Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

DE UNDE POTI INCEPE CA INCEPATOR


Postări Recomandate

  • Members

Am cititi acest forum in calitate de neinitiat sau mai bine de aspirant al titlului de "incepator profesionist" si cu sinceritate afirm ca in proportie de 60% remarcile facute aici mi s au parut destul de rautacioase >:( si gratuite, si foarte putine pe tema topicului lansat!Ma pregatesc sufleteste pentru drumul lung pe care il am de parcurs in obtinerea categoriilor C CE si D si a CPI si ADR.Atat deocamdata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Moderators

Subiectul topicului este: ''De unde poţi începe ca începător?''. Răspunsul/sfatul meu este: de la o rabă. Da, de la bătrâna rabă sau un camion ROMAN. Sunt destui proprietari de ''modă veche'' cu câte 2, 3 sau chiar mai multe astfel de vehicule în posesie şi care încă fac treabă cu ele. E drept, trebuie să ai pretenţii financiare mici (nici măcar modeste), dar hey... o lună, două nu e capăt de lume. Înveţi meserie (old school), te obişnuieşti cu gabaritul, cu manevrele, cu mersul ''la diagramă'', inevitabil pui în practică cunoştinţele de mecanică şi cel mai important, scurta perioadă trecută în cartea de muncă poate face diferenţa la angajarea la o firmă mare.

Off topic: Eu de 4 zile asta am făcut (azi ar fii fost a 5-a, dar mi-a dat liber din cauză că maşina ''lu' şefu'' s-a stricat şi a lucrat pe a mea). Şi nu am decât permisul de B şi C (fără E, fără atestate, fără card taho...), iar C-ul e luat luna trecută. E drept, nu prea am treabă cu oraşul, sau drumuri circulate, decât când cobor pe la gatere, aproape de oraş.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Nu trebuie neaparat sa va chinuiti pe masini proaste,dar ganditiva ca este in avantajul vostru sa invatati sa schimbati un electromotor sau alta piesa care se poate inlocui pe drum fara a cere ajutorul unui service.Daca cineva va intreaba de exp se refera si la asta.Dar asta inseamna sa te tragi pe sub masina si sa te murdaresti putin pe sub unghii,deci sa nu sperati ca se rezolva totul prin telefon(aviz celor care cauta un post de secretara)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna seara. Nu sunt printre cei mai activi utilizatori ai acestui forum dar am sa incerc sa postez cat mai corect informatiile pe care le detin. Legat de subiectul care se dezbate in acest topic, va pot spune ca, in calitate de incepatori, firma H. ESSERS nu reprezinta o solutie. Eu, am una din cele mai urate situatii, pe care le poti avea in acest domeniu, si anume, putin peste zero km parcursi pe o masina de mare tonaj, exceptand evident perioada de scolarizare. Data fiind situatia mea, am hotarat, totusi, sa ma prezint la o proba de angajare pe care firma H. ESSERS a organizat-o la Savinesti, in judetul Neamt. Iata etapele pe care le-am parcurs in cele cateva ore pe care le-am petrecut in compania reprezentantilor firmei si a celorlalti candidati:

1-  se iau la cunostinta cateva date si conditii de lucru ale firmei H. ESSERS

2-  verificarea documentelor ( aici, desi in prima instanta mentioneaza ca trebuie sa ai absolut totul, adica: buletin de identitate, permis de conducere, card tahograf, atestat, ADR, in final, am observat ca au fost si persoane care nu aveau, de exemplu ADR, dar au fost admise in examen, in schimbul promisiunii ca vor obtine ulterior acest document)

3-  testarea scrisa, care consta in traducerea din limba romana, a unor fraze, in una din limbile: engleza, franceza, germana. Cred ca mai era si o a patra limba straina dar nu mai retin exact despre care anume era vorba.

4-  interviu in limba in care se face traducerea (limba in care se face traducerea frazelor, se vautiliza la interviu)

5-  completarea unui model de CV

6-  proba de poligon care a constat in mers cu spatele si facut un viraj catre stanga, iar apoi se realiza o tura pe un drum din zona combinatului din Savinesti, dupa care se revenea in acelasi loc de unde s-a inceput proba. Mentionez ca examinatorul care sta in cabina cu cel care sustine proba, ii acorda pretendentului cam de 3 ori sansa de a incerca efectuarea manevrelor. Daca nici a 3-a oara nu se reuseste parcurgerea probei atunci, candidatul este declarat respins dar poate incerca data viitoare

7-  aici nu mai sunt sigur dar cred ca e vorba de o proba scrisa,legat de partea tehnica.

  Marea dezamagire a aparut la finalul interviului cand mi s-a spus ca sunt sanse aproape zero sa continui examenul deoarece nu am experienta. Ca urmare, desi am avut absolut toate documentele, am scris toate traducerile, am trecut cu brio si de interviu, nu am mai fost lasat sa ma sui la volanul masinii pentru a sustine si proba de conducere. Am ramas spectator si cu un gust amar dupa toata aceasta experienta. Nici macar ca sofer 2 nu au fost de acord sa ma ia. Acum, imi ramane sa apelez, la alte firme, cum ar fi Waberers sau Hartl Trans, unde sper ca lipsa experientei nu va fi o conditie eliminatorie. Sunati la orice firma inainte de a merge la un interviu dar nu va lasati descurajati daca nu sunteti 100% la nivelul cerintelor angajatorilor. Mergeti la ei la interviu ca nu se stie ce noroc aveti. Eu am incercat la H. Essers si macar stiu ca acolo nu am ce cauta avand in vedere situatia in care ma aflu. Va salut.

Daca le ziceai ca ai facut cateva curse de extern, sigur te luau. Parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Le-am spus ca in calitate de angajat, al vreunei companii de transport, nu am condus, ci am facut-o ocazional. Ca sa raspund si unor persoane care sugerau ca nu e cazul sa ne aruncam, noi incepatorii, la TIR-uri, tin sa precizez ca am fost la o firma ce avea masini de 12t si evident mi s-a zis ca nu am experienta. Nu caut neaparat sa ajung pe un 40t ci sa incep de undeva. Eu nu prea am vazut firme cu masini de 12t sa faca angajari la fel de mult cum fac cele care au parcuri auto gen HESSERS. Oricum, cautarea nu a luat sfarsit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Pentru incepatori Dumagas-u asta e perfect dar sa nu aveti pretentii la bani sincer am vorbit cu cineva de la Duma care mi-a spus urmatoarele (luna asta iau 7 milioane salar si luna viitoare posibil sa trebuiasca sa mai aduc de acasa) este singura firma din romania care ia de la muncitori (Taxa de criza sau taxa prostului cum o numesc cei de la duma 500 lei / luna cer un consum aprope inposibil de multe ori 26+0.4/tona iar ce este peste itzi este tras din bani, cine vrea experienta poate sa se duca linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator Anonymous

acum vreo 5 ani mi-a spus un sofer de tir cu care fusesm vreo trei luni pe banii mei sa ma invete cate ceva, sa o iau usor daca vreau sa fiu sofer... sa nu ma bag la cursurile facute de anumite firme de transport,deoarece iti dai banii degeaba... angazeaza tineri de 21 ani fara pic de experienta de condus (si aici nu e vorba de tiruru ci despre turisme), fac scoala, ii trimit vreo luna in echipaj cu un sofer titular de la care mare lucru nu are ce sa invete (in afara faptului ca-i arata cum se schimba treptele si cum se face decuplare , asta daca va fi nevoie undeva), iar apoi urca pe masina singuri si multi dintre ei nu stiu ce sa faca... unii se trezesc prin santuri, altii o patesc mai rau.... Asadar cred ca in mare avea dreptate omu... De ce sa imi risc viata mea sau a altora fara sa invat ce inseamna tonajul.... Asadar m-am angajat la o firma de distributie pe o dubita.... apoi am trecut la una de 5 tone.....vreo 3 luni am fost pe una de 10 tone la aceeasi firma de distributie...... Acum sunt la o firma pe 7.5 si fac curse prin tara....pe fiecare masina pe care am lucrat am invatat cum se ia curbele, cum este asezata marfa, cum depasesc....in primavara cred ca o sa incerc sa ma angajez pe un tir....toti de pe acest forum (si aici ma refer la incepatori) suntem nerabdatori sa lucram pe tir.... dar sa fii sofer pe tir nu inseamna filmulete pe care le vedem pe yotube cu ce fac soferii la volan sau prin parcari... sa fii sofer ... mai ales cand ai in spate 30 tone.... inseamna sa fii constient ca marfa trebuie sa ajunga la timp, raspunzi pentru masina si incarcatura care nu valoreaza 100-200 de euro,  si viata ta si poate al altora e in mainile tale.... asadar cred ca trebuie sa incercam sa conducem masini de greutate mai mica la inceput sa ne facem o idee despre cum tii masina pe sosea... dar fiecare face ce crede, insa nu mi se pare normal sa-ti iei permisul de E si sa urci la volanul unui tir...dar fiecare face ce crede de cuviinta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Moderators

bravo marizamar pt ce ai facut...este o calitate mai ales sa ai rabdare sa faci totul cu pasi marunti pana te ...realizezi ca sa zic asa...dar mai este o problema aici..singura asemanare ca si ...greutate, manevre etc intre un cap tractor cu semiremorca este doar cu....o "articulata" cum le ziceam noi pe santiersingura dif este ca la ultima categ tot ansamblul are 13 m si are rotile mai mari iar la noi sunt 17m iar rotile un pic mai mici..

deci este f bine cum ai facut tu dar penultima treapta inainte de a te urca pe TIR este o "articulata", pt ca altfel cand dai de greu nimic nu se aseamana cu ce ai tu(ma refer la tonaj etc)

au fost cazuri la noi la firma in care au venit multi(angajeaza si incepatori printre altele)in care multi dintre cei noi veniti au lucrat pe "septari" autocare sau cisterne iar cand le a fost dat in primire un frig cu jumatati de porc pt Modena sau rasturnat in primul giratoriu...sunt multe diferente, ideea este ca angajatorii sa accepte ca nimeni nu s a nascut destept cu har si cu covrigul in mana si sa dea o sansa la cei m ulti incepatori(iar asta implica ca fiecare incepator sa fie dat la ekipaj cu unul cu experienta DAR, este important ca acel coleg sa nu fie cu muci si figuri de tirist pe el si sa te invete tot intr un mod cat mai normal, prietenesc daca se poate...

Drumuri line fara "capre"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.