Jump to content

Noi ce facem?


Mit

Recommended Posts

  • Members

Salutari tuturor soferilor.

Nu stiu cati ati aflat despre razboiul dintre ANAF si companiile romanesti din transporturi. Totul a izbucnit in luna decembrie, cateva zile inainte de Craciun si vizeaza faptul ca ANAF vrea sa impoziteze diurnele acordate soferilor. Mai jos aveti cateva link-uri unde puteti citi despre acest "razboi":

Revista Tranzit (1)

Revista Tranzit (2)

Digi 24

BursaTransport.com

Cam peste tot se deplange situatia in care se regasesc transportatorii romani, dar adevarul e undeva la mijloc. Daca nu noi, atunci nu stiu cine ar putea sti ca majoritatea suntem incadrati cu salariile minime pe economie si multi dintre noi sunt platiti in functie de kilometrii parcursi sau alte metode dubioase de salarizare, un exemplu fiind cel gasit aici. Daca veti citi articolele postate mai sus, in special cel de pe bursatransport.com, veti observa ca firmele de transport se aduna in asociatii care sa-i reprezinte in fata institutiilor romanesti, fac cotizatii care sa le permita sa angajeze cei mai buni avocati si toate astea credeti voi ca pentru binele soferilor? Va pot asigura ca nu. Vor cauta toate modalitatile si vor folosi toate lacrimile de crocodil de care dispun pentru a lamuri autoritatile ca soferii nu merita un trai decent, o salarizare mai buna si contributii sociale mai consistente care sa le asigure o pensie mai mare. Doar ca ei nu vor folosi aceste cuvinte :)

Noi soferii ce facem? Solutia ar fi sa actionam in aceeasi maniera ca si ei, sa ne inscriem in sindicate, iar prin intermediul sindicatelor sa incepem lupta pentru drepturile noastre. Stand pasivi pe margine, fara a ne inscrie in sindicate, nu va face nimic altceva decat sa asteptam ca deciziile impotriva noastra sa vina una dupa alta, iar asta pentru simplu motiv ca nu ne ridicam sa ne spunem doleantele.

Personal m-am inscris in SLT (Sindicatul Lucratorilor din Transport Rutier), sindicat care mi-a fost propus de ETF (Federatia Europeana a Lucratorilor din Transporturi). Am ales acest sindicat pentru ca ma poate reprezenta in toata Europa, prin intermediul ETF, cu atat mai mult cu cat sunt angajat in Slovacia si un sindicat neafiliat la federatia europeana are puteri reduse (voi intra in amanunte pe aceasta tema in alta postare).

As putea spune ca nu ma intereseaza ce se intampla in Romania, ca sunt angajat in Slovacia, dar nu e asa. Tot ceea ce se intampla ne afecteaza. Orice lege iese, daca nu reactionam, ne putem trezi ca devine internationala si este impotriva noastra, sau romanii vor fi platiti mai slab, eu voi fi concediat din Slovacia pentru ca firma devine necompetitiva in fata concurentei romanesti, iar eu ma voi alege cu un loc de munca doar in Romania, ceea ce va face sa pierd si eu bani.

De aici puteti descarca adeziunea la sindicat. Va trebui printata, completata si semnata (semnatura sa fie de mana) dupa care o puteti fotografia sau scana si sa o trimiteti pe adresa de e-mail gasita in coltul din stanga jos a adeziunii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pentru a intelege mai bine situatia in care ne aflam dragi colegi.

De cativa ani de zile autoritatile romane se prefac ca vor sa gaseasca solutii la situatia in care se afla soferii. Bineinteles ca din cand in cand mai scot cate un iepuras din caciula, cate un iepuras pe care si ei stiu ca dispare la primul pocnet din deget pentru a fi magia completa.

Iepurasul de care vorbim este impozitarea unor sume de bani (diurnele) pentru care si ei stiu prea bine ca nu au sustinere legala. O mascarada facuta pentru ochii romanilor si a Uniunii Europene, pentru a demonstra ca ei saracii au incercat, dar nu s-a putut. Sunt si prevederi perfect legale pe care autoritatile romane ar putea sa le ia in considerare, dar nu vor sa le vada.

Hotarare nr. 1860 din 21 decembrie 2006

ART. 28 în situaţia în care personalul aflat în delegare nu se cazează în condiţiile prevăzute la art. 26, cheltuielile de cazare se compensează prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei.

Inspectia muncii ce face cu acest articol de lege? Cum justifica companiile cazarea soferilor? Sau au luat de buna propunerea UNTRR prin care soferii dorm in corturi langa camioane si se considera indeplinita conditia de cazare? Oare cabinele camioanelor sau corturile ar indeplini conditiile unui hotel de 2 stele?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

he he he mit ...

sa nu zic toti , dar mare parte a patronatelor inregistreaza una si platesc alta , asa cum stim salar minim pe economie si x /km , pe cand ei inregistreaza dirna si sporuri mari . anaf acum vor sa impoziteze dirnele s,, oferite ,, dupa ce justifica firmele si acum lor le-ar conveni sa nu fi justificat atatia bani ca , multi sunt , mult sunt impozabili , in fine ....

prin asta un sofer care munceste in ue , lasam la o parte acel salar , dar executa 12 mii km si sa zicem 10 centi , 1200 euro .... si el e inregisrat cu 60 e /zi ( unii chiar si cu 80 ) .... 60 x 30 ... 1800 euro ....deci 600 mai mult decat primeste de drept .

si pe o parte e si vina soferului ca accepta , semneaza una si alta primeste .....

sa nu uitam :

Prin HG nr. 20/16.01.2013 și OG nr. 8/23.01.2013 ce aduc modificări Legii 571/2003, se introduc noutăți și în ceea ce privește regimul fiscal al diurnei, astfel că aceasta este considerată a fi un venit asimilat salariilor. Prin urmare, se supune impozitării (prin aplicarea cotei de 16%) și indemnizația primită de angajați pe perioada delegării și detașării în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, precum şi orice alte sume de aceeaşi natură, pentru partea care depăşeşte 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotărâre a Guvernului pentru personalul din instituţiile publice (conform art. 55, alin. (2), lit. i) din Codul fiscal). In mod similar, se datorează și contribuții sociale la diurna ce depășește acest plafon. Acestui regim i se supune și persoana juridică fară scop patrimonial sau altă entitate neplătitoare de impozit pe profit (incluzând aici și microîntreprinderile).

Așadar, cheltuiala cu diurna este deductibilă în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituțiile publice potrivit art. 21 alin. (3) lit. B) din Codul fiscal. Cum indemnizația zilnică de delegare și detașare în România este 13 lei (art. 9 din HG 1860/2006), rezultă prin conformitate cu cadrul legal amintit anterior că nivelul maxim de deductibilitate este de 32,5 lei (13 lei x 2,5).

De la 1 decembrie 2012, diurna externă cuvenită personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar a revenit la nivelul maxim de deductibilitate, asa cum era anterior Legii 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar.

Diurna în valută se acordă la nivelul prevăzut pentru fiecare țară în care are loc deplasarea. Astfel, calcul diurnei externe valabil de la 01.12.2012, pentru țări UE, este următorul: diurna maximă legală externă/zi 35 euro x 0,75 x 1,15 x 1,08 x 1,074 = 32,60 euro/zi, iar diurna maximă deductibilă fiscal/zi: 35 euro x 0,75 x 1,15 x 1,08 x 1,074 x 2,5 = 87,5 euro/zi. Alte condiții de stabilire a diurnei în valută sunt cuprinse în art. 7 și 8 din HG 518/1995

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Mario,sincer soferii cred ca nici nu semneaza pe vreun fluturas..sau daca un procentaj mic semneaza nu inteleg si ce e trecut pe acel fluturas. Faptul ca firmele au trecut in contabilitate o suma mult mai mare oferita ca diurna ii deranjeaza acum,pentru ca magaria statului romin spune ca se aplica retroactiv pentru 3 ani..normal ar fi fost sa fie din momentul aprobarii ei nu retroactiv.

Oricum..cred ca aici Mit vorbeste despre altceva..si revenim la aceiasi problema pe care noi o constatam de atita timp..soferii romani nu sunt uniti..asteapta sa faca tot timpul altcineva ceva pentru ei..ei doar sa profite.Mit incearca sa ii sensibilizeze pe cei din profesia noastra si sa ne faca sa ne dam seama ca suntem o putere..multi nu stiu ce inseamna asta...Ca idee..ce ar fi daca toate camioanele ar fi oprite doar 1 zi..asta pentru cererea unor drepturi..? Nu cred ca se va intimpla curind asta dar sper..Asta cred eu ca se doreste si pentru asta militeaza el..inscrierea intr-un sindicat si ulterior participarea la actiunile sindicatului..pentru ca doar inscrierea nu reprezinta doar o solutie.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In primul rand trebuie sa spun ca ma bucur de faptul ca v-ati dat drumul la limba. Parea ca vorbesc singur aici.

Mario, tocmai de asta am zis intr-una din postarile mele ca firmele inregistreaza diurne de 90 euro/zi pentru soferi, iar soferii sunt platiti in functie de km parcursi cu un pret mizer. Calculele complicate nu trebuie sa le aducem aici in discutie, astea le lasam avocatilor, contabililor, sindicatelor etc. sa stabileasca exact ce si cum. Noi discutam in linii mari, esentialul.

Dupa cum a zis si cico, soferilor nu li se aduce la cunostinta cata diurna trebuie sa primeasca ei. Nici nu au cum, pentru ca o buna parte a angajatorilor vorbesc cu soferii despre km parcursi si pret/km. De aici ne este clar ca soferul habar nu are ca undeva in documente este trecuta o diurna defapt si ca el ar trebui sa beneficieze de ea fara sa puna magnetul si indiferent de km parcursi. De asta aduc aceste lucruri in discutie, pentru a-mi informa colegii ca sunt furati si cum sunt furati. In acelasi timp vreau sa-i fac sa realizeze ca pentru a nu mai fi furati in felul asta au nevoie de ajutorul cuiva, iar asta este sindicatul. Cheltuiala cu sindicatul este 10 lei pe luna, pierderile pe care le aveti cu patronii sunt de zeci sau sute de euro lunar.

Multi vin cu intrebarea: "Da ce poate face un sindicat pentru mine?". In primul rand este o intrebare ciudata (ca sa n-o definesc altfel). E ca si cum mergi la un avocat si-l intrebi cu un tupeu prostesc: "Tu ce poti sa faci ma pentru mine?". Cu o asemenea intrebare avocatul iti va raspunde: "Urmatorul".

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cei de la ETF (Federatia Europeana a muncitorilor din transporturi) mi-au dat un mesaj acum cateva zile si m-au informat despre o stire pe care au publicat-o. Din stirea asta va veti da seama ce poate sa faca un sindicat pentru soferi si ce inseamna un sindicat afiliat la ETF. Voi cita cel mai important pasaj:

articol ETF":1txdv5fn]

...

A Dutch court ruled on 8 January that the Hungarian drivers working for the company must be covered by the Dutch pay and working conditions as stipulated in the sectoral collective labour agreement.

...

In articol este vorba despre o companie din Olanda, Van den Bosch Transporten, care si-a deschis o filiala in Ungaria. Soferii angajati in Ungaria lucrau in Olanda si tarile dimprejur, asa cum bine stim ca practica multe companii. Soferii s-au inscris intr-un sindicat si prin intermediul ETF au dat compania mama in judecata. In data de 8 Ianuarie 2015 un tribunal olandez a luat decizia ca soferilor ungari trebuie sa li se respecte drepturile conform legislatiei olandeze deoarece munca acestora se desfasoara in Olanda. Este logic ca acestia nu lucrau doar in Olanda, pentru ca masinile erau inmatriculate in Ungaria si trebuiau sa respecte regulile cabotajului, dar sunt metode prin care se poate stabili legislatia conform careia trebuie li se respecte drepturile soferilor: salarizare, diurne, pensii, asigurari medicale, somaj, alocatia pentru copii, concedii, timpi de munca, sporuri etc.

Daca cineva ii intalneste pe cei de la Van den Bosch Transporten si discuta cu ei, va asteptam sa ne impartasiti ce ati aflat.

Pe soferii care vor incepe sa-si dea seama ca au drepturi pe lumea asta, ii astept sa-mi trimita adeziunea completata la adresa de e-mail din partea de jos a adeziunii.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cautand pe internet am gasit si un articol al revistei Tranzit, publicat in 23 decembrie 2014. Citez un pasaj:

articol revista Tranzit":1hfpn9m8]Curtea Europeana de Justitie (CEJ) a decis in „cazul Koelzsch“ ca statul in care angajatul isi desfasoara munca este cel care stabileste legislatia caruia acesta trebuie sa i se supuna.

...

Din pacate nu se spune cand a fost luata aceasta decizie de catre Curtea Europeana de Justitie. Dupa cum puteti vedea si in revista Tranzit se mentioneaza numele ETF.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Astazi ETF vine cu un raspuns la recentele valuri create de noua lege prinvind salariul minim din Germania, dar si problemele deja cunoscute create de legile din Franta si Belgia. ETF informeaza ca plata salariului minim din Germania este o lege bazata pe Directiva (CE) 71 din 1996 privind detașarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii si a Regulamentului (CE) 593 din 2008 privind legea aplicabilă obligațiilor contractuale (Roma I). Deasemenea, atata timp cat Uniunea Europeana nu reuseste sa ia masuri pentru a imbunatati substantial situatia critica pe care o regasim in transporturi, statele membre vor continua sa caute solutii prin imbunatatirea legislatiilor nationale pentru a combate fenomenul cunoscut sub numele de social dumping cat si pentru imbunatatirea aplicarii Directivei (CE) 71/1996 si a Regulamentului (CE) 593/2008.

Articolul ETF

document ETF

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Din punctul meu de vedere, eu nefiind nici angajat nici angajator, sau daca vreti sunt propriul meu angajat, treaba cu diurnele si impozitarea lor NU ajuta in nici un fel nici soferul nici angajatorul. E doar sa adune bani in plus la buget.

-se vrea impozitarea diurnei, nu si plata contributiilor la bugetul asigurarilor sociale aferente? Rezultatul va fi o suma lunara mai mica primita de sofer. Acum am salariuil, de ex, de 1000 brut, de exemplu, din care aprox 30 procente merg la stat.adica vreo 300 de lei(daca vreti intreb contabila si va spun suma exacta).Diurna 42 euro/zi. Adica aprox 1500 euro pe luna din care imi ia statul(apropo, degeaba...am si pensie pe Romania, deci sunt asigurat medical oricum, somaj nu mai primesc) in jur de 70 de euro. Daca ar trebui sa platesc si pe diurna suma ar ajunge pe la 450 de euro...Nu am preteentia sa cunosc legile ca alti colegi de pe aici :D dar un simplu calcul imi arata ca venitul soferului ar scadea binisor. Sau crede cineva ca impozitele sunt platite doar de societati? Eu, ca multi altii de altfel, cum sunt singurul meu angajat, platesc de 2 ori, si din partea societatii si din salariu. Per total, la un salariu minim pe economie se platesc aproximativ 400 de lei lunar la stat. Credeti ca angaatorul, oricare ar fi el, imi va oferi salariu d baza de 6500 de lei in conditiile in care taxele lunare vor creste proportional?

Am mai vazt pe aici,(scuze pentru alt subiect) pe unii colegi care se bucurau de legea cu pauzele pe franta. La ora asta sunt in aire de Meze, pe A9. Unde este hotel aici? Ce fac cu marfa?(Cine circula prin zona stie "renumele" parcarilor de aici. In afara de asta, patronul va spune: pai de aia primesti diurna sa iti platesti cheltuielile de afara. Si nu iti va deconta nimic. Unii vorbesc de parca nu ar fi angajati la romani...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

I

Multi vin cu intrebarea: "Da ce poate face un sindicat pentru mine?". In primul rand este o intrebare ciudata (ca sa n-o definesc altfel). E ca si cum mergi la un avocat si-l intrebi cu un tupeu prostesc: "Tu ce poti sa faci ma pentru mine?". Cu o asemenea intrebare avocatul iti va raspunde: "Urmatorul".

)) da.... nu intrebati nimic hai sa va abonati la plati, ")) multi vor veni cu intrebarea "Da ce poate face un sindicat pentru mine?" in special cei tineri, asa ca obisnuitiva cu intrebarea asta si cautati sa le dati raspunsuri, ps. ceva sindicate cu putere in europa? vreau 3 bucati va rog.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

se vrea impozitarea diurnei, nu si plata contributiilor la bugetul asigurarilor sociale aferente

 

Vulcan, plata contributiilor sociale pentru un angajat nu sunt optionale. Asta inseamna ca odata ce angajatul este inregistrat cu un venit impozabil, se vor opri atat impozitul pe venit cat si contributiile sociale:

  • 10.5% Asigurari sociale (pensii)
  • 5.5% Asigurari Sociale de Sanatate
  • 0.5% Fondul de Somaj

 

 

un simplu calcul imi arata ca venitul soferului ar scadea binisor. Sau crede cineva ca impozitele sunt platite doar de societati?

 

Dupa cum deja am mai spus in postarea 2 de la acest subiect, diurnele soferilor nu cred ca vor putea fi impozate. Este doar o jucarie de care se folosesc tocmai pentru a panica soferii ca vor ramane cu mai putini bani, mentinandu-i in felul asta tacuti, fara a se revolta. In toata mascarada asta defapt sunt ascunse alte drepturi pentru care autoritatile romane ar trebui sa-si puna intrebarea de ce nu au fost incluse in baza salariala a soferilor. Motivele nu pot fi decat 2: incompetenta sau coruptia. Grave sunt ambele situatii. De aici apare necesitatea formarii sindicatelor care, cu cat ar fi mai mari cu atat ar putea avea mai multa forta sa combata atat incompetenta cat si coruptia si sa ne ceara drepturile. Concluzia este ca salariile soferilor nu pot sa scada ci doar sa creasca.

 

Vulcan, tu iti faci probleme ca platesti taxe. In orice stat vei alege sa lucrezi va trebui sa platesti taxe. Cineva care porneste intr-o afacere trebuie sa ia in calcul anumite cheltuieli pe care le are de facut in mod obligatoriu si in functie de acestea isi stabileste pretul pe care sa-l ceara clientului. Din cauza concurentei, pretul este o unealta de a castiga clientul, numai ca aceasta unealta a ajuns sa taie din salariile soferilor. De ce o companie nu lasa sa mearga camionul in 3 roti? Pentru ca nu se poate. Exact acelasi lucru este si cu soferul: nu poti taia din minimul necesar asa cum este el prevazut de lege.

 

 

Am mai vazt pe aici,(scuze pentru alt subiect) pe unii colegi care se bucurau de legea cu pauzele pe franta.

...

patronul va spune: pai de aia primesti diurna sa iti platesti cheltuielile de afara. Si nu iti va deconta nimic.

 

Gresesti Vulcan. Patronul este obligat sa plateasca cazarea:

 

 

HG. 518/1995

Art. 5

(1) Personalului trimis în străinătate în condiţiile prezentei hotărâri i se acordă:

A. În străinătate:

a ) o indemnizaţie zilnică în valută, denumită în continuare diurnă, în vederea acoperirii cheltuielilor de hrană, a celor mărunte uzuale, precum şi a costului transportului în interiorul localităţii în care îşi desfăşoară activitatea;

b ) o sumă zilnică în valută, denumită în continuare plafon de cazare, în limita căreia personalul trebuie să-şi acopere cheltuielile de cazare.

 

Daca tu vrei sa nu-ti platesti anumite drepturi e doar problema ta, dar noi ca angajati avem de pierdut atat din punct de vedere al veniturilor actuale cat si din punct de vedere al pensiilor.

 

 

Acum am salariuil, de ex, de 1000 brut, de exemplu, din care aprox 30 procente merg la stat.adica vreo 300 de lei(daca vreti intreb contabila si va spun suma exacta).Diurna 42 euro/zi. Adica aprox 1500 euro pe luna

 

Tie nu ti se pare nimic ciudat in aceasta salarizare? Conform definitiei diurnei tu trebuie sa o folosesti acolo unde esti plecat, iar acasa sa vii cu salariul, care ar ajunge la maxim 180 euro pe luna. Cu alte cuvinte, cu cei 180 euro trebuie sa iti intretii copii, casa, masina, sotia (daca nu lucreaza) etc. Diferenta asta duce la concluzia clara ca defapt, noi soferii, folosim diurna ca un venit si nu ca diurna, iar veniturile trebuie impozitate. Diurna nu poate fi taiata, asa ca altceva trebuie sa acopere lipsurile noastre si sa compenseze diferenta de care vorbim.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Cred ca inainte de toate ar trebui ca fiecare sa se documenteze asupra istoriei sindicatelor. Atat din Romania cat si din alte tari din lume. Dupa aceea, mai putem discuta despre cum si pe cine ajuta sindicatele. E gratis sa te inscrii in sindicat? Ba bine ca nu. Da-ne tu noua bani, ca vedem noi daca iti dam ceva. Nu, merci! Pe lucruri care nu sunt garantate, nu dau banii. Nu spun ca situatia soferilor este pe roze. Dar ... si sa mergi la vot sa votezi Johanis numai pentru ca e Ponta asa cum e... nu-i o solutie.

   Sa nu uitam cum s-a ajuns la bolsevism si mai tarziu, la comunism. Tot cu discursuri inflacarate care promiteau o viata mai buna amaratilor. Unde s-a ajuns, o stim cu totii. O stim mult mai bine decat ne-am fi dorit sa stim. E vorba veche romaneasca : na-ti-o franta, ca ti-am dres-o! Sa nu confundam scopul cu mijloacele. Pentru ca asa, situatia critica va persista. De cand este lumea asta, intotdeauna au fost niste smecherasi care sa provite de necazurile altora, sa le promita marea cu sarea, pentru a isi ajuta propriile interese.

  O sa ma inscriu in orice sindicat care vad ca face ceva, care are niste directii clare, care are un plan si idei clare despre ceea ce vrea sa faca. Si care, in primul rand, serveste interesele membrilor de sindicat si nu sindicatului in sine. Din pacate, un asemenea sindicat in ziua de azi este pe aceeasi pagina cu Mos Craciun, reni, printese, cai inaripati si alte povesti de adormit copii. Sau ma rog, dupa caz, soferii. Lucrurile incep sa mearga bine atunci cand incepi sa gandesti cu adevarat pentru tine. Isi aminteste cumva cineva de anii 90 si Miron Mitrea? Dar de Basescu?

  De cate ori nu s-au facut sindicate ca fac, ca dreg... De cate ori nu a venit cate un mitoman politic si ne-a promis marea cu sarea? Chiar noi, romanii, nu am invatat nimic in acesti 25 de ani!?!? Sau ne place sa ne lasam prostiti de primul papagal bun de gura? Eu cred ca a inceput sa ne placa. Altfel, nu pot sa imi explic cum inca mai asteptam cu mana intinsa ba pe la Europa, ba pe la alegeri, ba pe la nu stiu ce organizatii cu nume care mai de care mai pompoase, ba pe la nu stiu ce Caritas, Loto... sau mai stiu eu ce. Daca vrei sa iti mearga mai bine, gandeste! Daca ii lasi pe altii sa gandeasca pentru tine, aproape ca iti pot garanta ca te faci praf. Gandeste, invata, intelege, foloseste-te de logica si mai ales, stai drept. Incepeti prin a pune intrebarea "De ce?" atunci cand nu intelegeti sau vi se pare ceva dubios. Faceti acest exercitiu cateva luni de acum incolo si o sa vedeti cum viata se schimba. Nu trebuie nici inscriere, nici mers la vot, nici nimic. Doar sa ganditi si sa va respectati pe voi insiva. Daca nu ai respect pentru tine, nici macar sa nu indraznesti sa te respecte altii. Totul incepe cu tine si de la tine, nu de la altii. Iar daca vrei schimbare peste noapte, dragul meu coleg, nu iti spund decat atat : Ce vine usor, usor trece. Lucrurile bune se obtin cu sacrificii si ambitie, nu cu discursuri sforaitoare.

   Uraaaa! Uraaaa! Uraaa! Ceausecu reales, la al pais'pelea congres! Stati linistiti la locurili voastre! Tovarasi! Tovarasi! Nicule, mai da-le o suta! 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Grigorasroberto, in sectiunea asta tocmai asta incerc sa fac: sa dau raspunsuri in masura in care ma pricep. Pentru moment nu sunt nimic altceva decat un sofer care m-am inscris intr-un sindicat, atunci cand am gasit unul in care am considerat ca pot avea incredere si ca ma poate reprezenta acolo unde am nevoie. Motivele si garantia pentru care am incredere intr-un sindicat romanesc, SLT in cazul de fata, este faptul ca sunt inscrisi in ETF (federatia europeana a muncitorilor din transporturi).

 

Am sa dau un alt raspuns la intrebarea "Cu ce ma poate ajuta un sindicat?"

Sindicatul esti tu, cel care te inscrii. Liderii ii alegi in functie de ceea ce vezi ca fac, de capacitatile lor, in functie de ideile pe care le promoveaza si care crezi ca te reprezinta etc. Dintre reprezentanti poti fi chiar tu daca colegii de breasla au incredere in ideile tale.

 

De ce sa te inscrii intr-un sindicat si ce pot face cei care se inscriu ne spune chiar codul muncii:

 

 

Art. 214

(1) Sindicatele, federatiile si confederatiile sindicale, denumite in continuare organizatii sindicale, sunt constituite de catre salariati pe baza dreptului de libera asociere, in scopul promovarii intereselor lor profesionale, economice si sociale, precum si al apararii drepturilor individuale si colective ale acestora prevazute in contractele colective si individuale de munca sau in acordurile colective de munca si raporturile de serviciu, precum si in legislatia nationala, in pactele, tratatele si conventiile internationale la care Romania este parte.

 

Alternativa ar putea fi avocatul, cu avantaju ca se ocupa strict de tine, dar cu cateva incoveniente:

  • costul mult mai mare
  • cade partea care zice: "in scopul promovarii intereselor lor profesionale, economice si sociale". Spre exemplu un avocat nu va putea solicita modificarea legii pentru ca Popescu nu reuseste sa supravietuiasca cu salariul actual, in schimb un sindicat si mai ales o federatie pot spune ca vorbesc in numele a cateva mii de oameni care nu pot supravietui cu salariul actual. Legile se schimba daca problema e generala, nu a unei singure persoane.
  • Sindicatele si federatiile mari pot avea la dispozitie avocati mai puternici si experimentati, avocati care pot fi la nivelul avocatilor companiei in care lucrezi.

 

ps. ceva sindicate cu putere in europa? vreau 3 bucati va rog.

 

Nu-s dator nimanui sa-i fac munca. Esti liber sa cauti, eu am zis ce stiu si voi vorbi despre ceea ce cunosc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

of,of,of! cand o sa ne dezbaram de mentalitatea asta ca tot timpul trebuie sa ne fie cineva carja, sa ne dea ceva, sa asteptam ceva de la cineva?!?!? traiasca locul de munca la stat!!! Sindicatele astea ... face vreunul educatie soferilor? Arata soferilor ce este bine si ce nu pentru ei? Le spune de ceea ce sa se fereasca ei singuri? Au cerut vreodata atestarea profesionala atat din partea soferilor sau altor angajati cat si a patronilor pentru a se evita situatiile absolut ridicole care exista in momentul de fata, si numa refer la atestatul acela care e mai multa o gluma pe care unii, impreuna cu statul fac bani? Au cerut cumva masuri pentru nimicirea speculei care se manifesta in aceasta industrie? au vorbit vreodata sindicatele ca patronii nu au bani sa plateasca soferii pentru ca iau cursele la a taspea mana?? Ca pe o cursa facuta de un camion castiga 3-4 firme de intermedieri si ca uneori si 6-7?!?!? Nici nu stiati, asa-i?? Nu!!!! tot ce fac, este cotizati voi, noi ne facem ca va reprezentam, va recomandam pe cine sa votati si ... la levedele. Daca nu ne ies noua pasentele, va chemam pe voi la greva. Ca in campania electorala. Ai dreptul sa votezi, numai ca votezi o lista data tot de ... ei. Nu, merci!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Vad ca a inceput sa fie ceva miscare in acest subiect. Ca sa ai un sindicat puternic, corect, si influent trebuie sa ai cu cine sa-l faci. Iar in meseria asta este lume multa, dar oameni putini !!! Stiu soferi care accepta sa lucreze fara contract de munca, iar la fiecare sfarsit de cursa " mananca " diagrama - pt 1800 lei / luna ! Stiu soferi care accepta sa transporte marfa fara acte, care o dau din camion in camion noaptea, pe intuneric, cu luminile stinse ! Toti au scuze : am familie, am rate, vreau sa-mi pun termopane, sa-mi schimb masina, etc ! Stiu soferi care considerau ca l-au apucat pe Dumnezeu de portofel, cand un angajator de doi lei le-a oferit  " sansa " sa plece pe comunitate, cu o saptamana inainte de Craciun, cand toata lumea vrea sa fie acasa, alaturi de familie. Atat timp cat exista soferi ce sunt dispusi sa accepte orice compromis - motive de scuza se gasesc intotdeauna -, patronatul o sa profite. Din aceasta cauza a ajuns soferul roman de la statutul de " dom' sofer " la " ce ba, nu-ti convine, arunc cheile in sus si sar 20 sa le prinda ". Noi ne-am invatat sa cerem, nu sa pretindem, dar pretentiile trebuie sa aiba si o acoperire : calitate umana si profesionala, iar cand acestea lipsesc se ajunge la compromis, adica la situatia actuala.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members
...

   Sa nu uitam cum s-a ajuns la bolsevism si mai tarziu, la comunism. Tot cu discursuri inflacarate care promiteau o viata mai buna amaratilor. 

...

De cand este lumea asta, intotdeauna au fost niste smecherasi care sa provite de necazurile altora, sa le promita marea cu sarea, pentru a isi ajuta propriile interese.

...

Isi aminteste cumva cineva de anii 90 si Miron Mitrea?

 Dar de Basescu?

 

 

TirExpress, tu vorbesti despre Romania si despre blocul comunist. Vorbim despre zone unde a domnit coruptia si nepotismul. Tocmai la aceste lucruri am cautat solutii si am apelat la o institutie unde nu prea isi au locul aceste caracteristici.

 

Solutia pe care o propui este extraordinara: stati cu mainile in san si asteptati sa cada para malaiata in gura lui natafleata. Oare asa crezi tu ca au reusit cei din tarile democratice sa-si obtina drepturile economice, sociale si profesionale pe care le au? Tari in care fugi pentru a culege roadele muncii lor sindicale. Daca te descurci asa de bine, te rog stai sa lucrezi in Romania, de ce pleci in afara? Stai in Romania si:

 

   Gandeste, invata, intelege, foloseste-te de logica si mai ales, stai drept.

La urma ne spui rezultatele.

 

De ce n-ai facut acest lucru si ai plecat din tara? Ai plecat pentru ca este peste puterile tale sa schimbi ceva de unul singur, dar pretinzi altora sa astepte ca restul colegilor sa se schimbe fiecare individual si intr-o buna zi toti soferii sa solicite 2000 euro salar, asta in timp ce soferul respectiv n-are bani sa traverseze strada sa-si ia o paine din cauza lipsei locurilor de munca, din cauza ca au fost inselati etc.

 

Faptul ca te inscrii intr-un sindicat nu inseamna ca astepti ca cineva sa-ti dea ceva, ci inseamna ca iei atitudine. Poate ai auzit vreodata urmatoarele versuri:

 

Unde-i unul nu-i putere

La nevoi și la durere

Unde-s doi puterea crește

Și dușmanul nu sporește!

 

 

 

  O sa ma inscriu in orice sindicat care vad ca face ceva.

 

Un sindicat daca face ceva este pentru ca membrii sindicatului fac ceva. Tu, din afara sindicatului cine esti sa le ceri cont ce fac? Te inscrii si pui umarul la treaba. Este ca si cum la inceput de primavara spui ca te bagi si tu cand vei vedea daca munca are vre-un rost, ca daca e anul secetos, iar in toamna la recoltat vii bucuros: gata, ma bag si eu. Nu te obliga nimeni sa te inscrii, dar nu te invita nimeni nici la cules roadele.

 

 

 Sau ne place sa ne lasam prostiti de primul papagal bun de gura?

...

Lucrurile bune se obtin cu sacrificii si ambitie, nu cu discursuri sforaitoare.

 

Nu sunt nici papagal si nici nu tin discursuri sforaitoare. Nu fac nimic altceva decat ceea ce si-a propus soferii.ro dintotdeauna: sa informeze soferii si sa incerce sa le aduca la cunostinta legile, caile legale de a-si profesa meseria si dreturile pe care le au. Am investit si investesc o gramada din timpul meu propriu pentru a aduce informatii aici, si toate astea pe gratis. Diferenta este ca am mers mai departe de Regulamentele (CE) 561/2006 si 3821/85 (inlocuit de 165/2014).

 

Daca ai de adus ceva contributii, sau intrebari pertinente la subiectul Sindicate, atunci esti bine venit. In momentul de fata ai niste interventii bune pentru circ, ca si cea de la subiectul "Sindicatele si ajutorul lor",  interventii in care ai folosit atat apelative cat si acuzatii bazate pe ceea ce au facut altii.

 

 

E uşor a scrie versuri

Când nimic nu ai a spune,

Înşirând cuvinte goale

Ce din coadă au să sune.

 

Considera-te avertizat. Adopta un alt stil de a comunica daca vrei sa purtam discutii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Noi nici macar nu mai stim sa cerem. Noi cersim! Firma ofera si noi acceptam. Negociere!? Ce idee! Cum e aia? Cand am incercat sa negociez, au ramas socati. De ce? Pentru ca soferii i-au obisnuit asa. Eu aratam ca un nebun in fata lor. Si, ma rog, de cand toti soferii sunt la fel!? Adica ... nu mai conteaza experienta, recomandari, calitatea fiecarui individ. Noi chiar am ajuns doar o simpla masa de manevra? Eu nu cred. Va place asa? E! 

Daca nu va place, mai analizati-va un pic atitudinea si mentalitatea. Intrebati "de ce?", aveti puterea sa spuneti "nu", urmariti-va interesele pe termen lung pentru ca deciziile luate in pripa si cu actiuni imediate, intr-un final va vor prinde din urma si va vor musca. si atunci, nu veti mai avea dreptul nici macar sa va plangeti. Fiecare, are ceea ce merita. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mit, prima oara am fost tentat sa iti raspund la fiecare acuzatie pe care mi-o aduci. N-am timp de asa ceva si oricum, dupa mentalitatea pe care o afisezi, oricum nu o sa pricepi nimic. Absolut nimic! Tu esti un deja vu pentru mine.  Esti mai comunist decat comunistii, daca tu crezi ca bunastarea tarilor din Vest s-a facut cu sindicatele. Nici macar pe departe, ba dinpotriva. Situatia in care suntem acum este din cauza lipsei de educatie si cultura. Cu acestea doua, vin la pachet si alte lucruri. Iar sindicatele profita din plin de aceste handicapuri.

Faptul ca ai facut imediat legatura intre bolsevism si tarile din fostul bloc comunist imi spune ca nu ai nici cea mai vaga idee de istoria moderna. Altfel, ai fi stiut la ce ma refeream. Bolsevismul, exact in Vest isi are originea. Si s-a nascut pe fondul unor miscari proletare, asa cum faci tu aici. Rezultatul dupa 100 de ani!? Oare nu il stim cu totii?!?!? Niste smecherasi au profitat de nemultumirea muncitorilor si au adus lumea in halul in care au adus-o. Si asta s-a facut cu oameni ca tine! 

Iar aia cu avertizarea, crede-ma ca ai vrea sa o lasi mai moale. Inainte de a te pune cu cineva, gandeste-te ca orice bat are doua capete. Vezi ca ai dat-o rau de tot in bara cu versurile alea! Nici macar nu te-ai uitat daca rimeaza in forma pe care ai scris-o tu. Nu stiu de ce te-ai simtit vizat in momentul in care am folosit expresia "papagal bun de gura".  Nu se referea la tine! Se pare ca notiunea de context iti este total straina. Poate nu o fi asa dar ceea ce ai scris, asa ma face sa cred. 

   Si, pe viitor te-as ruga sa ataci ideile si nu persoana. Daca tot ai pomenit de conceptele din Vest. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Giani Grecu, sunt constient de situatia pe care ai expus-o in postul 15. Intrebarea pe care mi-am pus-o a fost: de ce s-a ajuns in situatia asta? De ce patronul roman isi permite sa incalce legile in toate felurile posibile si imposibile? Iar raspunsul este: pentru ca nu are frica de lege, pentru ca sunt prea putine cazurile cand o problema nu se poate rezolva cu spaga, sau pur si simplu pentru ca angajatul roman este prea sarac ca sa poata face ceva si nu este nimeni care sa-l poata ajuta in privinta asta. Din motivul asta am incercat sa gasesc o solutie la toate problemele astea si sunt sigur ca am gasit-o.

 

Sunt constient si de faptul ca totusi sunt si destui colegi carora le face placere sa traiasca din nerespectarea legilor, dar sunt si destui care o fac fortati de situatie. Angajatul roman lupta pentru supravietuire. N-ar mai face-o daca legile i-ar asigura conditii de trai cat de cat decente si daca ar pedepsi grav abaterile. Dar inca merge chestia ca stiu eu pe cineva in functia X.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da TirExpress, situatia in care se regaseste de multe ori muncitorul roman nu-i mai ofera puterea de a negocia: orice este mai bun decat nimic. De asta e nevoie de sindicate. Sindicatele pot negocia pentru ei. Pot negocia la nivel de firma, la nivel national, la nivel european. Nu spune nimeni ca schimbarile se vor face peste noapte, dar nici daca stam cu bratele-n san nu se va schimba nimic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mit, nu sunt in totalitate de acord cu tine, dar asta este esenta democratiei. In anii '90 Romania avea una dintre cele mai dure legislatii a sindicatelor din Europa, si am pierdut acest avantaj datorita conationalilor nostri, care au facut din incalcarea legislatiei sport national. Este necesar un sindicat - cand m-am inscris pe acest forum am considerat ca poate constitui baza unei astfel de organizatii -, dar vreau Sindicatul Soferilor nu Sindicatul Lucratorilor din Transporturi, pentru  ca sunt doua lucruri diferite. Dintre toti angajatii din transporturi, noi suntem cei mai expusi, cu cele mai mari responsabilitati, ne asumam cele mai mari riscuri. Cei care " gatesc " la sfarsitul saptamanii in parcare din trei cartofi si o conserva si cum se spune- nici cainii nu ne mai recunosc acasa. Noi suntem suntem cei care daca intarzie 30 min dupa 3000km, controale si cantariri suplimentare, 2 stauland-uri si o pana sunt admonestati de " lucratorii din transporturi ", care in schimb nu au nici o problema daca ma descarca maine, si trebuia astazi. Iar ca sa ai sindicat si sa poti sa impui respectarea drepturilor socio - profesionale, trebuie sa iei atitudine nu doar in fata patronatului, ci si in fata unei anumite categorii de soferi, care vor forma masa " spargatorilor de greva ", care se vor ascunde in spatele eternului - am probleme. Iar aceasta mentalitate este generata in primul rand de slaba pregatira profesionala a unora  - generata si alimentata de " fabricile " de soferi profesionisti (  alta parte putreda din transporturi ) pe care cauta sa o surmonteze cu alte " calitati " : obedienta, umilinta, turnatorie, etc. Daca citesti subiectul " cum sa supravietuiesti la o firma de transport, cred ca o sa te incerce un gust amar. Trebuie sa supravietuiesti !?!? Reflecta perfect realitatea de pe sosea, din garaj, din parcare. Asta e problema noastra nationala si profesionala. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nici nu pretind ca cineva sa fie 100% de acord cu mine Giani. Tocmai de aici vine placerea discutiilor si faptul ca putem invata unii de la altii. Important este modul si tonul cum argumentezi in asa fel incat la final sa putem fi tot prieteni chiar daca avem pareri usor diferite din anumite puncte de vedere.

 

La nivel european federatia reprezinta tot lucratorii din transporturi. Bineinteles ca se ocupa de fiecare categorie in parte, dar si de problemele comune. Daca ar fi sa impartim fiecare categorie in parte, ar iesi un haos si sindicate de cateva persoane fiecare. Gandeste-te la soferi: soferi pe distributie locala, soferi pe national, soferi pe international, soferi la prelata, soferi pe frig, soferi pe  cisterne (in cate categorii de cisterne se pot imparti acestia si cate probleme diferite pot avea fiecare), soferi pe autocar (national, international, pe curse ocazionale, pe curse fixe), soferi pe autobuz, soferi si soferi. Fiecare va crede ca trebuie sa fie reprezentat in felul lui pentru ca la el e altfel, doar ca vor fi prea multe sindicate cu putere mica pe care nu le va asculta nimeni.

 

Iti spun sincer: si eu imi pun intrebarea cum reusesc sindicatele sa se ocupe de problemele fiecaruia, dar de multe ori aceste probleme se rezolva in cadrul unui sindicat tocmai pentru ca nu esti singurul care poate avea aceeasi problema. Voi afla pe parcurs cum va fi, dar totusi am ales sa fac ceva si sa o apuc intr-o anumita directie, sidicatul, nu sa astept ca poate problemele se vor rezolva de la sine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mit, eu nu ma refer la  un sindicat pentru fiecare tip de activitate de sofer in parte. Eu vreau un sindicat pentru  toti soferii, dar diferit de celelalte meserii, profesii, activitati din transporturi. Acest sindicat, in cadrul unei federatii poate sa aiba proiecte comune, este altceva, dar ca obiectiv principal sa aiba reprezentarea soferilor. Indiferent de tipul de transport facut, toti soferii avem probleme comune, dar distincte fata de celelalte meserii. Daca un angajator poate sa-i ceara unui picker din depozit sa ramana peste program - chiar daca o face legal -, in cazul soferilor lucrurile se complica, desi toata lumea  pretinde si de la noi acest lucru, pentru soferi consecintele sunt altele. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar una e sa depozitezi marfa, alta e sa o  transporti. Noi raspundem de arimare si repartizarea greutatii pe axe, dar toti sunt convinsi ca " pierdem timpul cu legatul ".Avem cheltuieli si conditii de indeplinit in plus fata de ceilalti - examene profesionale si medicale periodice, emitere de atestate si carduri, nu suntem necalificati, deci vreau excluderea notiunii de salariu minim pe economie pentru activitatea de sofer profesionist - pe cale legala, nu lasata la latitudinea angajatorului ! Noi nu lucram 40 de ore saptamanal, activitatea cumulata din conducere si " alte activitati " depaseste cu mult acest cuantum. Cei mai multi soferi au consum impus si in acelasi timp, plata/km. E ca si cum au picioarele legate, dar pusi sa alerge. Ce facem cu activitatea in echipaj, unde suntem obligati - cel putin legal - sa avem activitate cumulata de 18 sau 19 ore conducere ( si eventual alte 2 sau 3 ore de patratele, ciocanele ), dar perioada de pe scaunul din dreapta nu mai este considerata activitate productiva, pe perioada de noapte nu se beneficiaza de sporul aferent, etc, dar nici sa-mi intind oasele nu am voie. Apropo, la Waby Ungaria se fac periodic niste cursuri de actualizare a cunostintelor in conformitate cu modificarile legislative. Acum, acolo se permite folosirea patului cu camionul in miscare, de catre soferul care nu conduce, cu conditia ca patul sa fie dotat cu protectie suplimentara. A fost initiativa si presiunea sindicatului soferilor. Nu are nici o legatura cu mecanicii, depozitele, birourile, paznicii. Hai sa masuram nivelul de stress din depozit sau birou, si cel din cabina cand cobori Cheia iarna fara retarder, cand esti incarcat in Anglia cu masini de tuns iarba Bosch, dar nu ai permisiunea sa folosesti o parcare cu plata, cand esti constrans sa faci iarna Germania intr-un program, Austria + Ungaria la fel si prinzi in fata un " saffetycar " care te duce cu 75km/h, cand esti presat la telefon cu intrebari legate de a 3-a descarcare cand tu nu ai ajuns nici la prima. Trebuie sa ne descurcam in 1-2 limbi straine, sa cunoastem geografie, sa ne orientam cand GPS-ul da chix si o " tanti " de la birou ne-a dat o adresa aiurea, sa cunoastem legislatia internationala + cea specifica fiecarei tari in parte, sa fim in stare sa carpim masina ca sa putem ajunge la destinatie, in programul de 9h*80km/h=720km sa gasim timp si loc sa facem cumparaturi ( culmea, vrem sa mancam ! )etc. Una e sa impingi transpaletul prin depozit, alta e sa " impingi agregatul " pe sosea. Una e sa te uiti pe Google Map la o adresa, si alta e sa ajungi acolo pe roti. La sfirsitul programului, lucratorii din transporturi ajung acasa la familie, cei mai multi soferi se multumesc cu un telefon sau in cazuri fericite cu o imagine pe Skipe. Pot sa continui asa la nesfarsit Mit, dar nu are rost. Nu putem compara activitatea noastra cu a celorlalti. Democratie nu inseamna egalitate in drepturi, ci respectarea drepturilor in functie de aportul adus de fiecare. Si nu prea vad angajati din birou care sa se bata sa ajunga la volan. Cum am spus la inceput, vreau sindicat dar unul care sa reprezinte conditiile specifice ale acestei meserii, nu la gramada cu altele. Drumuri bune !

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Giani, cand e vorba de soferi, pai vorbim de soferi si de conditiile in care se regasesc soferii. Nu a amestecat nimeni celelalte meserii cu a noastra. O lista foarte mare de probleme o am si eu si le aduc mereu la cunostinta celor care trebuie sa le afle: atat celor de la SLT cat si direct celor de la ETF. Tu zici ca nu are rost, dar eu chiar asta vreau: sa completez lista problemelor pe care le semnalez, asa ca daca ai cate ceva de spus chiar te rog sa semnalezi problemele pe care le avem.

 

Sa-ti dau si eu exemplu pauza intrerupta cu vaporul. Ei zic ca avem o pauza de 11 ore pe care o putem intrerupe de 2 ori. Ajungi la vapor pe la 17:30, cu 3:00 ore inainte sa plece vaporul. Nu poti sa te culci la comanda pentru ca e devreme si nu te poti culca ca un robot. Cu o ora inainte sa plece vaporul oricum trebuie sa fii la dispozitia lor pentru ca trebuie sa fii atent cand te urca pe vapor, dar nu dai pe alte activitati pentru ca risti sa sari ora permisa pentru intrerupere. Traversarea dureaza 3:30. Te urci pe vapor, mergi la masa, faci un dus si restul zici ca vrei sa dormi. Da de unde, ca te trezeste cu o ora inainte sa ajunga vaporul ca au de facut curat in camera. Te dai jos de pe vapor si mai ai din pauza 3 ore. Daca cu noroc ai prins 1 ora de somn pe vapor, si nu stiu cat reusesti sa mai prinzi din cele 3 ramase, vezi cu ce te alegi. De aici cei care au facut legile considera ca esti iarasi bun de munca 15 ore...

 

In ceea ce priveste sindicatul Giani, fa unul daca crezi ca poti face unul mare. Eu prefer sa nu reinventez roata si sa o iau de la capat, ci sa dezvolt ceva ce deja exista si are o temelie destul de solida. Daca vreodata vei gasi fostii soferi de la Stadler intreaba-i pe ei daca SLT s-a luptat pentru ei sau nu. E doar un exemplu.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Acum ceva timp , am dorit sa infiintam un sindicat . Acum nu mai vreau ! Atunci gandeam altfel . In tot timpul de cand sunt pe forum , am batut campii cautand sa explic ce era soferia si ce a ajuns , cu referire la drepturile soferilor. Putini au inteles , putini ar fi fost solidari ! In lipsa unui sindicat puternic , cu membri uniti si determinati , nimic nu se va schimba in bine . Iata una dintre faptele petrecute si trecute cu vederea de catre soferi: Au incercat nemtii sa schimbe ceva , cautand sa impuna un plafon de salariu la nivel de Europa ,... s-a ales praful! Asociatiile patronale  au sarit ca arse , s-au unit , au facut ceva galagie la Bruxelles si...... Sclavii au ramas tot sclavi ! ,,Divide et impera"  functioneaza perfect . Fara opozitie ferma nimic nu se castiga . Aud mereu tampul raspuns :,,stiu da ce pot sa fac" ,, am familie" si ce e mai grav....,,eu lucru din pasiune " . Soferii au ramas la extremitatea minima a drepturilor date de catre faptul de a exercita o meserie calificata.  Salariul minim pe economie ! Numai cand aud acest termen ma ia o greata de numa, numa . Sa nu mai pomenesc de drepturile nascute din dreptul muncii, din dreptul civil ori din dreptul fiintei umane, calcate in picioare de cei pentru care  soferul este un celenterat  , ori ceva de tipul asta. Sclav ! Vita imputita , lipsita de cultura ,nesimtita si jegoasa. Oare asa sta treaba? Patronatele au stiut sa-si apere drepturile . Au stiut sa-si apere interesele. Au stiut chiar sa-si uneasca la nivel international legaturile si sa-si impuna punctul de vedere .Dar cei ce le aduc profitul ? Cei multi? Ei sunt dezbinati ! Ei nu mai au demnitate! Ei nu mai au constiinta! Ei nu mai sunt ei!....... Nu mai scriu ca deja va voi plictisi.  Nu va mirati daca va fi mai rau si nici sa nu carcotiti. Nu , atata timp cat demnitatea, nu va va da dreptul sa cereti! Multi or sa ma injure , vezi Doamne , ca-i jignesc , ori ca mai stiu eu ce , dar daca vor gandi profund , poate-mi vor da dreptate. Eu unul cred ca orice se va legifera impotriva soferilor , va fi si urmat, fara nici cea mai mica oponenta.

 

 

    PS. Sunt si exceptii de la ce am scris . Sunt si soferi cu adevarat soferi . Sunt foarte multi cu demnitate , insa pacatul mare e ca sunt minoritari!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.