Jump to content

cum se face corect inregistrare manuala pe diagrama


nradun

Recommended Posts

  • Members

cum se face inregisrarea manuala pe diagrama corect ? daca ajung vineri la garaj si incep pauza saptamanala la ora 16 00 scot diagrama (diagrama am introduso la ora 08 00)inregistrez pe spate de la ora16 00 la 24 00 si in continoare pe urmatoarele de la 0 00 la 24 00 .sau pana sambata  la ora 08 00 cand trebuia so scot in mod normal.? daca fac de la 0 00 la 24 00 luni cand ajung la garaj la ora 10 00 inregistrez pe spate de la 0 00 pana la ora 10 00 si bag diagrama in aparat plec in cursa dar marti la ce ora trebuie schimbata la ora 10 00 cand am bagato in aparat sau la ora 0 00 cand am inceput inregistrarea manuala ?? in cazul acesta ar trebui schimbata diagrama numai la ora  0 00 ?

am fost oprit de isctr si nu au stiut varianta corecta 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Diagrama se schimbă la sfârșitul zilei de muncă sau după maxim 24 de ore.

Tu vineri ora 16:00 ai terminat munca. Scoți diagrama (taho marchează sfârșit de program), iar tu, pe o diagramă nouă, începi să desenezi repausul săptămânal.

Sâmbătă la ora 16:00, iei o altă diagramă și continui cu desenatul.

Duminică faci la fel... la ora 16:00 iei altă diagramă și continui repausul.

Luni dimineață te duci la camion. CUM te deplasezi la camion este foarte important.

  1. Presupunem că te duci cu mașina personală de acasă la garaj și ai nevoie de 1 oră să ajungi, atunci:

Luni dimineață la ora 9:00, închei repausul săptămânal pe diagrama începută duminică și desenezi în continuare ''alte activități'' timp de 1 oră. În acest fel ora 9:00 devine momentul începeri activităților zilnice. Când ajungi la camion, introduci în taho o nouă diagramă și continui munca (reține că ai început programul la ora 9:00, nu la 10:00 când ai băgat diagrama în taho).

  1. Presupunem că firma trimite un taxi după tine, atunci:

Procedura va fi identică, doar că în loc de ''alte activități'' începând cu ora 9:00, vei avea ''timp la dispoziție'' desenat pe diagramă. Dar programul tău de muncă începe la ora 9:00, în momentul în care te-ai pus în mișcare către camion.

 

Dacă le-ai explicat inspectorilor nedumerirea ta, în același fel cum ai scris mai sus, nu-i de mirare că n-au știut răspunsul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

mi se pare corect cum zici tu numai ca domnu de la isctr a spus ca dupa ce scot diagrama vineri la 16 din aparat sa continui pe aceiasi diagrama pauza manuala pana la ora cand trebuia scoasa din aparat (ora 08 oo) si asa in continuare...... alt isctr..ist a zis ca pictezi  pe aceiasi diagrama de la 16 00 pana la ora 24  si apoi pe alta diagrama de la 0 la 24 si tot asa pana luni...Luni cand ajungi la camion pictezi de la 0 la ora cand ajungi ....si diagrama aia o bagi in aparat... dupa cine sa te iei?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

[...] dupa cine sa te iei?

După lege!!!

 

(2) [...] Foaia de înregistrare nu se retrage înainte de sfârșitul zilei de lucru, numai în cazul în care această acțiune este autorizată. Nici o foaie de înregistrare nu se folosește pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită.[...]

Link to comment
Share on other sites

  • Members

După lege!!!

 

După lege!!!

daca lucrai cu diagrama nu raspundeai asa la misto .in lege nu scrie nicaieri cum sa procedezi  in situatia explicata de mine. poate nu m am facut inteles eu am intrebat cum se face inregistrare manuala cand urmeaza pauza saptamanala in cazul in care vineri am ajuns la garaj la ora 16 00  si plec in cursa luni ora 10 00.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da?!?... Ești sigur că nu scrie? Ai citit tu și n-ai găsit niciunde? De unde crezi că ți-am pus citatul ăla, domnule ofensat... crezi că l-am inventat eu?

Și răspunsul meu n-a fost nici pe departe la mișto. Este o regulă mai presus de toate.

Eu deja ți-am explicat cum se face. Variantele inspectorilor I.S.C.T.R. sunt deasemenea corecte. Dar e mai simplu să te superi că nu ți se dă mură'n gură decât să pui mâna să citești.

  • Reg. C.E. 561/2006 + Notele de orientare emise de Comisia Europeană (6 la număr) și dacă mai ai dubii citești și T.R.A.C.E.... astea cu privire la timpii de conducere și odihnă;
  • Reg. C.E.E. 3821/1985 ce urmează a fi înlocuit cu Reg. U.E. 165/2014... astea cu privire la aparatura de înregistrare;

Citește-le pe astea mai întâi și mai stăm de vorbă, vedem noi după aia dacă scrie sau nu în lege cum să faci, ok?

P.S. Am lucrat și cu diagramă.

Edited by cri5tian
Link to comment
Share on other sites

  • Members

daca lucrai cu diagrama nu raspundeai asa la misto .in lege nu scrie nicaieri cum sa procedezi  in situatia explicata de mine. poate nu m am facut inteles eu am intrebat cum se face inregistrare manuala cand urmeaza pauza saptamanala in cazul in care vineri am ajuns la garaj la ora 16 00  si plec in cursa luni ora 10 00.

Omul chiar nu ti-a raspuns la misto.... Stie el ce spune :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

CUM te deplasezi la camion este foarte important.

  • Presupunem că te duci cu mașina personală de acasă la garaj și ai nevoie de 1 oră să ajungi, atunci:
Luni dimineață la ora 9:00, închei repausul săptămânal pe diagrama începută duminică și desenezi în continuare ''alte activități'' timp de 1 oră. În acest fel ora 9:00 devine momentul începeri activităților zilnice. Când ajungi la camion, introduci în taho o nouă diagramă și continui munca (reține că ai început programul la ora 9:00, nu la 10:00 când ai băgat diagrama în taho).
  • Presupunem că firma trimite un taxi după tine, atunci:
Procedura va fi identică, doar că în loc de ''alte activități'' începând cu ora 9:00, vei avea ''timp la dispoziție'' desenat pe diagramă. Dar programul tău de muncă începe la ora 9:00, în momentul în care te-ai pus în mișcare către camion.

.

Cristian , unde e disponibilitatea la taxi ??

Art 9 561 /2006

(2) Perioada de timp necesară conducătorului pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se

întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă a conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, nu se

consideră repaus sau pauză, cu excepţia cazului în care conducătorul se află pe un feribot sau în tren şi are acces la o cuşetă.

(3) Perioada de timp necesară conducătorului ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se

întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă al conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, se

consideră altă muncă.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cristian , unde e disponibilitatea la taxi ??

Art 9 561 /2006

(2) Perioada de timp necesară conducătorului pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă a conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, nu se consideră repaus sau pauză, cu excepţia cazului în care conducătorul se află pe un feribot sau în tren şi are acces la o cuşetă.

(3) Perioada de timp necesară conducătorului ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă al conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, se consideră altă muncă.

Ca să-ți răspund la întrebare Mario, am îngroșat câteva sintagme din citatele tale și-ți explic mai jos UNDE este disponibilitatea la taxi. Sper să înțeleagă toată lumea.

Deplasarea la și de la camion este reglementată special în câteva situații și menționez:

  1. condusul unui autoturism exceptat de la Reg. 561/2006;
  2. a fi transportat;

Știm cu toții că înregistrările manuale nu pot include ''conducere'', aceasta fiind o activitate ce se înregistrează automat. Noi putem înregistra manual doar ''pauză/repaus'', ''alte activități'' sau ''timp la dispoziție''. Aliniatul 2 citat de Mario restrânge și mai mult tipurile de activități ce pot fi înregistrate manual și ne spune că (indiferent de modul cum ne deplasăm la camion) acea perioadă de timp NU poate fi ''pauză/repaus''.

Cu alte cuvinte, deplasarea la camion (repet, indiferent că conducem un turism sau suntem transportați) se poate înregistra manual ca ''alte activități'' sau ''timp la dispoziție''. Diferența între modul de deplasare, respectiv tipul de activitate ce se înregistrează manual o face aliniatul 3 care reglementează clar și fără dubii una din situații, adică prima menționată de mine (condusul unui autoturism exceptat de la Reg. 561/2006).

Deci din cele două moduri de deplasare, aliniatul 3 stabilește clar că condusul unui turism se va înregistra ca ''alte activități''. Prin urmare, orice altă situație (în cazul nostru a fi transportat) se va înregistra ca și ''timp la dispoziție''.

Regulamentul nu intră în foarte multe detalii vis-a-vis de CUM și CU CE te duci la camion, ar fi aproape imposibil să reglementezi toate modalitățile/situațiile ce apar, dar cel puțin pentru o situație specifică avem o prevedere clară. Practic e o concluzie rezultată prin eliminare.

E OK răspunsul?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • Members

Bună ziua, 

Am și eu o întrebare, lucrez pe un camion cu tahograf analog și nu am cursa în fiecare zi sau nu ajung defiecare data la mașină la aceeași ora ca să pot schimba diagramă pentru nu a depăși cele 24 h, cum procedez :

Luni la 7 plec în cursa diagramă în aparat, termin cursa la 17.

Marti nu am cursa și ma duc la munca la 9 și nu ajung sa schimb diagramă la 7 (24 h), o sa plec miercuri în cursa la 7 și tot asa pana vineri când plec acasă pe la 17, sâmbătă și duminică liber. 

Aștept un răspuns. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Bună ziua, 

Am și eu o întrebare, lucrez pe un camion cu tahograf analog și nu am cursa în fiecare zi sau nu ajung defiecare data la mașină la aceeași ora ca să pot schimba diagramă pentru nu a depăși cele 24 h, cum procedez :

Luni la 7 plec în cursa diagramă în aparat, termin cursa la 17.

Marti nu am cursa și ma duc la munca la 9 și nu ajung sa schimb diagramă la 7 (24 h), o sa plec miercuri în cursa la 7 și termin cursa la 14,joi iar ajung târziu și nu pot schimba diagramă,  vineri am cursa și termin program la 15 și plec acasa , sâmbătă și duminică liber. 

Cum ar trebui sa procedez în acest caz. 

Aștept un răspuns. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Activitățile la bordul camionului se înregistrează prin mijloacele tehnice specifice. Ori tu ești acasă. Ce activități vrei tu să înregistrezi la bordul camionului, dacă tu nu ești acolo??!!!!!!!

Ai terminat munca, diagrama la purtător și te duci acasă. Ai revenit la muncă, completare manuală pe altă(e) diagrame activitățile corespunzătoare + una nou-nouță'n aparat și-i dai sandale. Ai terminat munca... reexecuți aliniatul ăsta!

Și tot așa.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.