Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Merlin999

Members
  • Număr conținut

    45
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre Merlin999

  • Dată Naștere 05/05/1974

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Brasov

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

Merlin999's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Prima saptamana in comunitate Rare
  • O lună in comunitate Rare
  • Un an în comunitate Rare

Recent Badges

0

Reputație Comunitate

  1. Colegule stai linistit. Salariul de baza merge asa ca este interesul lor sa te trimita cat mai repede.
  2. Nu ai probleme cu timpii de conducere. Cursele se dau cu timp suficient si in rest numai de tine depinde. Rar se intampla sa se dea la limita dar si atunci in limite decente. Eu o singura data am facuta o gafa de supraconducere de 4 minute dar din prostia mea. Cand se da o cursa inainte de week-end atunci automat se ia in calcul si cele doua zile in plus de repaus. Ideea este ca tu sa comunici inainte coordonatorului timpul aproximat al descarcarii si timpii de conducere ramasi pe ziua respectiva. Daca nimeresti la un coordonator bun atunci treaba merge struna. Media zilnica de conducere este relativa. Am avut zile cu 3-4 ore, 9-10 ore dar si zile in care am stat pe dreapta. Dar legea compensarii functioneaza. Faci cam 10-11 mii de km pe luna. Nici o data nu am fost nevoit sa fac pauza saptamanala scurta si cam o data pe saptamana am facut 10 ore de conducere si o data pauza zilnica redusa. Acestea mai ales pentru propriul meu confort de a ajunge intr-o parcare care sa-mi convina.
  3. Asa cum am promis am revenit ca sa va povestesc cum a decurs prima luna de munca la Waberers. Dupa circa 2 saptamani de asteptat acasa am fost invitat sa plec cu un coleg in cursa de initiere. Cursa de Marea Britanie. Din pacate colegul meu nu prea era un bun pedagog. El era preocupat doar de kilometrii adunati (deoarece km ce aduni tu sunt platiti pentru el) si de consumul de carburant. Asa ca s-a adeverit din nou vechea axioma: "Meseria se fura". In afara de conducere dreapta nu prea puteam sa fac nimic. Nu tu parcare, nu tu urcare, coborare tren sau tras pe rampa. Unde sa mai pun ca o cabina de Volvo este mult prea mica pentru doua persoane. Acum inteleg pe cei care nu prea vor sa mearga in echipaj. Dar a trecut prima saptamana si m-au rechemat la baza deoarece aveau nevoie urgent de sofer. Banii pe cele doua saptamani nelucrati dar stat la dispozitie au intrat in cont. (Aici au fost corecti.) Si am primit masinuta mea si dai bice. Nu este usor sa incepi fara experienta, dar nici nu esti obligat sa tragi ca sclavul. Va marturisesc ca am lucrat pe vas de croaziera ca fotograf si mi se pare ca acolo munceam mult mai greu. Au urmat cursele de Germania, Franta, Anglia, Austria si iar Franta si Anglia si iar Franta si iar Anglia. Au foarte multe curse in zona aceeia. Se vede si in parcarea din Calais unde in fiecare week-end se aduna circa 4-500 de masini ale firmei. Mare atentie la urcarile pe tren. Marja de toleranta este de max 20-30 cm si foarte usor se taie o roata sau se sparge rezervorul. Cu parcarile si cu rampele incep sa ma obisnuiesc dar inca mai am probleme. Dar sa stiti ca pana acum nimeni nu a ras de mine si multi au incercat sa ma ajute. La fiecare cursa inveti cate ceva. Cum sa decopertezi, cum sa ridici tavanul, cum sa arimezi marfa, etc. etc. Si uite asa incepi sa te obisnuiesti. Recunosc ca in prima saptamana tare mult m-am gandit la faptul de a renunta. Acum vad ca totusi se poate lucra si elegant si fara capul plecat. Mai greu cu mancarea. Si aici fac o paranteza pentru a aduce un omagiu meritat scumpei mele sotii. Acum vad ce inseamna ca cineva sa-ti gateasca, sa spele sa faca curat si multe altele. Sunt hotarat ca la intoarcerea mea acasa sa o ajut mai mult in treburile casei. Despre masina ce sa zic. Un Volvo in stare perfecta si bine ingrijita. Consumul este ca la carte dar trebuie sa fii foarte atent. Foarte repede se poate da peste cap daca conduci haotic. Acum astept primul salariu intreg. Normal ca o sa va tin la curent. Urmatoarea mea postare va fii strict despre banii primiti. Drumuri bune si sa auzim numai de bine. P.S.: Vreau sa infirm afirmatiile unui coleg care vorbea despre marfa. Nu esti obligat sa pazesti marfa si nu raspunzi pentru ea in caz de furt daca ai respectat indicatiile coordonatorului. Singura problema este motorina care te priveste si care nu se deconteaza la furt.
  4. Dupa cateva zile de nebunie s-au mai linistit lucrurile cu mine. Totul a inceput prin faptul ca am facut transfer catre unitatea din Ungaria. Aici a trebuit sa fac din nou examenul medical si psichologic (aici se numeste PAV3) si am facut un fel de viza de flotant la o adresa din Budapesta (toate au fost platite de catre firma, inclusiv cazarea). Normal ca si aici dureaza orice miscare de hartie. Dar acum sunt la zi cu toate cele si maine plec in prima cursa. Directia Londra. Voi reveni cu amanunte despre prima cursa si despre masinuta (o bijuterie micuta).
  5. Ambele variante sunt corecte. Diferenta este ca la varianta 1. ai perioadă de repaus zilnic normală, iar la varianta 2. ai perioadă de repaus zilnic redusa (max. 3 pe saptamana fara obligatie de recuperare asa cum se mai zvoneste gresit prin parcari). Atentie! Perioadele de repaus trebuie sa fie luate in bloc fara intrerupere.
  6. Pe scurt. Daca pe parcursul celor 15 ore (urmata de pauza de 9 ore) ai si o perioada de odihna de 3 ore se considera pauza zilnica normala. Deci teoretic poti face aceasta manevra in fiecare zi de munca.
  7. Va multumesc pentru privilegiul acordat de a fi membru al acestui forum. Din pacate drumurile noastre se despart aici. Cu parere de rau am observat ca deciziile nu sunt luate conform regulamentului, ci dupa parerile subiective ale unor administratori. Prefer sa nu fac parte dintr-o comunitate care este condusa pe principii dictatoriale, iar exprimarea libera a opiniilor chiar daca sunt facute fara incalcarea regulamentului sunt considerate atacuri asupra unor idei sau persoane. Multumesc celor care au apreciat postarile mele si chiar daca nu am reusit sa fiu pe placul tuturor doresc sa va spun ca un raman cu gust amar in gura si voi pleca cu fruntea ridicata sa cum consider ca am trait pana acum. PS: Donez gratuit placuta cu Soferii.ro unui coleg din Brasov pe principiul "primul venit, primul servit". La revedere si drumuri bune.
  8. Fiecare are dreptate din punctul lui de vedere. Eu daca cumpar orice produs pe care gasesc o reclama in plus il intreb pe vanzator care este pretul produsului fara reclama si refuz sa cumpar daca zice ca este acelasi pret. Consider ca banii dati pentru acel produs trebuie sa fie investiti exclusiv in beneficiul meu. Daca si altii vor sa profite dupa cumparaturile mele atunci va trebui sa impartim si cheltuielile intr-un anumit procent. Este deplasata si pretentia de a primi ceva gratis doar pentru ca poarta reclama unei firme. Ca exemplu va spun doar o mica intamplare. Am cumparat un autoturism (nu dau nume sau marca) de la un dealer din Brasov. Cand am intrebat daca se ofera o reducere pentru faptul ca pe langa tipul masinii exista si un autocolant cu numele dealerului si suportii de numar sunt personalizati cu datele firmei au spus ca nu se aplica reducerii dar au bagat imediat masina in service, au dat jos autocolantul, au schimbat suportii cu altele fara inscrisuri iar eu am platit masina la pretul afisat. Asa consider eu ca targul este echitabil.
  9. Colegule nu stiu ce sa zic. Saptamana aceasta am trecut de doua ori prin vama dar in afara de buna ziua si la revedere nu am auzit nimic. Ma gandesc la varianta probabila ca eram in regula cu toate.
  10. De vanzare statie Danita 640. Fabricat in Danemarca. Numarul de Canale: 40 FM/AM. Gama de Frecventa: 26.565MHz - 27.991MHz- Controlul de Frecventa: PLL Sintetizat- Toleranta in Frecventa: 0.002 %- Stabilitate in Frecventa: 0.001 %- Gama temperaturilor de functionare, de la -10°C la +55°C- Alimentare: 13.2V DC ± 15% - Dimensiuni: 166mm(latime) x 180mm(lungime) x 56mm(inaltime)- Greutate: 1900 g Emisie: - Putere: 8W FM - Modulatie FM 1.8 KHz ± 0.2 KHz - Surpresie harmonica mai mult de -36 dBm- Raspuns in Frecventa: 300 Hz / 3000 Hz- Impendanta Antena: 50 Ohmi Receptie: - Sistem de receptie duala superheterodina - Sensibiitate: 0.5 µV pentru 20dB SINAD in FM - Raport semnal / bruiaj: 10dB S+ N/N pentru 0.5µV la KHz/60 % din modulatie- Rejectia Imaginii 60dB- Rejectia frecventei intermediare 60dB- Control automat al Gain-ului ACG variatie de 10db- Squelch Reglabil de minim 1mV- Raspuns in Frecventa Audio: 300Hz / 2500Hz Antena Sirio ML145. Pret fix: 400 RON
  11. Nu va mai faceti probleme cu cardul european de sanatate. La firma nu mai este obligatoriu. Ei oricum fac asigurarea lor (100 RON pe un an). In al doilea rand nici nu se mai emite cardul (din lipsa de materiale, cum au zis ei), se da numai o dovada inlocuitoare (format A4) care nu te ajuta cu nimic pe afara.
  12. Ultima zi a cursului. Am inceput cu complectarea diferitelor acte necesare: CMR, foaie de drum, foaie de decontare, etc. Ne-au fost aratate calculele ce se fac pentru a stabili cuantumul alimentarilor. Aici am dat si un mic test la sfarsit. Au urmat iarasi cele doua teste cu care ne tot speria nea Alexandru, respectiv cel de PSI si protectia muncii. Toate acestea pana pe la pranz. Aici urma puctul culminant: semnarea contractului. Unii nici macar nu citesc contractul si semneaza tot ce li se pune in fata. (nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar unii nici macar nu stiu sa citeasca) Ca exemplu: Dintr-un chestionar de 30 de intrebari care in mod normal se poate rezolva in 10 minute, am vazut persoana care nu a citit decat 6(sase) intrebari in 30 de minute si a rasuns corect la una singura. No comment. Ne-au urat noroc (o sa avem nevoie) si asteptam sa ne intalnim cu coordonatorii nostrii si sa ne comunice cu cine plecam in prima cursa de recunoastere. Cum bine a zis colegul de mai sus unii vor pleca chiar singuri din start. Si eu mi-am primit ordinele aferente, dar despre care voi vorbii dupa primele curse, cand voi avea suficient timp si mai ales net. Ne-am strans mainile (in tocul usii) cu noii colegi cu care chiar daca nu ne-am legat prietenii de o viata, am impartit aceasta saptamana. Speram sa ne vedem cu bine prin parcari sau la o berica. Cam atat despre cursul de formare de la Waberers. Nu sunt eu in masura sa decid daca aceasta firma este buna sau rea. Sper ca am fost destul de obiectiv. Parerea mea este ca adevarul este pe undeva la mijloc (intre dracul negru vopsit de unii fosti angajati si raiul de pe pamant asa cum este descris de catre reprezentantii firmei). Sau poate ca totusi are dreptate serialul din care am vizionat 24 de bucati in aceste 5 zile: "Adevarul este dincolo de noi" (The Truth Is Out There)
  13. Stimate colegule aliasje. Cand am inceput sa scriu despre acest subiect eram constient de faptul ca o sa apara mai devreme sau mai tarziu si cei ca tine. Nu contestc faptul ca ai si tu experienta la Waberer's, deci in consecinta ai si dreptul la opinie. Insa am rasfoit istoricul tau si am dat peste urmatoarele: In ziua de 04. iun. 2012 ai fost la interviu la Waberer's In ziua de 06. iun. 2012 deja dadeai informatii despre consum, dar nu stiai ce trebuie sa ai in bagaje. In august 2012 ai fost plecat ca ucenic, asteptai sa primesti masina ta, dar deja ziceai ca se opresc banii. (Cand inca nici nu ai luat primul salariu) Pe 15. sept. 2012 zici ca este iadul pamantesc, si incepi sa dezinformezi cu niste taxe de despagubiri. Pe 21. sept. 2012 Recunosti vina ca nu ai citit contractul Etc. Iar acum vii din nou sa semeni ciulini. Cei care ma urmaresc stiu ca eu m-am angajat sa scriu aceste postari cu conditia sa scriu si cele bune si cele rele. O sa ma tin de aceasta promisiune si nu o sa ma feresc sa discut cu tine peste cateva luni.
  14. Ziua a patra. Aceasta zi a fost cea mai dinamica din punct de vedere al predarii. Si asta din cauza ca a venit directorul IFPTR-ului, domnul Sandor Gabor. Cine a mai avut ocazia (cum sunt si eu) sa asculte un curs predat de dansul o sa-mi dea dreptate. Un om carismatic, cu cunostinte care intrec orice limite in domeniul transportului si un orator desavarsit. Modul de predare, dinamica si stilul acestui om ar trebui sa fie subiecte la facultate. Tema a fost una complexa si a cuprins notiuni de conducere economica si ecologica, respectiv tactici de conducere. Cei care au fost la curs nu o sa manance morcovi cel putin un an de zile. (Cei care nu au fost sa nu ma intrebe de ce) Cursul a fost intre orele 8-15 cu pauza mare de 20 de minute la pranz cand se putea servii la alegere tocanita de porc cu paste sau mazare cu oua ochiuri sau nimic (dupa buget). Dupa ora trei am iesit in parcare unde am participat la o decopertare, copertare si proba practica de arimare a marfii. Nu a trebuit sa facem efectiv arimarea, ci marfurile erau deja legate, iar noi dupa diferite calcule tabelare a trebuit sa identificam marfa arimata incorect si sa facem arimarea a la carte. Sunt foarte multe de invatat aici (tipuri de arimare, coeficienti de frecare, forte, unghiuri si norme) care doar calculate impreuna dau modul de arimare corect. Si credeti-ma, ca pentru lipsa unei singure legaturi amenzile pot fii de mii de Euroi. Unde sa mai pun faptul ca un colt al curtii este plin de semiremorci si capete tractoare distruse din acasta sau alte cauze. Maine va fii ultima zi a cursului. In principiu terminam mai repede, deoarece trebuie sa ne ducem dupa ora 14 in oras pentru a ne prelua cardurile bancare. S-ar putea sa intarziu cu postarea zilei de maine deoarece trebuie sa ajung si acasa la Brasov iar acolo mai am de indeplinit obligatiile de sot iubitor. Dar nu va las fara sfarsitul acestui capitol. Vorbesc de capitol, deoarece doresc sa continui aceste postari si dupa ce plec in cursa. Ne mai vedem maine.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.