Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

România va trebui să schimbe legislaţia pentru ca şoferii să facă un test obligatoriu. Există, însă, o problemă gravă


Gongy

Postări Recomandate

  • Administrators

O directivă a Uniunii Europene obligă statele membre să introducă un nou test medical pentru cei care doresc să obţină sau să îşi schimbe un permis de conducere. Astfel, de la 1 ianuarie 2016 ar trebui să devină obligatoriu în România testul pentru apnee în somn.


Pentru testare, subiectul trebuie să doarmă o noapte într-un laborator de somn, unde este monitorizat cu aparatură specială.  În toată ţara au competenţe pentru a efectua testele de somnologie doar 70 de medici, transmite DCNews. Cele 40 de laboratoare de somnologie din ţară pot verifica circa 20.000 de persoane pe an, dacă funcţionează la capacitate maximă. În cazul în care este descoperit un caz de apnee se recomandă folosirea unui aparat de respirat cu presiune pozitivă, pacientul mai petrece o noapte în laborator, pentru ca medicii să poată supraveghea reacţiile la tratament.  


Anual, aproximativ 200.000 de români îşi iau sau îşi schimbă carnetul auto şi au nevoie de examen medical. Laboratoarele nu vor putea face faţă cererii, iar mersul la privat nu va fi o opţiune din cauza lipsei specialiştilor.


O soluţie ar fi introducerea unui test care simulează condusul pe un drum monoton, timp de o oră sau două. Doar cei care aţipesc în simulator ar urma să fie trimişi o noapte la spital. Simulatoarele trebuie, însă, achiziţionate, autorizate şi dotate cu personal calificat.


Sindromul de apnee în somn reprezintă oprirea respiraţiei în timpul somnului, urmată de trezirea din lipsa oxigenului. Aceste treziri episodice nu sunt conştientizate, dar perturbă calitatea somnului, astfel încât pacientul se simte obosit toată ziua. Sforăitul persistent şi zgomotos este un simptom la marea majoritate a celor care suferă de apnee obstructivă. Alte simptome sunt senzaţia de sufocare, mersul frecvent la toaletă în timpul nopţii, adormirea în timpul unor activităţi de rutină, capacitatea redusă de concentrare, iritabilitatea şi somnolenţa în timpul zilei. Din cauza acestor probleme, riscul ca un şofer să adoarmă la volan sau să facă accidente este crescut.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

de ce numai in RO...suntem mai cu mot decit altii  ? de exemplu orice schimbare de permis in uk se face simplu fara nici o testare medicala..testare medicala se face doar la cei care sunt trecuti de 45 ani..si aceea doar la ''vedere''...

In spania stiu ca la fel..tu de exemplu Mario ai schimbat permisul in spaniol..?daca da..ai facut ceva testari complicate sau doar ai trimis actele..?

In opinia mea cred ca se doreste ca noi sa fim cei mai cu mot..se arunca o stire inainte ca sa se observe reactia populatiei apoi se implementeaza...

Mihai,stii cumva numarul acelei directive..nu doar stirea publcatiei respective..macar sa citim direct de la sursa,multumiri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
  • Members

    Va salut. Din pacate in Romania,daca dai niste bani acolo unde trebuie,poti sa conduci si orb,daramite cu apnee in somn.Suntem o tara prea saraca si cu un inalt nivel de coruptie ca sa credem ca aceste legi pot fi respectate asa cum ar trebui. parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

O alta discriminare  a fratiorului mai mare !  Sclavagismul modern face selectia sclavilor . Maine , poimaine , se vor trezi ca soferul ideal trebuie sa aiba minimum 1,90  m si  intre 92 si 98 Kg  din care masa musculara  sa fie minimum de 65% , de parca ar face categorie la box ! Sa nu bea bere , sa nu fumeze  si sa faca abstinenta la femei , dupa modelul pustnicilor crestini de la Muntele Athos . Sa manace putin si sa fie musai vegetarieni , sa gandeasca putin si sa nu emita pretentii .......    :ymtongue:

 

Era sa uit .  Mai bine verifica si reexamineaza pe aia de au luat permisele pe spaga si pe aia de-s analfabeti  si cu permise in regula . Pe aia care au facut mortaciuni pe sosea  .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

O alta discriminare a fratiorului mai mare ! Sclavagismul modern face selectia sclavilor . Maine , poimaine , se vor trezi ca soferul ideal trebuie sa aiba minimum 1,90 m si intre 92 si 98 Kg din care masa musculara sa fie minimum de 65% , de parca ar face categorie la box ! Sa nu bea bere , sa nu fumeze si sa faca abstinenta la femei , dupa modelul pustnicilor crestini de la Muntele Athos . Sa manace putin si sa fie musai vegetarieni... :ymtongue:

Pana pe aici ma incadrez perfect in cerinte, cu exceptia abstinentei ;))

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.