Jump to content

Camion ramas fara frane...scapat de sub control


Recommended Posts

  • Members

Buna seara! Colegii cu experienta va rog sa ma ajutati cu ceva pareri! Recent un var de al meu a avut un incident! Plecand in cursa din Roma Italia la un moment dat la intrarea in Franta coborand in jos pe autostrada a ramas fara frane...( fara retarder,frana de motor,frana de mana,motorul oprit...fara curent in bord) nimic functionabil!! Camionul a prins viteza maxima si soferul a incercat orice metoda timp de 4 km sa.l incetineze...dar in zadar. Era o situatie fara scapare...totusi cu ajutorul lui Dumnezeu a ramas in viata deoarece la un moment dat a urcat o panta mare iar mastodontul de 40 tone s.a oprit! Apoi a sarit din el repede in timp ce camionul a mai mers 10 metri inapoi in vale apoi s-a blocat in bordura de pe autostrada si a luat foc imediat! Varul meu sofer de 5 ani a ramas cu o spaima si o amintire de neuitat! Este vorba despre un Renault Magnum 2006 cu semiremorca...care este inca la expertiza de cateva luni...Care ar fi fost cauza?? Colegii va rog sa scrieti o parere... Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cam prea SF povestea,....(coborand in jos pe autostrada a ramas fara frane...( fara retarder,frana de motor,frana de mana,motorul oprit...fara curent in bord) nimic functionabil!! Camionul a prins viteza maxima si soferul a incercat orice metoda timp de 4 km sa.l incetineze...dar in zadar)...extraterestii sant de vina :D..La ETS 2 totul este posibil (avatarul tau spune multe)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Scuze...dar aici nu povestim filme,este doar realitatea! Se intampla si astfel de lucruri din cauza unor defectiuni tehnice! Si cand auzi asa situatii deosebite iti vine sa te lasi de meserie! Trist dar adevarat!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Moderators

sa zicem ca nu e un sf si ar fi ceva adevar..atunci...de vina este inconstienta soferului...nu a verificat starea tehnica a camionului...sau mai rau stia ca camionul nu corespunde si a acceptat sa il conduca si asa..de aici pleaca restul ....nu avea baterii si cind a inceput coborirea i-a ''murit'' motorul,nemaiputind sa il porneasca din mers,fara frine din cauza ferodourilor uzate sau a stilului de condus ...de baza si real va ramine totusi expertiza...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Intai a ramas fara frane apoi s-a oprit motorul...si odata cu asta zicea ca nu mai avea curent cand punea contactul cand incerca sa il porneasca si bordul era fara curent nu se aprindea nici un indicator.

Sau daca ramai fara aer in instalatie nu mai ai frane deloc nici pe capul tractor si nici pe semiremorca??

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

ramii fara frine la coborire din cauza stilului de condus,prea multe si indelungate frinari la o coborire...asta duce la raminerea fara frinare a camionului[blocarea sabotilor] restul din cauza bateriilor..neavind curent nu poti porni motorul...deci ori a stiut de ele[avea probleme anterior deja cu pornirea] ori a avut consumatori si u a mai incarcat alternatorul..noi putem face numai presupuneri..dupa cum am spus expertiza va clarifica totul...dar in opinia mea soferul e principalul vinovat...

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Cum e posibil sa ramai fara frane si la camion si pe semiremorca??

Nu este.

prea multe si indelungate frinari la o coborire...asta duce la raminerea fara frinare a camionului[blocarea sabotilor]

Greșit. Frânarea excesivă duce la supraîncălzirea discurilor/saboților iar fenomenul se numește ''fading''. Rezultatul este că efectul de frânare scade considerabil pe măsură ce temperatura crește până la un prag după care efectiv nu mai face față greutății/inerției. Presupunând evident că nu explodează discurile înainte de asta, iar probabilitatea unui incendiu catastrofal este foarte ridicată.

Una peste alta, povestea este SF pur. Lipsa aerului din instalație nu ''te lasă fără frâne'' ci îți blochează roțile, la propriu. Iar asta se întâmplă și când se oprește motorul în mers. După câteva apăsări de pedală vei rămâne fără aer și tot cu roți blocate te vei opri. Și destul de violent aș putea adăuga.

Indiciul clar că este SF se află chiar în relatarea ta:

fara [...] frana de motor [...] nimic functionabil!!

Poate ești amabil să-mi spui cum crezi tu că este posibil așa ceva? Un motor oprit în mers exact asta face... frână de motor.

P.S. Dacă nu băgai detaliul cu opritul motorului în mers, puteam presupune că a stat pe frâne până la apariția fadingului, că n-a avut curaj să tragă frâna de parcare și conducea un camion cu cutie automată (retarderul oricum nu face față la pantă când ești încărcat, iar limitatorul de viteză nu face decât să taie alimentarea cu motorină).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

frinarea excesiva duce la o supraincalzire..,camionul ramine fara frine....si o i-a la vale...nu mai poate fi oprit...ai exemple destule pe Feleac...de-a lungul anilor au fost destule camioane care au patit acest lucru...si nu am vazut niciunul luind foc...ca este o probabilitate foarte mare e altceva...oricum cri5tian explicatia ta este mult mai completa...noi oricum discutaam la stilul poveste...pina la mine nu a intrat niciunul cu cunostiinte de mecanica care sa dea niste explicatii corecte ...chiar daca ar fi un sf...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Limitatoarele de viteza si benzile obligatorii pentru transport marfa peste 7,5t., chiar si in Franta trebuie sa-ti spuna ceva. Daca vei intelege doar ca sunt puse pentru a-ti lua banii vei deveni victima cu timpul.

E foarte usor sa incalzesti franele, mai ales cele pe tambur la remorca. La cele cu discuri ventilate e mai greu, dar cu putin efort si ignoranta reusesti si la astea.

Recomandare:

Folositi frana de serviciu cu grija.

Frana de stationare nu o sa va ajute cand cedeaza cea de serviciu

Folosirea unei conduite anticipative de condus va va ajuta intotdeauna.

Nerespectarea limitarilor de viteza si a celorlalte interdictii/ limitari,nu e un sport recunoscut la Olimpada sau de cei care va platesc.

Ce va pot sfatui in caz de cedare a franelor,e sa lasati cutia de viteze in treapta in care e in acel moment. Nu incercati sa schimbati viteza intr-o treapta inferioara cand nu mai puteti incetini riscati sa nu mai reusiti sa o cuplati in vre-o treapta de viteza (cu motorul la relanti, compresorul nu o sa compenseze consumul de aer pentru franare). Prima frana dinamoca e lipsa accelerarii. Pe urma puteti folosi frana de incetinire, treapta cu treapta pana la maxim.

In caz de urgenta puteti folosi iesirile de urgenta si franare (gropile cu nisip), unde sunt sau atingerea intermiteta de balustrada drumului.

Nu fiti legume!

Plata la km va face sa alergati ca niste nebuni. Renuntati la ea !

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

ma asteptam la mai multe comentarii ...eu unul insa nu cred ca este o poveste sf...cred ca acest lucru i s-a intimplat celui care a deschis subiectul si nu unui prieten..bine...e parerea mea personala..Revenind insa la tema lui...cu ramasul fara frine stim ca se poate intimpla ,si asta din cauza stilului neadecvat de condus..deci asta inseamna ca o parte din sf dispare si iese ceva real...apoi al 2lea lucru...oprirea motorului fara a mai avea lumini,control volan,etc....si asta se poate intimpla...hazardul le combina si pot iesi amindoua acestea impreuna...asa ca pentru mine personal nu e un sf..ci ceva care in anumite imprejurari [foarte putine] se poate intimpla.Am spus de baterii deoarece stiu exact ce se poate intimpla.Ca sa nu apara diferite alte comentarii pot spune asta din propria experienta...in 1996 camion cu remorca marca Mercedes,in primul an de functionare [ca sa nu se zica ca era un camion vechi] pleaca din CJ spre Oradea....La volan era colegul meu ,in mijlocul orasului Huedin ,undeva pe la ora 23-24 i s-a intimplat acelasi lucru.A ramas dintr-o data fara lumini,i s-a oprit motorul ....eu dormeam in acel moment asa ca m-a trezit cind a oprit camionul.Nu aveam nimic la bord cind puneai contactul...Partea amuzanta..acest lucru s-a intimplat in mijlocul orasului,la trecerea de pietoni..fiind noaptea nu a fost o problema..a 2 zi a inceput frumusetea cind a inceput circulatia si noi nu puteam misca masina de acolo...in fine...la fata locului a ajuns un echipaj de la reprezentanta din CJ a firmei Mercedes....au schimbat bateriile si cum am dat la cheie a luat-o...inspiratia mea a fost ca nu i-am lasat sa plece...am zis sa astepte sa fac o proba...Am mers vreo 10-15 km si m-am intors...am oprit si cind am vrut sa pornesc...IOC..combinatii de baterii..reusit pina la urma sa pornesc iarasi si apoi inapoi l-a cluj direct la reprezentanta pentru verificari....Nu are rost sa zic de faptul ca pe testere nu aparea nimic si s-au chinuit vreo 8 ore sa caute cauza.Tot pe modul babesc am descoperit-o...un simplu papuc iesit de pe dedesupt...si uite asa lor le aparea ca alternatorul incarca...ca trimite curent la baterii..etc si de fapt....cum am pus acel papuc la loc cum a revenit totul la normal...

Mi-am permis sa spun aceasta intimplare deoarece am vrut sa va arat ca se poate intimpla exact asta...oprirea motorului instantaneu la raminerea fara baterii[chiar daca ai baterii noi sunt consumatorii ]..Asa ca concluzionind...nu e un sf...e o intimplare care a intrunit mai multe conditii neobisnuite,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Recomandare:

Folositi frana de serviciu cu grija.

Frana de stationare nu o sa va ajute cand cedeaza cea de serviciu

Folosirea unei conduite anticipative de condus va va ajuta intotdeauna.

Nerespectarea limitarilor de viteza si a celorlalte interdictii/ limitari,nu e un sport recunoscut la Olimpada sau de cei care va platesc.

Ce va pot sfatui in caz de cedare a franelor,e sa lasati cutia de viteze in treapta in care e in acel moment. Nu incercati sa schimbati viteza intr-o treapta inferioara cand nu mai puteti incetini riscati sa nu mai reusiti sa o cuplati in vre-o treapta de viteza (cu motorul la relanti, compresorul nu o sa compenseze consumul de aer pentru franare). Prima frana dinamoca e lipsa accelerarii. Pe urma puteti folosi frana de incetinire, treapta cu treapta pana la maxim.

In caz de urgenta puteti folosi iesirile de urgenta si franare (gropile cu nisip), unde sunt sau atingerea intermiteta de balustrada drumului.

Nu fiti legume!

Plata la km va face sa alergati ca niste nebuni. Renuntati la ea !

Multumim mult colegul pentru aceste sfaturi utile si la subiect...Va salut cu toata stima si va doresc numai bine! Da e adevarat ca unii dintre soferii de camion alerga fara limite pe autostrazile Europei si cred ca patronii au facut un fel de ''roboti'' din ei... Mai ales soferii care lucreaza in echipaj fiind mai obositor si mai periculos deoarece camionul este uzat la maxim si ricul accidentelor este maxim! Sanatate si drumuri bune la toti... Respect.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members
bla bla bla! A ramas fara frane si fara curent si fara directie si fara volan si.......fara experienta ,iar cand a relizat acest fapt, tocmai se trezise.

Bla bla bla...vezi.ti de treaba ta! Daca nu cunosti circumstantele acestui subiect nu mai comenta! Ca tine sunt multi care se dau mari si tari...Deci acest sofer chiar avea experienta mai multa decat ai tu oricum! Drumuri bune si tine bine volanul in mana dar fara plata la km asa cum faceti majoritatea...Romanii au stricat toate treburile peste tot in lume.punct.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Inca se astepta expertiza camionului si o sa dau detalii aici cat de repede. Oricum cei ce se ocupa cu acest caz au aflat faptul ca acest camion a iesit din service cu 1 zi inainte...si printre altele a avut si ceva reparatii la sistemul de franare. Deci cu siguranta a fost o defectiune tehnica si acel service va fi tras la raspundere. Sanatate si drumuri bune la toti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members
bla bla bla! A ramas fara frane si fara curent si fara directie si fara volan si.......fara experienta ,iar cand a relizat acest fapt, tocmai se trezise.

Bla bla bla...vezi.ti de treaba ta! Daca nu cunosti circumstantele acestui subiect nu mai comenta! Ca tine sunt multi care se dau mari si tari...Deci acest sofer chiar avea experienta mai multa decat ai tu oricum! Drumuri bune si tine bine volanul in mana dar fara plata la km asa cum faceti majoritatea...Romanii au stricat toate treburile peste tot in lume.punct.

Da-mi un singur motiv tehnic din care sa rezulte faptul ca se poate ramine fara frane ! Unul singur poate fi si anume inghetarea instalatiei ! In acest caz .....soferul , lasa de dorit ca si pregatire ! Cat despre mine ....vezi-ti de treaba ta ! Multi duc masina la ,,pascut" apoi da vina tot pe ea , ca sa vezi ca o fi .... ca daca nu era .... ca ar fi fost ....bla bla bla !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

E posibil sa se intample ce o relatat newbie. Nu e chiar SF.Am avut camion care a ramas fara frane , un Iveco Stralis 2004 frana numai rotile din fata a capului tractor sin cauza unuiei supape comandate electric . Eu cred ca a avut un defect asemanator 40 tone tinute pe o panta cu doar doua etriere duce la incalzirea discurilor de unde poate aparea usor si un incendiu ,oprirea motorului poate avea loc foarte simplu prin n cauze.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

E posibil sa se intample ce o relatat newbie. Nu e chiar SF.Am avut camion care a ramas fara frane , un Iveco Stralis 2004 frana numai rotile din fata a capului tractor sin cauza unuiei supape comandate electric . Eu cred ca a avut un defect asemanator 40 tone tinute pe o panta cu doar doua etriere duce la incalzirea discurilor de unde poate aparea usor si un incendiu ,oprirea motorului poate avea loc foarte simplu prin n cauze.

 

Si cum opresti .....sau o lasi pana se opreste singura?   Nu cumva trebuie sa ajuti franele cu frana de motor ? Eventual cu retarderul , decompresorul sau orice alt sistem la indemana ?

 

   ( intr-o situatie critica ....decat sa ucizi, mai bine strici fierul)

 

Dar uite aici aberatie:

 ,,e...( fara retarder,frana de motor,frana de mana,motorul oprit...fara curent in bord) nimic functionabil!! Camionul a prins viteza maxima si soferul a incercat orice metoda timp de 4 km sa.l incetineze...dar in zadar. Era o situatie fara scapare...totusi cu ajutorul lui Dumnezeu a ramas in viata "

 

 Frana de mana ....ramane activa si fara curent si fara motor .... (si fara ....sofer )!!!  Iar daca sistemul de franare ramane fara aer ... se autoblocheaza... atat capul tractor cat si remorca!!   Apoi  ....4Km !!!! a rulat la vale !!! ...nu vreau sa expun aici formule de calcul ( ca sunt peste nivelul general vorbind, de pregatire al soferilor) .....un vehicul cu masa de 40T  ,,lasat la vale" de la o viteza de moment T 0 ( masurare)  cu  V= 80Km/h , pe o distanta de D= 4 Km ....... ( ceva de tipul ....masa x acceleratia la patrat x G  x  ....multi alti factori....) ajungea undeva la 300Km/h ...(.enorm si pentru un F1 si chiar pentru un avion )

Pe de alta parte ...frana de motor se poate,, face" si fara motor  !!!

  Si daca ar fi fost asa ......o ,,freca" de  protectiile metalice pana se oprea !!!

 

 Dupa mine , un topic de incadrat la rubrica  aberatii si  tampenii  ( cu scuzele de riguare)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Recomandare:

Folositi frana de serviciu cu grija.

Frana de stationare nu o sa va ajute cand cedeaza cea de serviciu

Folosirea unei conduite anticipative de condus va va ajuta intotdeauna.

Nerespectarea limitarilor de viteza si a celorlalte interdictii/ limitari,nu e un sport recunoscut la Olimpada sau de cei care va platesc.

Ce va pot sfatui in caz de cedare a franelor,e sa lasati cutia de viteze in treapta in care e in acel moment. Nu incercati sa schimbati viteza intr-o treapta inferioara cand nu mai puteti incetini riscati sa nu mai reusiti sa o cuplati in vre-o treapta de viteza (cu motorul la relanti, compresorul nu o sa compenseze consumul de aer pentru franare). Prima frana dinamoca e lipsa accelerarii. Pe urma puteti folosi frana de incetinire, treapta cu treapta pana la maxim.

In caz de urgenta puteti folosi iesirile de urgenta si franare (gropile cu nisip), unde sunt sau atingerea intermiteta de balustrada drumului.

Nu fiti legume!

Plata la km va face sa alergati ca niste nebuni. Renuntati la ea !

Multumim mult colegul pentru aceste sfaturi utile si la subiect...Va salut cu toata stima si va doresc numai bine! Da e adevarat ca unii dintre soferii de camion alerga fara limite pe autostrazile Europei si cred ca patronii au facut un fel de ''roboti'' din ei... Mai ales soferii care lucreaza in echipaj fiind mai obositor si mai periculos deoarece camionul este uzat la maxim si ricul accidentelor este maxim! Sanatate si drumuri bune la toti... Respect.

 

 

   Daca as fi patron , iar tu ai veni sa te angajezi la mine la societate , la nivelul tau de cunostinte in ale meseriei , ti-as oferi un post de catelar !( orice garaj are catei in dotare si trebuie ca cineva sa aiba grije de ei)

 

   Dai ,,sfaturi" numai de cum nu trebuie sa gandesti, sau cum sa nu faci , in meseria asta , pe deasupra te banui si de frustrare. Mare frustrare!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.