Jump to content

561/2006 sau dreptul la sclavie


oldtrucker

Recommended Posts

  • Members

 Servus . Ce ma face face sa am o astfel de abordare?  Simplu ! Acest regulament este impotriva legislatiei EU cat si nationale , la nivel de tari, propavaduind era noului sclavagism legiferat . Codul muncii trateaza clar timpul maxim de lucru posibil per luna al oricarui angajat , si mai cu seama a se vedea ca este conditionat de catre normativele UE.

 Pai daca UE spune ca timpul de lucru este de 8 ore/ zi , 40 ore / saptamana  , cum vine 561 si spune ca poti conduce 9 ore / zi , ori 10 ore /zi , si in mod tacit acceptat in 13 -15 ore / zi ? Eu deduc ca poti muncii legal 15 ore per zi in ciuda codului muncii . Daca nu am dreptate va rog sa ma luminati !

   Eu unul sustin sus si tare ca regulamentul 561/2006  Este un regulament antisocial si contradictoriu cu normele muncii actuale aplicabile pe tot teritoriul UE , si consider ca acest regulament face din sofer sclav.

  Desigur ma astept la contradictii  , fiind invocate orele de condus  , inainte insa va rog sa luati in calcul si orele in care incarci ,descarci , speli masina, maturi remorca etc etc.  Deci haidem sa numaram foile din placinta si sa vedem daca suntem sclavi cu acte-n regula . Ce ziceti va bagati?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

oldtrucker, dacă postarea o făcea altcineva, probabil că până acum aveai câteva pagini deja, cu răspunsuri. Răspunsuri clare, la obiect, cu legislația aplicabilă... dar oricum, nimic din ce nu știi și tu :D

Așa cum femeile gravide, persoanele cu handicap, lucrătorii în condiții speciale/periculoase etc, etc au parte de prevederi legislative suplimentare, referitoare la munca lor (prevederi ce pot limita, prelungi sau modifica alte prevederi pentru alte categorii de lucrători) -- tot așa și noi, lucrătorii mobili, printre altele, avem și 561, cu prevederi diferite față de alte categorii de lucrători.

Este un regulament al Comisiei Europene, care a fost adoptat de toate țările membre ale U.E. și în același timp, nici o țară membră nu a solicitat aplicarea pe teritoriul ei a vreunei legi în contradicție cu 561.

Bănuiesc că ăsta e felul tău în care încerci să afli dacă membrii acestei comunități știu ''cu ce se mănâncă'' meseria asta, pentru că e foarte adevărat... legislația aplicabilă în domeniu este multă și stufoasă :D

Link to comment
Share on other sites

Salutari..Sunt total de acord cu parerea lui Oldtrucker... Principala problema a zilelor noastre este necunoasterea  legislatiei  muncii si a normelor sale de aplicare..multi pot spune chiar 90% din soferii anului 2015 nu sunt interesati de aceasta..multi nu isi cunosc drepturile si obligatiile,sunt interesati doar de  a avea un loc de munca,daca se poate cat de cat platit  si de restul zic ei sunt altii care trebuie sa se ocupe...Toti asteptam sa apara cineva intr o zi si sa ne ofere pe tava  drepturi,salarii decente si respect din partea angajatorilor....Sincer eu personal sunt foarte dezamagit de catre multi dintre asa zis colegii nostrii care din dorinta  de a avea un loc de munca se injosesc  si accepta tot felul de salarii de mizerie si conditii de munca la fel..Apoi ma suna pe mine sau pe juristul sindicatului din care fac parte si ne cer sfaturi  despre ce ar trebui sa faca sa fie respectati...Cat despre Reg 561/2006  acesta a fost gandit de catre niste experti  in acest domeniu  si care sunt sigur ca in viata lor nu au condus un camion,nu au arimat marfuri sau tras de clicheti,nu sau trezit la ora 01.am niciodata sa faca livrari magazinelor.Meseria zilelor noastre si munca  dedicata acesteia este  ,, Sclavagism modern si legal''  si fara suparare vina ne apartine noua celor care suntem de acord cu el...Degeaba reglementeaza  acest regulament timpii de munca si de repaus al soferului  daca acesta  nu isi cere drepturile  pentru timpul lucrat efectiv  nu doar pentru condus si repaus...parerea mea... 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Sa vedem ce zice codul muncii aplicabil la noi :

 

Art. 112
(1) Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă durata normală a timpului de muncă este de 8
ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână.

 

 

Art. 113
(1) Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore
pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus.
(2) În funcţie de specificul unităţii sau al muncii prestate, se poate opta şi pentru o
repartizare inegală a timpului de muncă, cu respectarea duratei normale a timpului de
muncă de 40 de ore pe săptămână.
Art. 114
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână,
inclusiv orele suplimentare.
(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi
prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe
o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
(3) Pentru anumite activităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil,
se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă respectiv, perioade de referinţă mai mari
de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni.
(4) Sub rezerva respectării reglementărilor privind protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă a
salariaţilor, din motive obiective, tehnice sau privind organizarea muncii, contractele
 
 
Art. 115
(1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri
colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de
muncă mai mică sau mai mare de 8 ore.
(2) Durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore

 

  Dupa cat pot eu intelege cf. art 114 aliniat 1......... parca mi-ar da dreptate

 

 

 

    Acum sa vedem ce zice UE :

DIRECTIVA 2003/88/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI

din 4 noiembrie 2003

 

 

Articolul 6

Timpul de lucru maxim săptămânal

Statele membre iau măsurile necesare pentru ca, în funcție de necesitățile de protecție a sănătății și securității lucrătorilor:

(a)

timpul de lucru săptămânal să fie limitat prin acte cu putere de lege și acte administrative sau prin convenții colective sau acorduri încheiate între partenerii sociali;

 

timpul mediu de lucru pentru fiecare perioadă de șapte zile, inclusiv orele suplimentare, să nu depășească 48 de ore.

 

 Cum o fi ?  Ca eu tot ca mine inteleg

 

 Daca totusi am dreptate ..........561  ar fi contradictoriu , Nu ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

561/ 2006 da ca limita maxima , tot , dar noi am creat aceasta limita ca obligatorie si de multe ori peste ... Eu muncesc pe local si impac si capra si varza ....

561/2006 , 3821/85 - 165/ 2014 împreună cu directiva 15/ 2002 nu te lasă sa depasesti limitele codului muncii , ci patronatele , care profita de nevoile muncitorilor si impun .

Dreptul la sclavie si-l face fiecare , nu 561 .... Daca nu esti in stare sa te impui nu da vina pe o lege ca te subjuga , legea e una si clara ....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

561/ 2006 da ca limita maxima , tot , dar noi am creat aceasta limita ca obligatorie si de multe ori peste ... Eu muncesc pe local si impac si capra si varza ....

561/2006 , 3821/85 - 165/ 2014 împreună cu directiva 15/ 2002 nu te lasă sa depasesti limitele codului muncii , ci patronatele , care profita de nevoile muncitorilor si impun .

Dreptul la sclavie si-l face fiecare , nu 561 .... Daca nu esti in stare sa te impui nu da vina pe o lege ca te subjuga , legea e una si clara ....

 

 

    Si totusi sa vedem ce zice 15/2002 -Art. 8

Derogari

(1) Pot fi adoptate derogari de la articolele 4 si 7, din ratiuni obiective sau tehnice ori ratiuni care tin de organizarea muncii, prin intermediul conventiilor colective, acordurilor între partenerii sociali, sau daca acest lucru nu este posibil, prin dispozitii legale, de reglementare si administrative, cu conditia unor consultari între reprezentantii angajatorilor si ai lucratorilor respectivi si a depunerii de eforturi pentru încurajarea tuturor formelor relevante de dialog social.

 

   Uite o portita  ca art 4 sa fie interpretat !

 Oare pe aceasta derogare se poate abuza? si poate fi interpretat 561 asa cum zic eu?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ia vezi oldtrucker, că vrei cu ardoare să crezi ceva (inițial am crezut doar că testezi lumea pe aici, dar de fapt tu ești fixat pe treaba asta)... dar sari peste art. 115 din Codul Munci (pe care chiar tu l-ai invocat):

 

Art. 115
(1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri
colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de
muncă mai mică sau mai mare de 8 ore.

Cum ți-am spus și mai sus, nu te băga în aceeași oală cu vânzătoarele și după aia țipi că ești tratat ca un sclav. Meseria asta are niște reglementări specifice, care nu li se aplică vânzătoarelor... Și ți-a spus și Mario, mai elegant așa... 561 îți dă niște timpi maximi. Dacă tu îi muncești din plin, dar nu ești plătit după cum consideri că ar trebui, scuză-mă, dar te superi ca văcarul pe sat.

Astea sunt reglementările pentru meseria asta... împacă-te cu ideea.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ia vezi oldtrucker, că vrei cu ardoare să crezi ceva (inițial am crezut doar că testezi lumea pe aici, dar de fapt tu ești fixat pe treaba asta)... dar sari peste art. 115 din Codul Munci (pe care chiar tu l-ai invocat):

Cum ți-am spus și mai sus, nu te băga în aceeași oală cu vânzătoarele și după aia țipi că ești tratat ca un sclav. Meseria asta are niște reglementări specifice, care nu li se aplică vânzătoarelor... Și ți-a spus și Mario, mai elegant așa... 561 îți dă niște timpi maximi. Dacă tu îi muncești din plin, dar nu ești plătit după cum consideri că ar trebui, scuză-mă, dar te superi ca văcarul pe sat.

Astea sunt reglementările pentru meseria asta... împacă-te cu ideea.

 

   Tu nu intelegi demersul meu !  Eu incerc  sa evidentiez contradictia legislativa , care fiind inteleasa gresit si bine inteles folosita abil  da dreptul patronilor sa abuzeze.  Daca e sa fim pragmatici, peste 95% dintre soferi muncesc efectiv 13 ore / zi !  Sa nu-mi spuna cineva ca nu ! Daca gandesti drepturile nascute din textul legii si le compari cu practica ,vei avea motive sa gandesti ca mine . Insa nu e nevoie sa-mi explici mie cum sa gandesc si nici sa fii atos in exprimare ! Ar trebui sa fii mai calm in abordare si sa vezi ce vrea  omul pana la capat .  De altfel noi am mai avut frictiuni ( mie-mi trecuse) si vad ca le continui ,chiar daca a trecut ceva timp de cand nu am mai intrat pe aici.  Daca ai alta parere decat mine ar trbui sa porti un dialog civilizat si nu sa fii acid si refractar . Inainte de orice replica e bine sa intelegi contextul . Inainte de a te exprima , incearca sa intelegi. Inainte sa critici , trebuie sa cunosti . Inainte sa raspunzi trebuie sa ai aptitudinea si pregatirea.

 

  PS   As prefera sa te abtii pe postarile mele . Nu de alta dar ma deranjaza tonul tau !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Ca idee , ce urmaresc cu acest subiect .  Toti muncim pe branci. Cei mai multi chiar pana la limita a 15 ore per zi , gasind fel de fel de motivatii pentru a fi la limita legalitatii. Oare cati dintre noi cunoastem legislatia si cati suntem in concordanta cu ea? Cati oare au curajul sa spuna dispecerului , ori sefului , ca nu mai misca camionul deoarece are stipulat in contractul de munca un program de 8 ore /zi si si-a terminat programul ? Cati lucreaza legal, di acest punct de vedere ? Cati primesc ore suplimentare ? Cati  sunt ,,Gica  contra" cand e vorba de  timpul legal de munca , atunci cand telefoanele se inrosesc? Cine da dreptul patronilor , dispecerilor sau tertilor sa incalce legea in mod abuziv ? De ce soferii nu au un program , apropiat cat de cat cu oricare alta breasla ? Cine , ce , cum conditioneaza programul de munca ?  Uite o analiza care,, respecta legea " , cei ce lucreaza pe comunitate stiu , lucrezi de luni pana vineri inclusiv  si conduci numai cate 9 ore , la care sa adaugi numai pauza de 45 minute , fara sa mai iei la socotit incarcare , descarcare etc etc. , - la sfarsit de saptamana deja ai cumulat 45 ore de munca , teoretic putand lucra inca 3 ore in acea saptamana , pana la cele 48 ore saptamanale la care ai dreptul . Aici se naste controversa !   

 1.  Cine da dreptul soferului sa depaseasca normetivele ce reglementeaza timpul de munca?

 2.  Cine beneficiaza ?

 3.  Care este norma maxima admisa a programului de munca ce poate fi executata de catre sofer? 

 

PS  Daca facem niste calcule corecte , cu siguranta vom avea dileme . Referitor la subiect ......oare acest 561 forteaza mana soferului?  Eu cred ca da .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Bătrâne, presupunând ca nu ești bibliotecar, tu cate ore lucri zilnic? Dar săptămânal?

 

  Tocmai de aceea am deschis subiectul . Lucrez ca toti care lucreaza si am pretentia ca respect la singe 561/2006, abuzand insa impotriva vointei mele cat si a legislatiei muncii . Ce caut in raspunsurile de aici ? Un simplu test  de viziune a colegilor asupra legislatiei cuprinsa intre  561 si normativele ce reglementeaza munca , dorind sa aflu de partea cui revine vina in fata abuzului , soferilor sau patronatului , dispecerilor sau beneficiarilor , legiuitorului sau interpretului , iar in subsidiar cati dintre soferi i-si cunosc si cer drepturile legale.  

  O chestie cu interes  economico-social ......sau ceva de genul cuprins in revendicarile sindicale .  As vrea sa vad dezbatere pertinenta pe aceasta tema , care dealtfel implica toti soferii profesionisti , indiferent de cultura , sex, religie etc.

  Gasesc ca este un punct fierbinte , ca problematica revendicativa, cu trimitere catre drepturile nerecunoscute ale aceste bresle si ar trebui dezbatut.   Zic si eu.......

   

 

    Va bagati?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Bătrâne, zic sa ne băgăm în UK. Acolo plata e pe ora

NU MAI ACCEPTAȚI CONTRACTE DE MUNCA FĂRĂ DIURNA TRECUTA!

 

   Acasa trebuie facut ceva.......trece timpul...... vom vrea pensii......si la minimul pe economie , nu o sa avem bani nici de pemper ! Viitorul trebuie construit acum si acasa.

 

   Nu numai diurna , ci si orele suplimentare si vechimea , orele de noapte si operatiunile .....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

Eu vad ca solutie un sindicat independent cum e in franta pentru ca la vedere e si functioneaza. Numai ca romanul vrea tot si fara sa plateasca  cu 200 de euro la an mai putin nui unu nici mai bogat nici mai sarac tot asa il cheama si tot omul ala este.si nu se poate face nimic daca lumea nu este unita.nu aveti un lucru clar si anume daca transportul se opreste incepe razboiul.citi soferi se pot inlocui de odata intro firma.si mai mult decit atit un sef vrea sa stea linistit ca stie ca are un sofer care nui da probleme ajunge la timp nu intoarce camionul si asa mai departe un sef nu vrea sa plateasca mai putin si pe deasupra sa stea noptile cu morcovu in fund ca ce se intimpla. Aia nui firma aia e circala.

Edited by cico_3504
ortografie
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.