inveti in primele 12 clase, scris, vorbit si citit. Dragul nostru coleg,altele sunt criteriile de alegere a unui moderator,administrator,printre care si bunul simt,noi suntem soferi nu doctori in filologie,cu toate astea fii sigur ca toti stim sa discutam in limba noastra materna corect.
  2. Am fost selectat de Essers sa merg pe 28.01.2013 la Oradea. O sa plec duminica noaptea si caut colegi pentru aceleasi cursuri la ei sa impartim masina, motorina, drumul din zona Bucuresti si pe traseu spre Oradea. Mesaje private, va rog.
  3. Eu conduc acum automata, VOLVO FH. Merge super Cine zicea mai sus ca esti mai odihnit, chiar esti. Picioarele si mainile le ai odihnite daca ai si pilot automat. Parerea mea e ca cei cu manuale le e frica de evolutie si ca nu se vor descurca. Cum sa preferi sa muncesti inutil, cand poti face altceva in acel timp. Daca esti gol pleaca cu a 6-a si schimba mai greu, dar ai posibilitatea semiautomata. Cand ajungi la 1400-1500rpm, dai + si se schimba ... sau mergi pe manual. Nu e adevarat ca nu face balans. Intai mergeti cu o astfel de masina si incercati si apoi scrieti ... nu presupuneti. Daca esti cu 24T pleci cu a 3-a si se schimba usor, nebruscat. VOLVO are dublu ambreiaj uscat. Daca ramai fara aer ... faci aer sa plece. In Germania pe pantele de pe la Kassel, faci orice DAF, Mercedes, MAN ... aveam punti de mercedes incarcate, 23T si urcam de zbura. De ce? pentru ca am condus si manuala. Mergi automat, dar conduci manual. doar nu esti nebun sa mergi intr-a 12-a la panta ... dai si tu - (minus) si schimbi a 10-a si urci de zbori ... si asta cu numai 460 cai. Pe Romania la fel. Urci, cobori, iei curbe, isi ia singura viteza. Tu te uiti la drum, la gropi, la contrasens, la sant si de ce nu la gagicile de pe margine. Iar aia ca doar soferii merg pe manual ... mai coborati din Rabe si mergeti cu masini ultima generatie. Comparati masini din ziua de azi, nu de pe timpul lui Ford. Eu votez automat ... si binenteles ca asta va fi viitorul. PS: secretul lui VOLVO de va depaseste pe pante e ca are dublu ambreiaj, iar timpii intre viteze sunt mai mici. Manualul, apesi ambreiajul, schimbi, si iar si iar ... conteaza cateva sutimi de secunda la o panta de 2km.
  4. Cautati perin ARR.ro toata legislatia ... ma rog, nu chiar toata e acolo. Dar d-asta sunt pe aici mario si gongy Eu am citit-o, dar pe echipaj nu prea mi-am dat interesul. Sunt multe modificari aduse, dar care nu au caracter de lege (regulament) ci doar de aplicare a legii. Daca le citesti si le ai la tine, probabil te vor salva de controlori necititi.
  5. Trebuie sa luati 9 ore pauza zilnica in 30 de ore. ..................................................................................... EDITAT: Citind Nota de Orientare 2, penultimul aliniat, pagina 1: http://ec.europa.eu/transport/road/social_provisions/doc/guidance_2_ro.pdf (le-am citi acum ceva timp mario, dar daca nu conduc in echipaj, uit).
  6. Eu unul nu te iau in masina Victor, daca tipi asa Ce ti se pare deplasat ca cel care te ia in cabina sa stea stresat?! doar e viata lui pe mana unui om care n-a condus ... nu vad de ce ar fi stresat Si nu va mai cramponati asa cu salariile In curand o sa vina afganistanii si pakistanezii la noi ca doar i-am democratizat ... cat crezi ca ia un irakian pe acelasi post?! probabil 500 $ Daca aude ca aici castiga 1000, mi-am pierdut slujba ... si ma voi trezi in postura neamtului. Acum cativa ani au venit niste chinezi la mine in localitate si au ridicat niste blocuri ... lucrau la juma din banii unui om de la noi ... asa e peste tot in lume Victor, nu numai in soferie e asa ... daca te angajezi faiantar, crezi ca in momentul cand pui prima placa o sa-ti faca cineva statuie ca esti zeul faiantarilor?! NU O sa iti bage adeziv dupa gat si o sa puna fire pe jos sa te curentezi putin (astea-s ultimele in moda de botez la faiantari) ... doar esti incepator. Si daca ceri adeziv, o sa ti-l faca ,, prost,,. sa te boteze in noua ta calificare ... astia sunt oamenii ... nu doar romanii E adevarat ca la romani, prosti pe metru patrat sunt mai multi ca in occident, dar nu pentru ca aia nu ai idiotii lor ... ci pentru ca acolo sunt legi pe care daca nu le respecti, scoti banul. Stai calm ... linisteste-te ... incarcate cu energie pozitiva ... gandeste pozitiv, crede Si sansa va veni Desigur, nu pe 3000 de euro, dar va veni
  7. Multumesc zenx! Asa gandeam si eu. Gongy ... Eu am inceput saptamana de condus Luni ora 0:00. Dupa lege, trebuie sa incep o noua saptamana lunea viitoare la aceeasi ora, desi eu am facut toate pauzele zilnice, saptamanale si imi mai raman 10 ore pe care sunt fortat sa le iau. Eu zic ca daca in aceste 1 ore (duminica 14:00 - 24:00) as face o noua perioada de condus, care ar fi a saptea pe saptamana asta. Dar ... e o tema buna de pus in carca ARR. 6 programe 10+10+9+9+9+9 de condus = 56 ore Pauze 9+9+9+11+11 intre perioadele de condus = 49 ore Pauze la 4.5 si 9 ore = 8x1 ora = 8 ore (nu le-am pus de 45 minute ca sa nu ne incurcam cu minute, ci sa socotim doar ore intregi) Pauza saptamanala = 45 ore TOTAL = 158 ore Saptamana are 168 ore Deci ce fac?! Eu raman inca 10 ore pe loc.
  8. E adevarat ca era disciplina si pe langa soferie invatai si altele folositoare, dar nu trebuie sa ne laudam cu asta ... au trecut vremurile alea. Acum reparam camionul cu un inginer care apasa pe butoane apoi mergem la reprezentanta ... aasa e peste tot in lumea civilizata. N-am nimic cu cei care au muncit si s-au intruit la ITA ... tot respectul ... dar ... nu trebuie sa ramanem la IRTA, ITA, SUT si altele, ca acolo faceam meserie. Cu e mai prejos unul care a facut scoala auto si apoi un atestat si a avut norocul sa prinda un camion si lucreaza cot la cot cu cel care a facut practica la IRTA?! Cu nimic ... Sunt egali. Deci premiza ca cel de moda veche e "mai profesionist" este eronata si limitata. Nu e vina unuia din ziua de azi ca suntem in aceasta situatie, dar nici a celui care a invatat si mecanica. Este vina politicienilor si a celor care aplica legea. Stii cum se da examen de CE la Rodell in Bucuresti?! merge elevul 200 metri in linie dreapta pe Soseaua Alexandriei. Adica baga a 2-a, si cand s-o bage pe urmatoarea e dat jos. Pai ce scoala e aia?! Cine e de vina? Elevul sau politistul? Daca ar fi examenele dure si corecte, reexaminarile gen cele "occident", nu ar mai fi atatia soferi inapti. Nu m-ar mai intreba "colegul" care da examen ADR, ce e aia sunstanta comburanta, daca ar citi macar materialele cerute pentru examen, nu mai zic alte materiale. Cand am dat atestatul, cei de la scoala mi-au dat 8 foi cu legislatie (cica) si inca vreo 20 cu intrebari ... astea sunt atestatele din Bucuresti Cand i-am zis ca am citit 561, se uita instructorul la mine chioras si mi-a zis ca ala e facultativ. Deci?! Scoala de soferi am facuto pe Buceag si Carpati, ca alea erau conditiile de la SUT Carpati pe "vremea mea". Acum am mers pe un FH cu I-shift. Si fiu-miu de 7 ani o conduce. Deci trebuie sa ne adaptam ... Nu mi-e dor de semeringuri si spalat piese cu motorina. Si s-a ajuns la situatia de azi datorita complicitatii burtosilor din Politie si ARR, care aplica legea doar ca sa sanctioneze. N-am auzit de vreun sofer sa ia avertisment ... si exista in lege. Doar amenzi la greu. De ce? Sistemul e facut ca sa produca impozite, nu sa intruiasca si sa corecteze oamenii, pentru a deveni mai buni profesional. Vezi ce zice cineva mai sus ... incaseaza bani scoala, politia, instructorul, statul ... daca stii tu ceva, e treaba ta ... doar tu mori pe drum
  9. Asta asa e ... am vazut la institutia unde am dat atestatul Prostul de mine a citit toate tampeniile alea, le-am memorat ... in mintea mea, cica aveam de dat un examen Cand ajung la examen, vine un instructor langa mine si incepe:A, C, D Baa ... ce ... faci? Pai dau examen sau ne frecam? S-a uitat urat la mine si a plecat Am luat 28 din 30 La ADR, 25/30 si 16/20 Si asta pe citit ... Era unul in fata mea, de la RATB, dadea atestat transport marfuri. Iar a venit individul si i-a soptit tot. Iti dai seama cu cine mergem unii dintre noi cu autobuzul?! Astia sunt soferii ... aia de la ARR ii durea in spatele curtii de examen. Cel putin pe mine m-a jignit treaba asta, dar eu eram probabil singurul din acea sala. Numai mosnegi (respect pe cei in varsta care inca mai gandesc, nu toate plantele care copiaza la examene) care intrebau ce sa scrie acolo Si pe holuri sa vezi harfe de mari soferi ... "ce ba, eu in Germania, treceam Dunarea in zbor" Eu sunt incepator, desi am 3 ani pe basculanta cu semiremorca (un pic mai scurta ca semiremorca de marfa), vreo 2 ani pe 12T si acum urc pe TIR si tot incepator ma consider ca am pauze mari intre "experiente". Adevarul e undeva la mijloc. Sunt incepatori care dau clasa unor experimentati. Nu toti suntem la fel, si bine ca e asa. Toti care sunteti incepatori ... cititi regulamente, invatati limbi straine, intrebati mereu fara sa va fie jena .... mai bine te faci de cacao si rezolvi ceva, decat sa o comiti si sa scoti banii ... rusinea se spala ... acasa nu poti explica de ce n-ai tinut tu distanta in Germania lu' fiutu' si te-au ars aia cu 150 euro. Deci cititi orice si urcati fara probleme pe masini ... Iar pentru cei care vad ca au o nostalgie pentru IRTA si alte institutii oligofrene in care sclaveai ca in secolul al XIX-lea >>> Daca va e dor, mergeti ca mai sunt RABE ... daca astea noi au computere, se numeste EVOLUTIE, iar daca unii dintre noi nu ne putem adapta la laptop, analize computerizate, reparatii din buton, va recomand sa cumparati un motor de ROMAN si sa-l desfaceti in timpul liber ... doar ca sa simtiti mirosul de ulei ars ... Eu unul am facut asta si inca mult dupa revolutie si mi-e scarba sa ma murdaresc ca un porc doar de dragul sa stiu "meserie". Nu e o cale tocmai buna sa inveti soferie ... d-asta in occident soferul conduce masina, nu si repara, spala, carpeste, inlocuieste etc. Eu unul am facut un curs de soferie la ma-sa lu' VOLVO, in Suedia si aia te invata cum sa conduci, nu cum sa strangi chiuloase. Dar deh, una e un FH16 si altceva un buceag de ii tineam schimbatorul cu genunciul sa nu iasa din viteza. Apropos de asta, pe 5 septembrie s-a lansat noul VOLVO Acum retine si dealurile pe care le-ai urcat si data viitoare, GPS-ul masinii stie ce cuplu motor sa iti dea ca sa urci acelasi deal si sa consumi putin, Poti face asta cu RABA?! In plus, te avertizeaza daca te apropii prea mult de cel din fata, de lateralele drumului, daca incarcatura nu e ok si multe altele. Asta inseamna EVOLUTIE. Trebuie doar sa ne adaptam la ea ... este pentru noi ... SOFERII incepatori sau zei in condus. Conduceti prudent. Cei dragi va asteapta acasa ... vii.
  10. lumberman

    Depasirea pe autostrada

    Cine stie, cunoaste, dar semnul arata Camion ROSU in stanga unui automobil mic negru ... adica n-ai ce cauta pe banda 2, decat daca ocolesti un auto stationat/oprit, care nu se mai numeste depasire.
  11. Sper ca ai bonurile tahografice Cu alea si cu bonuri de motorina si alte acte justificative, le depui in copie la tribunal. Cum zice un coleg mai sus, conflictele de munca sunt gratuite. Si urmeaza un proces in care ei trebuie sa demonstreze cu ce sofer s-au facut acei kilometri. Nu mai fiti naivi ... nu mai munciti gratuit Daca nu vrea sa-ti faca contract, PAPAPA. Daca toti am fi asa, multi ar da faliment sau ar fi nevoiti sa plateasca.
  12. :) :) :) :) Eu am salariul fix, indiferent de km, zi/noapte, intern/extern, incarcat/descarcat ... si e decent, dar nu multumitor, ca doar sunt roman. Nu mai faceti smecherii, ca pana la urma tot va prinde ... orice nas isi are nasul. Si plus de asta, stai mereu cu morcovul, iepurasul, vanatorul si jumate de padure indesate in spate. Nu merita.
  13. Cand ai neclaritati, mergi la legiuitor, adica la ARR, pentru noi si ... http://www.arr.ro/files/tahograf-digital/legislatie/561.pdf Ciocanele inseamna alte activitati, adica, descarci, incarci, inspectezi auto, repari ceva, te scarpini in dos dar stand pe loc, orice altceva decat: - condus - pauza - disponibilitate
  14. Se obtine relativ usor, dar daca iesi din tara trebuie sa ai permisul de port arma tradus, legalizat, si prostul din italia de la civila nu intelege ca tu ai tras in legitima aparare ... te legi la cap http://www.military-shop.ro/Autoaparare/Electrosocuri/Electrosoc-Autoaparare-2-Milioane-Volti-UZI-4-in-1 Asta e cel mai practic Dai > cade > blana 5 ore garantat 3 tigani > 3 curentari Oricum, pe mine m-au incercat unii cand eram sofer pe duba cu remorca ... e bine sa ai la indemana ceva Eu am avut un levier de vreo 60 cm Dupa ce l-am croit pe unul cu ceva tupeu, desi imi crapau chilotii pe c u ... fund de frica, au luat-o la fuga ... pe cel relativ "lesinat" l-au luat politia In general politia ii stie si nu le face nimic la sectie ... de aceea, parerea mea, e bine sa le dati o "corectie" inainte sa chemati politia ... Apropos de cei care te fura din spate ... cand vezi asta, accelereaza, franeaza, mergi haotic ... dar in acelasi timp 112 ... si le dai detalii sa ii ia din mers ... Fiti inteligenti, doar nu suntem plante Dar mai bun ... http://www.military-shop.ro/Autoaparare/Electrosocuri/Baston-Electrosoc-autoaparare-UZI-500.000-Volti http://www.military-shop.ro/Airsoft/Arme-airsoft-pe-gaz/Pistol-Greengas-Blowback/Pistol-Airsoft-Glock-23-STTi-KJW
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.