Jump to content

Noutăţi privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto .


VT880

Recommended Posts

  • EX Staff

N ATENŢIA OPERATORILOR DE TRANSPORT RUTIER / ÎNTREPRINDERILOR
DE TRANSPORT RUTIER ÎN CONT PROPRIU ŞI CONDUCĂTORILOR AUTO

În conformitate cu prevederile art. 34, alin. (3), lit. b, teza a 2-a din Regulamentul (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 al Consiliului privind aparatura de inregistrare în transportul rutier și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului și al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere „statele membre nu impun conducătorilor auto o cerința de a prezenta formulare care sa ateste activitățile lor în intervalul în care s-au aflat departe de vehicul”. Având în vedere prevederile menţionate anterior, în cadrul controalelor efectuate de inspectorii din cadrul ISCTR, nu se vor solicita formulare care să ateste activitățile conducătorilor auto în intervalul în care s-au aflat departe de vehicul, pentru activitatea efectuată începând cu data de 2 martie 2015, dată de la care intră în vigoare art. 34 din Regulamentul (UE) nr. 165/2014.

Precizăm faptul că, în conformitate cu prevederile art. 34, alin. (3), lit. a şi b (teza 1) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European și al Consiliului „atunci când, datorita îndepartarii de vehicul, un conducator auto este în imposibilitatea de a folosi tahograful montat la bordul unui vehicul, perioadele de timp menționate la alineatul (5) litera (B) punctele (ii), (iii) și (iv):

(a) daca vehiculul este echipat cu un tahograf analogic, se înscriu pe foaia de înregistrare manual, automat sau în orice alt fel, lizibil și fara a murdari foaia de înregistrare;

(B) daca vehiculul este echipat cu un tahograf digital, se înscriu pe cardul de conducator auto cu ajutorul funcției de introducere manuala oferite de tahograf.”

Perioadele de timp menţionate la art. 34, art. (5) litera (B) punctele (ii), (iii) și (iv) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, sunt: alta munca, disponibilitate, pauzele sau repausul

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Moderators

nu poti citi...sau nu stii ce ai de facut  ??  sa presupunem ca nu stii...atunci..in conformitate cu 165/2014 articolul 34 dupa 2 martie activitatea ta ''la departare'' de camion o introduci manual,existind 2 tipuri tachografe ai 2 posibilitati...la cel digital introduci cu minuta ta ce ai facut in perioada lipsa...la cel analogic desenezi pe diagrama..manual...concret..tu ai fost in concediu incepind cu 3 martie pina pe 20 martie...cind te reintorci la camion[pe 21 martie] si incepi activitatea introduci cardul [sa zicem ca tacho e digital] si apoi treci ca ai fost in pauza de la data..pina la data...pe pat adica...sau ce ai facut tu...

Iese din discutie ''foaia de concediu''..sper ca esti incepator punind intrebarea asta :-B

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu, introduci simbolurile corespunzatoare activitatilor. Plecatul si revenitul la camion presupun mai multe activitati, nu doar odihna.

"Timp la dispozitie" pentru perioada petrecuta in microbuz+avion de exemplu. "Alte activitati" daca pleci cu masina ta pana acasa... etc.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

''pauza de la data..pina la data...pe pat adica...sau ce ai facut tu...''

aparea si acest lucru...dupa pauza este si ''sau ce ai facut tu'' asta presupune ca daca ai avut alte activitati le treci..eu nu pot sa stiu ce a facut sau face o alta persoana,de aceea am lasat la latitudinea lui oferindui doar rezultatul de baza O:-) 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Daca drumul spre camion dureaza 33 de ore, introduci "La dispozitie" 33 de ore? E legal? Ca "La dispozitie" e tot timp de lucru. Si esti legal?

:-w

 

unde ai vazut tu  scris ca este tot timp de lucru ?

(este doar timp pierdut, nu se contabilizeaza niciunde)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Din cauza:

 

Cum este definit accidentul de traseu

La art.30 al.(1) din lege se mentioneaza ca in sensul prevederilor art.5 lit.g), este, de asemenea, accident de munca si accidentul de traseu, daca deplasarea s-a facut in timpul si pe traseul normal de la domiciliul lucratorului la locul de munca organizat de angajator si invers.

 

 

Am crezut ca se aplica.

 

 

Multumesc de explicatii! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

au aparut si ceva clarificari...de exemplu urmatoarele...

 

 

La 2 martie 2015, a intrat in vigoare o parte din articole noul Regulament UE 165/2014, ceea ce a adus unele schimbari in utilizarea tahografelor camioanelor. O circulara din partea Ministerului Transporturilor din Italia clarifica aplicarea articolului 45, care se refera la unele exceptii de la obligatia folosirii tahografului pe teritoriul acestei tari.

Articolul 45 din Regulamentul UE 165/2014 prevede ca anumite tipuri de transport rutier sunt exceptate de la obligatia utilizarii tahografului iar circulara Ministerului Transporturilor din Italia cu numarului 4409 de 27 februarie 2015 prevede unele clarificari utile nu numai pentru organele de control ci si pentru operatorii de transport.
Textul tratează un nou alineat adaugat la Regulamentul UE 561/2006, care se refera la vehiculele (sau combinatiile de vehicule), care au o greutate totala de pana la 7.5 tone si sunt utilizate pentru transportul de materiale, echipamente sau utilaje necesare pentru conducatorul auto in exercitarea profesiei sale pe o raza de o 100 de kilometri de locul in care se află societatea, cu condiția ca sofatul sa nu fie activitate principala a conducatorului auto.

Transportatorii care indeplinesc aceste conditii sunt, prin urmare, scutiti de utilizarea tahografului. Circular Ministerului subliniaza starea tipului de sarcina, adică echipament, materiale sau de echipamente destinate utilizarii in profesia care este domeniul principal de activitate a conducatorului auto. În propunerea, din nota circulara a Curtii Europene de Justitie in cauza C-128/04, care, in terminologia de „material sau echipament” aceasta include si „bunuri, cum ar fi materiale de constructii sau cabluri, necesare pentru executarea lucrarii care implica in principalul motorul vehiculului in cauza”. Textul deciziei prevede, de asemenea, ca „astfel de activitati (omise) nu sunt compatibile cu conducerea vehiculului si trebuie sa constituie domeniul principal de activitate a conducatorului auto si nu a intreprinderii in cauza”.

Ministerul clarifica situatia cu un exemplul a unui vehicul de pana in 7.5 tone al unei societati comerciale care functioneaza transport la 100 kilometri a marfurilor vandute sau detinute in vederea comercializarii. Conducator auto nu este scutit de utilizarea tahografului, si nici soferul unui vehicul similar care apartine unei vehicul in care transportul de constructii (sau materiale) vine in intampinarea nevoilor altor angajati ai aceleiasi societati, dar nu soferul insusi.

Circulara contine, de asemenea o clarificare a scutirii de tahograf pentru masini, intotdeauna pana la 7.5 tone, precum si extinderea scutirii de la 50 la 100 de kilometri la anumite categorii de transport.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.