Jump to content
CECOR

CAND INCEPE ZIUA DE LUCRU ?

Recommended Posts

Adica firma respectiva plateste un sofer, cumpara un camion de un sac de bani, cauta comenzi de transport, plateste taxe....si sta sa se uite la camion/sofer cum sta in parcare 

Această mentalitate este cea care a adus această meserie la nivelul la care se află acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adica firma respectiva plateste un sofer, cumpara un camion de un sac de bani, cauta comenzi de transport, plateste taxe....si sta sa se uite la camion/sofer cum sta in parcare 

Această mentalitate este cea care a adus această meserie la nivelul la care se află acum.

Ha,ha...nu merge ce vrei tu sa insinuezi acolo ....Altceva am zis, te rog sa citesti cu atentie :

Adica firma respectiva plateste un sofer, cumpara un camion de un sac de bani, cauta comenzi de transport, plateste taxe....si sta sa se uite la camion/sofer cum sta in parcare pentru un amarat de simbol de tara, in situatia in care regulile cu privire la activitatile soferului permit continuarea programului de lucru.

Si-ti propun sa vorbim strict la subiectul discutiei, daca exista un argument care sa sustina eroarea pe care o recomanzi, cu mare placere o citesc. "Mentalitatea" de care vorbesti este a ta, doar a ta, si consta in ideea ca nu pot exista relatii normale de munca intre conducatorii auto si companii.De unde ai asa idei ? Nu cumva soferii sunt cei care muncesc, cei care stau pe sosele si care fac kilometrii, deci aduc bani in aceste companii ? Nu cumva soferii trebuie protejati si ajutati in activitatea lor zilnica, fara rezerve, de aceste companii ? Eu zic ca da ! Dar soferii pot face toate astea singuri ? Eu zic ca nu ! Atunci, nu este evident ca o colaborare corecta intre companii si soferi este normala? Eu zic ca da! Pai, atunci, de ce-i inveti sa stea prin parcari degeaba, dupa 3 ore de program ? E mai bine asa pentru sofer ? Eu nu prea cred, ce nu e bine pentru sofer, nu e bine nici pentru compania care l-a angajat ( vorbesc aici de companii corecte/soferi corecti).

Ok, acum sa revenim la subiect...Scrie cumva, undeva, printr-un regulament, ca perioada de lucru zilnica este cuprinsa intre momentul introducerii simbolului de tara de inceput si de sfarsit ? Scrie ? Unde ? Nu scrie cumva, suficient de clar, ca perioada de lucru este cuprinsa intre doua repausuri legale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu se pune când incetezi munca sa declari sfarsit prin simbol ( ca asa se cere ) ci când ai pus simbol , incetezi munca ? Logic asa declari, exact cum se cere , pui simbol , când sfarsesti sau consideri ca ai sfarsit sa declari ,, oficial ,, sfarsitul .....

Ps : Nu stiu , dar am impresia ca nu ti cu soferii .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Mentalitatea" de care vorbesti este a ta, doar a ta, si consta in ideea ca nu pot exista relatii normale de munca intre conducatorii auto si companii.De unde ai asa idei ?

De la ''colaborările'' cu dispeceri ca tine...

Exact această situație am prezentat-o și eu aici pe forum acum vreo doi ani... și Gongy a fost cel care mi-a spus că așa este legal. Caută în mesajele mele și convinge-te... Ori între ce spune Gongy și logoreea ta cu citate din lege, aleg să-l cred pe Gongy :D .

Acum mai e și Mario care-ți spune că greșești...

P.S. În fapt, te cam contrazici singur... ai dreptate când spui ce spui tu acolo, respectiv că ziua de muncă este perioada dintre două repausuri, DAR te grăbești și omiți sau te faci că nu înțelegi ce-ți spun eu... legea te obligă să marchezi sfârșitul activităților. Legea nu-ți impune o durată minimă a unei zile de muncă, doar maximă (13/15 ore). Tu odată ce ai marcat sfârșitul zilei de muncă, te obligi să începi o perioadă de repaus.

O bună parte din situațiile astea, adică șoferul cu programul închis primește ordin să se miște, se datorează greșelilor din birouri, dar nu vei recunoaște în veci una ca asta...

O să-ți fac niște poze cu mesajele ce-mi vin mie pe bc (''close your program asap'', ''do not close your program until confirmation'', ''do not start program before 8.00 o'clock'' etc etc). Asta așa, ca să ai și tu idee despre diferența dintre un coordonator profesionist și unul cu gândul doar la profit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa revenim la oile noastre !

incepand cu data de 02-03-2015 repausul zilnic si saptamanal se calculeaza la tahografele digitale din momentul in care soferul a declarat cu manuta lui ca a incetat munca, respectiv ca a inceput munca.

asa ca dragi soferi grija mare cu tahografele astea digitale de acum incolo.

(si apropo, nu simbolul de tara este cel mai important cat mai ales acele semne care il preced)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greu cu legile astea , cum dreq nu le fac astia pentru intelesul tuturor ... ca soferii inteleg una , dispecerii alta  si patronul mai nimic el nefiind in masura sa calculeze decat bani care vin in contul curent , ca de aia este patron ... a investit bani si timp , deci trebuie sa recupereze cu varf si indesat .

Inapoi la scoala bre , cu totii , sau predati insemnele de soferi / dispeceri si cautati un loc de munca in agricultura ... ca la dat cu sapa nu trebuie carte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule CECOR, fIrma care " plateste un sofer, a cumparat un camion de un sac de bani, plateste taxe, "etc sa fie in stare sa angajeze si un coordonator de transport cu expertiza. Acesta la randul sau, sa fie in stare sa organizeze activitatea de transport in timp util. Soferii profesionisti nu fac parte din structurile trupelor de interventie, nu sunt obligati - si nici platiti - la/pentru o disponibilitate de alarma de 24 de ore/zi. In momentul cand am inchis programul zilnic, am introdus simbolul " tara sfarsit " poate sa ma sune si tata - de pe lumea cealalta -, nu mai misc camionul ! Tocmai datorita faptului ca soferii profesionisti au un program de munca repartizat inegal, se calculeaza programul de condus raportat la doua saptamani consecutive. Iar daca tot citam regulamente si recomandari ( si interpretam " dupa necesitati " ), poate facem referire putin si la ce prevede Codul Muncii, pentru ca din punct de vedere juridic Legea are putere mai mare decat Regulamentul. P.S. Ce-ar fi daca dispecerii ar fi sanctionati cu puncte de amenda ( platibila de ei personal, nu de firma ) si suspendarea atestatului profesional pe o perioada de 30-90 de zile, eventual si reexaminare pentru asemenea aberatii ? Ce-ar fi daca ar exista si un cazier al coordonatorului de transport - asa cum exista pentru soferii profesionisti - in care sa fie consemnate toate abaterile savarsite ?E usor sa dai 50 la dosul altuia. In definitiv, de ce sa suporte soferul, consecintele lipsei de pregatire a coordonatorului de transport.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

,,Adica firma respectiva plateste un sofer, cumpara un camion de un sac de bani, cauta comenzi de transport, plateste taxe....si sta sa se uite la camion/sofer cum sta in parcare pentru un amarat de simbol de tara, in situatia in care regulile cu privire la activitatile soferului permit continuarea programului de lucru. "

 

    Regulile care permit continuarea programului de lucru sunt invective ale vatafilor patronatului !  Ce balmajesti aici ,referitor la taxe , saci de bani investiti,  plati  etc. ....  face parte din aceasta placinta,numita afacere . Nu este treaba soferului , ci a patronului ! Daca patronul, asa intelege ca se imbogateste peste noapte practicand dumping-ul , impus de acei vatafi ,intitulati coordonatori ,dispeceri , dileri de transport, si ce or mai fi ...naste aceste interpretari  ale legislatiei abuzand de teama soferului de a nu-si pierde serviciul , ori primirea altor sanctiuni la fel de inventate. Daca aveti argumente legale scrieti aici , negru pe alb , citand din lege !  Aratati macar ideea care  permite continuarea programului de munca . 

  Ca idee .....patronatul si ,,anexele" lor  actioneaza  asa datorita neorganizarii soferilor . Daca ar fi fost un sindicat de temut in fata lor , ori ar fi ,,pe brazda" , ori  s-ar apuca de altceva !  De ce in West se poate si aici nu?   Ce ar fi facut patronii cu,,conexe" cu tot in cazul unei greve generale la nivel global ?   Prelungeau programul ......?  Daca toti soferii s-ar fi oprit pe o perioada nedeterminata de timp .....ce faceau patronii , conexantii , multinationalele...... cumparatorii de rand ... veneau si ne aratau cum se putea prelungii programul?

    Da nu-i bai ....din octombrie , incepe sa se puna saua pe armasari ,. iar de la anul ......nu mai fac patronii legea si nici ,,conexantii" .... legea o va face,, fratiorul mai mare" care va sta cu geana pe sofer si cu mana in buzunarul patronatului . Atunci sa vedem cum mai prelungiti programe.

 

    Si ca sa fiu in topic si sa nu-mi mai starga Dany postarea ....subscriu lui Gongy !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci eu sunt sofer fara experienta, poate ca gresesc, cartela am folosit-o de cateva ori....

deci te sui in masina pui contactul ca altfel nu haleste cartela bagi cardul dai ok, tara blabla, si se selecteaza automat ceva pe displayul la taho.... te dai jos si faci diverse, taho inregistreaza

pleci si mergi asa oleaca, opresti descarci, cand a venit sorocul apare pauza pe ecran... faci pauza nu?

ai muncit 5 ore, 3 ai alte activitati 2 ore ai condus, parchezi ca ai terminat treaba, scoti cardul dai ok ok

te suna sefu si zice, mai avem o cursa, ce faci? bagi cardul si pleci in cursa sau pleci acasa dupa ce ai muncit 5 ore dintre care 3 alte activitati?

sau zice ia alt camion si du-te, ce faci, scoti raportul din camionul A si te sui in camionul B si conduci mai departe in timpii legali ramasi ptr ziua respectiva?

scoti cartela din taho si o bagi inapoi in urmatoarle 10sec, dai ok si? nu mai este legal sau

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci eu sunt sofer fara experienta, poate ca gresesc, cartela am folosit-o de cateva ori....

deci te sui in masina pui contactul ca altfel nu haleste cartela bagi cardul dai ok, tara blabla, si se selecteaza automat ceva pe displayul la taho.... te dai jos si faci diverse, taho inregistreaza

pleci si mergi asa oleaca, opresti descarci, cand a venit sorocul apare pauza pe ecran... faci pauza nu?

ai muncit 5 ore, 3 ai alte activitati 2 ore ai condus, parchezi ca ai terminat treaba, scoti cardul dai ok ok

te suna sefu si zice, mai avem o cursa, ce faci? bagi cardul si pleci in cursa sau pleci acasa dupa ce ai muncit 5 ore dintre care 3 alte activitati?

sau zice ia alt camion si du-te, ce faci, scoti raportul din camionul A si te sui in camionul B si conduci mai departe in timpii legali ramasi ptr ziua respectiva?

scoti cartela din taho si o bagi inapoi in urmatoarle 10sec, dai ok si? nu mai este legal sau

 

 

   Ai atestat ?  Daca ai ...e  jale !  Pune mana pe legislatie si invata , ca se dau amenzi grase de numa numa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Daca intelegeti germana e foarte usor sa inveti, chiar si asa faca sa citesti legislatia o sa vezi ca tahograful iti arata exact ce trebuie sa faci si te atentioneaza chiar si sonor sa faci pauza aia, si nestiutorul din primul video a precizat ca este foarte important sa lasi pe ciocanele 10 min inainte sa pleci din pauza inapoi la drum....
poate ca sunt chestii care ma depasesc pentru ca nu am experienta dar stilul zemflemea de pe forumul asta ma lasa rece Edited by cico_3504
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand o sa gasesc o firma care ia cu einarbeitung si este interesata sa ma angajeze, o sa recitesc toata legislatia, o scot la imprimanta si o citesc in cabina seara, si ma uit la toate intructajele de pe internet, citesc manualele de utilizare la tahograf si intreb colegii cand nu inteleg ceva

sau caut altii mai destepti ca noi care vor sa ajute

https://m.youtube.com/watch?v=aLIW6u-baGQ

  Cred ca tot atunci o sa te apuci sa inveti sa bagi la rampa , eventual si sa faci dublu ambreaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vrei , daca am fost la scoala in loc sa leg semiremorca acu intampin greutati.
Va salut

Edited by cico_3504

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, eu nu sustin nimic, doar am dorit o dezbatere/sondaj/discutii

Asaaaa....bun exemplul !

In print-ul expus mai sus, activitatile au inceput la 05:12 iar simbolul de tara a fost introdus la 05:18 deci cu 6 minute dupa inceperea programului zilnic.

Evident, trebuia introdus simbol de tara la 05:12....

Dar, in acest exemplu, de cand incepe ziua de lucru ? De la 05:12, asa cum zic eu ? Sau de la 05:18,asa cum zici tu ? Ca parca tu zici ca nu conteaza cand incepe activitatile, conteaza cand introduce simbol de tara ....:)

Aici este vorba despre proasta manipulare a tahografului! Iar revin....intelegem legea dupa cum ne coafeaza situatia. Cititi si interpretati legile asa cum se cuvine ,nu cum va convine fiecaruia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intelegeti germana e foarte usor sa inveti, chiar si asa faca sa citesti legislatia o sa vezi ca tahograful iti arata exact ce trebuie sa faci si te atentioneaza chiar si sonor sa faci pauza aia, si nestiutorul din primul video a precizat ca este foarte important sa lasi pe ciocanele 10 min inainte sa pleci din pauza inapoi la drum....

poate ca sunt chestii care ma depasesc pentru ca nu am experienta dar stilul zemflemea de pe forumul asta ma lasa rece

 

   Daca astepti sa-ti spuna tahograful cand trebuie si ce trebuie sa faci.....risti sa faci greseli grave :-?

 

   In alta ordine de idei ....daca tot ai fost la scoala in loc sa legi semiremorca , iar forumul te lasa rece , ai mare grije la exprimare ! Nu de alta , dar baietii cu scoala multa si nu fac fata zeflemelii de pe forum , risca sa ia concediu ....de multe ori foarte prelungit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa lume , foarte putini oameni .

 

.....................

 

celelalte fraze au fost sterse, nu aveau legatura cu tema, ai alt topic pentru asa ceva.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand citesc acum cata teorie pentru niste intrari manuale in tahograf ma bufneste rasul..... 

Acum sfat pentru colegii mai tineri sau fara experienta ca mine:

Meseria se invata lucrand

Nu este greu daca ai inclinatie pentru asa ceva

Camioane se gasesc, soferi mai greu, cine are nevoie de un sofer iti va acorda o sansa ( dupa cateva probe de lucru o sa stii ce sa faci)

Cand  nu stii intreaba ! cu timpul o sa demonstrezi ca esti mai bun decat ceilalti pentru ca esti roman si romanii sunt buni soferi

Succes colegi, si sa nu acceptati sub 11€ in Germania

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.