Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

3 durate conducere zilnica de 10 ore ??


popey2003

Postări Recomandate

  • Moderators

 -citatul ala cu cele 58 de ore din acel manual se refera la cu totul alteceva nu la ce afirmi tu, si iar iti atrag atentia ca trebuie sa citesti cu atentie.

(ce te faci vara cand diferenta dintr ora romaniei si ora utc este de 3 ore ca au sa iasa 59  de ore ???)

Da știu, citatul se referă la 4 zile de condus câte 10 ore... și da, vara voi avea 59 de ore, dar tot nu voi lua amendă. Și chiar mai sus de el, este descrisă exact situația în care ai terminat orele de condus după ora locală și va trebui să aștepți ''resetarea'' aparatului.

Îl așteptam pe oldtrucker să răspundă...

Noi șoferii suntem instruiți să conducem după un set de reguli și vom fi controlați/sancționați după același set... asta era ideea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cristian ....eu nu mai zic nimic , doar ca eu incerc sa despic firul in 15 , interpretand legea asa cum se cuvine . De multe ori , adevarat , mai dau si raspunsuri mai ,,la misto" ( vezi istoricul meu) , insa atunci cand incerc sa raspund o fac in cunostinta de cauza. Din 2007 am lucrat efectiv numai pe comunitate si fata de multi, la mine, o ,,perioada " inseamna cel putin 8 luni de cabina, ( cine ma cunoaste ...stie) ,nu o luna cu doua sapatamani sau..... In acest rastimp am avut ocazia sa vad si sa intampin multe din cele ce se vorbesc pe aici . Nu ma dau rotund , dar nu mi-am ,,furat" nici o amenda , chiar cand mergeam cu siguranta scoasa ( daca stii ce inseamna). La toate controalele am iesit basma curata . Promit sa pun diagrame pe forum, alese aleatoriu ce insumeaza cel putin un an de activitate  si vei avea ocazia sa vezi,, programe" facute,, ca la mama lor", cu ,,ciocanele",si cu ..plicuri" si ,,paturi"  , iar din  agenda personala cateva insemnari cu alimentari , incarcari , ,, asteptari ca trenul in gara" , cu care stau in fata la orice departament de control ( pentru comparatie) , ( eu unul tinandu-mi arhiva muncii mele, avand prostul obicei ca saptamanal sa scot diagramele si sa le pun la pastrare)Vei avea ocazia sa faci studii de caz si o sa mai vorbim. Numai ca...Atentie..... eu nu prea am lucrat la Km , sau alte invarteli si nici nu am acceptat , lipitori ori sfaturi de la dispeceri.( am avut ,,bulan")

  Nu vreau sa te contrazic , tu le stii pe ale tale eu pe ale mele. Fereasca-te Dumnezeu sa le pici la ,,fraierii" aia de la control cu tronc si sa te ia la bob numarat dupa cum interpreteaza ei legea , nu de alta ....aia nu stiu de forumul nostru si aplica legea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

  Nu vreau sa te contrazic , tu le stii pe ale tale eu pe ale mele. Fereasca-te Dumnezeu sa le pici la ,,fraierii" aia de la control cu tronc si sa te ia la bob numarat dupa cum interpreteaza ei legea , nu de alta ....aia nu stiu de forumul nostru si aplica legea lor.

Problema ar fi ca cei care controleaza nu ar trebui sa interpreteze legea decat asa cum este ea de fapt, dar ...ai dreptate, sunt multe cazuri in care s-au dat amenzi pe nedrept. majoritatea s-au castigat in instanta, dar nu cred ca doreste nimeni sa ajunga aici.

dar asta nu este vina ta ca sofer.  datoria ta este sa inveti si sa aplici corect acest regulament(si sa speri ca nu esti oprit de un astfel de "specialist" la control)

sunt foarte multi soferi(majoritatea) care inteleg gresit unele aspecte ale acestui regulament(nu fac decat maxim 6 programe intr-o saptamana de lucru, nu conduc mai mult de 10 ore intr o zi calendaristica, nu merg la 10 ore de 2 ori consecutiv, dupa program de 10 ore fac 11 ore repaus zilnic si multe altele, de la fiecare auzi cate ceva nou) Partea buna este ca prin majoritatea acestor neintelegeri nu vor lua amenda. ei nu fac decat sa isi limiteze ceea ce regulamentul le permite, sa piarda timpul de multe ori.

exemplu: este foarte mica probabilitatea(teoretic se poate insa nu cred ca se intampla in practica) ca mergand 6 programe intr-o saptamana de lucru sa depasesti perioada maxima permisa de lege de 6 perioade de 24 de ore.

insa de multe ori in practica aceste 6 programe(pot exista si programe de doar 3-4 ore de exemplu) le incadrezi intr-o perioada mai scurta decat cea permisa de lege, cea de 6x24 ore. nu vei lua niciodata amenda ca incepi urmatoarea perioada de repaus saptamanal mai devreme(dupa cele 6 programe), insa iti limitezi ceea ce regulamentul iti permite(poti conduce maxim 6 perioade de 24 de ore intr-o saptamana de lucru, iar tu poate ai incadrat cele 6 programe in doar 5 perioade de 24 de ore. deci ai mai putea lucra inca 24 de ore).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Interpretam legea aiurea !  Cum sa faci legal , dupa textul din 561, mai mult de 6 ,,programe " de condus intr-o saptamana ? Cand 561 zice ca inainte de sfarsitul a 6 perioade de condus intr-o saptamana trebuie sa faci un repaos saptamanal ?  In decursul unei saptamani ( soferesti) trebuie sa faci repaosul saptamanal ( in cursul saptamanii) si trebuie sa iei in calcul si week end-ul , cand toata lumea sta. Tu poti merge , nimic de zis , dar nu inteleg rationamentul . Pentru ce atata agitatie . Daca incarci la Bucuresti ( sa zicem) si ai descarcare la Nantes , pleci Luni si descarci Joi , la ce trebuie sa disperi si sa nu gandesti ca in cazul de fata lucrezi lejer si mai si incarci Vineri  ( daca ai cursa ) , chiar si cu o dislocare de 400 Km. Fa un calcul la o astfel de cursa si vei vedea ca orice ,,dribling" e inutil . Si daca gandesti ca esti platit la Km , eu zic ca e bine , ca te scoti . 

  Criza de timp  duce soferul in astfel de calcule derizorii , si asta ca nu se respecta legislatiile aferente , atat patronii cat si dispecerii cautand un profit cat mai mare , soferului fiindu-i frica sa nu se supuna !!! 

   Eu fac un parcurs mediu de cca. 12500Km lunar si fac pauzele in week end ! Nu am avut probleme cu nimeni  niciodata , exceptie a fost un patron care mi-a solicitat odata sa pun ,,scociu pe cutie" si am pus punct discutiei ( si colaborarii)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Interpretam legea aiurea !  Cum sa faci legal , dupa textul din 561, mai mult de 6 ,,programe " de condus intr-o saptamana ?[...]

...credeam ca este lamurita problema "celor 6 programe"

 

 

Fa un calcul la o astfel de cursa si vei vedea ca orice ,,dribling" e inutil . 

nu incearca nimeni sa "dribleze" legea, insa de ce sa pierzi vremea inutil(cum s-a exprimat cineva aici pe forum) daca legea iti permite sa nu o pierzi??

sunt de acord, in 90% din cazuri toata lumea lucreaza de luni pana vineri si face pauza in week end. intr-un astfel de program nu or sa apara multe din problemele discutate aici. dar sa cunosti si sa folosesti ceea ce iti permite regulamentul nu este un moft(zic unii: de ce sa iti bati capul cu astfel de situatii ca oricum in practica nu te intalnesti cu asa ceva!!). Sunt transporturi pentru care nu exista restrictii de week end, de sarbatori etc si pot aparea tot felul de situatii pentru care trebuie sa fii pregatit. pentru a putea aplica ceva in practica trebuie sa fii in primul rand pregatit teoretic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
tu nu vrei sa intelegi ca indiferent unde ai pune cuvantul "saptamana" el inseama acelasi lucru care este explicat in regulament.

Stai așa... să ne înțelegem... cine ești și ce-ai făcut cu Gongy?!?

...

Până îmi spui cine ești, hai să-ți explic eu ție cât de departe poți să fii...

Termenul săptămână înseamnă același lucru oriunde l-ai folosi... perfect de acord. Are definiția lui în regulament, e o definiție clară ce nu lasă loc de interpretări...

Întrebare:

Termenul săptămână și sintagma săptămână de lucru reprezintă același lucru?

...

Continui după ce-mi răspunzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Hai frate, las-o'ncolo... nu poți să susții că două perioade de timp diferite prin natura lor sunt identice din cauza unui singur cuvânt... deci te rog frumos.

 

P.S. Ha ha ha... ți-ai dat seama ce bazaconii ai scris și ai șters postarea :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Stai așa... să ne înțelegem... cine ești și ce-ai făcut cu Gongy?!?

...

Până îmi spui cine ești, hai să-ți explic eu ție cât de departe poți să fii...

Termenul săptămână înseamnă același lucru oriunde l-ai folosi... perfect de acord. Are definiția lui în regulament, e o definiție clară ce nu lasă loc de interpretări...

Întrebare:

Termenul săptămână și sintagma săptămână de lucru reprezintă același lucru?

...

Continui după ce-mi răspunzi.

daca tu crezi ca eu inca nu stiu diferenta dintre o saptamana calendaristica care se foloseste la control si o saptamana de munca te inseli amarnic, eu am crezut ca stau de vorba cu un sofer profesionist nu cu un neica nimeni.

si nu te mai da istet ca nu esti, ai dovedit-o de atatea ori.

 si postarea aia ai vazut-o unde  este, asa  ca mai usor cu acuzatia ca as fi sters ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

,,insa de multe ori in practica aceste 6 programe(pot exista si programe de doar 3-4 ore de exemplu) le incadrezi intr-o perioada mai scurta decat cea permisa de lege, cea de 6x24 ore. nu vei lua niciodata amenda ca incepi urmatoarea perioada de repaus saptamanal mai devreme(dupa cele 6 programe), insa iti limitezi ceea ce regulamentul iti permite(poti conduce maxim 6 perioade de 24 de ore intr-o saptamana de lucru, iar tu poate ai incadrat cele 6 programe in doar 5 perioade de 24 de ore. deci ai mai putea lucra inca 24 de ore)"

 

 6 programe in 5 perioade de 24 ore ......... mai gandeste !   Vezi de ce afirm ca rastalmacim textul legii?  Daca-ti dai seama bine , daca nu .....asta e!

 

( intr-un arc de 24 ore poti efectua o perioada de condus de 9 -10 ore . Adica ai o zi de lucru . ....Driblam intelesul textului folosindu-ne de explicatia data de repaosul zilnic , si deschidem o alta perioada de condus . Daca inteleg bine , si uite asa putem deschide doua programe in 24 ore !   Ca sa inteleg mai bine .... deschid programul lucrez 3-4 ore , inchid programul  , fac pauza 9 ore , deschid programul , lucrez 3 ore , inchid programul fac 9 ore ....si tot asa  pana ma limiteaza 561 si zice ca dupa 6 perioade de condus trebuie sa fac un repaos saptamanal de minimul 24 ore .....Unde este eficienta??? ( sofereste vorbind) ...acum vorbind despre lege....o putem ,,toca" in fel si chip ( ca doar suntem romani) si este darul nostru interpretarea si rastalmacirea cuvantului ....fac trimitere la o postare a mea referitoare la 561  , ca fiind legea ce da dreptul la sclavagism.   ,,Baietii" ce acolo cu inversunare  ma contazic , aici recomanda contrariul ! 

 Ca sa revin ...... legal , ( mot a mot) 561 ....ce subantelegem din articolele 6 si 7  este ingradit de art 4 !  Pai in art 4 gasim termenii concreti ai explicatiilor de urmat , recte , ce este ziua , ora , perioada etc.  Aici , in articolul 4 , legiuitorul stabileste clar incadrarile perioadelor de timp , iar in art 6 , respectiv 7 , normele stricte aplicabile fata de norma de timp.  Punct!  Ca textul referitor la efectuarea perioadelor de repaos  , atat zilnic cat si saptamanal , nu are esenta explicativa asupra restrictiilor de forma , da curs interpretarii asupra fixelor citate in art4!!!  Mai clar .... legiuitorul indica simplu perioada de lucru , in speta 24 ore , cat si maxim de ore posibil de sofat , precizand un arc de timp in care poti desfasura ,,programul" .  Faptul ca tu incepi activitatea  pentru 3-4-5 ore,urmat de efectuarea unui repaos zilnic redus ( 9 ore) , iti da posibilitatea sa  accesezi o alta perioada de condus . Just , dar numai in lumina lui 561/2006 . Legiuitorul nu tine seama de astfel de fragmentari de timp ci ia in calcul ca si coroborare, legile specifice dreptului muncii care cu siguranta ,,bat in cuie" timpii de lucru si perioadele de activitate.  Aici se nasc contradictiile ce pot fi speculate  , interpretate , dezbatute , etc.  ....depinde cine face acest lucru !  Din punct de vedere al patronatului  si tertilor din lumea transporturilor , e corect sa faci artificii , patinand pe linga lege ,  din punct de vedere normal al soferului ....ma tem ca interpretarea nu trebuie sa aiba loc. De ce tot spun ca astfel de calcule sunt absurditati si nu sunt benefice ... pai mai vedeti ca munca soferilor nu se limiteaza numai la condus si somn . Mai si incarci/descarci , alimentezi ...etc.timpi de lucru efectivi si activitate incadrata cu subiect si predicat de catre legislatia muncii!  Care legislatie a muncii, permite sa lucrezi de 7 ori in 4 zile !!!  Atentie  ca patinam de la strictetea legii , cautand forme de interpretare  ce duc in derizoriu .  Inca odata fac remarca ca interpretarea gresita si privitul prin ochelari de cal , nu poate duce decat la incalcarea legii! Vedeti ce scrie si codul muncii si normativele EU privind munca  ( astept comentarii dupa lecturarea la trimiteri)

 

  Voi faceti cum vreti .  Eu imi vad de saracia mea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

 

 6 programe in 5 perioade de 24 ore ......... mai gandeste !   

 

 

nu am la ce sa ma mai gandesc!!! este foarte simplu si adevarat ce am afirmat

 

 

 

 ....si tot asa  pana ma limiteaza 561 si zice ca dupa 6 perioade de condus trebuie sa fac un repaos saptamanal de minimul 24 ore 

 

unde ai gasit tu in 561 asa ceva ??? 561 te limiteaza la 6 perioade de 24 de ore nu la 6 perioade de condus!!!

.....

 

 

P.S. nu inteleg de ce insisti cu "driblatul" legii?nu vrea nimeni sa dribleze legea! dar iti poti organiza timpul cum iti convine tie mai bine, respectand in acelasi timp  prevederile legii. Iar pentru a putea face acest lucru trebuie sa cunosti aceste prevederi CORECT!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu zic una ,  tu cauti sa-mi povestesti povesti.  Eu spun ca e irational  si gata. Eu vorbesc despre textul de lege si intelesul lui vrut , combinat cu legislatia muncii , iar tu vrei sa-mi demonstrezi cat de legal deschizi cate programe vrei saptamanal si cum poti sa faci 6 pauze reduse saptamanal , ori 10 ore de volan per zi de 4 ori pe saptamana .  

   Am mai spus ... nu mai rastalmaciti intelesul strict al legii si legilor conexe !  Atunci cand lucrezi corect , lucrezi in ansamblul total al legislatiei in viguare , ci nu numai in baza unui articol ce crezi tu ca poate fi denaturat .

  Am mai precizat , fiecare raspunde civil si penal pentru faptele lui . Lucreaza fiecare cum vrea si dupa cat il duce stiinta.

  Pe mine nu ma poti convinge de astfel de calcule , ca ar fi bune  decat pentru cei ce te sacaie cu telefonul toata ziua , fortandu-ti mana ! Cei care lucreaza ,,eficient"  , totdeauna pleaca cu programe full si merg la limita maxima respectand regulamentul , cei ce deschid/inchid  programe  per zi fac curse ,,la plesneala".  Orice beneficiar iti acorda timpul necesar lucrului corect , toate bune si frumoase pina la patron sau dispecer !!!  Situatiile care te obliga sa faci calcule  academice , le creaza dispecerii si patronii , pentru eficienta lor proprie.  Sa-mi arati o singura comanda de transport data de catre beneficiar care nu -ti acorda timp si nu-si calculeaza , pana si de 3 dusuri si eu promit sa nu ma mai vedeti pe aici !

  Eu unul raman la parerea mea si sustin ca la astfel de abordari  , privind timpii legali de munca , se mai pune si magnetul la greu  si tot nu o sa ajunga timpul . Daca nu ar fi oportunitatea de a lucra in comunitate legal poate ti-as da dreptate , dar nici asa  nu m-ai convinge ca ce spui tu este legal intrutotul.

 Voi faceti calcule numai la ,,birjerie" nu mai luati in calcul si alti timpi care reprezinta munca efectiva . Daca a-ti fece v-ar da cu zecimale .  Citeste te rog codul muncii apoi sa-mi dai replica referitor la timpii de lucru si eventual citeste si ceva documente UE referitor la normele maxime de munca ce pot fi efectuate de catre personalul navigant. Pacat ca nu se aplica amenzi pe codul muncii !!!

 

   PS  Precizez ca si,, timpul la dispozitie ", legal intra in ,,salata " timpului de lucru , fapt ce numai cativa il inregistreaza corect si lautareste , marea majoritate stand in ,,pat", ca  de altfel si operatiunile in rampa  tot in ,,pat " le fac , apoi pun ,,lipiciosu" sa bage la parcare , doar asa din cauza de eficienta.   Sunt satul de teorii de genul ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Dacă nu-ți place ce vorbim noi aici... nu te mai băga în discuție atunci. Şi-aşa nu înțeleg mai nimic din ce tot turui acolo... măcar fii mai coerent.

N-a zis nimeni că "aşa" lucrăm... pur şi simplu discutăm nişte situații ipotetice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dacă nu-ți place ce vorbim noi aici... nu te mai băga în discuție atunci. Şi-aşa nu înțeleg mai nimic din ce tot turui acolo... măcar fii mai coerent.

N-a zis nimeni că "aşa" lucrăm... pur şi simplu discutăm nişte situații ipotetice..  

 

 

  Tu nu o sa intelegi niciodata ! 

 

  Cat despre bagatul in discutie , ma bag ca am ce spune . Cat despre ce vorbiti voi aici.. vorbiti vorbe (unii) . Tin sa precizez ca informatiile trebuiesc a fi cat mai corecte, sa nu duca in derizoriu si sa nu conduca catre indemn la ilegalitati.

  ,,Ipotezele" trebuie sa aiba noima ,cu o baza reala si sanatoasa si nu in ultimul rand ratiune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Atunci cand lucrezi corect , lucrezi in ansamblul total al legislatiei in viguare , ci nu numai in baza unui articol ce crezi tu ca poate fi denaturat .

 

pai tocmai asta este problema , ca eu nu "denaturez" legea pentru a merge 7 programe , spre exemplu, intre 2 perioade de repaus saptamanal consecutive!!! legea imi perimte acest lucru !! tu denaturezi legea cand afirmi ca poti lucra 6 programe (si nu 6 perioade de 24 de ore cum prevede legea!!!)

 

sa-ti dau un exemplu in care conduci 6 programe si esti in ILEGALITATE conform reg 561

 

exemplu: 

incepi "saptamana de lucru", dupa o perioada de repaus saptamanal normala , miercuri la ora 00 . mergi 6 programe de lucru fiecare avand 13 ore de activitati zilnice urmate fiecare de o perioada de repaus de 15 ore (sa nu intrebi de ce fac 15 ore , este un exemplu, iar eu atat consider ca am nevoie pentru odihna. legea imi cere un MINIM de odihna, nu imi interzice sa fac mai mult). tu vei incepe astfel urmatoarea pauza saptamanala de odihna dupa ce termini activitatile zilnice ale  celui de-al saselea program , adica martea viitoare la ora 5.

astfel, chiar daca ai facut doar 6 programe , esti in ILEGALITATE pentru ca nu ai respectat Art 8 alin 6 din reg 561 si ai inceput urmatoarea pauza saptamanala cu 5 ore dupa perioada MAXIMA admisa , adica 6x24 de ore

"O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru

de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă."

 

P.S.

ce faci faca mergi in echipaj si un "program " obisnuit are 30 de ore ? tot 6 programe mergi? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
(6) Pe parcursul a două săptămâni consecutive, un conducător trebuie să efectueze cel

puţin:

– două perioade de repaus săptămânal normale sau

– o perioadă de repaus săptămânal normală şi o perioadă de repaus săptămânal redusă de

cel puţin douăzeci şi patru de ore. Cu toate acestea, reducerea se compensează cu o

perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia

săptămâni care urmează săptămânii în discuţie.

 

1) Asa scrie in art.8 paragraf 6 - cum il interpretezi tu fata de exemplul dat, sustinand ilegalitatea ?

2) Pentru tine cu dedicatie  : eu cand vorbesc despre program , fac referire la perioada de timp lucrata intr-un arc de 24 ore  cf art.4. Daca o luam mot a mot in 561 nu prea gasesti cuvantul program , ci durata zilnica de condus  si face trimitere catre faptul in sine al conducerii efective a vehiculului. ( in subsidiar, timpii conexati conducerii , ca fiind timpi de lucru , nu sunt cuantificati de catre 561, si nici reglementati decat ca perioade justificative !!! Toti timpii lucrati la per total fiind cuantificati si reglementati de catre legislatia muncii !!!) . Vezi ce scrie la pct 34 din introducerea lui 561 referitoare la controale   si vei intelege sensul lui 561

 Puteai invoca art.8 alin 2 aia de care tot latru eu ! Citeste ce zice si 2002/15/CE ( macar art.4). Citeste , citeste  , citeste  ca legi sunt multe si se completeaza una pe alta !   Iar ce balmajim noi pe aici aventurandu-ne in aberatii, sunt vax albina.   Fere Doamne sa dai de belea cu mortaciuni sa vezi dupa ce legi te vor judeca si cum .  Eu nu doresc  nimanui !!!  Am dat exempe , unul chiar pronuntat alaltaieri in Grecia , 25 ani de puscarie !!!

 

 

   In final : gata ca am obosit si cu tine si cu Cristian !  Repet ! Fiecare cu steaua lui .  Pace voua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

(6) Pe parcursul a două săptămâni consecutive, un conducător trebuie să efectueze cel
puţin:
– două perioade de repaus săptămânal normale sau
– o perioadă de repaus săptămânal normală şi o perioadă de repaus săptămânal redusă de
cel puţin douăzeci şi patru de ore. Cu toate acestea, reducerea se compensează cu o
perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia
săptămâni care urmează săptămânii în discuţie.
 
1) Asa scrie in art.8 paragraf 6 - cum il interpretezi tu fata de exemplul dat, sustinand ilegalitatea ?

 

am explicat cum. din acest citat invocat lipseste intocmai fraza care ne intereseaza in mod special!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

2) Pentru tine cu dedicatie  : eu cand vorbesc despre program , fac referire la perioada de timp lucrata intr-un arc de 24 ore  cf art.4. Daca o luam mot a mot in 561 nu prea gasesti cuvantul program [..]

asa este..nu prea gasim in regulament cuvantul "program" . dar cum am mai spus intr-un post , in vorbirea curenta spunem "program" in loc de perioada de activitati zilnice(condus, alte activitati, pauze etc). adica numim "program" perioada cuprinsa intre sfarsitul unei perioade zilnice sau saptamanale de repaus(cand deschidem programul) si inceputul urmatoare perioade de repaus (cand inchidem programul).

cred ca pana aici suntem de acord!

 

dar acest "program" impreuna cu repausul zilnic aferent nu este acelasi lucru cu O PERIOADA DE 24 DE ORE!!! 

 

in exemplul dat de mine fiecare program zilnic , impreuna cu perioada zilnica de repaus corespunzatoare insumeaza 13+15=28 de ore!! este mai mult decat 24!! iar eu in arcul de 24 de ore de la inceperea programului incadrez 11 ore din repausul zilnic, deci respect cerinta de la Art 8 alin 2!!!

insa nu ma obliga nimeni ca dupa ce termin arcul de 24 de ore sa incep imediat un alt program!! ma mai odihnesc 4 ore si abia dupa un repaus zilnic total de 15 ore incep un alt program!!

daca eu aveam 15 ore de activitati in acel program (nu 13), in arcul de 24 de ore incadram doar 9 ore din cele 15 ore de repaus zilnic! si era considert repaus zilnic REDUS, chiar daca avea 15 ore!!

iar daca aveam 16 ore de activitati, in arcul de 24 de ore incadram doar 8 din cele 15 ore de repaus zilnic si intram in ilegalitate nerespectand cerinta

din  art 8 alin 2 , chiar daca eu am luat un repaus zilnic de 15 ore!!!

 

dupa un astfel de rationament logic s-a DEDUS perioada maxima de activitati zilnice(durata maxima a programului) ca fiind 15 ore (13 ore in cazul in care se doreste a se lua un repaus zilnic normal, sub forma de 11 ore neintrerupte)!!! insa in ceea ce priveste durata minima  nu avem restrictii(nu ne obliga nimeni sa muncim mai mult decat avem de muncit!!!) deci teoretic poate sa fie chiar si de 1 minut!!

 

astfel , un "program" impreuna cu perioda de repaus zilnic corespunzatoate , pot sa insumeze mult  sub "o perioada de 24 de ore" , si atunci incadrez mai mult de 6 programe intr-o perioada de 6x24 de ore !!!

...

...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

asa este..nu prea gasim in regulament cuvantul "program" . dar cum am mai spus intr-un post , in vorbirea curenta spunem "program" in loc de perioada de activitati zilnice(condus, alte activitati, pauze etc). adica numim "program" perioada cuprinsa intre sfarsitul unei perioade zilnice sau saptamanale de repaus(cand deschidem programul) si inceputul urmatoare perioade de repaus (cand inchidem programul).

cred ca pana aici suntem de acord!

 

dar acest "program" impreuna cu repausul zilnic aferent nu este acelasi lucru cu O PERIOADA DE 24 DE ORE!!! 

 

in exemplul dat de mine fiecare program zilnic , impreuna cu perioada zilnica de repaus corespunzatoare insumeaza 13+15=28 de ore!! este mai mult decat 24!! iar eu in arcul de 24 de ore de la inceperea programului incadrez 11 ore din repausul zilnic, deci respect cerinta de la Art 8 alin 2!!!

insa nu ma obliga nimeni ca dupa ce termin arcul de 24 de ore sa incep imediat un alt program!! ma mai odihnesc 4 ore si abia dupa un repaus zilnic total de 15 ore incep un alt program!!

daca eu aveam 15 ore de activitati in acel program (nu 13), in arcul de 24 de ore incadram doar 9 ore din cele 15 ore de repaus zilnic! si era considert repaus zilnic REDUS, chiar daca avea 15 ore!!

iar daca aveam 16 ore de activitati, in arcul de 24 de ore incadram doar 8 din cele 15 ore de repaus zilnic si intram in ilegalitate nerespectand cerinta

din  art 8 alin 2 , chiar daca eu am luat un repaus zilnic de 15 ore!!!

 

dupa un astfel de rationament logic s-a DEDUS perioada maxima de activitati zilnice(durata maxima a programului) ca fiind 15 ore (13 ore in cazul in care se doreste a se lua un repaus zilnic normal, sub forma de 11 ore neintrerupte)!!! insa in ceea ce priveste durata minima  nu avem restrictii(nu ne obliga nimeni sa muncim mai mult decat avem de muncit!!!) deci teoretic poate sa fie chiar si de 1 minut!!

 

astfel , un "program" impreuna cu perioda de repaus zilnic corespunzatoate , pot sa insumeze mult  sub "o perioada de 24 de ore" , si atunci incadrez mai mult de 6 programe intr-o perioada de 6x24 de ore !!!

...

...

 

  Sunteti multi care puneti probleme de interpretare , eu nu vreau dacat sa va atrag atentia ca toate discutiile despre ,,eficienta" facand ,,programe " de genul celor rastalmacite  sunt derizorii si in mare parte ilegale !  Cand mai interpretati un articol de lege , inainte cititi tot , intelegand sensul real ca de exemplu :  yete ce zice 561  la art 6 alin 2  - ,,(2) Durata de condus săptămânală nu depăşeşte cincizeci şi şase de ore şi nici nu generează

o depăşire a duratei maxime de lucru săptămânale stabilită de Directiva 2002/15/CE.   , asta ca sa ne dea de citit aici:- HOTARARE nr. 38 din 16 ianuarie 2008 actualizat in 2012 ( cu refrire la 2002/15/CE stipulat in 561) -ART. 4
(1) În cursul unei sãptãmâni, timpul total de lucru al persoanelor care efectueazã activitãţi
mobile de transport rutier poate fi de cel mult 48 de ore. Durata maximã a timpului de lucru
sãptãmânal poate fi prelungitã pânã la maximum 60 de ore, cu condiţia ca, pentru orice perioadã
de 4 luni consecutive, media timpului de lucru sãptãmânal sã nu depãşeascã 48 de ore
 
  si ca sa intarim argumentatia : Codul Muncii actual , valabil si in concordanta cu legislatia UE -Art. 114
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână,
inclusiv orele suplimentare.
(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi
prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe
o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
 
 Asa ca pe mine nu ma convingeti ! Asa zisele ..programe " debitate in urma interpretarilor dupa bunul plac ....in mare parte sunt si ilegale!
 
 Asa cum am scris in alt topic , 561 da dreptul la ilegalitati !  Dealtfel 561 se vrea a fi o decizie orientativa fata de legislatia muncii , o indrumare , o orientare de transpunere .......profitorii abuzand de ea . Punct!
 
   Fereasca Dumnezeu de belele cu mortaciuni.......am mai facut aceasta remarca   ( un ,,coleg " tocmai a primit 25 de ani de puscarie in Grecia , pentru beleaua de anul trecut de pe autostrada!!!)
 
  Si cu asta basta !  Eu nu mai raspund la genul asta de aberatii
 
    Va pun o intrebare sa va dea de gandit :  de ce patronii va fac contractele de munca cu specificatiile - 8 ore / zi  , 40 pe saptamana??
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Patronii ne fac?... Dar al tău câte ore prevede?

Contractele individuale de muncă se întocmesc conform legii. Codul Muncii prevede și un model cu minimul de informații ce trebuiesc menționate.

Hai să facem altfel oldtrucker... postăm amândoi contractele de muncă, ultimele extrase de cont și TICHETELE DIN TAHO PE ULTIMELE 2 SĂPTĂMÂNI!!! Ce zici? Că la morală și influențat te văd priceput, hai să vedem dacă și aplici ceea ce sugerezi.

Eu pot să-ți arăt că am diurna menționată în contract, pot să-ți arăt că sporul pentru munca de noapte este prevăzut (+25%), pot să-ți arăt câți bani mi-au intrat și pot să-ți arăt și CÂT am muncit efectiv (uite exemplu proaspăt, ieri... begin country la ora 10:00, end contry la 15:32. Și am și dormit 1 oră și 6 minute cât am stat în rampă la încărcat).

Eu am mai spus-o și cu alte ocazii... legi sunt. Și sunt bune și pentru angajați. Drepturile despre care vorbești tu (diurnă, transport, zile libere, plată suplimentară etc etc) sunt toate deja prevăzute în legislație. Dar faptul că nu se respectă ''în realitate'' (căci în hârtii te asigur eu că sunt), nu este obligatoriu vina legislației sau a angajatorului. Ce vină are legea că muncitorul nu-și cunoaște drepturile? Păi cine-l oprește pe muncitor să le afle? Există internet, există telefon, există birou de relații cu publicul la orice I.T.M., legea liberului acces la informații este în vigoare... cine sau ce Dumnezeu îl oprește să se informeze?

Îți spun eu... mentalitatea aia de turmă din capul lui, aia-l oprește. De ce să se ducă el să întrebe la ghișeu, că doar știe mai bine vecinul, amicul, prietenul de pahar sau cu cine draq mai stă de bârfă...

Și dacă totuși se duce și își află drepturile... ele trebuiesc ulterior cerute, nu? Păi cum să aibe el tupeul să-și ceară drepturile când el se știe cu musca pe căciulă... adică: el știe să conducă ''după ureche'' căci n-a citit sau înțeles în viața lui regulamentul 561, n-are nici cea mai mică idee despre arimare sau roți jumelate... și muuulte, foarte multe alte lipsuri. Ah... și să nu uităm că nici românește nu vorbește bine, nu ma zic de o limbă străină. Dacă i-ai pus în față un document redactat ceva mai oficial, gata... l-ai pierdut.

Ca să nu mai spun de: ''Ce să fac, am copii și rate la bancă. Accept și așa.''...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

   Tataie ...... fata de subiect ..... eu zic una , tu intelegi alta .  Eu spun ca legislatia este intr-un fel , tu cauti sa-mi spui altfel . In postarea de mai sus te contrazici pe ce sustii si in topicul asta si in topicul  cu pauzele reduse .  Daca tu faci dovada ca cei care gandesc la exchibitii cu timpii de lucru , o fac corect si legal  eu ma declar frate cu tata . 

   Aici putem fi zmei , dar in realitate marea majoritate (99,8%) sunt mai cuminti decat o virgina cand vine vorba de a infrunta patronul ori dispecerul . Nu -mi povesti povesti ! In aproape 35 de ani de carca , oi fi invatat si eu ceva de la viata . Apropos , cred ca ne comparam ca varsta ! Tu 35 de viata eu 35 de munca ( o egalitate....nu?) . 

   Mi-ai replicat ca, aici , facem calcule ipotetice , iar eu am afirmat ca sunt derizorii. Eu sustin legalitatea in ansamblu si doresc ca cine vrea sa ,,vada", teoria aplicarii regulamentului 561  , sa nu fie purtat de astfel de discutii , in desert. A face afirmatii de genul ,,doua saptamani in una" sau ,,6 pauze reduse intr-o sapatamana" si chiar esenta acestui topic , sunt deviatii de logica fata de ratiunea legislativa ce se vrea in textul legii. Cand patinezi aberant pe textul de lege , cautand interpretari justificative , rupi logica de realitate .

   Sa fereasca D.zeu , sa ajungi in instanta in urma unui dezastru , ca vei avea surpriza neplacuta sa vezi cum rationeaza judecatorul !  Atunci  sa vezi argumente si ,,scheme de logica" . Atunci te vei lovi  de adevar si vei rumega deviza ,,Sed lex , dura lex" . Restul sunt povesti.

   Am aratat exemplul cu soferul care acum un an a facut carnagiul de pe autostrada Atena ..... rezultatul ...25 de ani de puscarie ( dupa interpretarea corecta a lui 561 si altele)! In Grecia ....nici macar in tara .( De regula puscariile sunt pline de nevinovati , justitiabili si oameni fara prihana)

 

     ( ,,CÂT am muncit efectiv (uite exemplu proaspăt, ieri... begin country la ora 10:00, end contry la 15:32. Și am și dormit 1 oră și 6 minute cât am stat în rampă la încărcat)."  ) Excelent exemplu ....de ,,program" eficient facut ala carte.

 

   Si am terminat ! ( discutiile cu tine sunt , lungi , aberante si  neprincipiale) Pentru mine subiectul este inchis!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Vezi tu, NEdiscutarea acestor situații măcar de dragul de a face postări pe forum, duce unii ''șoferi'' la un comportament de-a dreptul haotic câteodată. În situații când ei ar putea munci liniștiți și fără stress, ei ce fac?

- Ies de pe drum, pe ploaie, în iarbă. Încărcat cu 23t de parchet. Motivul?... ''Aveam 8 ore și 58 de minute conduse, da' era ultimul program săptămâna aia și n-aveam voie la 10 ore!!!!''. Deși el nu condusese în nici o zi mai mult de 9 ore, în mintea lui, din cauză că era vineri, adică ultimul program de muncă, nu avea voie omul să conducă 10 ore... S-a întâmplat astă toamnă pe drumul de acces către terminalul intermodal de la Duisburg (D). Inutil să-ți mai spun că doar service-ul Michael Reisberg l-a mai scos de acolo (după ce un alt ''șofer'', tot de la noi, s-a gândit că-l trage el afară. Cu 3 chingi... care s-au rupt și i-au spart toată masca de la radiator). Cel mai nasol aspect este că s-a întâmplat la mai puțin de 1km de intrarea în terminal, imaginează-ți.

- Face în fiecare zi repaus zilnic de 11 ore. Și o spune foarte hotărât și sigur pe el, gen: ''Nu frate, eu nu stau la discuții cu nimeni, la mine pauza e de minim 11 ore.'' Te duce cu gândul că omul chiar este șofer și pentru salariul ce-l primește nu se merită program de 15 ore. În realitate el avea cam 4 programe de 15 ore săptămânal!!!. N-avea nici cea mai mică idee despre încadrarea în arcul de 24 de ore... el muncea cât muncea apoi: ''Gata, 11 ore de somn!!!''. A scăpat să nu fie controlat de organe, dar când și-a descărcat cardul la garaj... în 2 zile era acasă! Trimis în concediu forțat. Și-a dat el demisia ulterior.

Și exemplu cu legătură directă la ce am tot discutat:

- A condus 8 ore și 43 de minute și s-a oprit. LUNEA!!! Motivul?... ''Încă n-am făcut repaus săptămânal și am mai mers deja de două ori peste 9 ore'' Inutil să mai spun că trenul a plecat fără remorca lui...

...

Eu cred totuși că nu sunt chiar așa derizorii subiectele ce le disecăm noi...

 

P.S. Jos pălăria pentru anii de muncă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Ca sa ma "bag" si eu in discutie si revenind la subiectul initial, daca cele 3 progame de 10 ore conduse nu se afla intre 2 perioade de odihna saptamanala consecutive esti in legalitate, cu conditia ca in 2 saptamani consecutive ( 2 x luni 00:00 - duminica 24:00) sa nu depasesti 90 de ore.

Inca sunt foarte multi soferi care nu stiu diferenta intre un program de condus si o perioada de 24 ore.

Legal pot sa am 2 programe de condus si sa-l incep pe al trei-lea in 24 ore......sau poate sa ma contrazica cineva ?

Iar pauza saptamanala dupa 6 perioade de 24 este interpretata gresit, in lege scrie "dupa maxim 6 perioade de 24 de ore", deci pentru a avea o pauza saptamanala de 45 ore poti lucra doar 5 perioade de 24 ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.