Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Un nu hotarat ,,ofertelor" de munca


oldtrucker

Postări Recomandate

  • Moderators

asta cu experienta este o alta aberatie din partea patronilor...atunci cind ai carnet esti sofer..si gata...vor cu experienta mai multa atunci mai multi bani fata de restul..intereseaza ce stiu sa fac nu de cind am carnet..pot sa am de 15 ani si sa fiu ''varza si sa lucrez de 1 an si sa fii meserias..in minuirea volanului..cind vi se mai spune de experienta atacati cu ce stiti sa faceti...compensati lipsa de experienta cu alte lucruri bune...

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Lipsa de experiență poate fi intr-o oarecare măsură compensată de alte abilitați, dar nu surmontată! 0.04euro/km nu sunt bani de șofer pe 40t! Când ai " carnet " nu ești șofer, doar deținător de permis. După 1 an de condus nu poți fi " meseriaș ", așa cum după 15 ani nu poți fi " varză ". Anul trecut un " meseriaș " de autostrada, cu 2 ani de " comunitate " mi-a agățat vagonul in ultima curbă de la Teisani, înainte de pod. Dacă nu eram " varză " după 26 de ani, și nu-l vedeam de sus ca o să mă lovească -era înscris aiurea la intrarea în curba- eram morți amândoi. Am scos capul tractor pe marginea râpei, și am așteptat cu piciorul pe frâna să mă lovească. Când ajung acasă o sa postez pozele, procesul- verbal emis de politie si inregistrari cu comentariile politiei: am avut 5% sanse sa scapam cu viata in situatia aia, și le-am fructificat și datorită norocului și datorită anilor "pierduți " pe șosea. In '92 veneam încărcat cu apă minerală din Harghita ( cu un junghi de Romica ), m-am dus " sanie " și am considerat ca cea mai bună soluție să mă opresc, este să intru deliberat intr-o grămadă de griblură de pe marginea drumului. Anul asta, în februarie, situație asemănătoare, pe un național în Austria, am ținut camionul pe șosea fără prea mari eforturi. Poate și noroc, dar și 22 de ani în plus de " varză ". Experiență nu înseamnă doar sa bagi ansamblul intr-un colt din garaj din 90* - ca " rupi " capete de bară, pompă de servo si " polizezi " cauciucurile de pe vagon, nu contează?!?! Important este ca a încăput agregatul?!?! Nu cred în șoferia în sistem " Fat-Frumos, care crește în trei zile, cât alții în trei ani ".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Am fost recent la o testare si un sofer la vreo 52 de ani cu ani de experienta nu a putut sa bage ansamblul intre jaloane cu spatele iar un  baiat de 21 de ani care nu facuse decat scoala a bagat-o perfect.Totusi fima de recrutare nu a ales pe niciunul dintre ei.La cel cu experienta e lesne motivul iar pe cel tanar pt ca nu are experienta.

 

  Nimeni nu zice ca in 2-3 ani esti la fel de ''meserias'' ca cel cu 20 de ani dar totusi pana la urma faci aceiasi treaba nimic in plus.Si revenind la cei 4c/km nu trebui sa facem prea mult caz din asta,fiecare cu norocul lui.

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Am fost recent la o testare si un sofer la vreo 52 de ani cu ani de experienta nu a putut sa bage ansamblul intre jaloane cu spatele iar un  baiat de 21 de ani care nu facuse decat scoala a bagat-o perfect.Totusi fima de recrutare nu a ales pe niciunul dintre ei.La cel cu experienta e lesne motivul iar pe cel tanar pt ca nu are experienta.

 

  Nimeni nu zice ca in 2-3 ani esti la fel de ''meserias'' ca cel cu 20 de ani dar totusi pana la urma faci aceiasi treaba nimic in plus.Si revenind la cei 4c/km nu trebui sa facem prea mult caz din asta,fiecare cu norocul lui.

Tot ce conteaza e inceputul,daca ai profesori buni si te invata si iti explica ca la carte,devi sofer bun,acum depinde de tine.Am vazut soferi cu 20 de ani de soferie,profesionisti si nu s-au bagat pe unde m-am bagat eu cu 2 ani de profesionist.Depinde de la caz la caz,depinde pe unde circuli,pe ce fel de drumuri,depinde de cum inveti sa faci manevrele si cat tupeu ai in tine,etc...

De acord cu tine John. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Exact, " doreii de la Trotta " care au întors semiremorca " pe călcâie " perfect din punct de vedere al manevrei, dar nu profesionist. Mai mult ca sigur un șofer profesionist cu experiență nu intra în asemenea situatie, sau nu continua în mod iresponsabil deplasarea pe contrasens și banda de urgență! Cosmen, poate ca șoferii cu 20 de ani de experiență nu s-au băgat pe unde ai intrat tu, chiar din cauza ca aveau 20 de ani de experiență, și vedeau mult mai departe de parbriz. Și ei aveau doar experiență adevărata, nu tupeu! Cu riscul ca mă repet, o spun din nou: dacă ești bun la manevre nu înseamnă ca ești un șofer bun, ești doar un șofer de curte bun. Băgatul în rampă din trei încercări nu este pedepsit de lege, alte prostii -da! John, nu faci aceeasi treaba, doar aceeasi meserie, dar cu alte costuri, alte rezultate, în alte condiții, si cu alte riscuri asumate. Iar diferenta nu te avantajeaza. P.S.-Eu n-am întâlnit " șofer bătrân " - care a lucrat pe articulat sau autotren - și să nu-l poată băga cu spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

exemplul trota e simplul exemplu de prostie , pura si dura , chiar ma bucur ca i-au prins , prin exemplul arata altor manuitori de volan ce inseamna sa NU casti ochii .

multi o sa spuna ca a gresii e omeneste si fiecare am gresit , gresim si vom gresi , dar limita greselii catte terebilism o trec in momentul cand continua drumul dupa constatarea greselii, in loc sa opreasca sa semnalizeze pozitia , 112 si asteptarea autoritatilor , ei fac ce fac si presa in cautarea senzationalului ne arata cu degetul si pe buna dreptate , foarte multi ,, birjari ,,

mana caii vizitiu ' ,,,,

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Experiență în sus și experiență în jos... de parcă vechimea în meserie ar face cine știe ce diferență. Vă spun eu că nu face. 20 de ani de rabă e fix 0 în fața a 20 de zile de euro 6, de exemplu. Degeaba ai ...zeci si de ani de condus, dacă toți sunt făcuți cu 75km/h la vale, sistem de frânare cu ''lag'' ( :D ) și știi să demontezi gulerul de la roată, că dacă te duci la Kurt Beier (exemplu aleatoriu), o să te ceri singur acasă pe motiv că tu ești șofer profesionist, nu cosmonaut.

Degeaba ești de mult în meserie, dacă (chiar și după ce ți se demonstrează ''live'' mersul economic cu cutie automată), insiști să mergi ''pe manual'' și vii cu 43% consum în 9000 de km și sub 100 de tone cărate în 30 de zile.

Ce folos că ''simți'' mașina, dacă nu știi să folosești tempomatul? Și îi spui ''copilului'' care vrea să-ți explice despre el să-și vadă ''lungul nasului''?!?

Tânjești după vremurile de altădată, când șoferul era ''cineva'' și o povestești de parcă ar trebui să ne închinăm, noi ăștia născuți mai târziu. Adică n-am înțeles, care e faza aici? Pe vremuri nu exista GPS, mergeai cu harta... așa și? Tu pe vremurile alea nu mergeai cu 90 km/h, nici vorbă de nebunia de trafic de acum (noaptea cel puțin erai singur pe drum), nici pomeneală de ore fixe de descărcare/încărcare etc etc. Așa că las-o mai moale cu adevărații șoferi de altădată, că nici în ziua de azi nu e chiar floare la ureche. Da, avem GPS și ABS și EBS și pe mama lu' scaraoschi, dar avem și un trafic de-a dreptul turbat, avem disponenți și case de expediții ce ar învârte roata non-stop, o medie lunară de peste 10000 de km... și multe altele care numai nu-ți ușurează viața de șofer.

Nu am nimic cu șoferii experimentați, în general vorbind, dar am cu cei care nu s-au adaptat progresului. Și smiorcăiți pe deasupra.

Eu am mai spus-o de câteva ori, nu măiestria cu care bagi la rampă  te face șofer... nici de departe. Diferențele se fac din mult mai multe puncte de vedere, inclusiv cei 7 ani de acasă, așa că hai s-o lăsăm baltă cu experiența.

  • Like 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Merg pe EURO 6, curse tur-retur. Am absolvit un curs EcoDrive la Mercedes Romania. Folosesc un GPS și un laptop. Vorbesc engleză și germană la un nivel care îmi permite să mă înțeleg cu oricine din industria transporturilor. Vorbesc, scriu, citesc în limba maghiară la nivel avansat ( am învățat în Ungaria ). Am început să lucrez în străinătate în 1993, când se cerea permis internațional, viza de muncă și profesionalism - mai ales pentru cineva care nu vorbea o boabă de maghiară. Am început pe KRAZ in balastiera, dupa opt luni lucram pe DAF ATI, căram concentrat de mere la Coca-Cola Beverages. Dupa 22 de ani de Europa si Asia cred ca sunt mult mai " adaptat " și mai civilizat decât mulți alții! Si cine ma cunoaste, stie ca nu sunt genul " smiorcait ". Dar sunt mai bine pregătit profesional, ( este realitate, nu infumurare ), ceea ce îmi asigură dreptul si posibilitatea de a alege eu, unde lucrez și pentru cât. Decât să ajung la o firma ca și K.B. sau HARTL ( exemplu aleatoriu ), mai bine lipsă. Nu am privit niciodată pe nimeni de sus, dar întotdeauna privesc pe toată lumea în ochi. Sunt mândru de experiența in tara pe basculă, și pe trailerul cu care căram pereți de beton! Pe vremea mea nu se obținea permis de " profesionist "în 6 saptamani, și nu ajungeai " tirist " în două luni pe o mașină care conduce în locul șoferului. Cri5tian dacă tu crezi ca a ști să folosești un tempomat și o cutie automata înseamnă șoferie... Pe vremuri când mergeam noaptea singuri, circulam pe niște sosele pe care mulți din generația " comunitate " nu s-ar încumeta nici ziua, cu " agregate " cu nici jumătate din puterea actuală, la vale fără voight,intarder, retarder, fără xenoane, cu frane si cutii de viteza rudimentare, iar dacă rămâneai în drum, nu plângeai la dispecer să vină depanarea. Ce complicat este in ziua de azi, cu senzori de parcare, camera pentru dat inapoi si treapta " slow ". Iar șoferii adevarati, sunt " cineva " și în ziua de azi, totul este cum începi, cum continui și cum termini.P.S. Nu o să fiu niciodată de acord cu cei ce zic ca ei fac compromisuri doar la inceput. Cine începe aplecat, sfârșește târâș!

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.