Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

OUT of scope


CECOR

Postări Recomandate

  • Members

“Out of scope ” – este o opţiune pe care o poate alege conducătorul auto. Alegând această opţiune el transmite tahografului că se află pe un drum care nu se află sub incidenţa reglementărilor.

Fiecare stat membru este liber să definească drumurile deschise utilizării publice. Un traseu începe (în acest caz) atunci când un conducător auto preia controlul asupra unui vehicul și se încheie atunci când acesta nu mai deține controlul asupra vehiculului sau își alocă o perioadă de repaus corespunzătoare. În acest caz, un traseu poate include mai multe mici trasee. Această definiție aduce în domeniul de aplicare a regulamentului conducerea auto în afara drumurilor deschise utilizării publice (de exemplu, pe o proprietate privată) atunci când aceasta este efectuată pe parcursul unui traseu care include, de asemenea, un traseu pe drumuri deschise utilizării publice pe parcursul unei perioade zilnice de conducere. Conform acestei definiții, vehiculele goale intră în domeniul de aplicare a regulamentului.

REG 561/06, art 6 (5) Un conducător auto înregistrează ca altă muncă orice perioadă, astfel cum este definită la articolul 4 litera (e), precum și orice perioadă petrecută pentru conducerea unui vehicul utilizat pentru operațiuni comerciale care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament și înregistrează orice perioadă de disponibilitate, astfel cum este definită la articolul 15 alineatul (3) litera © din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85, de la ultima perioadă de repaus zilnic sau săptămânal. Această înregistrare se face manual pe o foaie de înregistrare, pe un imprimat scos sau cu ajutorul funcției de introducere manuală de date oferită de aparatul de înregistrare.

REG 561/06, art 4 litera (e) „altă muncă”: orice activitate, cu excepția conducerii auto, definită ca timp de lucru la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, inclusiv orice activitate desfășurată pentru același sau un alt angajator din sectorul transportului sau din alt sector;

Interpretarea art. 4, litera (e) din REG 561/06 furnizata de manualul TRACE :

Orice activitate, cu excepția conducerii auto pentru un angajator din cadrul sau din afara sectorului transporturilor, inclusiv conducerea auto care nu intră în domeniul de aplicare a regulamentului. De exemplu, în cazul în care o persoană a fost angajată ca agent de securitate timp de 3 ore de către un angajator înainte de a prelua controlul asupra unui vehicul în temeiul Regulamentului (CE) nr. 561/2006 pentru un alt angajator, prima activitate este considerată „altă muncă” în contextul Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și trebuie înregistrată ca atare. Cu toate acestea, nu este necesară înregistrarea conducerii auto care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau a altei munci efectuate în oricare zi a săptămânii în cazul în care nu se efectuează activități de conducere auto care intră în domeniul de aplicare a regulamentului.

Recomandare din manualul TRACE :

Se recomandă înregistrarea conducerii auto care face obiectul derogării ca aflându-se „în afara domeniului de aplicare” pentru a indica că respectiva perioadă de conducere trebuie considerată „altă muncă” atunci când este combinată cu activitățile care intră în domeniul de aplicare a regulamentului.

Tot la acest subiect, va supun atentiei si :

Clarificarea nr. 5 a Comisiei

Subiect: înregistrarea unei activități mixte „în cadrul” și „în afara” domeniului de aplicare a conducerii auto.

Articol: 3 litera (h), 13 litera (i)

Aspectul discutat: înregistrarea unei activități mixte „în cadrul” și „în afara” domeniului de aplicare a conducerii auto.

Clarificare:

În conformitate cu articolul 3 litera (a), regulamentul nu se aplică transportului rutier asigurat de „vehiculele utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei nedepășind 50 km”. Această dispoziție prevede că regulamentul se aplică conducătorilor auto care efectuează acest tip de serviciu exclus numai în măsura în care aceștia efectuează, de asemenea, activități care intră în domeniul de aplicare a regulamentului și numai în legătură cu activitățile „incluse” respective.

În plus, articolul 6 alineatul (5) din regulament solicită înregistrarea ca „altă muncă” a oricărei perioade petrecute conducând un vehicul utilizat în scopuri comerciale care nu intră în domeniul de aplicare a regulamentului. Cu alte cuvinte, activitățile de conducere care nu intră sub incidența definiției „durată de conducere” în sensul regulamentului nu pot fi calculate ca „repaus”, astfel cum este acesta definit la articolul 4 litera (f), acestea putând fi luate în considerare în aplicarea sa generală.

Prin urmare, în cazul în care un șofer de autobuz asigură servicii regulate combinate, acesta trebuie să utilizeze înregistrările tahografice indiferent de activitatea de conducere predominantă, și anume care intră sau nu în domeniul de aplicare a regulamentului. În ceea ce privește traseele care depășesc raza de 50 km, un conducător auto trebuie să înregistreze „durata de conducere”, iar pentru traseele mai mici, acesta trebuie să înregistreze „conducerea auto care nu intră în domeniul de aplicare a regulamentului” la categoria „altă muncă”.

Comentariu

Clarificare furnizată de serviciile Comisiei Europene organizației ANAV din Italia (scrisoarea din 23 iulie 2007)

Page_1_pagina_SIMBOL_TARA_si_OUT.jpg

Page_1_out_of_scope.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

multumesc CARCONE.cred ca o pot folosi si soferii atat timp cat functia e disponibila in tahograf!nu crezi asta? si eu am auzit de la un sofer polonez,cica frate-sau ar fii intrebat direct la ITD-ul lor,si e functie de avarie! avem colegi la transportul de animale care au mers in africa cu vaci si ei au folosit-o acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

''OUT OF ORDER'' ???!!!???

Eu unul n-am văzut niciunde funcția asta.

Dacă te referi la funcția ''OUT OF SCOPE'', ei bine se traduce prin: în afara domeniului de aplicare. Și da, tu ca șofer o folosești (cine altcineva?) atunci când te afli în afara domeniului de aplicare al regulamentului. Exemplu: O șeptică, proprietatea ta, transporți mărfuri care sunt proprietatea ta și pentru folosința ta... în situația asta, dacă tu deții un card taho și mașina are taho digital legea recomandă să le folosești. Bagi cardul în taho și selectezi out of scope. Șoferii de autobuze de pe trasee regulate sub 100 de km folosesc și ei această funcție. Când circului pe un drum închis circulației publice (atenție, nu drumurile din curțile firmelor), când conduci mașini de depanare și intervenție pe o rază de 100 de km de sediu etc.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

multumesc mult colegilor pentru informatii si lamuriri. intradevar,multe ferme de animale de unde incarcam sant izolate si cu drumuri private interioare!pentru situatii de genul acesta vreau sa folosesc aceasta functie si daca o folosesc corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.