Jump to content

IMI ASUM RISCUL


janolteanu

Recommended Posts

  • Members

           Salut colegii

 

Dupa cum bine stim ,de vorbit se tot vorbeste despre modul criminal in care suntem exploatati si tratati doar ca nu are nimeni solutii. Ei bine eu fiind unul care nu prea mai am ce pierde ,am curajul sa iau de unul singur taurul de coarne si sa ma prezint cu "jalba in protap"atat la UE cat si la CEDO.Bineanteles ca sunt constient de riscurile pe care mi le asum. Uniunea Europeana e un ocen plin de rechini care orchestreaza toata aceasta forma de sclavie mascata din ratiuni pur economice,nefiind important pentru domniile lor faptul ca breasla soferilor este alcatuita din indivizi care apartin totusi speciei umane.Dar prefer sa ma manance rechinii din acest ocean decat viermii din firmele de transport din Romania.

Edited by cico_3504
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salut Janolteanul.

 

Cam acelasi lucru l-am facut eu, doar ca de ce sa ma bat de unul singur impotriva rechinilor, cand pot sa ma bat impreuna cu toti ceilalti colegi?

 

Atunci cand mergi si faci ceva de unul singur vor izola cazul si vor spune ca la tine a fost un caz aparte, se mai intampla. Atunci cand vor merge mai multi sa arate ceea ce se intampla, vor fi fortati sa ia masuri la nivel cat mai mare, in functie de cate persoane sunt in situatii dificile.

 

Daca vei dori sa mi te alaturi sau vei continua de unul singur esti binevenit aici pe forum si in masura in care se poate sa ne tii la curent cu ceea ce se intampla

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

                                                     Stimate coleg MIT.

 

   A realiza ceva  de mai mare amploare, inseamna a invata in prealabil sa fim uniti ceea ce e un fenomen mai delicat ,dificil si de durata pentru noi romanii.In atare circumstante ramane valabila (cel putin pentru moment) doar o marunta actiune individuala dar daca este suficient de temerara poate aprinde un beculet la luminita caruia sa incepem sa ne adunam si sa ne constituim in ceva de anvergura.Prin strategia criminala practicata de angajatorii nostri ,suntem atat de dezbinati incat nu mai reprezentam nimic dincolo de o masa de sclavi asigurand un profit din ce in ce mai mare pentru o retributie din ce in ce mai mica.Totusi impreuna suntem o forta de temut. Bineinteles ca la un moment dat vom reusi sa fim uniti.Dar totul trebuie sa inceapa de undeva si tocmai de aceea imi asum acest risc indiferent de pretul pe care il voi plati.In mod cert pe plan local nu se poate realiza nimic.Am fost la corpul de control al ministrului transporturilor si rezultatul a fost "apa de ploaie." De presa ce sa mai zic. Aceasta e interesata in principal de "cat de repede a slabit pipita x cu doua kg",ori ce manelisti au cantat la nunta lui duduia y.Niciodata nu vei vedea media din Romania sa fie interesata de faptul ca transporturile sunt dominate de crima organizata, sau ca soferii au ajuns o categorie sociala trecand de la defavorizare la dezumanizare .Asadar pana la urma trebuie trasa o linie clara de demarcatie intre a fi angajat sau a reprezenta o proprietate a angajatorului. Totodata ar trebui definita mult mai cert notiunea de sclavie astfel incat aceasta sa nu mai poata fi mascata la adapostul a tot felul de acte normative intrate in vigoare la cererea grupurilor de interese si tolerate in mod tacit de Uniunea Europeana din alte interese meschine. In acest caz ,omisiunea de a interveni a UE este deja mai grava decat infractiune in sine.

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Janolteanu, ideile tale sunt pe aceeasi linie cu ale mele. Nici macar nu am incercat sa fac ceva pe plan local pentru ca stiu de ce am plecat din Romania. Din motivul asta am considerat ca este mai util sa constientizez sindicatele din tarile dezvoltate de riscurile la care se expun daca nu intervin sa ne sustina si sa facem o colaborare. Noi exploatati = ei fara locuri de munca. Daca nu lucram impreuna, UE nu inseamna nimic altceva decat o uniune in interesul companiilor, pentru ca acestea vor jongla in functie de locul unde vor putea fenta mai mult legile si drepturile sociale ale angajatilor. Ambalajele de marketing de genul "sa oferim mobilitate muncitorilor" nu inseamna nimic altceva decat "lasati-ne pe noi, firmele mari, sa evitam drepturile obtinute de sindicatele vestice pe parcursul anilor, prin sclavagizarea esticilor cu acte in regula".
 

A realiza ceva  de mai mare amploare, inseamna a invata in prealabil sa fim uniti ceea ce e un fenomen mai delicat ,dificil si de durata pentru noi romanii.

 

.....................................................................

 

Bineinteles ca la un moment dat vom reusi sa fim uniti.Dar totul trebuie sa inceapa de undeva si tocmai de aceea imi asum acest risc indiferent de pretul pe care il voi plati.

 

 

Janolteanu, stii care este cea mai frecventa fraza pe care o aud din gura soferilor si care a inceput sa ma irite cel mai tare? "Nu suntem uniti". Desi stau fata in fata cu omul si vorbesc, desi ii spun sa mi se alature pentru a ne uni si a reusi sa facem ceva, el imi spune ca nu vom reusi pentru ca nu suntem uniti. Nu poti sa-mi tii morala ca nu suntem uniti, nu poti sa dai vina pe altii ca nu se unesc, atata timp cat tu nu o faci.

 

Am fost pus odata in situatia ca de ce nu-mi fac sindicatul meu, pentru ca am taria sa o fac. Nu, daca exista deja un sindicat si pot avea incredere in el, de ce sa fac altul? Ma alatur lor si contribui la cresterea sindicatului, altfel as contribui la dezbinarea pe bisericute mici, pentru ca eu sunt mai cu moț si vreau sa am moțul mai mare ca a celorlalti.

 

Zici ca la un moment dat vom fi uniti, dar totul trebuie sa inceapa de undeva. Acelasi lucru l-am zis si eu si l-am inceput alaturandu-ma celorlalti colegi, pentru ca impreuna putem fi o voce mai puternica. Incepand ceva de unul singur nu duce la uniune Janolteanu, ci e mai degraba reinventarea rotii cand ea a fost deja inventata de mult timp.

 

Intr-un final, vreau sa intelegi ca acest mesaj nu este un atac la persoana ta ci doar impartasirea unor idei, pentru a-ti arata niste lucruri si din alt punct de vedere, pentru ca pana la urma asa ne dezvoltam, prin purtarea unor discutii. Defapt, chiar te respect si ma bucur ca ai decis sa lupti, chiar si de unul singur, pentru ca e un pas inainte comparativ cu cei care nu fac nimic si dau vina pe toti ceilalti ca nu suntem uniti, cand si ei fac acelasi lucru defapt.

 

Indiferent de drumul pe care il vei alege, sa mergi de unul singur, sau sa te alaturi unui sindicat te astept aici, in sectiunea sindicate sa ne impartasesti ceea ce se mai intampla, pentru ca macar acest loc ne poate uni si ne poate ajuta sa dezvoltam idei. Daca vrei, ma poti contacta la numarul de telefon pe care ti l-am trimis in mesaj privat.

 

Iti urez sa ai drumuri bune si multa bafta in demersul tau impotriva sclaviei in care ne aflam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Mit prietene, apreciez faptul ca vrei sa lupti, insa nu vad sa ai sanse reale.

1. Nu ai oameni

2. Trebuie un sindicat dedicat, nu un amalgam de bresle.

3. In Romania sindicalismul este o himera.

4. Europa are alta gandire pentru estici fata de pretentiile sindicale ce le emit.

5. Atita timp cat politica Bruxelles-ului nu va viza egalitatea muncii si protectiei sociale, stetele de rang 2 vor furniza mana de lucru calificata la pret infim.

6. Emigratia si importul de mana de lucru extracomunitara super ieftina.

7. Coruptia din lumea politica.

8. Jocul unor servicii in beneficiul multinationalelor si bancilor......

Noi nu suntem nici greci nici nemti , nici ....

Suntem romani, asa zisii tiganii Europei , colonie fara portofoliu , inca stat suveran, depopulat si invrajbit , pastorit de o clasa politica penala cu un singur deziderat , conturi cat mai grase pentru ei.

In '89 eram optimist , in 2007, eram inca credul , acum sunt pesimist si ma tem sa nu devin paranoic.

Bine ar fi sa fie ceva bun , v-as sprijini din suflet, numa sa ma convingeti ca aveti vointa ,viziune si actionati uniti.

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Salut Oldtrucker.

Daca ai sa privesti spre occident ai sa afli cu surprindere ca sindicatele cu putere sunt tocmai cele care aduna mai multe ramuri, iar acest lucru se intampla tocmai pentru ca de multe ori interesele sunt comune, indiferent de ramura. Totusi, fiecare ramura are directia ei. In ceea ce priveste SLT, pentru moment se ocupa doar de soferi, nu e suficient de mare si nu poate avea o structura suficient de mare incat sa se ocupe si de alte bresle. Totusi este suficient de mare incat a putut fi acceptat in Federatia Europeana a sindicatelor din transporturi ( ETF ) si este singurul care a reusit acest lucru pana acum. Pentru a fi acceptat, una dintre conditii este sa ai cel putin 1000 de membri din cate stiu.

Trebuie sa facem diferenta intre Europa care are problemele ei de coruptie si interese ale multinationalelor si interesele populatiei Europene. Iar aici e ceea ce conteaza si motivul pentru care sindicatele europene incep sa reactioneze. In momentul de fata pierdem atat noi ca muncitori estici cat si ei ca muncitori vestici. Noi exploatati, ei cu salarii in cadere si fara locuri de munca. Lupta nu trebuie sa fie intre estici si vestici ci intre muncitori si companii. Suntem cu totii victimile managementului care vede doar optimizarea cheltuielilor, management care a fost dus pana la incalcarea legilor si drepturilor omului. De ce s-a intamplat asta? Din cauza lipsei de reactie a omului de rand, din cauza lipsei de asociere in sindicate. Se pare ca e mai buna berea intr-o parcare care miroase a .... pi pi .... decat sa vrei sa faci ceva pentru a lua o plata onorabila si sa ajungi sa-ti vezi familia macar la sfarsit de saptamana.

Coruptia si jocul multinationalelor sunt exact lucrurile impotriva carora trebuie sa luptam. Dar nu avem cum sa facem lucrul asta daca ne adunam 50 de oameni, iar restul stau sa vada ce se intampla. Cica asteapta sa vada daca aia 50 obtin ceva. Asteptati degeaba sau va trebui sa asteptati prea mult, pentru ca se rezolva lucrurile abia atunci cand este un numar semnificativ de oameni inscrisi si in numele carora se vorbeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • Members

Stimați colegi, într-adevăr, nu suntem uniți, problema este ca nici nu vrem asta. Aud prin parcări mereu acest laitmotiv, nu suntem uniți, nu avem sindicat, etc. De cate ori se propune sa se facă ceva apar probleme de genul : Trebuie sa închid programul, am uitat sa sting farurile, tre sa pornesc motorul ca ma lasă bateriile, etc. Si ma vad singur. In schimb îi admiram pe francezi, belgieni, etc. Si întreb, PANA CAND NE MAI LASAM CALCATI IN PICIOARE?  PANA CAND SOFERUL ROMAN VA MAI FI CONSIDERAT CEA MAI IEFTINA PIESA A MAȘINII? Când ne vom trezi? Nu știu dacă s-a înființat un sindicat. Dar când voi afla de existenta lui am sa intru ca si membru. Pentru mine e mai ieftina cotizatia decat amenzile luate din cauza angajatorilor. Va doresc drumuri bune. 

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Sunt sindicate , dar soferii vor pomana sindicala , nu inteleg conceptul de asociatie sindicala in regim privat , adica isi apara membrii nu toata masa profesionala , si in loc sa sara la gatul sindicatului national care doarme  , pomanagii , desconsidera si mai fac si pe altii sa desconsidere putinele miscari sindicale , fara habar macar ..... E mult 10 lei lunar .... ?? Ai un subiect , de pomanagii sindicali , cand o sa faca ceva sindicatul ma inscriu , ceva in genu' .....

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am pornit de la ideea " Nu suntem uniti". Ca toţi cei de aici, sunt şofer, ca si 90% din șoferii de international am si o şcoală superioara. Si colac peste pupăză, acum am si o mare problema si va cer un sfat. Acum o luna am dus un bloc de granit de 26 de tone. 2 pe 1,8 pe 4 metri. Am fost nevoit sa călăresc frână si bolovanul a plecat de la loc. A rupt chingile, etc. Nu pot sa dovedesc ca marfa a fost legata. Nu am pozat-o după încărcare. Cert e ca a venit in fata, mi-a ieșit 50 cmr prin prelata,  s-a  pus pe roată dreaptă de la motrică si nu am putut sa o mai ridic din perne, a trebuit sa bag lemne între axa si sasiul tractorului sa pot sa ma întorc unde am încărcat ca sa rearanjeze marfa. Ok. Patronul a zis ca îmi ţine banii pe 2 zile. Am fost de acord ca eu conduceam. Azi,  după o lună, îmi imputa 2 zile de weekend plus ziua când a fost problema plus kilometrii la prețul lui. Total,  o săptămână. I-am spus sa retina banii si sa îmi caute cursa spre casa. Neplătită. Răspunsul lui a fost ca dacă am încărcare trebuie sa onorez cursa. Am mai încărcat si am lăsat mașina în garaj când boos-ul și-a bătut joc de mine, acum va cer sfatul, ce sa fac? Sa încarc si sa onorez cursa, sa nu încarc, sau sa încarc si sa îi las mașina în parcare? Si ar cam fi cazul sa ne organizam, ca mine sunt multi c u probleme. Mi-a spus ca ce, vreau sa suporte el weekend -ul cat am stat gol? 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Iar referitor la ce spune Mario, trebuie știut că orice organizaţie e puternică prin membrii sai. Dacă în sindicat sunt 10 oameni.... Puteți aştepta liniștiți pana veți vedea rezultate. Dacă vom fi o mie, tot putini vom fi dar putem mișca ceva. Si dacă vom fi toţi, nimeni nu ne putea reduce la tăcere. Si ca sa nu mai vorbesc povesti, întreb unde ma pot înscrie în sindicat? Se făcuse acum câțiva ani. Atunci nu eram șofer, si nu ma interesa. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members
La 07/07/2016 la 0:42, Ionusiu a spus:

Patronul a zis ca îmi ţine banii pe 2 zile. Am fost de acord ca eu conduceam.

Superb!!! Și mai ai și școală superioară, zici. Ai învățat să citești la școala aia superioară?!! Dacă da, pune mâna și citește! Codul Muncii pentru început.

La 07/07/2016 la 0:42, Ionusiu a spus:

sunt şofer

Nu ești!

 

La 07/07/2016 la 1:41, Ionusiu a spus:

am joc in cupla de vreo 2-3 centimetri

(Și) De asta nu ești șofer.

Îți bați joc de meserie și de tine însăți în primul rând, dar vii aici cu texte pompoase și mesaje de adunare... iar printre, poate te învață și pe tine cineva cum să ieși din rahaturile în care te bagi, în primul rând din cauză că n-ai învățat nimic.

Lăutar rutier.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Întâmplător îl cunosc (codul muncii). Iar de citit? Las-o balta, nu ma vei ajunge din urma nici dacă vei mai trai încă 2 (doua) vieți. Sa te si lămuresc. Am întrebat ce sa fac in sensul ca: Are rost si sens sa pierd timp si poate bani cu o acţiune în instanţă? Care sunt șansele de reuşită? Iar in ceea ce privește jocul la cupla, sa te lămuresc si cu asta. De cate ori am cerut sa îmi schimbe kit-ul  de sa, îmi spunea ca nu e nici o problema, mai merge pana ma întorc. Eu nu știu să o fac, nu sunt mecanic, chiar si după i-am dat mașina a spus ca jocul nu e nici o problema. Asa ca ma repet, las-o balta. Iar după cum ai abordat problema, ești mai jos decat un lăutar rutier. Sau poate si tu ești vreun super şofer care coboară Mont Blanc-ul cu 90 km/h. Hai pa. Sa ai drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Prietene las-o jos ca faci hernie !

Nu te poate obliga nimeni sa iesi in cursa cu defectiuni tehnice. Nu te poate obliga nimeni sa stai pe cabina atata timp .......

Sau asa ai invatat in scolile cele inalte in care ai pertrecut mai mult timp decat muritorii de rand ?.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Bună seara domnilor. Ionusiu, prescurtarea de la centimetru este cm. Pe vremuri se invața în clasa a ll-a, ciclul primar, cursuri de zi ;D . Spui că " întâmplător " cunoști Codul Muncii - nu se vede ( apropo, Codul - cu literă mare, doar vorbim de un titlu - si mai avem si " școli superioare " ). Altfel, respectai prevederile lui - sunt OBLIGATORII si pentru salariați. Veșnica poveste : în primul rând accepti toate rahaturile, pe urma - când vezi că nu-ți face nimeni statuie pentru " jertfa " adusă, nu primești onoruri militare la întoarcerea acasă pentru " devotamentul " tău - începi să te lamentezi pe Forum. Dacă vrei să fii un caracter integru, nu începe după ce doare prea tare... Acum, strict pe problema ta : 1)- Nu considera timp pierdut încercarea - cam tardivă - de a câștiga dreptatea pe cale legală. Altfel, toată povestea de mai sus, legată de sindicat si unitate profesională, rămâne doar bla-bla de parcare. 2)- În instanță te duci bazat pe prevederile din Codul Muncii - cu dovezi, inscrisuri - nu cu nuvele lacrimogene. Înaintarea acțiunii este gratuita, cauza se judecă la priorități,  cheltuielile de judecată - DOVEDIBILE - se restituie de catre partea care pierde procesul. Drumuri bune ! P.S. - Cinci luni de cabină ? Ai vrut " să iei tot soarele de pe plaja într-o singură zi " ! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members
La 30.07.2015 la 18:17, Mit a spus:

 De ce s-a intamplat asta? Din cauza lipsei de reactie a omului de rand, din cauza lipsei de asociere in sindicate. Se pare ca e mai buna berea intr-o parcare care miroase a .... pi pi .... decat sa vrei sa faci ceva pentru a lua o plata onorabila si sa ajungi sa-ti vezi familia macar la sfarsit de saptamana.

 

Salutare. Timp de 7 ani am platit cotizatie la Sindicat, iar cand am fost concediat abuziv, dupa parerea mea, Sindicatul mi-a intors spatele? Asta cu ce seamana? Dupa mine cu prosteala pe fata.Greu o sa ma mai convinga vreun roman ca are coloana vertebrala. Cred ca o sa incep sa prefer berea din parcarea care miroase a pipi, e similar cu un alt miros.

 

 

Edited by Leico
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Cred ca [ in opinia mea ] un sindicat bun trebuie sa aive avocati buni...asa ar urca in incredere..din pacate la noi sau facut N...sindicate pe principiul turmei..si atunci s-a ajuns la situatia data de tine...ei vroiau numai banii si sa nu ofere nimic..Asa se pierde si bruma de incredere pe care o mai au unii dintre noi in sindicatele romanesti..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.