Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

eBaghera

Members
  • Număr conținut

    8
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Information

  • Locatia:
    Craiova

Contact Methods

  • Yahoo
    livake75

eBaghera's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputație Comunitate

  1. Stie cineva care este rolul functiei OUT VEHICLE la tahografului digital Siemens VDO. Nu a putut nimeni sa imi dea o explicatie si cu atat mai mult un raspuns la aceasta intrebare.
  2. Am inteles Mario, deci din 24 h daca iti alegi pauza redusa 9h mai poti conduce 9h+alte activ doar 15h iar daca alegi pauza normala 11h mai poti conduce 9h + alte activ doar 13 ore total. Deci totul se raporteaza la perioadele de odihna. Am inteles. Multumesc !!!
  3. Multumesc Mario ! am citit raspunsurile tale cu interes la intrebarile puse pe forum insa pot fi interpretate anumite paragrafe din lege de ex: "sfarsitul zilei de lucru" cand se poate retrage diagrama din tahograf se refera la sfarsitul programului meu de lucru la firma sau sfarsitul perioadei de 24 h cat o considera tahograful referitor la a doua mea intrebare. Referitor la prima mea intrebare, Regulamentul 3821/1985 si 561/2006 zice la "Definitii" punctul (q) spune ca, citez: "Perioada de conducere inseamna perioada dintre momentul in care un sofer incepe sa conduca dupa o perioada de odihna sau o pauza pana in momentul in care acesta (adica soferul) ia o noua perioada de odihna sau o pauza. Perioada de conducere poate fi continua sau intrerupta". Adica daca eu 1h conduc si 1h stau incepand sa zicem de la ora 00.00 asta inseamna ca la ora 17.00 am efectuat 9 h de conducere si din acel moment trebuie sa inceapa perioada zilnica de odihna ?
  4. Am condus pe un MAN TGA 1848 XXL cu automata si sincer nu mi-a placut deloc pt faptul ca in momentul cand era incarcata si vruiam sa plec de pe loc comutam din N (neutru) in D (Drive) si camionul pleca lin dar cum acceleram (foarte, foarte putin) pleca smucind, pleca in salturi parca se rupea motorul de pe sasiu iar daca incercam sa iau piciorul de pe acceleratie mai rau facea era ca si cand punei o frana de motor exact in momentul in care vrei sademarezi.
  5. Am aflat: Poti lucra la mai multe firme (obligatoriu numai cu contract) cu conditia sa poti iar timpul de lucru cumulat sa nu depaseasca 24h.
  6. Salut tuturor ! Adresez si eu 3 intrebari : 1) Cum se ia in calcul programul de conducere de 9 sau 10 ore dupa care trebuie sa urmeze odihna in cazul in care conducerea camionului nu este continua adica 4.30 h + 45 min+ 4.30h si el (adica sofatul) se desfasoara in reprize de genul: 1h condus, 35 min pauza, 1.30 ore condus 50 min pauza, 2h condus, 1h pauza..... se cumuleaza perioadele de condus si cand ajung la 9 sau 10 ore incep perioada de odihna ? 2) Diagrama o scot din tahograf (cand sunt in cursa) exact la 24 ore de cand am introdus-o ? si daca in acel moment sunt in condus ce fac opresc camionul pt a schimba diagrama ? sau o schimb cu prima ocazie pe care o am inainte de a incepe sa conduc stiind ca ma va apuca 24h conducand. 3) Daca am sosit din cursa si urmeaza sa las camionul la garaj pt 2 zile pot scoate diagrama din aparat daca nu au trecut cele 24 h iar eu mi-am incheiat activitatea pe ziua respectiva urmand sa o reincep peste 2 zile ?.
  7. Nu stiu daca este legal din punct de vedere al programului, daca se mai incaleca cate-odata...
  8. Salut ! tuturor colegilor. Am o intrebare : Poti lucra legal ca sofer la doua firme de transport, una unde conduci turisme (sub 3,5 t) si una unde conduci autovehicule peste 3,5 t adica cu diagrama Mai fac precizarea ca la locul de munca unde conduc turisme am program 12/24 dar foarte rar conduc efectiv si atunci conduc foarte putin. De cele mai multe ori stau la permanenta si dorm efectiv avand contract pe perioada nedeterminata, iar la locul de munca unde lucrez pe tir am contract pe perioada determinata si am curse cam 2 pe saptamana.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.