Members oldtrucker Postat Aprilie 21, 2015 Members Share Postat Aprilie 21, 2015 Deschid inca un subiect despre ,,legalitatea" in care soferii , dupa mine din ignoranta sau nestiinta , incalca legislatia aplicabila acestei meserii . Iata subiectul in speta : multi zic ,,pot lucra in 24 ore , 15 ore daca fac repaosul zilnic minim de 9 ore " . In aparenta asa e ....dar daca stam sa gandim ...nu prea e asa ! Cati cunoastem si cati respectam legislatia ? Hai sa va dau exemplu de dezbatere ..... iete ce zice legea ,,HOTARARE nr. 38 din 16 ianuarie 2008" articolul 4 , citez: ,,ART. 4 (1) În cursul unei sãptãmâni, timpul total de lucru al persoanelor care efectueazã activitãţi mobile de transport rutier poate fi de cel mult 48 de ore. Durata maximã a timpului de lucru sãptãmânal poate fi prelungitã pânã la maximum 60 de ore, cu condiţia ca, pentru orice perioadã de 4 luni consecutive, media timpului de lucru sãptãmânal sã nu depãşeascã 48 de ore. (2) În cazul lucrãtorilor mobili care muncesc pentru mai mulţi angajatori, timpul de lucru este suma orelor lucrate de persoana respectivã pentru toţi angajatorii. Angajatorul va cere lucrãtorului mobil în cauzã o evidenţã în scris a timpului lucrat pentru alt/alţi angajator/angajatori. Lucrãtorul mobil va furniza în scris aceastã informaţie " Iar pentru a intelege corect termenii textului de lege citez din articolul 3 : ,,(1) În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii: a) timp de muncã al lucrãtorului mobil - perioada de la începutul pânã la sfârşitul timpului de lucru, în cursul cãreia lucrãtorul mobil se aflã la postul sãu de lucru, la dispoziţia angajatorului şi în exerciţiul funcţiilor sau activitãţilor sale, adicã: - perioada dedicatã tuturor activitãţilor de transport rutier. Aceste activitãţi sunt, cu precãdere, urmãtoarele: (i) conducerea autovehiculului; (ii) încãrcarea şi descãrcarea; (iii) ajutorul acordat pasagerilor la urcarea şi coborârea din vehicul; (iv) curãţenia şi întreţinerea tehnicã; (v) toate celelalte activitãţi vizând asigurarea siguranţei vehiculului, a încãrcãturii sale şi a pasagerilor sau îndeplinirea obligaţiilor legale ori de reglementare direct legate de operaţiunea de transport aflatã în desfãşurare, inclusiv supravegherea încãrcãrii şi descãrcãrii, formalitãţile administrative legate de poliţie, vamã, serviciul de imigrare etc.; - perioadele de timp în care lucrãtorul mobil nu poate dispune liber de timpul sãu şi i se cere sã fie la postul sãu de lucru, gata sã întreprindã activitatea sa normalã, îndeplinind anumite sarcini asociate serviciului, în special în timpul perioadelor când aşteaptã sã se facã încãrcarea sau descãrcarea, dacã durata previzibilã a acestora nu este cunoscutã dinainte, şi anume fie înaintea plecãrii, fie chiar înaintea începerii efective a perioadei în cauzã, fie în condiţiile generale negociate între partenerii sociali; timp de muncã al conducãtorului auto independent perioada de la începutul pânã la sfârşitul timpului de lucru, în cursul cãreia conducãtorul auto independent se aflã la postul sãu de lucru, la dispoziţia clientului sau exercitându-şi funcţiile ori activitãţile, altele decât activitatea administrativã generalã care nu este direct legatã de operaţiunea de transport rutier aflatã în curs de desfãşurare; c) perioadã de disponibilitate - orice perioadã, care nu este nici pauzã, nici perioadã de odihnã, în cursul cãreia lucrãtorul mobil/conducãtorul auto independent nu este nevoit sã rãmânã la locul sãu de muncã, dar trebuie sã fie disponibil pentru a rãspunde oricãror eventuale solicitãri de a relua lucrul. Aceste perioade de disponibilitate includ perioadele în care lucrãtorul mobil/conducãtorul auto independent însoţeşte vehiculul în timpul transportului cu feribotul sau cu trenul, precum şi perioadele de aşteptare în punctele de trecere a frontierei şi cele impuse de restricţiile de circulaţie. Perioadele de disponibilitate şi durata lor preconizatã trebuie sã fie cunoscute dinainte de cãtre lucrãtorul mobil/conducãtorul auto independent, fie înainte de plecarea în cursã, fie înainte de începerea perioadei în cauzã. În cazul celor care conduc un vehicul în echipã, perioada petrecutã stând lângã şofer sau în cuşetã în timp ce vehiculul este în mişcare este consideratã perioadã de disponibilitate; d) loc de muncã al lucrãtorului mobil/conducãtorului auto independent - locul de la sediul principal al întreprinderii sau de la sediile secundare ale acesteia, unde lucrãtorul mobil/conducãtorul auto independent îşi îndeplineşte atribuţiile, ori vehiculul pe care îl utilizeazã în exercitarea atribuţiilor sale sau orice alt loc unde acesta desfãşoarã activitãţi de transport; e) lucrãtor mobil - orice angajat al unei întreprinderi care efectueazã transporturi rutiere publice şi/sau în cont propriu şi face parte din personalul implicat efectiv în operaţiuni de transport rutier. Cursanţii şi stagiarii implicaţi efectiv în operaţiuni de transport rutier sunt consideraţi lucrãtori mobili; f) conducãtor auto independent - conducãtor auto a cãrui ocupaţie principalã constã în transportul rutier public de mãrfuri sau de persoane, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 102/2006,cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care nu este într-un raport de muncã cu un angajator, care este liber sã-şi organizeze singur activitatea, al cãrui venit depinde direct de profitul realizat şi care poate avea, individual sau împreunã cu alţi conducãtori auto independenţi, relaţii comerciale cu mai mulţi clienţi. Conducãtorii auto care nu îndeplinesc aceste criterii vor avea aceleaşi drepturi şi obligaţii ca cele prevãzute de prezenta hotãrâre pentru lucrãtorii mobili; g) persoanã care efectueazã activitãţi mobile de transport rutier - lucrãtorul mobil sau conducãtorul auto independent care efectueazã astfel de activitãţi; h) sãptãmânã - perioada cuprinsã între ora 00,00 a zilei de luni şi ora 24,00 a zilei de duminicã; i) timp de noapte - o perioadã de cel puţin 4 ore, cuprinsã între orele 00,00 şi 07,00; j) muncã de noapte - orice muncã efectuatã pe timp de noapte, aşa cum este acesta definit la lit. i). (2) Pauzele la care se face referire la art. 5 şi perioadele de odihnã la care se face referire la art. 6, precum şi perioadele de disponibilitate definite la alin. (1) lit. c) nu fac parte din timpul de lucru. Hai sa vedem ce zice aceasta lege mai ales pentru cei ce muncesc noaptea , aici arat articolul 7 :,,ART. 7 Timpul de muncã zilnic nu va depãşi 10 ore într-un interval de 24 de ore dacã lucrãtorul mobil/conducãtorul auto independent efectueazã muncã de noapte. Munca de noapte se va compensa în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau cu condiţiile generale negociate de partenerii sociali, astfel încât sã nu fie pusã în pericol siguranţa rutierã." Acum pentru ca eu am aruncat in arena acest subiect, astept cu rabdare abordarile voastre prin care va rog sa analizati cat de legal lucrati 13 - 15 ore per zi (24 ore). PS Va rog fara atacuri la persoana , fara posturi off topic si cu cat mai multe argumente din zona legala ! 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Aprilie 21, 2015 Autor Members Share Postat Aprilie 21, 2015 Nu aiurea am deschis subiectul cu citate din HG 38 , acest normativ se adreseaza cu precadere soferilor. Continui insa cu prevederile Codului Muncii actual . Sa vedem ce spune acesta cu privire la timpul de munca al angajatilor ....citez : ,,TITLUL III: Timpul de muncă şi timpul de odihnă CAPITOLUL I: Timpul de muncă SECŢIUNEA 1: Durata timpului de muncă Art. 111 Timpul de muncă reprezintă orice perioadă în care salariatul prestează munca, se află la dispoziţia angajatorului şi îndeplineşte sarcinile şi atribuţiile sale, conform prevederilor contractului individual de muncă, contractului colectiv de muncă aplicabil şi/sau ale legislaţiei în vigoare. Art. 112 (1) Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână. (2) În cazul tinerilor în vârstă de până la 18 ani durata timpului de muncă este de 6 ore pe zi şi de 30 de ore pe săptămana Art. 113 (1) Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus. (2) În funcţie de specificul unităţii sau al muncii prestate, se poate opta şi pentru o repartizare inegală a timpului de muncă, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână. Art. 114 (1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare. (2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână. (3) Pentru anumite activităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă respectiv, perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni. (4) Sub rezerva respectării reglementărilor privind protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă a salariaţilor, din motive obiective, tehnice sau privind organizarea muncii, contractele colective de muncă pot prevedea derogări de la durata perioadei de referinţă stabilite la alin. (3) , dar pentru perioade de referinţă care în niciun caz să nu depăşească 12 luni. (5) La stabilirea perioadelor de referinţă prevăzute la alin. (2) -(4) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual şi situaţiile de suspendare a contractului individual de muncă. (6) Prevederile alin. (1) -(4) nu se aplică tinerilor care nu au împlinit vârsta de 18 ani. Art. 115 (1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de muncă mai mică sau mai mare de 8 ore. (2) Durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore. Deci ....cum ramane cu legalitatea ? 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Aprilie 24, 2015 Administrators Share Postat Aprilie 24, 2015 Nu incurcati codul muncii cu regulamentul 561 care stabileste timpii de munca si odihna al muncitorului in transport , domeniul ,, artistic ,, de a manuii un volan , si asta o spun cu parere de rau , profesionistii sunt pe cale de disparitie , in fine ,,,, Regulamentul 561 zice maxim atat , pentru extremele muncii , nu te si obliga sa le atingi , nu zice trebuie neaparat / musai / obligatoriu sa conduci x ore , ci zice maxim x ore ,cu munca fizica la fel , x timp maxim , si se incadreaza in limitele codului muncii !! cine sunt autorii morali ai ilegalitatii pe care o sesizati sunt firmele / patronii , prin impingerea de la spate , profitand de nevoile omului .... Si omu ' ,,,vai s-amar ..... Incep sa apar sindicatele , nu asteptati pomana sindicala , cotizati , si cereti conditii de munca cat si plata pe masura . 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Aprilie 26, 2015 Autor Members Share Postat Aprilie 26, 2015 Asta trebuie respectat!!! citez : ,,,,HOTARARE nr. 38 din 16 ianuarie 2008" articolul 4 , citez: ,,ART. 4 (1) În cursul unei sãptãmâni, timpul total de lucru al persoanelor care efectueazã activitãţi mobile de transport rutier poate fi de cel mult 48 de ore. Durata maximã a timpului de lucru sãptãmânal poate fi prelungitã pânã la maximum 60 de ore, cu condiţia ca, pentru orice perioadã de 4 luni consecutive, media timpului de lucru sãptãmânal sã nu depãşeascã 48 de ore. Prin timp de lucru se intelege totalitatea activitatii pe parcursul a 24 ore, mai putin perioada de repaos zilnica ! 561 este un regulament ce da drept la abuzuri si interpretari dupa bunul plac , ducand la sclavie autorizata!!! ,,Codul Muncii ( trebuie respectat) :citez ,,Art. 114 (1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare. (2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână. (3) Pentru anumite activităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă respectiv, perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni. Legi ce trebuiesc respectate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.