Members oldtrucker Postat Februarie 9, 2015 Members Share Postat Februarie 9, 2015 In acceptiunea mea iata cateva referinte pentru care ar trebui sa lupte un sindicat al soferilor: 1 . Incadrarea meseriei de sofer in grupa I de munca 2 . Salarizarea soferilor dupa masa totala a vehiculului si gradul de pregatire 3 Minimul de salariu orar pentru munca de sofer sa fie de cel putin 15 lei /ora 4. . Spor transport ADR 5 Spor lucru de noapte ( care nu se plateste) 6 Spor de vechime ( care nu se mai da ) 7 Spor de week end ( ca in West) 8 Spor pentru coletarie 9. Asistenta medicala gratuita pentru bolile profesionale 10 Obligativitatea de a petrece cel putin un week end/luna ( 48 ore) la domiciliu Atunci cand va fiinta un sindicat al soferilor , cu filiale la nivel national ma voi inscrie si eu . Pana atunci astept si poate ...ies si la pensie 4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Februarie 9, 2015 Moderators Share Postat Februarie 9, 2015 eu as mai adauga un punct,important cred eu...trecerea in cartea de munca pe functia de ''sofer'' sa fie facuta doar la cei care poseda si ''C''-ul Dupa cum stii si tu sofer profesionist nu poate fi unul care are doar 'B'-ul ,cineva poate lucra pe categoria B dar sa aive si C si B,...cred ca primul pas in decaderea meseriei a fost trecerea pe post de soferi a oricui avea b-ul [vezi firmele de curierat,livrari,etc] ,cei care au venit atunci au acceptat salarii submediocre tocmai ca li se parea mai mult decit aveau ei ca calificati sau necalificati in alte meserii..in plus diferea si mentalitatea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 9, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 9, 2015 corect . eu doar am schitat cele mai importante doleante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Februarie 9, 2015 Moderators Share Postat Februarie 9, 2015 1. Este. Tu probabil ai vrut să spui grupa I specială (cu 3 sau 6 luni spor vechime la an); 2. Ilegal. Salarizarea se face după lege. Bonusuri, în schimb, se pot acorda pentru acele criterii; 3. Deasemenea ilegal. Ultimul contract colectiv de muncă la nivel național (între timp expirat și ăla) prevedea doar un salariu minim garantat în plată. (C.C.M.-urile pe ramuri au fost abrogate); 4. Este prevăzut în Codul Muncii (procentaje diferite în funcție de mai mulți factori); 5. Deasemenea prevăzut în Codul Muncii (+25%); 6. Abrogat la nivel național, dar de anul trecut administrațiiile locale pot dispune plata lui (vorbesc de bugetari); 7. Prevăzut sub formă de zile libere în Codul Muncii; 8. De ce numai coletăria?!? Dar multimodalul? Dar BDF-urile? etc; 9. Asistență ai... tratamentul costă; 10. Ilegal. Codul Muncii permite deplasări de 60 de zile. Cu sau fără sindicat, eu tot sunt de părere că NOI putem schimba ceva. Întâi apărăți/cereți tu singur drepturile, apoi apelează la un sindicat... că așa... visând la mii de euro pentru program de 8 ore nu facem nimic. Doar visăm. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 10, 2015 Autor Members Share Postat Februarie 10, 2015 Cristian vad ca esti tare bine pregatit . Numai ca tu cam bati campii .( de regula) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.