Jump to content

snt

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About snt

  • Rank
    Incepator

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @ sandu bad - dupa cum am spus si eu, toti te intreaba mai intai de limba si acte dar daca indeplinesti cerintele astea, te vor pune si la un mic test banal de conducere. Daca esti acceptat, oricum , vei urma 2-3 saptamani niste cursuri de la ei, practic, invatat trasee, conduita, relatii cu clientii, masini de taxat etc si bineinteles te vor plati pentru asta. - cu actele norvegiene, dupa cum am spus, s-au scos interdictiile pentru romani in vara 2012. Tot ce mai trebuie sa faci acum, e sa ai o adresa pentru corespondenta, sa-ti faci cont bancar si sa-ti iei D-nummer de la Skatteetaten (autoritatea lor fiscala). Pare usor dar poate fi si greu daca nu esti ajutat de catre ei. Nu dezvolt ideea, deoarece sunt alte site-uri specializate cu treaba asta. - spune-mi si mie firma aia care ti-a cerut putina norvegiana si nu mastering. Poate reusesc sa-i contactez si sa-i impresionez cu norvegiana mea de balta. Alte informatii ca sa va faceti idei: de ex., un concern (de fapt un grup de firme) mare din vestul Norvegiei cu sediul in Bergen, pe nume Tide AS, e tot timpul in cautare de soferi. Tot ce trebuie sa faci e sa ai permis de conducere categoria D. Ei iti ofera cursuri de limba norvegiana, cazare pana te stabilesti, ajutor cu actele si multe altele. Acum doi ani , au facut un test cu polonezii venind personal in Polonia pentru recrutare. Dupa doi ani am inteles ca au mai ramas cativa din cauza neadaptarii cu societatea si limba. La inceputul anului trecut au facut recrutari din tarile baltice, la fel de slab din cauza neadaptarii. Acum vad ca si-au schimbat target-ul si tintesc tari ca Germania si Islanda. Dupa cursuri intense, "cei alesi" vad ca de-abia stiu o suta de cuvinte spuse ca pe robot. Oare or fi auzit de Romania ?! Eu cand i-am contactat, mi-au cerut direct mastering norsk. ||((( Cateva idei video, daca va intereseaza: (trebuie sa aveti plug-in-ul Silverlight instalat pentru video) http://www.tv2.no/nyheter/magasinet/polske-kvinner-blir-bussjaafoerer-i-stavanger-3413077.html sau http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/spraaksjokk-for-polske-bussjaafoerer-i-norge-3439154.html @ romanulstrain - cel mai bine e sa-ti vezi de patratelul tau . Unii cand ajung intr-un sistem financiar diferit, au senzatia ca e un fel de concurs cu altii. Cazi in groapa , le-ai facut ziua mai frumoasa si sa nu cumva sa ai tu cu o bomboana mai mult ca e nasol. As putea sa dau si eu o gramada de exemple traite de mine sau altii pe care-i cunosc dar sa nu fim off-topic si sa ne intoarcem la discutiile despre soferi in Norvegia. Astept cu nerabdare alte informatii de la voi .
  2. La Multi Ani ! @ kenworth - sa dea Dumnezeu la toata lumea. - total adevarat tot ce spui. Nu a fost cu rea intentie. Sorry. Era o parere cu caracter subiectiv si nu am spus niciodata ca noi romanii suntem niste nenorociti. ( ... nu ca nu m-ar tenta )) Hai sa nu generalizam. - in Norvegia (ma gandesc eu) , nu cred ca ii duci in jos pentru ca exista niste reglementari pe piata muncii (in cazul de fata, in transporturi) , plus ca foarte multi dintre ei, au sindicate, ceea ce e foarte bine. Noi, romanii , avem si o problema in minte, cu "alterarea locului." Nu stiu, poa' sa fie o mostenire veche. Singurul efect pe care l-am observat eu la romani, este acela de a lua mai mult din orele suplimentare spre nemultumirea altora, ceea ce mie mi se pare ok. La urma urmei e vorba de o competitie intr-o firma si de cele mai multe ori romanii castiga chiar si mai bine. - bineinteles ca nu e recomandat sa ajuti pe careva cu casa, masa si un pic de caldurica, nu vad de ce ti-ai asuma o asemenea responsabilitate, chiar si cu neamurile.(stiu ca suna a rautate dar chiar e o problema cu bunatatea si recunostinta la unii). Dar niste informatii vitale generale care-i pot indruma pe multi, ar fi binevenite pe un forum, nu ? De ex, eu am aflat, ca nu esti luat foarte in serios in Norvegia la un interviu intr-o companie mare daca nu ai DOUA recomandari strong cu numere de telefon ai fostilor. Astia chiar o iau in serios. Si mi s-a parut foarte important sa o mentionez aici pentru a informa. Poate trebuie cuiva acest pont. Stiu ca ma repet, e foarte usor sa te angajezi la o companie de transporturi persoane in Norvegia. Nu e chiar asa de dramatic. Singura lor mare cerinta si prima dealtfel este sa "beherske norsk muntlig", adica sa vorbesti cursiv norvegiana, ceea ce e destul de greu dar nu imposibil. - treaba asta cu pusul vorbei, cred ca tot cei de la interviuri au ultimul cuvant. - Ups, am crezut ca vorbim despre banii din Norvegia. - Da, mi s-a intamplat.
  3. Cum, nu cunosti psihologia unui roman din diaspora ? "A mai venit unu, deja nu mai e loc. O sa dam pe-afara din tara asta si-o sa cadem in mare." , "Ah, inca unul care o sa ma faca de rusine." , "Asta cred ca e t'''''an ca e cam inchis la culoare." , "Bah, din an in an sunt din ce in ce mai multi." , "L-am ajutat cu o bomboana dar al dr''''cu' nu e recunoscator sa mi-o dea pe nevasta-sa.", "Oh, e roman, trebuie sa ma fac ca nu sunt roman." , "Iar un roman a furat o paine la televizor, acum mi-e rusine sa ies pe strada, trebuie sa renunt." Sper ca mi-ati inteles cinismul. Treaba cu 1300 , firmele de recrutare si pusu' vorbei, nu am inteles-o. Ai vrea sa ai tu chirie si putina mancare cu 1300 nok pe luna (adica vreo 175 euro). Firmele de recrutare romanesti nu au lucrat niciodata direct cu angajatori din Norvegia. In ciuda faptului ca Norvegia ne-a scos toate interdictiile din vara, situatia acolo e putin mai sensibila din cauza dublarii criminalitatii anul acesta in randul conationalilor nostri si din cauza "popularii" padurilor din jur in stilul taberelor celor din Franta. Asadar , momentan, exista o activitate de recrutare slaba si doar in randul celor cu facultati. Pentru ingineri, doctori etc. Tu, ca sofer, trebuie sa te descurci cum am precizat la postul anterior. Si asa ca un sfat: cand va dati demisia de la ultimul loc de munca, cereti si o recomandare (de preferinta in engleza). In multe tari , vi se vor cere ultimele DOUA printre care si in Norvegia. Nu strica sa le aveti acolo , nu se stie niciodata. Oricum, un an nou fericit si numai drumuri bune si job-uri cat mai frumoase, linistite si satisfacatoare.
  4. Salut din nou ! Am cercat sa iau legatura cu anumiti soferi cu contracte directe din No dar din pacate , "zeitatile" lor isi apara teritoriul cu indarjire si nu vor in niciun fel sa te ajute cu informatii. In caz ca reusiti ceva , incercati sa-i contactati aici si spuneti-ne si noua ce ati facut. https://www.facebook.com/groups/123118097774346/?fref=ts P.S. - Informativ, eu am luat legatura cu trei companii direct din Oslo si Bergen (Tide AS, Veolia AS si SAS) , am si aplicat , cu una chiar am luat legatura telefonic (deoarece tanti de la H.R. vorbea engleza). Vestea proasta este ca toti iti cer limba norvegiana la nivel de conversatie din "motive de securitate". Limba engleza pe care o cunosc la nivel avansat nu-mi ajuta cu nimic acolo. Am urmat niste cursuri de norvegiana timp de un an de zile, mi-am testat "aptitudinile" cu cativa norvegieni, experienta audio (care este si cea mai importanta). Rezultatul nu este unul multumitor pentru mine sau pentru ei. E nevoie de experienta intensiva de mai multi ani ca sa ajungi sa vorbesti cat de cat reflexiv. Ar putea fi cateva sanse (mai mici dar existente) in urmatoarele conditii: a - daca ai pe cineva acolo si sa te ajute, b - sa lucrezi pentru companii straine unde e nevoie de limba engleza (in general cel petrolier), c - sa fii parte dintr-o secta. d - sa fii deja acolo si sa le bati la usi. Eu aici am facut referinta la sistemul de transport norvegian de persoane si turism, sectorul care ma intereseaza. La transport marfa, nu stiu prea multe cum sta treaba.
  5. Salut. Am deschis acest topic doar din curiozitate sa vad daca sunt colegi romani care au reusit sa se integreze printre norvegieni. Sunt dornic sa-mi gasesc un loc de munca in Norvegia ca sofer camion/tir/autocar si doream sa stiu cat de greu este si cum ati procedat ? Nivelul de trai este destul de costisitor acolo iar salariile pe masura meritului. Asadar, care ati reusit ?
  6. Eu m-am angajat in Anglia cu permis romanesc dar dupa 1 an de zile mi-au spus ca trebuie sa-l schimb. Iar cand s-a apropiat anul, am fost avertizat sa-l schimb. Procedurile-s foarte simple.
  7. Pai ca sa intri in lumea soferilor de autobuz, cel mai usor ar fi sa ai un prieten, o relatie , sa poti avea o recomandare de undeva, asadar sa apelezi la cineva. Daca vrei sa prinzi ceva experienta, nu astepta de la angajator sa-ti ofere prea multe conditii. Nu poti avea totul din start, macar in primul an. Plangeri din partea soferilor, le gasesi la orice firma. Cu teparii, nu pricep.
  8. Recomanzi ? Bun atunci,... o sa-mi cumpar cateva bucati.
  9. Am condus cam tot ce se poate in materie de vagoane bus/coach dar mie mi-a ramas un autobuz in schimb in memorie : Scania Omni City. Ah, nu am condus Setra ...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.