Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Ajutor pentru soferii si posesorii de masini de peste 3.5T


leobango

Postări Recomandate

  • Members

Dintre defectele cele mai des intalnite, postez astazi 3 raspunsuri:

1.MAN TGA- afisajul in bord arata "engine brake failure"-dau varianta in engleza ca fiind cea mai utilizata-.Cauze:-clapeta EGR nu se afla in pozitia corecta sau este blocata-cand nu este in pozitia corecta se regleaza cursa pistonului ce actioneaza clapeta, cand este blocata se incearca deblocarea, in majoritatea cazurilor se schimba.Efecte are acestui defect-consum mai mare cu 15-20%

2.MERCEDES ACTROS-afisajul de bord nu arata nimic, ventilatorul de la radiatorul de racire merge incontinuu indiferent de temperatura exterioara.Defect-vascocuplajul blocat,se inlocuieste.Efecte-consum mai mare cu 10-20%.

3.IVECO DAILY - la o turatie intre 1700 si 2700 rpm motorul se ineaca,ajunge la relanti si dupa cateva secunde iar urca in turatie,la aceeasi pozitie a pedalei de acceleratie,cateodata o pornire greoaie dimineata.Cauza- injector,scapa pe retur la o anumita presiune.La 2 injectoare defecte, motorul nu mai porneste.

Acestea sunt numai 3 din defectele ce pot fi intalnite la masini.Fiecare masina are puncte bune si mai putin bune din punct de vedere al intretinerii si reparatiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

deocamdata nu e,pentru ca este un site in formare si deasemenea ca nu multi soferi de camion acceseaza internetul(chiar am facut un sondaj printre ei acum cateva luni si abia 1(unul) din 20 intra pe net).Asta nu inseamna ca nu au probleme, din contra ,cred ca majoritatea au probleme cu cate ceva, dar ,fie amana rezolvarea,fie "las'ca merge si asa",in vremurile astea de criza mai greu cu vizita la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members

Eu am dat de acest Site lasand Google-ul sa caute "Forum soferi camion", si am accesat pozitia a treia a acestuia. ::) Comentariul meu este mai tarziu de Martie, adevarat, dar depinde si cum cauta cineva un domeniu de interes pe Google.Parerea mea este ca, fiecare Site isi are sansa sa de-a fi cunoscut de cat mai multi internauti, interesati de vre-un domeniu practic.Probabil ca in timp si "soferii.ro" va avea trecere la utilizatori mai numerosi, insa, depinde si de componenta celor inscrisi.Eu ma simt bine la voi, si sper sa-l pot promova la randul meu intr-un fel sau altul.

Interesante si de retinut acele amanunte ce tin de mecanica,...O intrebare; cine da sanse unor camioane intr-un viitor apropiat cu motoare electrice ?.Se va scoate din ecuatie multimea de neajunsuri ale motoarelor cu ardere. ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Pai ar fi o solutie si motoarele elactrice, dar nu stiu cat de fiabile ar fi  deocamdata.Motoarele electrice ridica si alte probleme:timpul  de incarcare am bateriilor in timpul mersului,timpul de incarcare al bateriilor in stationare, descarcarea bateriilor,un motor 100 % electric probabil ca ar fi mult mai mare decat astea cu ardere interna,plecarea de pe loc probabil k s-ar face greoi...cine stie  ???....am sa mai aprofundez problema motoarelor electrice care ar putea sa faca fata pe camion. Pentru ca in olanda ( am vazut eu un documentar in urma cu vreo 10 ani ;D, stiu, cam mult ) s-a facut un studiu pe un anumit numar de masini (cateva sute) 100% elecrice . Erau ecologice , dar bateria nu tinea mai mult de 500-600 km, cam pe acolo si aici intervenea problema, ca nu existau peste tot (benzinarii,centre comerciale,parcari..etc)locuri special amenajate pt incarcarea bateriilor . Deci presupune sa se investeasca si in infrastructura iarasi ( la vremea respectiva olandezii spuneau ca nu are rost sa se bage bani intr-un astfel de domeniu, al motoarelor 100 % electrice.Facusera niste parcari-test , in care fiecare loc de parcare era prevazut cu cate o sursa de curent electric .Acesta sursa era defapt o priza,de vreo 5 ori mai mare decat cea normala, iar din masina iesea un stecher ,de asemenea de 5 ori mai mare decat unul obisnuit( ma amuzau atunci foarte tare imaginile alea cu prizele si stecherele alea mari  :D ).Aici a intervenit alta problema , deoarece bateriile cu care erau masinile prevazute se incarcau in cateva ore bune ( peste 4-5 ore), si nu era foarte practic(deci daca mergeai 500 km trebuia neaparat sa stai la incarcat peste 4 ore).Au ajuns la concluzia ca sunt bune pentru oras sau intre orase relativ apropiate, dar nu pentru drumuri mai lungi sau international.La vremea respectiva spuneau ca vor mai face si alte schimbari la acest proiect , dar nu mai stiu ce s-a mai intamplat .

Nu stiu totusi cat de puternice ar trebui sa fie motoarele electrice de pe un camion , astfel incat acesta sa poata cara greutate mare??? ??? ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
Vizitator Anonymous

Dintre defectele cele mai des intalnite, postez astazi 3 raspunsuri:

1.MAN TGA- afisajul in bord arata "engine brake failure"-dau varianta in engleza ca fiind cea mai utilizata-.Cauze:-clapeta EGR nu se afla in pozitia corecta sau este blocata-cand nu este in pozitia corecta se regleaza cursa pistonului ce actioneaza clapeta, cand este blocata se incearca deblocarea, in majoritatea cazurilor se schimba.Efecte are acestui defect-consum mai mare cu 15-20%

2.MERCEDES ACTROS-afisajul de bord nu arata nimic, ventilatorul de la radiatorul de racire merge incontinuu indiferent de temperatura exterioara.Defect-vascocuplajul blocat,se inlocuieste.Efecte-consum mai mare cu 10-20%.

3.IVECO DAILY - la o turatie intre 1700 si 2700 rpm motorul se ineaca,ajunge la relanti si dupa cateva secunde iar urca in turatie,la aceeasi pozitie a pedalei de acceleratie,cateodata o pornire greoaie dimineata.Cauza- injector,scapa pe retur la o anumita presiune.La 2 injectoare defecte, motorul nu mai porneste.

Acestea sunt numai 3 din defectele ce pot fi intalnite la masini.Fiecare masina are puncte bune si mai putin bune din punct de vedere al intretinerii si

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

As avea eu o problema care de multa vreme ma cam obsedeaza,

Asadar am un iveco eurostar cursor care nu vrea sa consume mai putin de 35 si asta in conditiile in care il menajez cat pot,adica majoritatea curselor sunt cu 16-18 tone sau chiar mai putin.O sa zici ca am piciorul mare dar crede-ma ca am incercat toate stilurile de sofat chir si pus pe liber la vale si... nimic.

Daca ai o solutie facem o betie crunta pentru treaba asta.

Salutari

PS:Cu publicitatea mai greu pe la noi, soferii nu prea se impaca cu tastatura asa ca...tot pasionatii o sa acceseze forumul mai des

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Daca e doar un senzor atunci e bine, mai poti merge putin (deobicei la masinile astea noi cu senzori , senzorul se aprinde in bord dupa ce placuta e uzata de jumatate sau putin mai bine de jumatate....nu zic ca e prostie ca se aprinde la uzura de jumatate a placutei, dar se mai poate merge), dar daca se incalzeste jeanta inseamna ca e si altceva...placutzele probabil.Vezi cand desfaci fata asa cum spuneai tu ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Placuta de pe interior a fost terminata! S-a mancat si un pic din metal. A denivelat un pic discu. Aia de pe exterior numai jumatate s-a uzat, nu inteleg de ce. Oricum, dupa ce s-a aprins becul la bord, am mai facut inca 2000 de km pana azi ce le-am schimbat. Parerea mea e ca mai merge vreo 1000 linistit dupa ce da eroarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

volvo_freak, placuta de pe interior este cea care strange si din cauza aceasta se uzeaza mai mult.Senzorul este gandit in asa fel incat sa te atentioneze cu ceva timp inainte , ca sa poti ajunge linistit la service.La camioane poati parcurge mai putini km de la aprinderea beculetului decat la amsinile mici, pt. ca sunt mai solicitate franele fiindca duce greutate mai mare . Probabil ca s-a auzit la franare si ca scartiau sau sunetul acela de frecare intre doua fiare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am o problema.

Stie cineva cum dezactivez avertizarea sonora de la bord la mesajul : Tailgate tilted? Da, liftul nu inchide complet. Renault Midlum.

Pai de ce nu inchide? Ce il blocheaza? Banuiesc ca trebuie remediat asta, nu? Eu la Atego dau pe Quit si anuleaza erorile astea mici. Si la Midlum tre sa aiba ceva buton de anulare, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.