Jump to content

Stiri


Mit

Recommended Posts

  • Members

Mai jos atasez o stire aparuta in presa Belgiana si cu traducerea in limba romana, preluata de pe blogul SLT:

 

 

Bruxelles, 25 martie 2015
 
 
Sindicatele pledează în Bruxelles pentru menţinerea prevenitoare a regulilor existente în sectorul transporturilor Astăzi sindicatele FNV Transport şi Logistică, BTB-ABVV Belgia şi sindicatele din Europa Răsăriteană pledează din nou împreună pentru menţinerea legislaţiei europene existente şi pentru coresponsabilitatea beneficiarilor din sectorul de transport.  “Un sector de transport cinstit nu se realizează prin adaptarea regulilor europene dar prin menţinerea regulilor existente precum şi prin a-i face responsabili pe beneficiari” conform celor spuse de sindicatele transporturilor din Europa de Vest şi Europa de Est.
 În Parlamentul European se discută astăzi introducerea salariului minim legal în Germania.   FNV şi BTB sunt mulţumite că şi Germania a introdus salariul minim legal. Această măsură de regulament se află în perfectă concordanţă cu dreptul european şi trebuie să prevină ca dumpingul salarial şi exploatarea muncii să devină un bun comun.  Există angajatori cărora le este teamă de o  cârpăceală europeană în lege şi în regulament şi cer Europei să întreprindă acţiuni pentru a preveni acest lucru.  Atenţionarea statelor membre pentru menţinerea regulilor existente Sindicatele cer Comisiei Europene (CE) nu adaptarea regulilor şi numai atenţionarea statelor membre care respectă regulile, dar cer Comisiei Europene organizarea activă a menţinerii acestora şi atenţionarea statelor membre care nu fac acest lucru.
 
 Edwin Atema de la FNV Transport şi Logistică:  “Noi constatăm ceea ce se întâmplă în sectorul transporturilor atunci când statele membre şi Europa nu veghează asupra menţinerii legilor existente.  Dumpingul salarial şi falsificarea concurenţei devin bun comun.  Prin a nu menţine legile existente angajatorii pot ţese un păienjeniş salarii mici-mai mici-cele mai mici-condiţii de muncă.  Acest dumping salarial poate fi oprit prin menţinerea efectivă cu rol prevenitor a legislaţiei existente.” Şi sindicatele române văd exploatareaFNV şi BTB lucrează deja împreună cu sindicatele transporturilor din Europa Răsăriteană.  În weekendul trecut 30 de membri cadru ai FNV au mers pe terenurile de parcare olandeze pentru a-i atenţiona pe şoferii străini asupra drepturilor pe care le au şi pentru a-i pune în contact cu sindicatele străine cu care se lucrează împreună.
  Elena Frandes de la sindicatul şoferilor SLT: “Deabea de când lucrăm împreună cu FNV şi BTB Belgia realizăm noi bine ce se întâmplă în transportul rutier european. Acum două săptămâni a fost găsit mort, cu capul pe volanul camionului său, pe un teren de parcare, unul dintre membrii sindicatului nostru. Acest şofer român avea un contract de muncă slovac iar în fapt lucra pentru o firmă vest-europeană şi făcea transporturi în Olanda, Belgia şi Franţa. În iunie 2014 semnase contractul de muncă şi de atunci nu mai fusese acasă. Şi în tot acest timp a trăit în şi pe lângă camionul lui. Şi în acest caz au fost aspecte care pur şi simplu sunt interzise. Regulile existente trebuie menţinute iar angajaţii trebuie protejaţi.”
    PERSBERICHT
 
Brussel, 25 maart 2015 Vakbonden pleiten in Brussel voor afschrikwekkende handhaving van de bestaande regels in de transportsector FNV Transport en Logistiek, BTB-ABVV België en Oost-Europese vakbonden pleiten vandaag opnieuw samen in Brussel voor handhaving van de bestaande Europese wetgeving en het medeaansprakelijk stellen van de opdrachtgevers in de transportsector. “Een eerlijke transportsector bereik je niet door Europese regels aan te passen, maar door de bestaande regels te handhaven en ook opdrachtgevers verantwoordelijk te maken”, aldus de West- en Oost-Europese transportbonden. In het Europees parlement wordt vandaag gesproken over de invoering van het minimumloon in Duitsland. FNV en BTB zijn blij dat ook Duitsland een minimumloon heeft ingevoerd. Deze Duitse maatregel is volledig in lijn met Europees recht en moet voorkomen dat loondumping en arbeidsuitbuiting gemeengoed worden. Een deel van de werkgevers vreest een Europese lappendeken aan wet- en regelgeving en vraagt Europa om actie te ondernemen om dit  te voorkomen. Lidstaten aanspreken op handhaving van de bestaande regelsDe vakbonden willen dat de Europese Commissie (EC) niet de regels aanpast of alleen lidstaten aanspreekt die de regels wel naleven maar dat de EC handhaving actief gaat organiseren en lidstaten die dat niet doen op de vingers tikt. Edwin Atema van FNV Transport en Logistiek: “We zien in de transportsector wat er gebeurt als lidstaten en Europa niet toezien op de handhaving van de bestaande wetten. Loondumping en concurrentievervalsing worden gemeengoed. Door de bestaande wetten niet te handhaven, weten werkgevers een web van laag-lager-laagste lonen en arbeidsvoorwaarden te weven. Deze loondumping kan worden gestopt door de bestaande wetgeving effectief en afschrikwekkend te handhaven.” Ook Roemeense vakbond ziet arbeidsuitbuitingFNV en BTB werken inmiddels samen met de Oost-Europese transportvakbonden. Afgelopen weekeind waren 30 FNV-kaderleden op de Nederlandse parkeerplaatsen om buitenlandse chauffeurs te wijzen op hun rechten en in contact te brengen met de buitenlandse vakbonden waarmee wordt samen gewerkt. Elena Frandes van de Roemeense chauffeursvakbond SLT: “Sinds we samenwerken met FNV en BTB België zien we pas goed wat er in het Europese wegtransport gaande is. Twee weken terug werd een van onze Roemeense vakbondsleden op een parkeerplaats dood aangetroffen met het hoofd op het stuur van zijn vrachtwagen. Deze Roemeense chauffeur had een Slowaaks arbeidscontract, werkte feitelijk voor een  West-Europees bedrijf en reed ritjes in Nederland, België en Frankrijk. Hij tekende in juni 2014 zijn arbeidscontract en was sindsdien niet meer thuis geweest. Al die tijd leefde hij in en rondom zijn vrachtwagen. Ook hierin waren zaken aan de orde die eenvoudigweg verboden zijn. De bestaande regels moeten worden gehandhaafd en werknemers beschermen.”

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

poate e mai bine sa faci si un subiect separat la ''despre firmele de transport''..ma gindesc ca e posibil sa atraga mai repede atentia decit aici ..ceva gen ''pentru soferii de la vosescu''...nu stiu...opinia mea...vezi si tu daca e buna...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In ziua de sambata care tocmai a trecut FNV (sindicatul olandez) si SLT (sindicatul romanesc) au facut o vizita pe la Rotra in Olanda. Au vrut sa stea de vorba cu soferii romani pentru a afla conditiile lor de munca si pentru a le explica de ce e bine sa fie intr-un sindicat. Soferii de la Rotra au primit sindicatele cu un oarecare scepticism. Asta pana cand lucrurile au inceput sa se precipite. Cineva a informat compania despre prezenta sindicatelor. Reprezentantii sindicatelor au fost somati ca se afla pe o proprietate privata si ca trebuie sa o paraseasca. Au iesit pana in drum, dar soferii i-au urmat. In curand a fost chemata politia. Ajunsa la fata locului politia a constatat ca nimeni nu incalca nici o lege si au plecat, dar compania tot nu s-a lasat. In curand a aparut o masina a unei companii de securitate. Au coborat cu caini pentru a intimida.

 

11017350_840795745985741_346217315047758

 

Duminica SLT a fost si la Rotra in Belgia, dar de aceasta data alaturi de sindicatul Belgian. Aici a fost mai liniste, dar afland despre ceea ce s-a intamplat in Olanda, s-au inscris si aici cativa soferi.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Solicit ajutorul colegilor cale lucreaza sau au lucrat la Rotra sa raspunda la subiectul despre Rotra, de la acest link.

 

Aceasta companie face tot posibilul pentru asi intimida angajatii si a-i pune in imposibilitatea de a intra in legatura cu sindicatele. Saptamana aceastaam fost personal impreuna cu sindicatul olandez si am vazut cum au inchis portile in nas celor de la sindicatul olandez, facand imposibila comunicarea dintre soferi si sindicat. Cu alte cuvinte soferul este privat de libertatea de a alege daca vrea sau nu sa se inscrie in sindicat.

 

Dupa cum am spus si la subiectul despre Rotra, as vrea sa aflu cine este domnul din Olanda care a inchis portile? Va rog sa-mi raspundeti la subiectul despre Rotra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Comisia European incepe procedura de infrigement impotriva Germaniei in ceea ce priveste salariul minim impus de 8.50 euro pe ora. Comisia Europeana considera ca este buna o asemenea lege in Germania, dar nu si in cazul in care aceasta se aplica tuturor transportatorilor care ajung in Germania deoarece intra in contradictie cu principiul libertatii ofertei de servicii, cu libertatea circulatiei marfurilor si altele. Comisia informeaza ca sunt masuri mai adecvate pentru a supraveghea protectia sociala a muncitorilor (soferilor in cazul nostru) si aminteste de Directiva 96/71/EC, directiva pe care v-am tot adus-o de ceva vreme la cunostinta.

 

Personal cred ca legea germana si-a atins scopul si a reusit sa atraga atentia suficient asupra problemelor in ceea ce priveste modul in care suntem platiti si a conditiilor noastre de munca. Sper ca mai departe Comisia Europeana sa acorde atentia cuvenita acestui domeniu si sa ajunga la niste rezultate care sa ne scoata din sclavia in care suntem.

 

Sper ca si voi, soferii, sa acordati suficienta atentie faptului ca sunt legi care sa ne protejeze, ca cea mentionata si de comisia europeana, iar singurul lucru care trebuie facut este sa ne cerem drepturile.

 

Aici veti gasi comunicatul de presa al Comisiei Europene.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Guvernul sterge datoriile firmelor in ce priveste impozitarea diurnelor, iar companiile odata vazute cu sacii in caruta ameninta ca daca vor fi impozitate de acum inainte se vor muta in Ungaria sau Bulgaria. Aceasta problema trebuie rezolvata la nivel European. Cat timp Comisia Euopeana va mai lasa companiile sa fuga unde vor pentru a scapa de datorii si a exploata muncitorii si soferii dupa bunul plac? Companiile, ca de obicei, abuzeaza de puterea financiara pe care o au.

 

Aici gasiti articolul aparut in revista Tranzit.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

FNV in Romania.

 

Azi a fost prima zi a vizitei celor de la sindicatul olandez in Romania. In prima zi au vrut sa-si faca o idee despre cum arata unele firme de transport in Romania. De asemenea au discutat si cu unul dintre soferii care lucreaza in vestul Europei, au mers si acasa la acesta, i-au descarcat tahograful si l-au ascultat povestindu-le despre modul de lucru al companiei.

 

Mai jos aveti atasata o fotografie facuta la masa de discutii in casa colegului nostru.

 

Dej.jpeg?path=&thumb=huge

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Agitatie mare in curtea VOS, atat la propriu cat si la figurat.

La propriu pentru ca cei de la sindicatul olandez le-au facut o vizita zilele astea, incercand sa vorbeasca cu soferii. Inca nu am prea multe informatii despre ceea ce s-a intamplat exact, dar stiu ca managerii au incercat din toate puterile sa-i faca pe cei de la sindicat sa plece. Fara succes totusi.

La figurat pentru ca saptamana viitoare cei de la VOS sunt asteptati in fata instantei. Mai exact miercuri. Nu ma astept la mari rezultate dupa prima infatisare, ba din contra, ma astept la o amanare. Totusi este inceputul unui lung sir de explicatii pe care vor trebui sa le dea.

 

11193418_994821327216354_863680892650257

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da Mario, despre VOS Logistics Olanda si VOSescu Romania este vorba. Chiar daca vor sa para ca sunt diferiti, sunt in aceeasi oala. Motivul pentru care sunt chemati in instanta il puteti deduce din postarea mea de mai sus din data de 25 Aprilie 2015. Acolo veti gasi explicatii despre conditiile pe care cei de la SLT ( Sindicatul Lucratorilor din Transporturi ) si FNV (sindicatul olandez) spun ca trebuie sa le aiba soferii romani care lucreaza in Olanda si anume conditiile conform legilor olandeze. VOS Logistics si VOSescu au ignorat aceste cereri, iar acum vor trebui sa justifice in instanta modul lor de lucru.

 

Asta este cazul unei companii unde lucreaza romani, dar in aceeasi situatie se regasesc si alte companii care si-au facut sedii prin Polonia, Lituania etc, si numarul lor e in crestere. Vor urma si alte companii la care lucreaza romani. Poarta tribunalelor internationale incepe sa se aglomereze. Asta e ceea ce se intampla in Olanda pentru ca mentin o legatura mai stransa cu cei de acolo, dar si prin alte tari apar situatii similare.

 

Noi ca romani putem ajuta la usurarea procedurilor in instanta prin inscrierea in SLT si aducerea de dovezi. Descarcati-va cardurile tahograf, pastrati copii dupa CMR-uri, pastrati dovezi cu mesajele pe care le primiti de la companii si orice altceva considerati ca poate fi o dovada a modului de lucru incorect al companiilor. Nu asteptati ca altii sa va castige drepturile pentru ca nu o pot face daca nu le cerem ajutorul si nu ne aducem aportul. Asta inseamna sindicat, sa luptam impreuna.

 

Intrebarea clasica a soferului roman: "Ce face sindicatul pentru mine?" Intrebarea mea: "Tu ce faci pentru tine? Te lasi calcat in picioare fara ca nici macar sa lupti?"

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

Da, despre VOS Deventer este vorba in cazul pornit de FNV la tribunalul din Zwolle (Olanda). Dupa cum deja am postat acum 3 zile la subiectul Vosescu SRL s-a dat verdictul in data de 24-08-2015, verdicat care spune ca inca nu sunt suficiente probe pentru a demonstra modul de lucru ilegal al celor de la VOS Deventer. De asta am facut apel catre colegii care lucreaza sau au lucrat pentru cei de Vosescu SRL sa pastreze orice dovada au si daca sunt interesati sa-si castige drepturile sa contacteze sindicatul soferilor romani SLT care lucreaza in colaborare cu cei de la FNV. Mai multe detalii gasiti in postarea mea de la Vosescu SRL.

 

In ceea ce-i priveste pe cei de la VOS Logistics am inteles ca si ei lucreaza cu o firma din Romania, asa ca vor urma si ei la timpul lor.

 

Nu are nimeni nimic impotriva firmelor din Romania, ci impotriva faptului ca nu respecta legile in ceea ce priveste plata angajatilor. Competitivitatea nu inseamna gasirea de solutii pentru a plati cat mai putin angajatii ci cautarea de solutii pentru a fi cat mai eficienti, cat mai calitativi, cat mai rapizi (in conditii legale) etc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Va invit sa vizionati un documentar in care sunt vizate in principal companiile Van den Bosh si Den Hartog. Spun ca in principal pentru ca au inceput cu ele, dar sunt date doar ca un exemplu. Dupa cum ati vazut deja cei de la VOS (dar si altii) sunt pusi la randul lor sub lumina reflectoarelor si a instantelor pentru a se afla modul lor de lucru.

 

http://zembla.vara.nl/over-zembla/zembla-subtitled/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

O stire din 12 februarie anul aceste, dar pe care am gasit-o abia acum, ne arata decizia Curtii Europene de Justitie (CEJ) in ceea ce priveste detasare muncitorilor. Intr-un proces in care sunt implicati 186 de muncitori polonezi trimisi sa lucreze in Finlanda, CEJ a decis ca muncitorii nu trebuie sa primeasca doar conditiile minime din tara respectiva ci aceleasi conditii ca muncitorii locali din acel sector, conditii care pot fi mai bune si care sunt stabilite de contractele colective de munca.
 

Stirea este in engleza si o puteti gasi aici, iar mai jos voi prelua un citat.

Edit: am corectat link-ul de mai sus spre stirea mentionata

 

“This ruling represents a first change of direction compared to the Laval (2007) jurisprudence. Relying on the Laval jurisprudence, the Advocate General’s opinion regarded the equal pay principle for all workers as an obstacle to the freedom to provide services as well as an unjustified protection of national labour market. Thus, the Advocate General considered that only the lowest rate of pay within the pay scale, must apply to posted workers. The Court has widely disregarded this opinion and considered that the posted worker must be paid at least at the same level as a national worker for the same task. So, the equal pay principle has trumped social dumping and competition at all costs. We welcome this judgment which was indispensable for the dignity of posted workers”.

 

Am subliniat cuvantul dignity (demnitate) pentru ca este un drept garantat de legislatia europeana, iar conditile de munca pe care le avem majoritatea soferilor incalca flagrant acest drept. Citez din Carta drepturilor fundamentale ale Uniunii Europene:

 

 

Uniunea recunoaște drepturile, libertățile și principiile enunțate în continuare.

 

Articolul 1 - Demnitatea umană

Demnitatea umană este inviolabilă. Aceasta trebuie respectată și protejată.

 

Tot ce trebuie sa facem este sa ne unim si sa ne cerem aceste drepturi.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

De aceasta data va aduc la cunostinta cateva informatii venite de la sindicatul Ver.di din Germania. Bineinteles ca se vorbeste despre desfasurarea muncii in Germania. Mai jos preiau textul tradus in limba romana si care se adreseaza romanilor.

 

 

Salariul minim și șoferul de camion

Pentru cine este valabil salariul minim:

Domeniul de aplicare:
Toți angajații care lucrează în țară, dar și cei cu ocupații pecuniare și cei care primesc ajutor temporar.

Excepții: cei care desfășoară adevărate activități independente, cei sub 18 ani care desfășoară activități benevole și angajații în primele șase luni, care au fost șomeri pe o perioadă lungă de timp, precum și anumite forme de practicanți.

 

Angajații străini:
salariul minim este valabil și pentru angajații angajatorilor străini, dacă aceștia lucrează în Germania. Acest lucru este valabil și pentru cabotaj, în cazul transportului transfrontalier cu puncte de încărcare și descărcare în Germania și pentru transportul tranzit.

„În urma discuțiilor actuale cu ministerele competente, salariul minim este valabil și în cazul utilizării transfrontaliere a angajaților angajatorilor străini în Germania!

 

Obligații de raportare:
Angajatorii cu sediul în străinătate, care dau de lucru angajaților în Germania în domeniul transportului și logisticii, înainte de începerea activității trebuie să anunțe autorităților competente următoarele date: numele, data nașterii, începutul, eventual durata, precum și locul activității, localitatea din Germania unde sunt pregătite documentele, numele și adresa responsabilului.

 

Amendă:
până la 30.000 euro în cazul încălcării obligației legate de dovedirea pe bază de documente, a obligației de raportare, a obligației de tolerare și colaborare în cazul unui control

până la 500.000 euro în cazul neachitării sau neachitării la timp a salariului minim propriilor angajați sau în cazul cunoașterii sau necunoașterii din gravă neglijență a faptului că subantreprenorii nu plătesc sau nu plătesc la timp salariul minim

 

Răspunderea angajatorului:
Aici trebuie făcută distincția: dreptul civil – angajatorul răspunde față de angajat în ce privește plata salariului minim; dreptul acordării amenzii – amendă în cazul încălcării prevederilor privind salariul minim.

„Important este: În ambele cazuri antreprenorul răspunde nu numai de plata salariului minim pentru proprii oameni, ci și de retribuția angajaților subantreprenorilor săi și chiar a subantreprenorilor acestora. În cazul răspunderii de drept civil, un angajat al acestui subantreprenor, deci al firmei de transport, poate cere în instanță diferența față de salariul minim, în cazul în care salariul său pe oră este sub 8,50 euro. Și aceasta chiar fără a încerca în prealabil să primească salariul minim de la propriul angajator.

Fără legătură cu aceasta, autoritățile vamale verifică plata salariului minim. În cazul în care acesta nu este plătit, se poate dispune aplicarea unei amenzi. Amenda și răspunderea civilă nu au, deci, nimic în comun – se poate înainta o plângere privind salariul minim, fără ca vama să intervină.“

 

Calculul:
8,50 Euro pro ora real prestată în luna calendaristică. „Întotdeauna determinant pentru calcul este ceea ce se plătește concret pe lună și câte ore s-au lucrat în realitate. Ceea ce apare în contract este nesemnificativ pentru calculul salariului minim.“

 

Exemplu de calcul:
Un angajat are un contract cu 40 de ore pe săptămână, adică 173 ore pe lună, salariul său de bază se ridică la 1.500 euro (corespunzător unui salariu pe oră de 8,67 euro).

În luna noiembrie lucrează 190 de ore și are următoarea retribuție: 1.500 euro retribuția de bază, 200 euro cheltuieli, 120 euro spor de noapte și 50 de euro primă pentru muncă de calitate. Deci în această lună primește brut 1.870 euro retribuție și sporuri – calculată pentru salariul minim poate fi doar retribuția de bază, nu și toate celelalte componente ale retribuției, deoarece acestea se plătesc pentru servicii speciale. De aici (1.500 euro : 190 ore) rezultă un salariu pe oră de numai 7,89 euro / oră. Asta înseamnă că acest angajat a fost remunerat sub salariul minim.“

 

Obligații privind dovedirea pe bază de documente:
Începutul, sfârșitul și durata zilnică a timpului de lucru al tuturor angajaților trebuie dovedite pe bază de documente și puse la dispoziție cel târziu în șapte zile. Obligația păstrării acestor documente: doi ani. Angajatorul trebuie să pregătească documentele necesare pentru control, dovezile privind timpul de lucru, fișele de salarii, planificările de concedii ș.a.m.d..

 

„În conformitate cu statutul actual, această obligație privind dovedirea pe bază de documente este valabilă pentru toți colaboratorii – chiar și pentru personalul comercial, pentru colaboratorii cu timp de lucru bazat pe încredere sau pentru toți cei din conducere. Dacă aceste obligații privind dovedirea pe bază de documente sunt încălcate, doar acest lucru poate duce la aplicarea unei amenzi, indiferent dacă există o abatere de la salariul minim.“

 

Dovezile șoferilor noștri de camioane:

Din fericire (acum se poate spune așa), avem pentru șoferii noștri cardul! Pentru noi este foarte important faptul că timpii sunt introduși corect în tahograful digital.

       durata conducerii vehiculului

        timpul de așteptare (conf. §21a Legea privind timpul de lucru), deci fără disponibilitatea de lucru!

        timpul de lucru, și disponibilitatea de lucru ( de ex. Timpii de așteptare la încărcare / descărcare, deplasarea în coloană etc)

        Pauză

Se recomandă păstrarea în siguranță; datele de pe cardul șoferului trebuie memorate periodic cu ajutorul unui software (de ex. Globofleet sau altul) pe un PC sau Laptop. Motivul constă în faptul că angajatorul trebuie să păstreze datele privind timpul de lucru numai 2 ani, dvs. însă aveți 3 ani perioadă de prescriere. Acest lucru însă nu poate fi exclus cu ajutorul contractelor sau altele similare!

 

Cele mai mari erori

eroarea 1: nu pentru firmele de logistică străine:
„Se vorbește mult despre faptul că Legea privind salariul minim este valabilă și în cazul activității de scurtă durată în Germania. Acest lucru este posibil dacă regulamentul contractului de muncă (deci legislația aplicată contractului de muncă) este cel din străinătate, cu toate acestea – cel puțin – în cazul §§ 1 și 2 din Legea privind salariul minim este vorba de așa numitele norme de intervenție conform art. 9 Rom I – VO, care se aplică pe baza impunerii tot mai accentuate a puterii legislative tuturor contractelor de muncă din țară. O astfel de reglementare nu încalcă libertatea prestării de servicii conf. Art. 56 AEUV (contractul privind modul de lucru în Uniunea Europeană) și se află în concordanță cu art. 3, alin. 1, 2 liniuță lit. c) Directiva 96 / 71 / CE.“

eroarea 2: nu este afectat, deoarece remunerația este mai mare:
„Salariul minim legal se ascunde în fiecare salariu sub formă de plată parțială. De aceea trebuie verificate întotdeauna cu minuțiozitate reglementările Legii privind salariul minim, chiar dacă salariul real plătit depășește mult salariul minim.“

 

eroare 3: nu se acordă salariu minim pentru servicii de intervenție:
„Timpii pentru serviciile de intervenție pot fi plătiți mai puțin decât așa numita muncă normală, indicațiile Legii privind salariul minim trebuie însă și în acest caz respectate. Retribuția trebuie să corespundă cel puțin salariului minim legal.“

eroarea 4: nu se acordă salariu minim pentru co-șoferi / timpi de așteptare:
„Curtea Federală a Muncii a stabilit că timpii pentru co-șoferi trebuie remunerați (Curtea Federală a Muncii, decizia din 20.04.2011 – 5 Legea privind registrul central pentru străini 200 / 10). § 611 alin. 1 din Codul Civil asociază obligația angajatorului privind remunerarea de „prestarea serviciilor promise“. De aceea, pentru obligația legală privind remunerarea determinant este dacă timpul petrecut de cel folosit ca șofer de schimb alături de șofer sau în cabina de dormit este muncă prestată prin contract. Acest lucru este valabil și pentru timpii de așteptare. În acest caz, conform practicii judiciare a Curții Federale a Muncii, orice altceva poate fi valabil doar dacă șoferul nu are într-adevăr nimic de făcut și timpul de așteptare și-l petrece cum vrea. În concluzie, se stabilește: timpii pentru co-șoferi trebuie în general retribuiți cu salariul minim. Și timpii de așteptare sunt, în principiu, remunerați conform salariului minim legal.“

MiLoG   -              legea privind salariul minim

BAG       -              Curtea Federală a Muncii

BGB       -              Cocul Civil

 

În cazul în care aveți probleme cu angajatorii dvs., adresați-vă Sindicatelor (Verdi). Forul conducătorilor auto AB – Mil vă ajută cu plăcere să stabiliți contactele necesare.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Continuare

 

Dreptul angajatului de a acționa în judecată

Dacă un angajator nu respectă condițiile de muncă legale sau contractuale stabilite de legea salariului minim (MiLoG), legea detașării angajaților (AentG) sau legea privind cedarea de forță de muncă (AÜG) sau nu respectă condițiile de muncă pe baza unei ordonanțe privind sănătatea, angajatul poate acționa în judecată pe baza legii salariului minim și / sau a legii detașării angajaților pe angajator, dar și firma principală. Pentru aceasta trebuie să depună plângerea la tribunalul pentru conflicte de muncă.

 

Alte informații primiți de la departamentele tribunalelor pentru conflicte de muncă.

 

Posibilitatea reclamației nu o au doar angajații germani. Și angajații care au fost detașați în Germania pot depune la tribunalul german pentru conflicte de muncă reclamații cu privire la respectarea condițiilor contractuale de muncă de către angajatorii lor care își au sediul în străinătate. Reclamația este admisă numai dacă se referă la perioada de detașare.

sursa: www.zoll.de , www.eurotransport.de

 

vezi și  Forul conducătorilor auto Aschaffenburg-Miltenberg

 

 

De ce ver.di?

 

 

De ce ver.di!

Există multe motive să i te alături

 

ver.di este pentru sindicatul unit al prestatorilor de servicii. Membrii noștri au peste 1000 de profesii, sunt angajați, independenți, țin de aparatul administrativ sau studiază. Ei sunt prestatori de servicii sau lucrează în industria prestatoare de servicii, în domeniul învățământului, artei și culturii sau în mediu. Oameni din toate mediile sociale se întâlnesc la verdi.di. Scopurile angajamentului nostru ca sindicat sunt solidaritatea și dreptatea socială în lumea muncii.

Vrem ca serviciile oamenilor să fie recunoscute și apreciate.

Atât de diverși, dar atât de puternici: membrii noștri sunt angajați în 13 domenii de specialitate, în grupe profesionale sau de specialitate acoperind toate temele, temele branșei „lor“. Pentru fiecare grupă profesională există câțiva specialiști în verdi.di care sprijină membrii noștri din fiecare branșă.

 

Bazându-se pe forța a peste 2 milioane de membrii, verdi.di asigură condiții de muncă pentru milioane de oameni și se bate pentru condiții - cadru sociale legale. Intervenim pentru condiții de muncă omenești, legale și ne batem pentru primirea de locuri de muncă. În acest scop ducem tratative, consiliem personalul și facem lobby politic pe plan național și internațional. Vrem să creăm o politică a condițiilor – cadru care să permită pacea, siguranța și bunăstarea tuturor păturilor sociale.

 

SOLIDARITATE și DREPTATE SOCIALĂ

 

UN SINDICAT PENTRU TOȚI

Numai împreună suntem puternici! Concentrăm interesele membrilor noștri – și astfel comunitatea noastră devine mai puternică decât unul singur.

Creăm unitatea din diversitate. Altfel decât uniunile profesionale, noi unim oamenii de cele mai diferite profesii într-o singură branșă. Înlocuim egoismul unui grup cu solidaritatea și tragem toți în aceeași direcție.

 

O CONTRIBUȚIE SOCIALĂ PENTRU TOȚI

Cine are mai mult, plătește mai mult – cine are puțin, plătește puțin. Cu un procent din venitul lor brut membrii noștri susțin un sindicat capabil de a se impune. Și cine nu exercită o profesie, plătește o contribuție redusă. De altfel: contribuția membrilor poate fi scăzută din impozit.

 

INFLUENȚĂ

ver.di se implică permanent: pentru dreptul la muncă, pentru condiții bune de muncă și educație și pentru plata legală, pentru salarii egale pentru muncă egală, pentru un salariu minim acceptabil, pentru compatibilitatea dintre profesie și familie, pentru condiții – cadru echitabile, pentru o politică solidară a sănătății...

 

RESPECTAREA DREPTURILOR PERSONALE LA LOCUL DE MUNCĂ

ver.di este angajat în respectarea drepturilor de bază în uzină, pentru participarea în luarea deciziilor, pentru egalitatea și recunoașterea de drepturi. Ver.di sprijină și consiliază reprezentanții tineretului, comitetele de întreprindere și consiliile de personal pentru o reprezentare eficientă în întreprindere și pe fiecare membru în vederea rezolvării conflictelor cu clientul sau angajatorul său.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

ETF (Federatia Sindicatelor din Transporturi) solicita Uniunii Europene masuri de control efective ale autoritatilor pentru a elimina fraudele si social dumpingul din transporturile rutiere. Legile exista doar ca nu au fost implementate masurile de control necesare. Din acest motiv vedem ca dormim in camioane in timpul pauzelor saptamanale desi Regulamentul 561/2006 prevede ca este permis sa dormim in camioane doar in timpul pauzelor zilnice si a celor saptamanale reduse. Asta este doar unul dintre aspectele ignorate.

 

Stirea publicata pe site-ul ETF este in limba engleza si o puteti gasi la adresa cu titlul: ETF launches a set of proposals to improve EU law enforcement in road transport.

 

Aceste propuneri impreuna cu petitia Fair Transport Europe ar trebui sa-i faca pe liderii UE sa realizeze ca ceva trebuie facut. Nu pot sta legati la ochi la infinit.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

In ceea ce priveste pauzele zilnice si saptamanale petrecute in camion, ETF atrage atentia asupra efectelor pe care acestea le pot avea asupra soferilor, in special asupra soferilor estici deoarece in aceste tari nu au fost adoptate masuri care sa-i protejeze pe soferi in aceasta problema, comparativ cu soferii Belgieni si Francezi care atunci cand isi petrec pauzele zilnice si saptamanale in camion, pe langa diurna mai primesc si diverse alte sporuri.

 

Reactia ETF vine in urma semnalelor date de Comisia Europeana care ar dori sa schimbe legislatia, bineinteles, in defavoarea soferilor.

 

Avem sansa de a reactiona si o putem face in doua moduri:

  1. Prin inscrierea intr-un sindicat, pentru ca numarul celor inscrisi fac sindicatele sa aiba mai multa putere si influenta in fata autoritatilor;
  2. Prin semnarea petitiei Fair Transport Europe.

ETF says "no" to weekly rest in the lorry!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.