Jump to content

Protest


Giani Grecu

Recommended Posts

  • Members

Ieri, 18/3/2015, trasportatorii romani au protestat la ambasadele Frantei si Germaniei fata de decizia celor doua state de a impune un salariu minim soferilor profesionisti straini care tranziteaza cele doua tari. Franta intentioneaza sa impuna un salariu minim de 9,6euro/ora brut, in Germania a ramas 8,5 euro/ora. Declaratia lui Radu Dinescu, secretar general al UNTRR : " Salariul unui sofer roman care lucreaza in Franta sau Germania este de 1500-2000 de euro pe luna, bani cu care pleaca acasa, platiti sub forma de diurna ". Tupeu si nesimtire de transportator roman. " Specialistul " Radu Dinescu nu face diferenta dintre salariu si diurna, si de fapt recunoaste hotia practicata de firmele de transport romanesti in legatura cu retribuirea soferilor profesionisti. Linistit, pe fata, in gura mare, fara nici o retinere. Ma intreb de ce institutiile de control ale statului, nu fac putina curatenie si prin transporturi, afacerile  Microsoft  si ANRP  sunt " pistol cu apa " fata de neregulile de aici.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

    Statele vor face ce cred ele de cuvinta si nu vor ,,pune botul" la ce vor transportatorii romani ! Pot ajunge pana la arestarea camioanelor sau interzicerea de a mai patrunde pe teritoriul lor , in cazul in care tovarasii transportatori nu vor intelege de vorba buna . Partea proasta consta , in faptul ca soferii nu zic nimic !!! Soferii.... se ,,bat cu caramida-n piept " doar prin parcare si mai ales dupa o bere ,doua !   Soferii ar fi trebuit sa raspunda nesimtirii, dar ....fissss

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Din delegatie a facut parte si Ion Lazar de la Lazar Company, si Cristian Bacicu de la Rombus Transport, ceea ce spune multe. Cei doi operatori au afirmat ca aplicarea legii ridica anumite " probleme ". Daca fiecare stat din Europa va impune astfel de masuri, va trebui personal suplimentar care sa tina evidenta orelor petrecute pe teritoriul fiecarui stat de catre soferi, sa intocmeasca state de plata. Deci creearea de locuri de munca, contabilizarea transparenta a veniturilor soferilor, in opinia dumnealui este o problema !!! O alta " problema " ar fi costurile cu banii suplimentari care ar trebui platiti ca taxe si impozite pentru sumele " pe care deja conducatorii auto le incaseaza ". Pai ideea e ca nu primim si totusi din contabilitatea firmelor " aluneca " sume importante cu acest pretext. Alta " problema " este ca legea a fost prezentata numai in limba germana. De la soferi se pretinde cunoasterea de limbi staine la nivel mediu-avansat, dar atunci cand angajatorii si personalul din conducerea societatilor de transport trebuie sa faca uz de cunostintele lor, se pare ca intampina dificultati. Pe de alta parte, pana si soferii amatori invata ca la tranzitarea unui stat strain, esti obligat  sa te informezi in prealabil de particularitatile si regulamentele in vigoare pe teritoriul respectiv, dar se pare ca pentru persoanele de succes din transportul romanesc se fac exceptii. Concret, Waberers Ungaria a fost solicitata de administratia vamala germana sa depuna o serie de documente din care sa rezulte respectarea acestei legi, deci legea produce deja efecte. Si apropo de " batitul cu caramida in piept " la care facea referire - pe buna dreptate - colegul oldtrucker. Ce-ar fi daca am reactiona si noi, membrii forumului, cu o petitie de sprijin, lista de semnaturi, sau mai bine cu o miscare de sprijin a acestor legi, tot la ambasadele respective. Asa am da de inteles ca soferii profesionisti romani ( sau cel putin marea majoritate ) nu sunt solidari cu politica de dumping social promovata de transportatorii romani. Cel putin nu o sa mai riscam sa ne sparga parbrizele colegii din tarile cu " apa calda ". Si poate cumva, ajutati de altii, ne trezim si noi, si pricepem ca de fapt este interesul nostru sa fie respectata legea, chiar daca la prima vedere nu pare asa. Si inca ceva : mi-ar fi placut sa vad o reactie a sindicatelor ce sustin ca reprezinta soferii profesionisti, - mai mult sau mai putin -. Poate deocamdata nu realizeaza ce impact au pentru soferii romani aceste legi, si ce oportunitate rateaza ignorand evenimentele. Asta daca intradevar chiar vor sa faca ceva pentru soferii profesionisti, dar ca intotdeauna la romani, speranta moare ultima. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Din delegatie a facut parte si Ion Lazar de la Lazar Company, si Cristian Bacicu de la Rombus Transport, ceea ce spune multe. Cei doi operatori au afirmat ca aplicarea legii ridica anumite " probleme ". Daca fiecare stat din Europa va impune astfel de masuri, va trebui personal suplimentar care sa tina evidenta orelor petrecute pe teritoriul fiecarui stat de catre soferi, sa intocmeasca state de plata. Deci creearea de locuri de munca, contabilizarea transparenta a veniturilor soferilor, in opinia dumnealui este o problema !!! O alta " problema " ar fi costurile cu banii suplimentari care ar trebui platiti ca taxe si impozite pentru sumele " pe care deja conducatorii auto le incaseaza ". Pai ideea e ca nu primim si totusi din contabilitatea firmelor " aluneca " sume importante cu acest pretext. Alta " problema " este ca legea a fost prezentata numai in limba germana. De la soferi se pretinde cunoasterea de limbi staine la nivel mediu-avansat, dar atunci cand angajatorii si personalul din conducerea societatilor de transport trebuie sa faca uz de cunostintele lor, se pare ca intampina dificultati. Pe de alta parte, pana si soferii amatori invata ca la tranzitarea unui stat strain, esti obligat  sa te informezi in prealabil de particularitatile si regulamentele in vigoare pe teritoriul respectiv, dar se pare ca pentru persoanele de succes din transportul romanesc se fac exceptii. Concret, Waberers Ungaria a fost solicitata de administratia vamala germana sa depuna o serie de documente din care sa rezulte respectarea acestei legi, deci legea produce deja efecte. Si apropo de " batutul cu caramida in piept " la care facea referire - pe buna dreptate - colegul oldtrucker. Ce-ar fi daca am reactiona si noi, membrii forumului, cu o petitie de sprijin, lista de semnaturi, sau mai bine cu o miscare de sprijin a acestor legi, tot la ambasadele respective. Asa am da de inteles ca soferii profesionisti romani ( sau cel putin marea majoritate ) nu sunt solidari cu politica de dumping social promovata de transportatorii romani. Cel putin nu o sa mai riscam sa ne sparga parbrizele colegii din tarile cu " apa calda ". Si poate cumva, ajutati de altii, ne trezim si noi, si pricepem ca de fapt este interesul nostru sa fie respectata legea, chiar daca la prima vedere nu pare asa. Si inca ceva : mi-ar fi placut sa vad o reactie a sindicatelor ce sustin ca reprezinta soferii profesionisti, - mai mult sau mai putin -. Poate deocamdata nu realizeaza ce impact au pentru soferii romani aceste legi, si ce oportunitate rateaza ignorand evenimentele. Asta daca intradevar chiar vor sa faca ceva pentru soferii profesionisti, dar ca intotdeauna la romani, speranta moare ultima. 

 

  Cu o floare nu se face primavara , dar nici cu doi nebuni , balamuc !  Inca din 2011 tot am batut campii pentru fiintarea unui sindicat al soferilor ....nu am gasit 100 de musterii , ba  mai mult . am fost chiar si atacat in subsidiar ! Asa ca mie mi-a trecut . Daca inca de pe atunci faceam ceva , azi eram poate in randul soferilor .  Eu astept ca totul sa se faca prin legislatie , cea care va fi data in viitor , caci de la noi ( romanii) nu ma astept la nimic! Vedeti-i pe greci , uitati-va la nemti (evenimentele de la Frankfurt) , luati exemplu polonezii .....parca si spaniolii se bosumflase putin.....la noi... mucles ....ni janaua .

PS  Am devenit pesimist si chiar eurosceptic , gandesc la pensie si ma sperie gandul de cum va fi .....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Parerea mea e ca faza cu salariul minim impus de unele state e ca acestea sa incaseze impozitele si taxele aferente.Noi ca soferi nu o vom simti in buzunare .Ei,transportatorii, raporteaza conform foilor de parcurs timpul petrecut in tara respectiva.Din pacate asta cred ca e adevarul plus ca nu vad o modalitate ca o autoritate din tarile respective sa poata verifica daca intr-adevar noi beneficiem de banii aceia.........repet e doar parerea mea

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Shaq, in afara de foi de parcurs, documentele necesare  verificarii sunt mult mai multe. Iar o problema majora - " a saracilor  transportatori corecti si cinstiti " este ca ea se depune prin administratia fiscala a tarii unde este inscrisa firma. Aceasta documentatie combinata cu declaratiile " nationale " facute la administratia fiscala risca sa dea cu virgula, partea cu platitul de taxe si impozite suplimentare este doar  abureala, reprezinta " pantalonii scurti " din afacere. Eu, personal - deci ceea ce spun reprezinta doar opinia mea - sunt mai multumit daca diurna si salariul soferilor profesionisti pentru activitatea de transport extern, sunt reglementate de clauze clare. Avantajul este in primul rand cuantumul salariului, care va deveni transparent, si angajatorul nu mai poate face retineri in mod abuziv, sub diferite pretexte. Piata muncii din Romania nu a fost si nu va fi reglata de echilibrul cerere - oferta si transata doar prin contractul de munca. Angajatorul roman are mentalitate de stapan, considera angajatul un aservit care depinde in totalitate de bunul sau plac. Lipsa de atitudine din partea sindicatelor din Romania ( la noi, lideriul de sindicat ajunge ministru ) a facilitat aparitia si persistenta unei asemenea mentalitati. Alt avantaj este ca nu voi mai fi privit ca un paria de catre colegii din vest : castig la fel, sunt acolo pentru ca sunt profesionist, nu ieftin. P.S.- In sfarsit, se pare ca cineva si-a dat seama ca sunt prea multe contracte de munca inregistrate cu salariul minim, in domenii care totusi aduc bani multi : transporturi, constructii, si ca un eventual " asalt " poate sa aduca bani frumosi la buget. Si din partea asta se " cloceste " ceva, asa ca sunt  motive de ingrijorare pentru " inteprinzatori ".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.