Members cabbie99 Posted March 16, 2015 Members Share Posted March 16, 2015 Salut colegilor.Rog pe cei care au experienta pe cisterna cu ADR sa ne detalieze si noua umpic aceasta activitate cu bune si rele.Sunt convins ca gasim pe cineva care sa ne detalieze generos acest topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted March 16, 2015 Moderators Share Posted March 16, 2015 Mari riscuri de accident pentru șoferii cu comportament agresiv Șoferul de cisternă trebuie să aibă un grad de responsabilitate crescut, el trebuie nu numai să conducă mașina, ci să fie atent și la detaliile legate de cisternă și de modul în care este aceasta asigurată pentru a nu avea pierderi, pentru a fi sigură în trafic și pentru a nu agresa mediul.Conducătorul auto trebuie să știe foarte exact ce transportă, care sunt condițiile pentru păstrarea mărfii în stare bună, care sunt regulile pe care trebuie să le cunoască în caz de avarie sau de accident. Asta ar legat de teorie...In practica apoi,simplificat vorbind ...In principiu cisternele au mai multe compartimente,de obicei 5,fiecare din aceste compartimente are o anumita cantitate[dupa omologare].marcajul acestei cantitati este un ''banut'',inel situat pe o tija. Activitatea pe o cursa ar presupune incarcarea,transportul,descarcarea Incarcarea=intri pe rampa unde trebuie incarcat,deschizi capacele[superioare,situate in capul de sus] apoi operatorul [petrom,lukoil,etc] te incarca. ca sa fie corecta incarcarea lichidul trebuie sa fie la nivelul acelui banut..daca este peste..putin..mult... nui bai..ai in plus fata de capacitatea rezervorului...dar daca este sub banut..inseamna ca iti lipseste..si atunci atragi atentia operatorului ca nu esti la semn ca sa te reumple corect.Dupa terminarea incarcarii se iese de pe rampa..se face densitatea produsului..de catre metrolog...se sigileaza sau nu capacele superioare [depinde de firma] si se pleaca in cursa.... Transportul =ai plecat..pe drum ,datorita faptului ca ai lichide trebuie sa fii foarte atent...deoarece lichidul se comporta altfel decit ceva solid...te impinge fata,spate,la curbe lateral...etc, oricum te inveti...trebuie insa sa fii atent... Descarcarea = ai ajuns,anunti operatorul acesta vine si incepeti operatia...se pune masa,cupleaza furtunurile..se baga in ceas o foaie care iti va arata la sfirsit cantitatea descarcata...apoi dai drumul la manete,fiecare compartiment are separat o maneta,...se termina..scoti foaia..stringi totul ..si poti pleca. Uitasem..la descarcare deschizi iar capacele...se verifica sa fie goale... Daca mai sunt completari..poate le fac alti colegi..posibil sa fii uitat ceva.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cabbie99 Posted March 16, 2015 Author Members Share Posted March 16, 2015 Multumesc Cico foarte utile informatiile.Exact asta banuiam cu comportamentul in timpul rularii.Oricum din cate stiu cisterna are spargatoare de valuri inauntru ca sa nu creeze balans sa te rastorni.Evident asta nu are legatura cu atentia sporita care trebuie sa o dezvolti.Am deschis acest subiect din doua motive.Unul este ca nu am gasit ceva informatii utile iar al doilea este ca am o oferta de angajare si vreau sa stiu din timp la ce sa ma astept.Daca mai sunt si alti colegi cu sfaturi utile ii rog sa dezvolte subiectul.Multumiri! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.