Jump to content

O ora de scoala.


Recommended Posts

  • Members

Am si eu o intrebare: Cat dureaza o ora de instructie auto? . In foaia in care se tine evidenta orelor de condus (care trebuie semnata atat de mine cat si de instructor) dumnealui a notat alaturi fiecare minutel trecut peste cele 50 de minute de condus. (2, 5, 8 minute), insa intr-o zi am facut doar 35 de minute. Cand l-am intrebat de ce 'mi-a dat drumul' asa devreme , raspunsul lui a fost: Iti place de mine de vrei sa mai ramai? Nu vezi ca ai condus 12 km cand trebuia sa conduci 10? Pentru asta am sa-ti notez fiecare kilometru care l-ai condus in plus. Voi ce ziceti, e normal sau omul sterge pe jos cu mine?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

În funcție de categoriile pe care le ai sau nu deja luate, pentru categoria C trebuie să faci între 30 și 40 de ore (didactice, adică a câte 50 de minute fiecare) și între 200 și 250km.

O.M.T. 733/2013 stabilește aceste norme.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu am facut scoala anul trecut in Bucuresti.
Nu am avut nici o sedinta care a sa ajunga la 50 min. Nu am luat in calcul km parcursi la fiecare sedinta, dar la o estimate ochiometrica au fost cam 8-10 km/sedinta.
Foarte important a fost ca m-a invatat ce aveam nevoie sa stiu si chiar mi-a explicat si despre condusul camionului ca profesie...nu doar notiunile necesare pentru  examenul auto.

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Depinde si se instructor, eu am facut ora de conducere aproximativ 1 ora. Niciodata nu va fi exact. Iar despre km inainte sa pornesc de pe loc imi explica traseul. Am facut scoala la Oradea

trimis de pe Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu acum fac scoala in Constanta si pana acum nici o sedinta de condus nu a durat mai mult de 30 de min. Si am facut 7 sedinte la categoria C si 3 sedinte la categoria CE si 7 sedinte la categoria D,si marti am examen la categoria C si miercuri la categoria D..sa vedem ce va fi...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu acum fac scoala in Constanta si pana acum nici o sedinta de condus nu a durat mai mult de 30 de min. Si am facut 7 sedinte la categoria C si 3 sedinte la categoria CE si 7 sedinte la categoria D,si marti am examen la categoria C si miercuri la categoria D..sa vedem ce va fi...

Bafta! Si eu am examen pentru cat. C pe 24 aprilie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Dragii mosului .....cu toata stima pentru cei ce vreti sa faceti o cariera in aceasta meserie , insa va rog sa va abtineti  a  ma injura , inainte de a intelege ce vreau sa va transmit !

  In aceasta meserie , adevarat , puteti sa obtineti documentele necesare foarte usor , in Romania , dar ....nu este suficient sa fiti si profesionisti ! Invatati acasa , caci scoli adevarate nu se mai fac inca din 1990. Invatati legislatia referitor la aceasta meserie , care este destul vasta , nu tratati cu indiferenta . Invatati macar teoriile ce stau la baza acestei meserii.  Cereti instructorilor sa va invete soferie , ca doar platiti !  Sa va invete sa manevrati camionul , nu sa mergeti in linie dreapta . Fiti exigenti pe banii vostri . Numai pregatiti ve-ti obtine locuri de munca ! Degeaba mergeti la angajare si cadeti la probe . Nici un patron nu va baga in seama , decat acei ce vor sa profite de naivitatea si lipsurile voastre ! Cand ve-ti merge la interviu , cautati sa nu acceptati mizerii de salarii !!!  Voi ve-ti duce foamea cu voi, acasa . Soferia este o profesie ca oricare alta si are standardele sale. 

 Daca va vom ajuta cumva , aici pe forum , eu promit sa ne implicam , ( cei mai versati) in a va explica teoriile ce stau la baza meseriei . Numai ca va trebui incheiat,, razboiul" generatiilor , razboiul dezbinarii . Ascultarea si autoeducarea facand parte din educatia primara , ca in orice meserie .

 Haidem cu totii sa ne unim , sa fim constructivi . Haidem sa terminam a mai fi ignoranti ! Uitati-va la alte semintii ...toti au razbit prin unire , prin forta unirii , determinarii si serioazitatii.  Sa terminam cu tradarea si lasitatea specifica .

 Eu unul inebunesc cand vad ca merg incepatorii in echipaj pe 600 euro /luna . Oare nu fac aceeasi meserie? Aceeasi munca? Nu -mi dati replica cu ,,am familie , am copii " !!! Ba mai mult in cazul acesta luptati triplu pentru familia voastra! 

 

   Sa revin la subiect ....cereti sa va invete meserie , instructorilor ! Sa manevrati camionul , nu sa va plimbati . Sa va pregateasca de munca , nu de defilare!  Cei ce pot , luati ceva ore in particular si invatati sa faceti menevre . In 40 de ore de gradinita , nu invatati nici sa plecati de pe loc ! Cautati sa acumulati cat mai mult in timpul orei , si asa de numai cateva minute.  Pe banii vostri , fiti pretentiosi !

  Voi cauta sa facem cateva topicuri cu notiuni de tehnica conducerii , legislatie si interpretari corecte , mecanica , etc . lucruri elementare ce nu le invatati in asa zisele scoli . ( Conditionat insa ....sa vedem cati doriti sa invatati  si cati ve-ti tulbura forumul prin ignoranta )

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Stiu ca voi fi injurat, dar pentru mine conteaza cine o face, nu cati o fac. Ai perfecta dreptate Oldtrucker, scolarizarea soferilor profesionisti, are multe probleme majore. Una ar fi adoptatarea sistemului de la amatori, unde vine cursantul dupa 8-10 ore de munca, obosit si plictisit, dar decis sa obtina bucatica de plastic roz. Diferenta este ca de obicei amatorul are foarte mari sanse sa rupa propria masina, nu cea pe care lucreaza. Viitorul sofer profesionist in cele 15 sedinte, din care doar 3 cu remorca, nu are timp sa invete nici sa urce in cabina. Scoala mai serioasa nu se poate face, pentru ca ar costa prea mult si atunci nu si-ar mai permite oricine, asa ca se mai face lobby pe langa cine trebuie, sa fie intelegatori la examen. O conceptie gresita este ca toata lumea trebuie sa obtina permisul de profesionist, " doar omul a platit ! " Alta problema sunt chiar instructorii, si aici calitatea a scazut drastic, in primul rand pentru ca legea permite obtinerea atestatului de instructor, dupa trecerea a cinci ani de la obtinerea categoriei respective, iar examenul este o gluma ! Foarte putin, si nu se conditioneaza cu nimic experienta intriseca. Pe de alta parte, la ora actuala instructorii sunt platiti in functie de numarul de cursanti, deci mai multi inseamna mai bine !? Se taie din timpul alocat conducerii, se fac km mai putini, se economiseste motorina, mai multi cursanti pe zi, dosarul se finalizeaza mai repede, toata lumea este multumita. Asa ca au ramas pensionabilii, sau " specialistii cu cinci ani de experienta acumulata " in timp ce lucrau ca agent de vanzari sau sofer personal. Pe urma este foarte usor, mai cunosc pe cineva, mai au o ruda care conduce o scoala de soferi sau este examinator in cadrul politiei rutiere si uite asa se aleg cu un statut foarte ravnit in Romania. Nu vreau sa nu se simta atinsi profesionistii adevarati - foarte putini ramasi -  care sunt " victime colaterale " ale sistemului, tot respectul pentru ei. Din aceasta situatie rezulta acel conflict intre generatii la care te referi. " Generatia comunitate " obtine foarte usor un permis de conducere si atestatele respective, si ajung sa conduca un ansamblu articulat, in trafic international, angajati de obicei de firme de transport tot din " generatia comunitate ", fara sa mai parcurga niste etape intermediare, obligatorii altadata si care nu era obligatoriu sa reuseasca tuturor. Citeam afirmatia unui coleg, precum  ca experienta TIR nu este complementara cu " experienta pe comunitate ". Ma umfla rasul, este ca si cum cineva, care repara cutii de viteze sau pompe de injectie, este suspectat ca nu stie sa schimbe stergatoare. Asta este mentalitatea, asta a dus la demonetizarea profesiei in mod ireversibil. P.S.Tot respectul pentru initiativa ta de a completa cunostintele colegilor cu mai putina experienta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Si pe urma ti-a spus ca nu mai are rost sa pierzi timpul, pentru ca esti capabil sa sustii examenul de conducere cu brio ! Motorina si km care trebuiau folositi pentru si de catre tine, au ajuns in rezervorul personal al domnului instructor si/sau pentru sedinte suplimentare/particulare. Daca la inceputul orelor de conducere " ieseai la zar ", puteai sa te plimbi cu camionul toate cele 15 sedinte alocate. Dupa ce - din pacate - conform legislatiei in vigoare, actuala programa de scolarizare a soferilor profesionisti este o gluma proasta, mai exista si posibilitatea reala de fraudare. La acest lucru, participa toti factorii implicati in proces. Exact aceasta practica murdara face ca viitorul sofer profesionist sa aiba primul contact cu eludarea legii, este " ajutat " sa invete sa se plieze pe actualele cutume din societatile de transport : supunere neconditionata si  incalcarea, interpretarea legislatiei in favoarea angajatorului. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daca ar fi fost 15 sedinte era bine...eu am facut 9 sedinte pe camion din care 3 sedinte cu remorca

Si eu la Blitz TM am facut 10 cu camionul si 4 cu remorca (sdintre care o ora parcatre, cuplarea si mersul inapoi). Mi-ar place ca la examen pentru categoria C si CE sa se introduca poligonul...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Toti sunt niste hoti ordinari! Sedintele de conducere dureaza de obicei cam 20-25,sau daca instructorul se grabeste ca vrea sa se duca si el la o cafea, pot sa dureze chiar mai putin. Este o bataie de joc,Dai o caruta de bani si pierzi timpul aiurea. Eu am am dat examenul o data si nu am luat. Acum o sa ma duc sa dau sala iar pe 16, si sa vad cand o sa ma programeze din nou la traseu. Daca stiam ca astia de la scoala de soferi o sa fie asa neseriosi nici nu ma mai duceam la ei,dar toata lumea din Constanta ii recomanda ca fiind ''cea mai buna scoala de soferi'' si eu ca prostul am crezut ca o fi ceva de capul lor. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ar ploua cu durere la examen. Problema ar fi si pentru unii instructori, care vrand - nevrand ar trebui sa demonstreze practic cum se manuieste agregatul. Sunt destui care nu sunt in stare sa faca un opt corect sau o parcare laterala cu autotrenul. Iar examenul de conducere sa se desfasoare in doua etape : de zi si de noapte. Pentru asta insa trebuie plimbat cursantul putin si pe intuneric ( minim 3 sedinte ),sa vada cum e sa impingi " cateaua " la lumina becului. Orele de legislatie sa fie obligatorii - nu doar pe hartie. Profesorii de legislatie sa nu fie juristi ratati, absolventi a unui curs de doi lei.  Minimul sedintelor de poligon sa fie 10. Minimul de sedinte de conducere sa fie 25. Din acestea, minim 5 sa fie facute in afara localitatii, pentru a simti ansamblul, nu doar la 30km/h, pe o strada cu x semafoare. Fiecare sedinta de conducere sa inceapa si sa sfarseasca obligatoriu cu introducerea si extragerea cartelei tahograf, ( nu ma refer la cea pe care o va obtine ulterior ), sa poata exersa practic ce are de facut. Toate camioanele scoala sa fie dotate obligatoriu cu cutii de viteza cu " jumatati ". Toate camioanele scoala sa fie dotate obligatoriu cu camere video de inregistrare ( de cand se vorbeste despre asta !!! ) pentru evitarea fraudarii examenelor, dar si a eventualelor abuzuri. Maximul de incercari de promovare a probei practice pentru obtinerea permisului de sofer profesionist sa fie 3. Un parcurs mult mai dificil, dar rezultatul final reflecta calitatea, nu cantitatea. Scoala dureaza mai mult, implicit costa mai mult, dar cei care ar promova examenele - mult mai putini decat acum, dar mult mai aproape de statutul de sofer profesionist adevarat - s-ar gandi de doua ori, daca dupa atata truda si sacrificii, merita sa accepte salarii de mizerie.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Problema e ca nimeni nu verifica scolile de soferi sa vada daca isi respecta contractul. Eu pe caiet am trecute cel putin 20 de sedinte (caietul a stat tot timpul la instructor),si cand l-am cerut sa ma uit aveam o gramada de ore trecute cand de fapt realitatea era alta. Probabil si legile astea ambigue ii ajuta sa faca magariile astea,pentru ca daca ar putea fi cumva verificati,sa vada cate ore are efectuate cursantul X sau Y s-ar mai indrepta lucrurile. Ma gandeam ca daca la inceputul scolii s-ar da un card tahografic pe care sa  se inregistreze orele efectuate,am putea si noi sa invatam cate ceva ca asa...Si plus de asta,sunt unii instructori care nu isi dau absolut nici un interes. Ma gandeam ca pana la urma nu pot sa dau vina pe nimeni ca nu am luat examenul,pentru ca eu am fost singur cu politistul si nu a tras nimeni de volan in locul meu,dar ma revolta faptul ca nimeni in tara asta nu isi mai respecta obligatiile. Sunt sigur ca aproape nimeni care termina scoala nu este pregatit sa iasa pe drum cu un TIR sau un autobuz datorita lipsei de pregatire,pentru ca dupa 8 sau 9 sedinte de 25 de min fiecare,nu poti fi pregatit. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Terminati-va odata .

Scoala de soferi are ca obiectiv obtinerea permisului auto , adica a dreptului de circulatie pe drumurile publice .

Cu 500 de euro voi vreti sa invatati tainele meseriei ?

Cand ati obtinut categoria B, ati platit vre-o scoala de pilotaj ?

Ce legatura are scoala de soferi cu meseria de sofer profesionist ?

S-a pus cineva in locul patronului de scoala de soferi ?

minim 5 autovehicule, salarii , taxe la stat , asigurari, rovignete .........

Credeti ca daca platesti 2400 ron ai cumparat intreaga planeta ?

Are cineva idee cat costa o cutie de viteza sau un ambreiaj, sau un litru de motorina ?

adunati costurile aste si ziceti mersi daca 50% dintre cursanti reusesc sa treaca de traseul cu militianul in dreapta sa .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Terminati-va odata .

Scoala de soferi are ca obiectiv obtinerea permisului auto , adica a dreptului de circulatie pe drumurile publice .

Cu 500 de euro voi vreti sa invatati tainele meseriei ?

Cand ati obtinut categoria B, ati platit vre-o scoala de pilotaj ?

Ce legatura are scoala de soferi cu meseria de sofer profesionist ?

S-a pus cineva in locul patronului de scoala de soferi ?

minim 5 autovehicule, salarii , taxe la stat , asigurari, rovignete .........

Credeti ca daca platesti 2400 ron ai cumparat intreaga planeta ?

Are cineva idee cat costa o cutie de viteza sau un ambreiaj, sau un litru de motorina ?

adunati costurile aste si ziceti mersi daca 50% dintre cursanti reusesc sa treaca de traseul cu militianul in dreapta sa .

Prietene,pe mine nu ma intereseaza cat costa litrul de motorina sau cat costa un ambreiaj,eu ti-am dat o suma de bani,am semnat un contract si vreau sa se respecte ce scrie acolo,nu vreau sa fac ore pe hartie! Pricepi tu ce spun eu?te pomenesti ca esti vreun instructor si vezi doamne te-ai hotarat tu sa ne pui la punct.  Scoala de ''soferi profesionisti'' trebuie sa te ajute sa devii sofer profesionist,pricepi?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu mai exista in romanaia scoala de soferi profesionisti .

Exista doar scoli de soferi , iar acestea ofera diferite categorii .

Pricepusi ?

Ce contract ai semnat dumneata ?

ai semnat o cerere .

Stai linistit, conform legislatiei in vigoare primesti fix , exact ce ai platit .

Nu te fura nimeni .

Doar mintea ta putina crede ca a cumparat universul platit 2.000 ron .

 Si ,da, am si atestat de instructor auto .

Daca mergi la un chiosc si cumperi un covrig de 1.5 ron, ai impresia ca ai platit o masa completa ?

In momentul in care ai achitat covrigul ai facut un " contract " cu comerciantul respectiv , Ai si o dovada fsicala adica un bon fiscal .

De ce nu esti revoltat si pe cei care vand gogosi care nu satura 3 familii la un singur leu ?

 Chiar sunt curios ce parere vei avea cand va trebui sa obtii atestatul . Sa vezi atunci cum iti zboara din buzunar 700 de ron, fara sa stii pe ce anume .

 Si cand va trebui sa platesti ARR-ului ~300 de ron cartela tahograf ...........

 Stii cat costa actele medicale necesare la angajarea unui sofer profesionist ? 300 ron .

Stii ce primesti de banii astaia ? 

o analiza de urina, una de glicemie si atat .

 In plus , afla de la mine ca absolventii scolii de soferi , chiar daca au platiti niste bani , nu sunt  obligati sa promoveze examenele finale . Aproximativ 50% dintre astia nu trec nici macar de proba teoretica .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu cred ca am semnat un contract care a fost anexat la cerere. E clar ce fel de instructor esti tu,nu te deosebesti cu nimic fata de celelalte  (grija la exprimare te rugam) care vor sa mai faca si ei un leu pe spinarea altora. Mai bine arunca naibii atestatul ala ca habar nu ai sa-ti faci meseria. 

Faci niste comparatii total aiurea .

Bineinteles ca nu sunt obligati sa promoveze examenele finale,la proba teoretica cel putin,totul depinde de candidat,dar poti sa iei sala cu 26 de nenumarate ori si tot degeaba daca faci ore de condus doar pe hartie.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nu te fura nimeni, repet. Atat ai platit, atata peste primesti .

Daca insisti cu paranoia ca esti furat, iti spun sa ai mare grija atunci cand faci fisa medicala , sa nu cumva sa ai surpriza sa primesti inapt .

Inca o informatie pe care 100% nu o stiai. 

Controlul medical facut pentru inscrierea la scoala de soferi este mai putin exigent decat cel pentru angajarea in functia de sofer profesionist .

Vei avea surpriza sa vezi ca la oftalmologie va fi alt test . 

plansele ishihara vor fi mai complicate , psihologol si psihiatru vor acorda mai mult timp consultatiei , chiar si orl-ul va fi un pic mai amanuntit .

Repet , Nu te fura nimeni, doar ai tu impresia ca esti urmarit de evazionisti fiscali si de prifitori dornici sa se imbogateasca rapid pe seama buxzunarului tau .

Ai platit un pachet minimal , un somn intr-o camera cu 2 paturi si nu un concediu la hotel de 8 stele in dubai, la etajul 14.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.