Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Jan68

Members
  • Număr conținut

    103
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Information

  • Locatia:
    Ardeal-Arad

Contact Methods

  • Yahoo
    Jan68

Jan68's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputație Comunitate

  1. Salar=Lei !!!!!! (difera ;de la firma la firma .....difera;de la incepator la cel cu vechime...) Diurna -interna=Lei (peste 30 km de la domiciliu=30 lei/Zi.....MINIM ) -externa=Euro (30,5 E/Zi +70 E/Wek.====30,5x26=793+350=1143 E/Luna.....MINIM......unele firme dau 50E/zi !!!!) A nu se confunda diurna cu salaru ....!!!!!!!!!!!! LA DIURNA suntem =EGALI -indiferent de :vechime,km........etc) ....,,o data ...era ucenicia.....,,
  2. Asta intra la condus......;mai are una de 18 min si cealalta de 30 min =45 min.
  3. -Vivaldi -Vanessa Mae -Vangelis -Jean Michel Jarre -Hava Nagila (Andre Rieu ) -Cristian Pomohaci -Tudor Gheorghe -Diana Selagea/Generalu -Mirela Petrean/Generalu -Lavinia Goste Zorila/Marius Zorila -80/90 etc...
  4. In urma cu 2 sau 3 ani eram intr-o parcare in I.In fata mea mai vine un ungur iar in spate un coleg din Arad cu nr.de Bucuresti,bem si noi o bere si mai apare un ungur cu remorca lovita in partea de sus(a cazut o creanga sau a lovit-o...)Vorbeste cu ungurul 30 min.dar nimic...ma duc eu cu colegul si ne apucam sa-l ajutam(indreptam) DAR colegul UNGURULUI nu ne-a ajutat deloc,mai venea din cand in cand si pleca iar la el in cabina , terminam treaba ne multumeste in ungureste si dupa jumate de ora vine si ne spune :MULTUMESC. Concluzia=.....este si la altii.....identica......!!!!!!!ungur pe ungur nu a ajutat ;doi romani au ajutat un ungur...faci bine ,primesti bine,daca nu de la oameni sigur de la DUMNEZEU !!!!!!!
  5. CMR=Convention relative au contract de transport international de merchandises par route. CMR=(document de insotire a marfii) -constituie dovada materiala a conditiilor de incheiere a contractului de transport in trafic rutier international (intern)de marfuri,precum si dovada primirii marfii de catre transportator. CMR=Trebuie completat de REGULA de conducatorul auto .Daca este oprit in trafic EL este cel sanctionat deoarece avea obligatia sa verifice inscrisul.Amenzile difera de la tara la tara chiar daca sunt membre UE. CMR=Reprezinta asigurarea de raspundere a transportatorului pt.marfa transportata in calitate de CARAUS. Polita CMR=acopera riscurile din momentul PRIMIRII marfii pana la PREDARE=fiind asigurata pierderea totala,partiala sau deteriorare produs. Mai este inclusa si depasirea termenului de livrare. etc..etc. ATENTIE=in caz de accident daca marfa nu a fost asigurata cu chingi ;nu intra asigurarea!!!!!!!! CMR-difera de la firma la firma sau tara la tara (adica punctul 8.pe un CMR sa fie identic cu punctul 18.pe alt CMR.(important sa fie specificat de sofer ;OBSERVATIONS)Atunci ori ce JURIST te ajuta...(mortii se acopera cu pamant iar viii cu HARTII ) -in unele tari mai nou la aceste puncte se trec doar CODURI de nr. care reprezinta urmatoarele :2.=marfa neambalata ; 3.=marfa deteriorata; 6.=la verificarea marfii nu am fost prezent; 6.a.=firma exped.a facut incarcarea; 6.d.=la preluare containarul a fost sigilat; 8.a.=marfa deteriorata(inc.desc); 8.c.=-----umeda;8.d.=-----ruginita; 8.e.=-------mucegai; 8.f.=prea copt,moale; 8.g.=s-a decolorat; 8.h.=pute; 8.i.=inghetat;8.j.=stricat,10.=inc.aranjarea si legarea a fost facuta de incarcator; etc....etc...( am tradus cu greu de la un coleg ungur,,maghiar,,-nu vorbesc limba lui materna cer scuze si multumesc pt.info.) CMR=completati .......inclusiv numele echipaj , ora la care a-ti ajuns pt.incarcat/desc. si pe urma ora la care plecati (se plateste amenda )== stiut este ca altfel nu mai poti cere pe traseu foaie de concediu !!!!!!
  6. Vama Nadlac. -dupa trecere vama (100 m.pe partea dreapta)in Ungaria=1E./kg. Franta. -daca ai reductie DAR...atentie la pompieri...nu este voie.... -fara reductie daca esti singur te descurci greu....cu ajutorul unui coleg care tine apasat si tu sa deschizi robinetul buteliei............ adica: 1.sa ceri voie sa porneasca pompa (seara) sau....direct 2.opresti langa pompa cu camionul si dai drumul la gazul de pe furtun in butelie....(ajunge 3/4 zile)=este gratis!!!m-a invatat un bulgar....
  7. Jan68

    CITAT :

    ....Oamenii se plictisesc de copilarie,se grabesc sa creasca,apoi iarasi tanjesc sa fie copii...i-si pierd sanatatea ca sa faca bani si apoi i-si cheltuiesc banii ca sa-si refaca sanatatea...se gandesc cu teama la viitor si uita prezentul ,iar astfel nu traiesc nici prezentul nici viitorul.... traiesc ca si cum nu ar murii niciodata si mor ca si cum nu ar fi trait....O.P.
  8. Depinde de la tara la tara ;expl :Transport container(3+2/3) D=44 Tone ,A=42T ,E=44T ,EST=44T, FIN=48T, F=44T, GR=44T, IRL=44T, I=44T, LT=44T, PL=44T, P=44T, CZ=48, GB=44T, SLO=44T, SK=44T, S=...,NL=....,L=....,LV=....,DK=....,CY=...,B=.... . Pt.Austria valoarea este mai mare pt.vehiculele inmatriculate intr-o tara membra UE. -expl :Remorca 3 osii D=24T, A=24T, B=30T, CY=...,DK=24T, E=24T, EST=24T, FIN=30T, F=26T, GR=24T, H=24T, IRL=24T, I=24T, LV=...,LT=24T, L=30T(cu suspensie pneumatica) NL=30T, PL=24T, P=24T, CZ=24T, GB=24T, SLO=24T, SK=24T, S=.... . -expl :LUNGIME -tren rutier-CY=18,35 metri, IRL=18,35m, LV=18,35m, S=24m, FIN=25,25m,;restul tarilor=18,75m -vehicul articulat - S=25,25m , restul tarilor=16,50m -remorca - S=24m , restul tarilor =12m.
  9. ADEVARUL doare rau.....vad ca pe unii deranjeaza....problema voastra....dar cititi atent (cap/coada) EU m-am scuzat pentru raspuns :cele 5 puncte ;daca citesti punctul 1. INTELEGI si punctul 5.(nu doresc la nimeni raul )DAR nu incurajez atrag atentia la ce spunea ,,colegu,, citat: ,,...dar nu am pus in pericol cetatenii....,, ,,.....in Spania poti conduce si 15 ore in fiecare zi daca vrei....,, Problema ne priveste pe toti pt. ca suntem ,,participanti,, la trafic;1.a condus 2 zile cate 12 ore /zi !!!!!! 2.a condus 6 ore continu de doua ori !!!!!! 3.are 7 ani vechime !!!!! In OLANDA , ELVETIA ...era mai rau pentru el. Eu ma rog la DUMNEZEU sa ne fereasca de necaz ,dar trebuie sa fim corecti.
  10. romaneasca=intoarcere=lasi gumele pe asfalt.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  11. Tata cand a iesit la pensie (fiind aceeasi meserie nu a avut nici un accident ) mi-a spus o vorba :,,-sofer este cine fereste nu cine loveste...,, Doar DUMNEZEU ne pazeste de necazuri ,vedem multe pe drumuri ;credeti in Domnul si drumuri bune la toata lumea.
  12. In Austria -,,la o firma,, trebuia inainte de plecare sa te urci pe remorca si sa cureti gheata cu lopata-fiind interzis sa circuli cu gheata pe remorca pt. a nu produce accident ;altfel esti vinovat!!! Este LOGIC !!!!!!! ATENTIE !!!!!!-nu urcati pe remorca cand sunteti oprit pe marginea drumului (national...)deoarece va puteti dezichilibra cand trece o alta masina. -taho. pe CIOCANE !!!!! ( ,,daca... i-ti este permis rezolvi printr-o romaneasca ;) ,,)
  13. Reg.561-identic=U.E./soferi/coordonatori/inspectori....(depinde cine te ,,opreste,, si cat este de pregatit/intelege (insp.Anton/Johan..... )) Pog. MAXIM -condus in echipaj -EXEMPLU(Romania/Maroc)Remorca este in curte incarcata de altii= iei actele semnezi/specifici, cuplezi ,verif.dai gaz. Expl.1. -----05=ciocane (05minute) -4H 30=I(sofer) -----05=schimb -4H 30=II(sofer) -----05=schimb -----45=pauza(PAT=amandoi soferii),,cand sofer I conduce ,sofer II-este patrat,, -4H 30=I -----05=schimb -4H 30=II -----45=pauza -----05=schimb -1H 00=I TOTAL =20H55+9H00(stop camion/amandoi soferii=PAT) Expl.2. ----05=ciocane -3H=I ----02=schimb 3H =II ----45=pauza ----02=schimb -3H =I ----02=schimb -3H =II ----45=pauza ----02=schimb -4H =I ----02=schimb -3H14=II TOTAL=20H59+9H(PAUZA/PAT) DE respectat ore condus si pauze...(recuperari) EXEMPLUL 1/2 =de maxim 2 ori/sapt. ......dar este foarte greu(noaptea devine zi si ziua, noapte ) ......daca mai trebuie sa inc./desc./inc.=nu trebuie depasit total activ.21 H +9 H (pat)=30H -fiecare face cum a invatat(pe bani) VERBA VOLANT,SCRIPTA MANENT (vorba zboara scrisul ramane)
  14. NU incurajez astfel de fapte iar cine nu INTELEGE o sa ,,PRICEAPA,, mai/prea tarziu.... (cauza accidentelor=oboseala,neatentia,.....etc) Nu exista oameni fara pacat (dar unii invata din greselile altora ,altii din a lor ,altii niciodata !!!!!!!!!! ) proverbe :,, DOMNIA si PROSTIA se plateste ; intotdeauna.... ,, unii in ( euro ,lire....) ,,tiganu odata vede .......ulcioru nu merge de multe ori la apa.......,,
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.