Jump to content

Program de condus , pauze , in viziunea DISPECERILOR DE LA ARCESE


TGV

Recommended Posts

  • Moderators

Nu exista programe de 15 ore zilnic. Sunt doar 3 intre doua repausuri saptamanale.Tu, respecta-ti programul de munca.

 

P.s. Si asa e un program aiurea, adica 10-12 ore conducere+ 1-3 ore incarcari descarcari.  Ma intreb cate ore din acestea va sunt platite de  angajator? Pana la urma cine sunteti ? Sclavi sau oameni cu o viata sociala normala ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ca sa ma fac inteles la ceea ce am postat , era o discutie  intre mine si disponentul de la CJ. referitoare la pauzele de 11 h. In opinia acestui ,, dispecer ,, poti face program de 15 h si apoi sa iei pauza de 11 h SI ESTE PERFECT LEGAL , cum sustine acest individ bine pregatit in functia de coordonator . La el 1 zi de munca nu are sfirsit , legea pt. el si inca vreo 2 dispeceri din firma ARCESE , este interpretabila, asa sustin ei.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

Nu exista programe de 15 ore zilnic. Sunt doar 3 intre doua repausuri saptamanale.

De dragul exactității... limitarea se referă la perioadele de repaus zilnic, nu la durata activităților zilnice. Legea spune să nu faci mai mult de 3 repausuri zilnice reduse între două pauze săptămânale, dar asta nu înseamnă că nu poți face 15h de activități în fiecare zi. De repaus zilnic fracționat ai auzit? (3h+9h)... alea sunt repausuri zilnice normale. Poți face asta în fiecare zi.

 

P.S. Cu alte cuvinte, dacă țin cont de exprimarea folosită în acel mesaj și-i acord acelui dispecer prezumția că ''altceva a vrut să spună, dar a formulat ambiguu'', atunci nu văd unde este problema... omul a încercat să dea de înțeles că durata activității zilnice nu dictează obligatoriu durata repausului zilnic, cum am explicat mai sus. El a spus simplu... poți face 15 cu 9, dar și 15 cu 11, numai că fără să mai intre în detalii. Probabil că se baza pe tine ca șofer să știi că 15 cu 11 reprezintă de fapt o durată a activităților zilnice de 15h, ce include un repaus de minim 3h și este urmată de perioada de repaus zilnic redus aferent, iar această situație este încadrată ca și repaus zilnic normal fracționat.

Repet, această explicație vine în urma acordării prezumției de ''greșeală de exprimare''.

 

P.P.S. Asta seamănă mult cu formulările lui Gongy... dacă ar fi venit el și ar fi întrebat așa: ''Am început programul la ora 07:00 și va trebui să-l închid la ora 22:00, cum fac să fiu legal?... că am deja 3 repausuri zilnice de 9 ore de la ultima pauza săptămânală?''... ce i-ați fi spus?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Eu... n-am inteles. Adica nu pot sa lucrez 15 ore si sa fac pauza de 16 ore?

Nu poti !! Ce poti face e un REPAUS zilnic redus .... Chiar daca sunt 16 ore in total doar 9 inchid arcul zilei de munca .

Ps : Cristian , prostie , nu prezumtie de nevinovatie prin greseala , sunt obligatiile postului de a nu gresii ,asa cum nici tu ca sofer nu poti face greseli , asa nici el , cum atât mai putin sa te incerce , sa faci prostii ca e el ,, gradat ,, .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Revin asupra subiectului si o sa explic mai exact ce s a  intimplat. Luni am facut prg de 15 h , ca urmare am avut pauza de 9h.Marti am avut de asemeni pauza de 9 ore , miercuri am avut pauza de 11 ore.Joi de asemeni am avut pauza de 9 h.  Vineri deja aveam 2 zile de 15 ore prg si doar 1 singura pauza de 11 ore. I am explicat la dispecer ca nu pot sa mai fac inca o zi de program de 15 ore deoarece imi mai trebuie o pauza de 11 ore,Drept raspuns , am primit  mesajul ce l am postat mai sus , adica in opinia lui , in ziua de luni , pauza mea a fost de aprox 12 ore, dar avind in vedere ca am avut prg de 15 ore  nu se considera decit 9 h.Dispecerul a sustinut ca nu e adevarat , se ia in consideratie 11 h , chiar daca 15 ore de prg adunate cu 11 ore de pauza depasesc 24 h. Aceasta discutie a avut loc vineri dimineata.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

TGV te rog sa-ti insusesti un vocabular legislativ, altfel incepe Mario sa se supere. TGV sincer sunt chiar curios ce faci tu acele 15 ore minus 9.45 rezulta fix 5.15' h in care tu din ce ne spui le ocupi cu alte activitati in fiecare zi ?, azi ai o pana, maine bagi adblue cu pipeta ca nu mai are magnet, dar zilnic domnule fix 5.15 ocupate chiar asa ?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cred ca nu intelegem mesajul . Omul spune ca poate sa lucreze 15 ore si sa doarma domnu' sofer 9 ore de cate trei ori pe saptamana , si asta in fiecare zi . Numai sa nu conduca mai mult de 10 ore zilnic  fara dispensa de la dispecerat . Corect din punctul lui de vedere, deoarece in manualul dispecerului de serviciu scrie  clar despre metodologia calcularii timpilor de program. Asadar din momentul in care ai scrie ,, deci poti face linistit 15 ore de program" fara discutie dispecerul stie , iar cine stie ,cunoaste .  Ce mai rau e ca nu ai cum sa-i dai una in mufa cand iti administreaza astfel de ,,sedative" spre linistirea ta.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Revin asupra subiectului si o sa explic mai exact ce s a  intimplat. Luni am facut prg de 15 h , ca urmare am avut pauza de 9h.Marti am avut de asemeni pauza de 9 ore , miercuri am avut pauza de 11 ore.Joi de asemeni am avut pauza de 9 h.  Vineri deja aveam 2 zile de 15 ore prg si doar 1 singura pauza de 11 ore. I am explicat la dispecer ca nu pot sa mai fac inca o zi de program de 15 ore deoarece imi mai trebuie o pauza de 11 ore,Drept raspuns , am primit  mesajul ce l am postat mai sus , adica in opinia lui , in ziua de luni , pauza mea a fost de aprox 12 ore, dar avind in vedere ca am avut prg de 15 ore  nu se considera decit 9 h.Dispecerul a sustinut ca nu e adevarat , se ia in consideratie 11 h , chiar daca 15 ore de prg adunate cu 11 ore de pauza depasesc 24 h. Aceasta discutie a avut loc vineri dimineata.

În cazul ăsta uită de explicația mea cu ''prezumția de nevinovăție''. Mario are dreptate și susțin și eu... e mai prost decât prevede legea. Fă ca mine... nu-l băga în seamă. Nu-i mai răspunde la mesaje și o să se agite prin birou pe acolo până o să-i explice lui cineva că greșește sau o să te sune pe tine cineva de mai sus căruia să-i explici tu.

Tu ești stăpân pe programul tău, nu disponentul. Dacă el o zbârcește , tot el va trebui s-o repare (contactarea clientului/casei de expediții, chiar plata de penalizări că și el are salariu... etc). Am mai spus pe aici pe forum, munca șofer-disponent nu înseamnă doar că disponentul trimite sarcina către șofer iar acesta din urmă execută... comunicați într-una amândoi, în funcție de modul vostru de lucru (dacă instinctul îți spune din start că nu ajungi, spune-i tot din start berbecului că-i problemă, nu trage ca nebunul să ajungi; nu ezita să treci peste el dacă-l vezi că insită în prostia/greșeala lui; sunteți amândoi plătiți de același șef, deci voi doi sunteți colegi... asta ca să-i scoți eventualele aere de boss din cap;)

Comportă-te ca un șofer profesionist, indiferent cu cine interacționezi/lucrezi... te asigur că vei avea numai de câștigat.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Nu mai bagati in seama tot ce zic sau vor dispecerii / disponentii, programul de condus este al nostru, al soferilor.

Perioade de repaus zilnice de 9 ore pot fi maxim 3 intre 2 perioade de repaus saptamanal, nu este neaparat sa fie 15 + 9, poate la fel de bine sa fie 13 + 9.

Perioada de repaus (pauza) poate fi si fractionata 3 + 9, mai explicit minim 3 ore + minim 9 ore

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut. Intr-adevar dispecerul s-a exprimat gresit dar are perfecta dreptate.De ce nu se poate face 15 ore de program cu 11 ore de pauza?

in legislatie nu scrie nicaieri ca e obligatoriu dupa 13ore de lucru sa faci 11 ore sau dupa 15, 9ore.

trebuie sa ai puazele legale intr-o saptamana,si anume.

Obligatoriu doua pauze de 11 ore, nu are abslut nici o importanta ca pauza de 11 ore se face dupa 15 sau dupa 9 ore de program....ideea-i sa fie doua pauze.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Revin asupra subiectului si o sa explic mai exact ce s a  intimplat. Luni am facut prg de 15 h , ca urmare am avut pauza de 9h.Marti am avut de asemeni pauza de 9 ore , miercuri am avut pauza de 11 ore.Joi de asemeni am avut pauza de 9 h.  Vineri deja aveam 2 zile de 15 ore prg si doar 1 singura pauza de 11 ore. I am explicat la dispecer ca nu pot sa mai fac inca o zi de program de 15 ore deoarece imi mai trebuie o pauza de 11 ore,Drept raspuns , am primit  mesajul ce l am postat mai sus , adica in opinia lui , in ziua de luni , pauza mea a fost de aprox 12 ore, dar avind in vedere ca am avut prg de 15 ore  nu se considera decit 9 h.Dispecerul a sustinut ca nu e adevarat , se ia in consideratie 11 h , chiar daca 15 ore de prg adunate cu 11 ore de pauza depasesc 24 h. Aceasta discutie a avut loc vineri dimineata.

unde scrie in legislatie cae vorba de 24 de ore???? inlegislatie scrie program de lucru, nicaieri nu e specificat 24 de ore...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

ionut.dorin, 15 ore de program cu 11 ore pauza fac 26 ore, deci cum poate fi legal?

 

Valy5110,arata-mi unde scrie in legislatie ca programul de lucru al unui sofer se raporteaza la 24 de ore. In legislatie e program de lucru + odihna zilnica....nu are absolut nimic de-aface cu 24 de ore....cand imi arati in legisltatie ca e specificat 24 de ore atunci e absolut corect...daca nu imi pare rau dar sunt nevoit sa va contrazic

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Valy5110,arata-mi unde scrie in legislatie ca programul de lucru al unui sofer se raporteaza la 24 de ore. In legislatie e program de lucru + odihna zilnica....nu are absolut nimic de-aface cu 24 de ore....cand imi arati in legisltatie ca e specificat 24 de ore atunci e absolut corect...daca nu imi pare rau dar sunt nevoit sa va contrazic

uite aici 

 

reg 561/2006 zice asa:

Articolul 8

(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic.

adica munca soferului si pauza aia sa se incadreze in aceste 24 de ore.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

uite aici 

 

reg 561/2006 zice asa:

Articolul 8

(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic.

adica munca soferului si pauza aia sa se incadreze in aceste 24 de ore.

 Vezi ...poti face un program de 2 ore  dupa care 9 de repaos ,iar program de 2 ore , dupa care 9 repaus  si mai poti deschide si al 3 lea program de 2 ore dupa care faci pauza 9 ore . Perfect adevarat. Asa ca Gongy ....ce vrei sa zici ca nu e asa?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

oldtrucker, poate face si asa cum dai tu exemplu, care e problema? Mai ieri ziceai ca nu se poate asa ceva.

Acest lucru e perfect legal. Nu a zis nimeni ca este profitabil pentru patroni.

Din punctul unora de vedere este mai important ce vrea patronul decat ceva ce este perfect legal.

PS: patronul nu este stapanul vostru, el plateste doar niste servicii prestatr.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 Pai daca patronul plateste serviciile prestate ...   Despre ,,programe " poti deschide cate 3 in 24 ore cu repaos de 9 ore intre ele  .    Nu -mi dau seama de ce folosesc astia de au facut legea  definitiile ca: ,,durata zilnica de condus" ; „perioadă de repaus zilnic” ; „săptămână perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni şi ora 24.00 a zilei de duminică;” ; ,,Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal"  .... vad ca tot apare cuvantul zilnic ,zilnica si precizari de ordin orar  ca: ora 00.00  ; ora 24   . Si de ce or fi facut notele de orientare , mai cu seama si cu poze ( doar asa explicativ) .  Ambigu textul si poate fi interpretat  daca ai lipseste si restul legilor din domeniu ce reglementeaza tocanita numita timpi de munca si activitate profesionala . Firesc , daca patronul pateste seviciile.. putem face interpretari bazandu-ne pe inteligenta noastra nativa.  Daca iei in seama numai ce scrie in 561, te numesti sclav cu acte in regula ( asa cum eu am precizat in alta postare) si mai grav e daca te mai si pricepi sa rastalmacesti vorbele , intelegand ce-ti convine si ce te ,,coafeaza".  Nu vreau sa incep sa dau citate din legile conexe meseriei de sofer , care completeaza carentele ce lasa loc interpretarii referitor la textul lui 561 , caci am mai facut-o si mi-a mancat mult timp oferind explicatii baietilor mai competenti. Legi sunt multe ...cititori putini

 Despre care ar fi problema ....nici una ...fiecare cu potecile lui.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.