Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Members
La 20/10/2015la10:11, epsilon a spus:

La Ewals se lucreaza solo si in echipaj.Ewals este transportatorul prinsipal,iar transportatorii succesivi sunt:Mega Truking Bhoemia cu soferi cehi,Mega Truking Slovakia cu soferi cehi slovaci si cei mai multi soferi romani;Mega Truking Timisoara cu soferi numai romani.Sunt mai multr coloane: Zeebruge,Venlo si Interzuid venlo.         Salarizare: Zeebrugge solo 35 euro/zi + 780 RONi, Zeebruge echipaj:37,50 euro/zi +780 roni, Venlo proiect Suedia 40 euro/zi +780 roni , Venlo Interzuid 42,50/euro/zi+780 roni.Dupa un an vechime aceste diurne cresc cu 2,50 euro.Sunt foarte corecti cu salariile.Se pleaca vineri din Timisoara si se ajunge la Venlo sau Zeebrugge sambata.Luni fiecare sofer primeste in cont :cei noi 200 euro avans diurna,cei vechi 400 euro.Dupa 30 de zile fiecare mai primeste 200 euro avans diurna.......etcetera [tot comentariul]

am fost acolo , nu spun povesti, 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

sa intram in amanunte , deci ,, verifici fie care  cauciuc ,roata, sa nu fie tras , atins , prelata ,netaiata , usile ne atinse   si faci asta la fiecare  legare deslegare, fiecare dintre probleme ne comunicate dispecerului , te afecteaza la buzunar ,  nu vb din povesti de parcare , am fost acolo 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu stiu daca e doar parerea mea insa 35 euro/ zi + 780 ron salariu e o gluma proasta .Pur si simplu .....nu cred ca vorbiti serios ...cand o sa intelegem ca diurna NU ESTE SALARIU si este obligatorie pentru soferii care sunt dislocati !!! Nicaieri in Europa nu este considerata salariu de aceea nici nu se impoziteaza , este strict pentru cheltuielile din deplasare ale angajatului !!! Si ca sa o spunem si p'aia dreapta conform legilor din Romania ,pentru cod CAER 8332 , soferi de autocamioane si masini de mare tonaj salariul MINIM este de 1460 RON , lucru verificabil foarte usor la ITM la nr. de tel  021 302 70 53  ,  021 302 70 31.

NU mai acceptati sa fiti calcati in picioare !!! 

 

"Diurna este un drept legal al oricarui salariat angajat in baza unui contract de munca, dupa cum se arata si in Codul Muncii: "Salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la o indemnizatie de delegare, in conditiile prevazute de lege sau de contractul colectiv de munca aplicabil
Acelasi act normativ stabileste ca delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului. "Refuzul salariatului de prelungire a delegarii nu poate constitui motiv pentru sanctionarea disciplinara a acestuia", se mentioneaza in legislatia muncii. " HG nr. 1860/2006
 
Editat de raiss111
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Acum 2 ore, raiss111 a spus:

 

 ...cand o sa intelegem ca diurna NU ESTE SALARIU si este obligatorie pentru soferii care sunt dislocati !!! Nicaieri in Europa nu este considerata salariu de aceea nici nu se impoziteaza , este strict pentru cheltuielile din deplasare ale angajatului !!!

 

Sa stii ca nu tin cu ursul. Dar ceea ce ai afirmat tu nu prea mai este adevarat... Mai nou, diurna face parte din salariul minim, in cazul detasarii in alt stat membru UE. Mai pune-te la curent cu ce se mai decide prin UE, ca sa nu mai claxonezi degeaba. Sa nu ma intelegi gresit, si eu claxonam inainte, dar se pare ca prin UE se dau decizii impotriva noastra. Ia de aici rezumatul pe scurt: "Diurna face parte din salariul minim".

Cauza C-396/13 a Curtii de Justitie a UE: Curtea a mai stabilit ca diurna, destinata sa asigure protectia sociala a lucratorilor in cauza prin compensarea inconvenientelor cauzate de detasare, nu este platita lucratorilor cu titlu de rambursare a cheltuielilor suportate efectiv pentru detasare. Astfel, rezulta ca diurna trebuie calificata drept alocatie specifica detasarii si ca face parte, in conformitate cu directiva, din salariul minim in conditii identice cu cele carora este supusa includerea acestei diurne in acelasi salariu minim platit lucratorilor locali cu ocazia unei detasari in interiorul statului membru in cauza.

Editat de Phraeudian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna ziua domnilor. Phraeudian, in primul rand pentru a intelege in mod corect o hotarare a unei instante, trebuie prezentata speta si hotararea, punctual, impreuna, fara scoaterea din context a unor pasaje, in functie de necesitati. Subiectul litigiului de munca transat prin hotararea C-396/113 a CJUE, este incadrarea si interpretarea corecta a notiunii de venit, obtinut in urma activitatii prestate de muncitorii constructori polonezi in Finlanda si  eliminarea procedurilor netransparente de salarizare, practicate de firme cu " sediul " in tari propice evaziunii fiscale - in cazul de fata, Polonia. Adica eliminarea concurentei neloiale practicata de tarile din " lumea a treia europeana ", pe teritoriile statelor cu salarizare decenta. Chiar in raspunsul privind admiterea actiunii declansate de sindicatul finlandez, curtea a decis ca, citez " prevederea din dreptul polonez ce interzice cesiunea indemnizatiei rezultate din dreptul de munca unui sindicat este contrara dispozitiilor Directivei 96/71 citite in lumina articolelor 12 si 47 din Carta drepturilor fundamentale ", am incheiat citatul. Afirmatiile, " diurna face parte din salariu " si " diurna este salariu " - interpretarea ta, sunt lucruri complet diferite din punct de vedere juridic. Sindicatul finlandez a demonstrat ca diurna, ca parte a venitului obtinut in urma activitatii prestate de muncitorii constructori polonezi nu este platita pentru compensarea inconvenientelor cauzate de detasare, nu este platita cu titlu de rambursare a cheltuielilor suportate efectiv pentru detasare. Rezulta ca, citez " diurna TREBUIE calificata drept alocatie specifica detasarii si ca deci ca face parte, in conformitate cu directiva, din salariul minim in conditii identice cu cele carora este supusa includerea acestei diurne in acelasi salariu minim PLATIT LUCRATORILOR LOCALI CU OCAZIA UNEI DETASARI IN INTERIORUL STATULUI MEMBRU IN CAUZA. Curtea observa ca o indemnizatie pentru deplasarea zilnica NU ESTE PLATITA CU TITLU DE RAMBURSARE A CHELTUIELIOR SUPORTATE EFECTIV DE LUCRATOR PENTRU DETASARE, aceasta trebuie considerata in conformitate cu directiva, ca fiind o alocatie specifica detasarii si, astfel, facand parte din salariul minim. ", am incheiat citatul. Deci aceasta diurna, folosita ca mijloc de plata neimpozabil, se transforma in venit impozabil, adica ceea ce cauta cu inversunare sa evite angajatorii de doi bani. Citez " Pe de alta parte, Curtea arata ca suportarea de catre ESA a cheltuielilor legate de cazarea lucratorilor in cauza, precum si imprejurarea ca le ofera acestora tichete de masa cu titlu de compensatie pentru costul vietii suportat in mod efectiv de lucratorii in discutie ca urmare a detasarii lor, NU POT CONSTITUI ELEMENTE ALE SALARIULUI MINIM. ". am incheiat citatul. In alta ordine de idei, problema cea mai mare a angajatorilor - in cazul activitatii de transport - nu ar fi impozitarea diurnei efective pe care o primesc soferii, asta constituie " bani de biserica ". De fapt ei ar pierde - pe de o parte - diferenta dintre diurna platita efectiv, si cea declarata cu " ajutorul " contabililor. Pe de alta parte, pericolul de a fi prinsi descoperiti pe majoritatea curselor efectuate si nedeclarate, ar creste exponential, adica adio CMR-uri rupte si platit " la negru ". In concluzie, adevarul ( sloganul ) " diurna nu este salariu " ramane valabil. P.S. - scuze pentru eventualul exces de caps.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Gianu Grecu, cum a judecat Curtea stiu prea bine.

Eu am postat o formulare care, zic eu, a fost inteleasa de toata lumea. In schimb, tu ai postat ceva ce, zic eu, nu este la nivelul mediu de intelegere de pe acest forum...daca intelegi unde bat...

Ideea este aceeasi, de fapt: daca finlandezul ia 2000 euro, vine polonezul cu 400 salar si restul diurna pana la 2000, si astfel nu mai e niciun "social dumping", totul e legal deoarece ambii iau aceeasi bani...

Singura diferenta e ca polonezul isi vinde protectia sociala si viitorul social pentru a lucra detasat fiind, iar acest lucru il va resimti la pensie, cand el va ramane cu pensie din Polonia (unde a cotizat 50 euro pe luna), in timp ce finlandezul ramane sa ia pensie din Finlanda, unde cotizeaza cum trebuie. La fel si cu somajul.

In ritmul asta, eu ii mai dau Europei, asa cum o stim cu totii azi, maxim 15 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Phraeudian, CJUE nu a decis ca diurna este salariu ci ca este o SALARIZARE MASCATA in speta respectiva, si ca de fapt da, este vorba de dumping social. Sunt doua lucruri complet diferite din punct de vedere al interpretarii juridice. Curtea nu a luat o hotarare impotriva angajatilor, CJUE a decis ca venitul realizat de constructorii polonezi, platit sub forma de diurna - ca si salarizare mascata de fapt - inclusa in  salariul pe Polonia nu poate fi mai mic decat venitul minim realizat de un muncitor finlandez - atentie ! - DETASAT PE TERITORIUL FINLANDEI, deci nu un muncitor finlandez care dimineata pleaca la munca, si se intoarce seara acasa. Gaselnita angajatorului polonez era ca socotea ca si diurna, suma platita de el pentru cazare si contravaloarea bonurilor de masa, aspect pe care CJUE l-a declarat ca fiind ilegal. De fapt ideea este ca muncitorii polonezi - din pacate constructori, nu soferi - s-au desteptat si au cesionat creantele litigioase sindicatului finlandez. Si acest aspect, declarat legal de CJUE a trebuit sa fie inghitit - cu noduri - de patronatul polonez. Aceste hotarari ale CJUE au bataie lunga, si acest model pe baza de " pumn de fier in manusa de matase " este preluat incet, incet si de justitia din Romania. Dar pentru a reusi implementarea directivelor, hotararilor, legilor si regulamentelor EXISTENTE este nevoie ca soferii profesionisti romani, sa nu mai accepte toate ...beeep...angajatorilor, doar de " focul " de a conduce un camion prin Europa. Phraeudian,  ESA ( angajatorul polonez ) avea deschisa o filiala in Finlanda, ceea ce - in conceptia lor - putea insemna ca muncitorii polonezi erau practic " detasati acasa ?!?! ", si astfel aveau dreptul doar la diurna prevazuta pentru detasarea in Polonia - o aberatie respinsa de CJUE. Pe de alata parte, tot CJUE a conditionat acest model de colaborare de existenta unui contract cadru care sa cuprinda TOATE sumele realizate/primite ca si venituri de muncitorii detasati, deci transparenta totala. P.S. - Anexez hotararea integrala a CJUE.  

CURIA - hotararea CJUEs.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
La 13.02.2016la22:13, Phraeudian a spus:

Sa stii ca nu tin cu ursul. Dar ceea ce ai afirmat tu nu prea mai este adevarat... Mai nou, diurna face parte din salariul minim, in cazul detasarii in alt stat membru UE. Mai pune-te la curent cu ce se mai decide prin UE, ca sa nu mai claxonezi degeaba. Sa nu ma intelegi gresit, si eu claxonam inainte, dar se pare ca prin UE se dau decizii impotriva noastra. Ia de aici rezumatul pe scurt: "Diurna face parte din salariul minim".

Cauza C-396/13 a Curtii de Justitie a UE: Curtea a mai stabilit ca diurna, destinata sa asigure protectia sociala a lucratorilor in cauza prin compensarea inconvenientelor cauzate de detasare, nu este platita lucratorilor cu titlu de rambursare a cheltuielilor suportate efectiv pentru detasare. Astfel, rezulta ca diurna trebuie calificata drept alocatie specifica detasarii si ca face parte, in conformitate cu directiva, din salariul minim in conditii identice cu cele carora este supusa includerea acestei diurne in acelasi salariu minim platit lucratorilor locali cu ocazia unei detasari in interiorul statului membru in cauza.

Multumesc colegului Phraeudian pentru precizarile facute , nu toti suntem asa de bine pragatiti si informati ca tine asa ca ne cerem scuze pentru "claxoane" .

Ca si caz concret,  in Germania intradevar se ia in considerare pentru calcularea salariului minim si O PARTE di diurna platita ,  adica ceea ce ramene dupa scaderea din diurna respectiva a 229/luna euro pentru masa si 223/luna cazare . Nu am stat sa caut pe google cauze si hotarari ale CE , mi sa atras atentia de catre Vama Germana la un control pe legea Milog .

In sfarsit ....tu stii mai bine de ceea ce se intampla in UE , restul doar "claxonam .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru Aurel-Ph.NU sunt dispecer.Am lucrat laEwals.Cunosc destul de bine problemele din firma.In acest moment am propriul camion cumparat de la ewals.Lucrez pecomunitate, dar nu pentru Ewals.

Nu cred ca ai avut contradictii cu mine. Confunzi lucrurile!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.