Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Introducere initiale tari


Andrei1l

Postări Recomandate

  • Members

Bună seara. o întrebare. zilele trecute am fost oprit la Arad de catre un echipaj al ISCTR pentru un control. Eram prea sigur pe mine ca sunt in regula cu cardul tahograf deoarece cu o saptamana inainte fusesem controlat si in Cehia si plus de asta cativa ani la rand am lucrat din Italia in toata Europa (exceptand Romania si Ungaria). Vorbesc de tari precum Elvetia, Germania, Franta, Anglia... tari unde nu te poti juca cu programele de condus sau alte alea. Totul trebuie sa fie regulamentar. Niciodata de cate ori am fost controlat nu am avut probleme, niciodata nu am luat vreo amenda. Ca sa vin in tara asta a tuturor posibilitatilor - Romania, si sa mi se zica, imi pare rau baieti, nu am nimic cu voi dar aveti impreuna 38 de contraventii. Cum asa - intreb eu, pai saptamana trecuta am fost controlati si in Cehia si a fost totul in regula. Mai repet o data, poate nu m-a inteles. Domnule, am cativa ani de cand lucrez in Europa, nu am avut probleme cu cardul, cu programul etc, niciodata amenda. Si stiti de ce s-a luat? Cica ar fi trebuit sa schimb tara in fiecare zi, la inceputul si la sfarsitul fiecarui program. Pai cum asa, il intreb? - eu stiam ca tara o schimb mereu dupa ce am trecut vama - in alt stat, am tras pe dreapta si am schimbat tara in tahograf, preventiv, sa nu fiu oprit de politie sau vreo autoritate rutiera din acel stat si sa fiu amendat pentru acest lucru. Sau ori de cate ori schimbi in echipaj cardul din slotul 1 in slotul 2 esti intrebat si treci acolo iarasi tara. I-am si explicat. Domnul meu, daca eu nu am schimbat tara nu e clar ca am ramas tot in tara respectiva si abia in momentul in care voi trece in alta tara o voi schimba?

Cica - trebuie trecuta la inceputul si la sfarsitul fiecarui program - si pentru asta amenda de 750 ron in 48 ore sau 3000. Am zis....in tara asta totul se poate! Doamne fereste! asta nu o mai stiam, poate o fi asa, dar daca e asa, de ce numai in Romania e asa? Acordul AETR nu e pentru toata Europa? poate sa mi se dea si mie un raspuns oficial? macar sa stiu care este adevarul, si cum se procedeaza corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Bună seara. o întrebare. zilele trecute am fost oprit la Arad de catre un echipaj al ISCTR pentru un control. Eram prea sigur pe mine ca sunt in regula cu cardul tahograf deoarece cu o saptamana inainte fusesem controlat si in Cehia si plus de asta cativa ani la rand am lucrat din Italia in toata Europa (exceptand Romania si Ungaria). Vorbesc de tari precum Elvetia, Germania, Franta, Anglia... tari unde nu te poti juca cu programele de condus sau alte alea. Totul trebuie sa fie regulamentar. Niciodata de cate ori am fost controlat nu am avut probleme, niciodata nu am luat vreo amenda. Ca sa vin in tara asta a tuturor posibilitatilor - Romania, si sa mi se zica, imi pare rau baieti, nu am nimic cu voi dar aveti impreuna 38 de contraventii. Cum asa - intreb eu, pai saptamana trecuta am fost controlati si in Cehia si a fost totul in regula. Mai repet o data, poate nu m-a inteles. Domnule, am cativa ani de cand lucrez in Europa, nu am avut probleme cu cardul, cu programul etc, niciodata amenda. Si stiti de ce s-a luat? Cica ar fi trebuit sa schimb tara in fiecare zi, la inceputul si la sfarsitul fiecarui program. Pai cum asa, il intreb? - eu stiam ca tara o schimb mereu dupa ce am trecut vama - in alt stat, am tras pe dreapta si am schimbat tara in tahograf, preventiv, sa nu fiu oprit de politie sau vreo autoritate rutiera din acel stat si sa fiu amendat pentru acest lucru. Sau ori de cate ori schimbi in echipaj cardul din slotul 1 in slotul 2 esti intrebat si treci acolo iarasi tara. I-am si explicat. Domnul meu, daca eu nu am schimbat tara nu e clar ca am ramas tot in tara respectiva si abia in momentul in care voi trece in alta tara o voi schimba?

Cica - trebuie trecuta la inceputul si la sfarsitul fiecarui program - si pentru asta amenda de 750 ron in 48 ore sau 3000. Am zis....in tara asta totul se poate! Doamne fereste! asta nu o mai stiam, poate o fi asa, dar daca e asa, de ce numai in Romania e asa? Acordul AETR nu e pentru toata Europa? poate sa mi se dea si mie un raspuns oficial? macar sa stiu care este adevarul, si cum se procedeaza corect!

Au perfectă dreptate.te.ai supărat degeaba pe țara noastră [-x

Omul greșind sau informându.se invată

Mă cam mir ca ai trecut prin controale din Elveția fără amendă pt aia.in special la Ersfeld

Cand deschizi /începi program introduci țara unde te afli

Cand închizi/termini program introduci țara unde ești

Chiar daca îi vorba de acceasi țară.

Eu de exemplu doar în Germania circul. D la inceput de program. D la final

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Cica - trebuie trecuta la inceputul si la sfarsitul fiecarui program - si pentru asta amenda de 750 ron in 48 ore sau 3000. Am zis....in tara asta totul se poate! Doamne fereste! asta nu o mai stiam, poate o fi asa, dar daca e asa, de ce numai in Romania e asa? Acordul AETR nu e pentru toata Europa? poate sa mi se dea si mie un raspuns oficial? macar sa stiu care este adevarul, si cum se procedeaza corect!

cum ai promovat cursul de atestare ?

zi mersi, chiar au fost au fost domni cu tine , in spania luai de la 251 pana la 400 euro numai pe ziua in curs , conform regulamentului 3821 / 85 CE parte fundamentala din legislatia UE , articolul 15 aliniatul 5a :

Conducătorul auto introduce în aparatura de înregistrare,

conform anexei IB, simbolul țării unde își începe și cel al țării unde

își încheie perioada de serviciu zilnic. Un stat membru poate totuși să

impună conducătorilor de vehicule care efectuează un transport în inte­

riorul teritoriului său adăugarea la simbolul țării a unor specificații

geografice mai detaliate, în măsura în care acel stat membru le-a

notificat Comisiei înainte de 1 aprilie 1998, dar nu mai mult de un

număr de 20 de specificații

uite asa ramaii cu banii in buzuzar si chiar imi asumi riscul de a fi acuzat drept moralist , nu ar fi rau sa faci o mica recapitulare a legilor astea . poate sunt pe ,, frecventa ,, si revolutionarii forumului , invata din asta si fac diferenta dintre povestile de parcare si limita legii . cum e domnule forumistu`?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

la inceputul programului------tara initial(tara de unde pleci in ziua respectiva) iar la sfarsitul programului ------tara final ( tara unde te-ai oprit la acel moment )....un exemplu :tara initial I (ITALIA)----tara final H (ungaria )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Andrei1l cu ce ai colindat tu Europa?Ca si altii cu caruta cu cai?Injuri bietii inspectori degeaba,Mai bine ii bati pe cei care te-au controlat pana acum.Dar mai ales pe cei care ti-au vandut atestatul.Daca tranzitezi 5 tari in timpul perioadei de conducere de 9 ore, cate inchideri de program introduci in tahograf?Norme AETR in Romania?Au fost abrogate in 2007. =))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

apoi oameni buni....nu mai stiu care e adevarul...eu in franta am luat amenda tocmai pentru ca incepeam si terminam program cu introducere de tara.

Deci...incepusem programul in italia la aosta cu directie franta.

Dupa ce am intrat in franta la vreo 5 ore deja conduse,am fost oprit pentru control.Ok.Dau sa scot cardul pentru control si surpriza!!!domnul jandarm imi zice ca trebuie sa ma amendeza deoarece nu am introdus pozitia geografica la schimbarea tarii.Bine,zic eu,dar inca nu am terminat programul.Nu are a face,imi spune el.Begin contry inseamna automat out tara care era.

Apoi logic,asta tot domul jandarm imi explica,el ca si autoritate franceza,cum pote sa imi faca mie control si in caz ca gaseste nereguli de viteza ,spre ex.,sa imi dea amenda ,daca eu figurez ca sunt in alta tara,italia cum eram eu introdus la inceputul programului.

Cred ca aceasta e o alta chichita inca nefinisata pentru a gasi motiv de amenda.

introduci incepere program...ai gresit ca figurezi in franta cu masina si tu de fapt esti in olanda,sau vorba colegului,cum sa termini de 5 ori programul daca tranzitezi 5 tari intr-un program?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu e nicio chichita e doar o poveste de parcare.

Unde ai vazut tu coloane de masini oprite lafiecare intrare in tara ca sa butoneze soferii tahografele?

Sunt si granite unde nici macar nu ai unde opri,ce faci?opresti pe banda de urgenta?sau mai mergi 50 km in " ilegalitate"?

E grav daca te lauzi cu atatia ani de condus si nu cu lsti un lucru elementar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

De pe site-ul Uniunii Europene poți descărca 561-le (și toată legislația dealtfel) în orice limbă vrea mușchiul tău. Dacă n-ai bani să le printezi și să i le trântești sub nas organului i le poți arăta direct pe laptop/tabletă.

Și încă ceva... lăsați-o mai moale cu corectitudinea nemților, francezilor, austriecilor, neo-zeelandezilor etc, etc... abuzuri/greșeli/prostii se fac peste tot, în ambele tabere (organe vs. șoferi). Legea este una singură. Nu vă fie frică să treceți peste organ dacă vedeți că o ia prin porumb și inventează/interpretează aiurea legi și articole... Inclusiv simpla procedură de oprire a vehiculului pentru control, dacă nu e făcută corect vă scapă de orice amendă.

P.S. Bineînțeles, asta presupune ca fiecare să ''știe'' (adică să învețe) ce spune legea și ce are de făcut atunci când constată un abuz. Ori învățatul reduce timpul de...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna! Din nefericire pentru tine draga coleg, domnii aceia de la ISCTR pe care nu ii iubim deloc aveau dreptate, insa in acelasi timp puteau sa inchida ochii cu doar un avertisment verbal. Hai sa ne aducem aminte cum se completa si ce se completa pe o diagrama clasica. Ei bine, pe diagrama ei puteau sa distinga locul unde te-ai oprit si cel din care ai pornit urmatorul program. Tahografele digitale fac aceelasi lucru intr-un mod mult mai eficient, simplificat si elegant. In tahograful digital ai doar doua posibilitati, ori tara de start,ori cea de final la sfarsitul programului. Ca sa schimbi pe tahograf tara de fiecare data cand treci in alta, este aberant si ocricum tahograful nu iti ofera aceasta optiune. Pe viitor, pentru sanatatea portofelui dumneavoastra nu uitati sa faceti aceasta succesiune eleganta de apasare a butoanelor macar odata pe zi, ori la inceput de program, ori la sfarsit. Astfel o sa reiasa in mod cronologig exact unde ati fost in fiecare zi. Succes, drumuri bune si incercati sa va adaptati nevoilor actuale in ceea ce priveste tahografele digitale pentru ca sunt simplu de utilizat si logice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Draga colegule, lasa-l mai usor pe cel care baga tara in care e si din mers :-))))))

Sunt ai nostri colegi totusi, care intradevar sunt incapatanati si nu vor sa accepte faptul ca gresesc, ascuzandu-se in spatele vastei experiente. Dar cum ziceam, sunt colegii nostri si trebuie sa-i ajutam, nu sa-i certam. Sunt constient ca unii folosesc numai harti si atlase si in 2013 si porumbelul ca sa trimita scrisori pentru ca telefonul mobil e prea complicat. Toate astea din cauza ca nu sunt in stare de exeplu sa foloseasca un navigator, un tahograf, un card de alimentare sau un sistem de plata ca GoBox prepay, un laptop. Asa ca daca am avea putina rabdare cu ei am fi mai folositori pe lumea asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
ar putea sa ne spuna cineva cum se face corect cu schimbarea de tara si in simpu si in in echipaj?

Doar legea iti poate spune.

reg 3821/`85 zice asa la art.15, aliniat:

(5a) - Conducătorul auto introduce în aparatura de înregistrare, conform anexei IB, simbolul țării unde își începe și cel al țării unde își încheie perioada de serviciu zilnic

si daca sunt in echipaj fac exact acelasi lucru.

in rest doar povesti de parcare cum zicea cineva aici !

emanuel270884 grija mare la exprimare aici te rog !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

emanuel270884 spune: Pe viitor, pentru sanatatea portofelui dumneavoastra nu uitati sa faceti aceasta succesiune eleganta de apasare a butoanelor macar odata pe zi, ori la inceput de program, ori la sfarsit.

Gresit emanuel.Aceasta operatie se face si la inceperea si terminarea activitatii zilnice.Nu doar o singura data pe zi.Probabil Gongy nu a observat afirmatia ta.Sigur te corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu se leaga toti politaii de , tara final si initial dar trebuie introduse doar la deschiderea si inchiderea programului. Eu am avut accident , nu am fost vinovat si la firma unde am lucrat eram obligati sa nu inchidem programul ci doar sa il deschidem corect cu tara initial nu a zis nimica de acest lucru politia germana, franceza, luxemburg in alte tari nu am fost controlat. Dar in romania e nevoie mare de bani clar ca te amendeaza pentru orice . Mai trist este ca soferii de autocare circula cu 50 de vieti morti de obositi si nu ii opreste nimeni, vai si amar de tara noastra ............ Drumuri bune !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@Soferul daca organele de control aplica legea,multi de pe aici nu ar mai avea bani in buzunar.Multora le este sila de vaicarelile soferilor romani.Si rau fac.Daca legea spune ceva,trebuie sa respect ce spune.Toti v-ati invatat sa injurati inspectorii ISCTR.Insa eu am intalnit inspector mult mai bine pregatit decat multi altii care fac controale de acest gen in Europa.Si nici in Romania nu te amendeaza pentru orice!Dar este mai usor sa arunci cu pietre si sa injuri decat sa inveti legislatia in vigoare si sa o respecti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Am citit tot ceea ce a zis fiecare in parte. Poate aveti dreptate. dar va dau un caz. ma trimite seful de la timisoara la arad pentru ca ar trebui sa incarc. dau inceput de program cand plec din timisoara, ajung in arad dar nu stiu cand voi incarc. poate intr-o ora, poate in 3 zile. ce fac? dau sfarsit de program ca mai apoi daca ma suna intr-o ora seful sa merg la incarcat sa dau iarasi inceput de program? Explicati-ne sa stim si noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Am citit tot ceea ce a zis fiecare in parte. Poate aveti dreptate. dar va dau un caz. ma trimite seful de la timisoara la arad pentru ca ar trebui sa incarc. dau inceput de program cand plec din timisoara, ajung in arad dar nu stiu cand voi incarc. poate intr-o ora, poate in 3 zile. ce fac? dau sfarsit de program ca mai apoi daca ma suna intr-o ora seful sa merg la incarcat sa dau iarasi inceput de program? Explicati-ne sa stim si noi.

Dai sfarsit de program daca te anunta careva ca nu te incarca (in cazul tau) sau la 13h sau 15h de cand ai deschis programul pe ziua respectiva *

eu sincer n,am chef sa dau citate si paragrafe, ti,o spun babeste

ti sa explicat destul de clar cu legi,paragrafe, etc, si iti pui intrebarea ca (poate avem dreptate)

ma gandesc ca o intelegi mai simplu asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff
Am citit tot ceea ce a zis fiecare in parte. Poate aveti dreptate. dar va dau un caz. ma trimite seful de la timisoara la arad pentru ca ar trebui sa incarc. dau inceput de program cand plec din timisoara, ajung in arad dar nu stiu cand voi incarc. poate intr-o ora, poate in 3 zile. ce fac? dau sfarsit de program ca mai apoi daca ma suna intr-o ora seful sa merg la incarcat sa dau iarasi inceput de program? Explicati-ne sa stim si noi.

Daca dai sfarsit de program, este clar ca ai terminat pe ziua respectiva si ca 9/11 ore cit este pauza legala nu mai pleci nicaieri .este inutil ca te suna sefu' tau dragutul si te trimite la incarcat .

Legea este aceeasi pentru toata lumea si se aplica intocmai .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
[...] dar nu stiu cand voi incarc. poate intr-o ora, poate in 3 zile. ce fac?

Ceea ce faci tu se cheamă că aștepți și tahograful are buton pentru treaba asta... ăla cu pătratul. Îl pui și stai în cabină așteptând un răspuns... dacă nu vine, atunci la 13/15h de la începerea programului ''te pui pe pat'' și la propriu și la figurat.

Poate aveti dreptate.[...] Explicati-ne sa stim si noi.

După ce că nu știi chestiuni elementare, mai faci și pe deșteptul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Andrei pentru a fi un bun sofer profesionist trebuie si sa inveti ABC-ul meseriei noastre,din el facind parte si regulamentul 561.In momentul cind tu spui ''poate aveti dreptate'' nu crezi ca colegii care s-au chinuit sa te indrume spre regulament dindu-ti paragrafe si citate chiar AU DREPTATE ? Ar fi fost frumos sa si verifici acest lucru...si forumul nostru chiar are printre multe alte lucruri folositoare si regulamentul 561,are si cum sa folosesti tahograful,lucru pe care iar nu il stii....deci...pune mina si invata....de exemplu..la tahograf...cind conduci ai cercul cu volan,cind faci acte ,asisti la incarcare/descarcare,o pana, sau orice alta munca folosesti ciocanelele...si cind stai degeaba..fara sa faci nimic asteptind folosesti PATRATUL adica tu esti prezent si disponibil...inchiderea programului o faci la maximul admis de lege...adica la 13 sau 15 ore de munca...sper ca macar alea sa stii ce sunt..daca nu spunemi si te invatam iar totul..macar asa vei deveni mai profesionist...succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
este corect? dau inceput de program ,fac cele 9 ore de conducere fac pauza de 11 ore si dau la sfarsitul pauzei incheiere de program,e bine asa sau nu ?

................ :ymdaydream:

Sport național pur românesc.(sa ne dăm cu parerea și să dăm sfaturi gratis)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.