Jump to content

cabotaj


Paulash

Recommended Posts

  • Members

Buna ziua,imi cer scuze daca am deschis acest subiect,unde nu trebuie sau chestii similare.

De curand am achizitionat un cap tractor si am plecat la munca in Belgia.Aici muncesc luand semiremorcile din port si ducandu le la diverse puncte de descarcare sau incarcare.

Am fost controlat si amendat pentru doua operatiuni de cabotaj,astfel:

Luni incarcare din belgia descarcare in belgia,marti la fel,miercuri incarcare in belgia descarcare in germania,vineri incar are in belgia descarcare belgia.

Urmatoarea saptamana aceleasi operatiuni,doar ca joi am descarcat in olanda si tot joi am schimbat remorca in belgia cu destinatie belgia.

Tin sa precizez ca vorbesc de curse scurte,maximum 300 km.

Am fost controlar si amendat de doua ori cu 1980 euro pentru cabotaj,mi au fost retinute absolut toate actele si masina sechestrata in parcare pana fac dovada ca am platit amenda.Nu am primit un proces verbal sau ceva similar,doar un numar de telefonla care sa sun dupa ce platesc,dar nici nu am un numar de cont unde sa pot plati....cu toate ca nu am banii necesari,va trebui platita amenda daca am gresit.

Vreau sa va intreb pe dumneavoastra,cei cu mai multa experienta si nu numai,daca am gresit si daca am fost amendat pe buna dreptate.Nu trebuia sa fiu amendat pentru o opeeatiune de cabotaj daca am facut asta?e cabotaj ceea ce v am spus mai sus?e normal sa ma lase abandonat in parcare fara acte,fara dreptul de a pleca,fara o informatie,fara nimic?

Ma poate indruma sau ajuta cineva cu o informatie?

Va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Sunt mai multe cauze posibile pentru care ai primit amenda de cabotaj, asta am gasit in Regulamentul 1072/21.10.2009:

 

Citez " Conducatori auto care efectueaza operatiunile de cabotaj trebuie inregistrati in prealabil in Belgia; in acest sens se emite o adeverinta , asa numita Limosa-1,care serveste ca dovada. Inregistrarea se poate face prin e-mail la adresa limosa@eranova.fgov.be sau pe internet la www.limosa.be ".

 

Mai sunt citez " Cabotajul este limitat la 3 operatiuni de cabotaj in termen de 7 zile consecutive unei operatiuni de transport international".

 

Deci tu cand ai terminat cursa de transport international ai termen maxim 7 zile sa faci trei operatiuni de cabotaj, daca ai efectuat de ex o cursa tur-retur si ai facut 2 CMR-uri = 2 curse de cabotaj.

Amenzile pe care le-ai primit sunt probabil legale, nu cred ca au facut un abuz de 2 ori. La cursele pe care le efectuezi de transport local intotdeauna vei fi controlat riguros .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Paulash, pentru mine este destul de clar ca ai incalcat regulile cabotajului. Cu totii stiti ca aveti voie la 3 operatiuni de cabotaj pe teritoriul unui stat, dar nu stiti ca este si o conditie: daca ati descarcat pe teritoriul acelui stat. In cazul in care nu ati descarcat pe teritoriul acelui stat se aplica urmatoarea regula si citez din Regulamentul (CE) 1072/2009:

 

 

Articolul 8

(2) ...

În termenul menționat la primul paragraf, operatorii de transport rutier de mărfuri pot efectua în orice stat membru unele sau toate operațiunile de cabotaj permise în temeiul primului paragraf, cu condiția limitării la o singură operațiune de cabotaj pe stat membru în termen de trei zile de la intrarea fără încărcătură pe teritoriul statului membru respectiv.

Ai inceput sa ne zici unde ai incarcat in Belgia, dar nu ai zis unde ai avut ultima descarcare inainte de luni. Pe urma ai descarcat in Germania, te-ai intors gol in Belgia si ai facut mai mult decat un transport de cabotaj pe teritoriul Belgiei si ai depasit inclusiv cele 3 zile. Ai descarcat in Olanda si iar te-ai intors in Belgia unde ai preluat o remorca pe care sa o descarci in Belgia. Nu stiu ce s-a intamplat mai departe.

 

Intri gol intr-o tara = un singur transport de cabotaj in maxim 3 zile de la intrarea in tara. Cei de la containere picati foarte usor in greseala asta. Din pacate va trebui sa platesti amenda. Pentru asta sa le multumesti scolilor de pregatire profesionala a soferilor din Romania, adica celor care te-au pregatit pentru atestat si examinatorilor care inchid ochii atunci cand profesorii sufla la examene.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Va multumesc frumos pentru raspunsuri.Ceea ce nu am inteles eu,este urmatorul fapt.Care sunt cele sapte zile in care am voie sa fac cele trei operatiuni de cabotaj,cand incep si cand se termina ele?Daca am parasit belgia si am revenit vineri,nu am iesit de sub incidenta cabotajului?

Cu alte cuvine daca spre exemplu,luni marti miercuri incarcare-descarace in Belgia cu trei scrisori cmr,joi destinatie in afara Belgiei apoi vineri alta descarcare in Belgia e cabotaj?

Nu inteleg cum se socotesc cele sapte zile,ca la tahograf,zile consecutive,zile de la ultima descarcare  pe teritoriul Belgie?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Citat

 

Articolul 8

(2) ...

În termenul menționat la primul paragraf, operatorii de transport rutier de mărfuri pot efectua în orice stat membru unele sau toate operațiunile de cabotaj permise în temeiul primului paragraf, cu condiția limitării la o singură operațiune de cabotaj pe stat membru în termen de trei zile de la intrarea fără încărcătură pe teritoriul statului membru respectiv.

Ai inceput sa ne zici unde ai incarcat in Belgia, dar nu ai zis unde ai avut ultima descarcare inainte de luni. Pe urma ai descarcat in Germania, te-ai intors gol in Belgia si ai facut mai mult decat un transport de cabotaj pe teritoriul Belgiei si ai depasit inclusiv cele 3 zile. Ai descarcat in Olanda si iar te-ai intors in Belgia unde ai preluat o remorca pe care sa o descarci in Belgia. Nu stiu ce s-a intamplat mai departe.

 

 

 

Nu am mai apucat sa descarc dupa ce am venit din Olanda deoarece m-au oprit la control.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Hai sa incercam sa intelegem prima data definitia cabotajului

 

 

Ce este cabotajul?

  cabotajul este o operatiune de transport rutier efectuata de catre un operator de transport intre cel putin doua 
puncte de incarcare/descarcare aflate pe teritoriul unui alt stat; deplasarea fara incarcatura pe teritoriul aceluiasi stat strain, intre doua operatiuni consecutive de transport international nu este considerata cabotaj. De exemplu pentru un camion inmatriculat in RO, o cursa cu incarcatura de tipul DE-DE se considera cabotaj, in schimb o cursa DE-FR sau DE-RO nu este cabotaj.In loc de DE-DE pune BE-BE[respectiv belgia]

 

 

 

O sa incerc sa gasesc si un document explicativ cu desen,stiu ca o aveam pe undeva,sper sa dau de ea si apoi o voi posta ca sa se poata intelege mai concret

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Paulash, am crezut ca regula celor 3 descarcari o stii, dar am sa o explic si pe aceasta.

Cabotajul are 2 situatii:

1. Daca intri intr-o tara cu incarcatura pentru aceasta, atunci vei avea dreptul la 3 transporturi consecutive cu incarcare si descarcare pe teritoriul acestei tari (acestea fiind considerate cabotaj) pe parcursul a maxim 7 zile. Cele 7 zile incep dupa ce ai facut descarcarea.

2. Daca intri intr-o tara fara incarcatura poti face maxim 1 transport de tip cabotaj pe parcursul a maxim 3 zile. De aceasta data cele 3 zile incep sa fie calculate din momentul intrarii in tara respectiva.

In cazul tau Paulash, ai descarcat in Germania si de acolo ai venit gol in Belgia. Pe teritoriul Belgiei daca ai intrat gol ar fi trebuit sa respecti conditiile celei de a doua situatii prezentate de mine mai sus, adica 1 transport de tip cabotaj in maxim 3 zile. Sa presupun ca ai intrat vineri in Belgia, ai incarcat si tot vineri ai descarcat in Belgia. Ai facut 1 transport de tip cabotaj. Urmatoarea cursa trebuia sa fie din Belgia spre alta tara, sau sa mergi gol in alta tara pentru a continua transporturile. Tu in schimb ai continuat Luni sa faci transpoturi de tip cabotaj pe teritoriul Belgiei. Apropo, pana luni expirau si cele 3 zile in care aveai voie sa faci cabotaj.

Faptul ca ai descarcat in Germania si ai CMR ca dovada intrerupe perioada luata in considerare pentru cabotaj, dar am explicat mai sus de ce ai facut cabotaj. La reintoarcerea din Germania tu ai considerat ca ai dreptul la 7 zile cu 3 transporturi de tip cabotaj, dar defapt aveai dreptul la 3 zile cu 1 transport de tip cabotaj.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
PRECIZARI EXTREM

DE IMPORTANTE

PENTRU

CABOTAJ

Începând cu 1 ianuarie 2012, CABOTAJUL ESTE PERMIS TRANSPORTATORILOR RUTIERI ROMANI CU RESPECTAREA

PREVEDERILOR Art. 8 şi Art. 9 din Regulamentul 1072/2009, care în esenţă permit cabotajul pe teritoriul unui stat din

UE, doar după ce încheiaţi o operaţiune de transport internaţional pe teritoriul acelei ţări! După ce descărcaţi marfa adusă din

altă ţară UE sau non-UE pe teritoriul ţării în care urmează să faceţi cabotajul! De asemenea trebuie respectate

reglementările statului gazdă - pe teritoriul căruia se face cabotajul, cu referire la CMR, TVA, timpi conducere şi odihnă, mase

maxime şi dimensiuni admise, precum şi pentru diferite mărfuri periculoase, animale, vii etc. - vezi Art. 9 din Regulamentul

1072/2009.

Cabotajul este permis doar după o operaţiune de transport internaţional întrun stat membru (şi nu e permisă ca operaţie

consecutivă unui transport cu destinaţia într-un stat tert, ex Elveţia).

 Atenţie la prevederile CMR, dacă acestea sunt diferite la nivel naţional de cele CMR internaţional (în România au fost asimilate,

dar în alte state pot diferi).

În Germania nu este necesară o înregistrare în scopuri TVA, factura este emisă ca o factură netă de către operatorul

care efectuează cabotajul. Expeditorul transportului de cabotaj, care trebuie să fie menţionat pe CMR-ul de cabotaj

conform Art.8, par.3, lit. a) al Reglementării CE nr.1072/2009, trebuie să declare TVA privind operaţiunile de cabotaj autorităţii

sale financiare şi asupra dreptului său de deducere a taxei. Nu este condiţionată tranzitarea Germaniei, sau a statului

membru, pentru cabotaj tranzit. Atenţie la CMR - vedeţi Germania min. 600.000 euro, şi la facturare - se poate factura net cu

înregistrări contabile adecvate la client şi la transportator.

Statele pot avea abordări diferite - vezi exemplul din material cu cabotaj în Franţa - unde se permite intrarea pe gol din Spania

şi 1 operaţie cabotaj în maxim 3 zile, apoi la ieşire din Franţa (numără zilele - cele 3 - de la momentul descărcării în Spania).

Pentru particularităţi privind cabotajul în diverse state membre ale UE, vezi site-ul UNTRR. R1072/2009

 

CABOTAJUL

Articolul 8

Principiu general

(1)

Orice operator de transport rutier de mărfuri care efectuează operaţiuni contra cost în numele

unui terţ, titular al unei licenţe comunitare și al cărui conducător auto, dacă este cetăţean al

unei ţări terţe, deţine un atestat de conducător auto, are dreptul, în conformitate cu condiţiile

prevăzute în prezentul capitol, să efectueze operaţiuni de cabotaj.

(2)

Operatorilor de transport rutier de mărfuri menţionaţi la alineatul (1) li se permite să

efectueze, cu acelaşi vehicul sau, în cazul unei combinaţii cuplate, cu autovehiculul

aceluiași vehicul, până la trei operaţiuni de cabotaj consecutive unui transport internaţional dintr-un alt stat membru sau

dintr-o ţară terţă în statul membru gazdă, odată ce au fost livrate mărfurile transportate în cursul transportului internaţional care îl

are pe acesta ca destinaţie. În cursul unei operaţiuni de cabotaj, ultima descărcare înainte de părăsirea statului membru gazdă

are loc în termen de şapte zile de la ultima descărcare a mărfurilor introduse în statul membru gazdă în cadrul operaţiunii de

transport internaţional care îl are pe acesta ca destinaţie.

În termenul menţionat la primul paragraf, operatorii de transport rutier de mărfuri pot efectua în orice stat membru unele sau

toate operaţiunile de cabotaj permise în temeiul primului paragraf, cu condiţia limitării la o singură operaţiune de cabotaj pe stat

membru în termen de trei zile de la intrarea fără încărcătură pe teritoriul statului membru respectiv.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
 

 

(3)

Serviciile naţionale de transport rutier de mărfuri efectuate în statul membru gazdă de către un operator de transport rutier de

mărfuri nerezident se consideră conforme cu dispoziţiile prezentului regulament numai dacă operatorul de transport rutier de mărfuri poate prezenta dovezi clare privind transportul internaţional care îl are pe acesta ca destinaţie şi privind fiecare dintre operaţiunile consecutive desfăşurate.

Probele menţionate la primul paragraf cuprind următoarele elemente pentru fiecare operaţiune:

(a) numele, adresa şi semnătura expeditorului;

(B) numele, adresa şi semnătura operatorului de transport rutier de mărfuri;

© numele şi adresa destinatarului, precum şi semnătura acestuia şi data livrării, odată ce mărfurile au fost livrate;

(d) locul și data preluării mărfurilor și locul prevăzut pentru livrare;

(e) descrierea curentă a naturii mărfii şi modul de ambalare, precum şi, în cazul mărfurilor periculoase, descrierea general

recunoscută a acestora şi numărul de colete, marcajele specifice şi numerele acestora;

(f) greutatea brută a mărfurilor sau cantitatea de mărfuri altfel exprimată;

(g) numerele de înmatriculare ale autovehiculului și remorcii.

(4)

Nu este necesar niciun alt document suplimentar pentru a face dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute la prezentul articol.

(5)

Oricărui operator de transport rutier de mărfuri, care este îndreptăţit în statul membru de stabilire, în conformitate cu legislaţia acelui stat membru, să desfăşoare operaţiunile de transport rutier de marfă contra cost în numele unui terţ precizate la articolul 1 alineatul (5) literele (a), (B) şi ©, i se va permite, în condiţiile stabilite în prezentul capitol, să efectueze, după caz, operaţiuni de cabotaj de acelaşi tip sau operaţiuni de cabotaj cu vehicule din aceeaşi categorie.

(6)

Permisiunea de a efectua operaţiuni de cabotaj, în cadrul tipurilor de transporturimenţionate la articolul 1 alineatul (5) literele (d)

şi (e), este nelimitată. OR9 002.11.41Jurnalul Oficial al Uniunii Europene 14.11.2009.

Articolul 9

Norme aplicabile operaţiunilor de cabotaj(1) Sub rezerva unor dispoziţii contrare în legislaţia comunitară, efectuarea operaţiunilor

de cabotaj se desfăşoară în conformitate cu actele cu putere de lege şi actele administrative în vigoare în statul membru gazdă, în ceea ce priveşte:

(a) condiţiile care guvernează contractul de transport;

(B) masa şi dimensiunile vehiculelor de transport rutier;

© cerinţele privind transportul anumitor categorii de mărfuri, în special mărfuri periculoase, produse alimentare

perisabile, animale vii;

(d) perioadele de conducere şi perioadele de repaus;

(e) taxa pe valoarea adăugată (TVA) pe serviciile de transport.

După caz, masa şi dimensiunile menţionate la primul paragraf litera (B) pot să le depăşească pe cele aplicabile în statul membru de stabilire al operatorului de transport rutier de mărfuri, dar, în niciun caz, acestea nu pot să depăşească

limitele stabilite de statul membru gazdă pentru traficul naţional sau caracteristicile tehnice menţionate în dovezile prevăzute la articolul 6 alineatul(1) din Directiva 96/53/CE a Consiliului din 25 iulie 1996 de stabilire, pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunităţii, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional

Actele cu putere de lege și actele administrative menţionate la alineatul (1) se aplică operatorilor de transport rutier de mărfuri nerezidenţi în aceleași condiţii cu cele impuse operatorilor de transport rutier de mărfuri stabiliţi în statul membru gazdă, astfel încât să se prevină orice discriminare pe motive de naţionalitate sau loc de stabilire.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Paulash, am crezut ca regula celor 3 descarcari o stii, dar am sa o explic si pe aceasta.

Cabotajul are 2 situatii:

1. Daca intri intr-o tara cu incarcatura pentru aceasta, atunci vei avea dreptul la 3 transporturi consecutive cu incarcare si descarcare pe teritoriul acestei tari (acestea fiind considerate cabotaj) pe parcursul a maxim 7 zile. Cele 7 zile incep dupa ce ai facut descarcarea.

2. Daca intri intr-o tara fara incarcatura poti face maxim 1 transport de tip cabotaj pe parcursul a maxim 3 zile. De aceasta data cele 3 zile incep sa fie calculate din momentul intrarii in tara respectiva.

In cazul tau Paulash, ai descarcat in Germania si de acolo ai venit gol in Belgia. Pe teritoriul Belgiei daca ai intrat gol ar fi trebuit sa respecti conditiile celei de a doua situatii prezentate de mine mai sus, adica 1 transport de tip cabotaj in maxim 3 zile. Sa presupun ca ai intrat vineri in Belgia, ai incarcat si tot vineri ai descarcat in Belgia. Ai facut 1 transport de tip cabotaj. Urmatoarea cursa trebuia sa fie din Belgia spre alta tara, sau sa mergi gol in alta tara pentru a continua transporturile. Tu in schimb ai continuat Luni sa faci transpoturi de tip cabotaj pe teritoriul Belgiei. Apropo, pana luni expirau si cele 3 zile in care aveai voie sa faci cabotaj.

Faptul ca ai descarcat in Germania si ai CMR ca dovada intrerupe perioada luata in considerare pentru cabotaj, dar am explicat mai sus de ce ai facut cabotaj. La reintoarcerea din Germania tu ai considerat ca ai dreptul la 7 zile cu 3 transporturi de tip cabotaj, dar defapt aveai dreptul la 3 zile cu 1 transport de tip cabotaj.

Din Germania m-am intors incarcat,deci cu alte cuvinte am descarcat in Germania,am incarcat tot in Germania si am plecat inapoi catre Belgia.

Va multumesc foarte mult pentru intentia de a ma face sa inteleg regulile cabotajului si pentru efortul depus in a-mi explica pe indelete ceea ce vor sa spuna exact aceste reguli ale cabotajului.

Inca o data sincere multumiri si salutari domnule cico_3504

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In cazul in care te-ai intors incarcat nu stiu ce sa mai spun. Prezentarea ta nu acopera 29 de zile, nici nu e completa. Cauze mai pot fi si CMR-urile incomplete, ori mai sunt si alte prevederi ca cele legate de TVA de care nu stiu. Va trebui sa te informezi si sa afli motivul pentru care ai fost amendat pentru a nu mai pati pe viitor. Te rugam sa ne informezi si pe noi pentru a invata.

Mai am o nelamurire totusi. Cum adica ai fost oprit si amendat de doua ori?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

In cazul in care te-ai intors incarcat nu stiu ce sa mai spun. Prezentarea ta nu acopera 29 de zile, nici nu e completa. Cauze mai pot fi si CMR-urile incomplete, ori mai sunt si alte prevederi ca cele legate de TVA de care nu stiu. Va trebui sa te informezi si sa afli motivul pentru care ai fost amendat pentru a nu mai pati pe viitor. Te rugam sa ne informezi si pe noi pentru a invata.

Mai am o nelamurire totusi. Cum adica ai fost oprit si amendat de doua ori?

Am cerut informatii si am pus intrebari ulterior altor politisti belgieni legat de aceasta amenda.

au spus foarte simplu:"daca faceai 10 operatiuni de cabotaj peste cele 3 admise,primeai zece amenzi"

tot politistii,altii decat cei ce m-au amendat si mult mai mari in grad presupun,mi-au sugerat sa fac un fel de contestatie din care sa reiasa faptul ca nu am facut cu buna stiinta cabotaj continuu si sa cer restituirea unui procent din cuantumul amenzii,pe motiv ca nu am negat comiterea faptei,daca pot spune asa.Ramane de vazut ce se va mai intampla,voi reveni cu detalii referitor la aceasta chestie,au zis ca depinde de judecatorul care v-a analiza aceasta sanctiune si care va citi asa zisa mea contestatie.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.