Jump to content

Curse de pe bursa


Amza

Recommended Posts

  • Members

Cum merge transportul pe bursa? Pareri de la cei care lucrati pe bursa daca se poate. Va intreb deoarece am avut un contract fix pana acum si vreau sa renunt ca nu imi mai convine si vreau sa iau eu curse de pe bursa. Ma scuzați daca sunt greșeli gramaticale dar scriu de pe telefon. Va multumesc.

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

colegu eu lucrez pe bursa cu 3.5t masa totala greu iei 1 ron pe km si in plus ca iti mai trebuie si cineva care sa stea pe bursa ca cursele bune se iau fffff repede la tir nu stiu cit se ia pe km .plus de asta ca sunt firme" onorabile" care te tin cu banii dau termen la 30 sau35 chiar si 45 dar banii ii vezi mereu peste scadenta una din aceaste firme este si CARGO CONCRET pentru care am facut o cursa din 04-06 2015 si nici acum nu am primit banii si m-au sunat ei ei m-au gasit iar suma nu este mare 350 de ron dar ei se tin firma RESPECTABILA eu cu o masina si tot am banii astia in cont Parerea mea tine de contract ca aceeasi prostie am facut si eu aveam contract cu ROBERTS EUROPE si am renuntat iar acum ma rog sa ma primeasca inapoi.Drumuri bune!! Este rau cu rau dar mai rau fara rau gindestete bine si apoi fa pasul

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Members

aceste case de expeditii fac contracte directe cu beneficiarii au 2 trei masini si eventual un depozit si acela cu chirie unde stau 4,5 intr-un spatiu ce nu le convine sau nu le poate onora pun marfa pe bursa sau fac contracte de colaborare cu inca 2 3 masini suna si ii da cursa daca se afla respectica masina in zona sau in apropiere .cam asa fac bani si contracte au un utilizator sau mai multi pe bursa si cistiga fara sa investeasac prea mult rovinete cauciucuri si restu, motorina si taxe iti da cit mai putin spun ca au 1500kg si cind incarci sunt 1800kg si nu poti sa faci mare lucru odata ce ai confirmat comanda de transport  ai b.........o ca in armata ai semnat..........eu impreuna cu inca 3 colegi vrem sa ne asociem si sa incercam sa batem din poarta in poarta la marii investitori sa incercam sa facem un contract unde pretul pe km este rege cam asa stau lucrurile cel putin asa le stiu eu .de ex eu acum am un contract de colaborare cu doua firme una din romania care ma plateste cu 1 ron pe km dar deseori sunt nevoit sa incarc si peste tonaj imi mai da in oras sau in judet curse cu pret de taxi 1.80 plus 100 de ron pe zi acestia produc materiarele de constructii dar cind au si sunt in zona ma suna sau ii sun iarna nu au si mai am una care imi da 0,31 de centi pe km plin si 0,17 pe gol dar daca are imi da, pun foaie in fiecare zi de disponibilitate cu pozitia masinii iar eu in paralel imi caut si eu cursa Da multa bafta si drumuri bune far evenimente rutiere si de alta natura

Link to comment
Share on other sites

  • Members

aceste case de expeditii fac contracte directe cu beneficiarii au 2 trei masini si eventual un depozit si acela cu chirie unde stau 4,5 intr-un spatiu ce nu le convine sau nu le poate onora pun marfa pe bursa sau fac contracte de colaborare cu inca 2 3 masini suna si ii da cursa daca se afla respectica masina in zona sau in apropiere .cam asa fac bani si contracte au un utilizator sau mai multi pe bursa si cistiga fara sa investeasac prea mult rovinete cauciucuri si restu, motorina si taxe iti da cit mai putin spun ca au 1500kg si cind incarci sunt 1800kg si nu poti sa faci mare lucru odata ce ai confirmat comanda de transport  ai b.........o ca in armata ai semnat..........eu impreuna cu inca 3 colegi vrem sa ne asociem si sa incercam sa batem din poarta in poarta la marii investitori sa incercam sa facem un contract unde pretul pe km este rege cam asa stau lucrurile cel putin asa le stiu eu .de ex eu acum am un contract de colaborare cu doua firme una din romania care ma plateste cu 1 ron pe km dar deseori sunt nevoit sa incarc si peste tonaj imi mai da in oras sau in judet curse cu pret de taxi 1.80 plus 100 de ron pe zi acestia produc materiarele de constructii dar cind au si sunt in zona ma suna sau ii sun iarna nu au si mai am una care imi da 0,31 de centi pe km plin si 0,17 pe gol dar daca are imi da, pun foaie in fiecare zi de disponibilitate cu pozitia masinii iar eu in paralel imi caut si eu cursa Da multa bafta si drumuri bune far evenimente rutiere si de alta natura

Astea doua contracte pe care le ai sunt cu caase de expeditii sau cu beneficiari?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Încep prin a transmite drum bun tuturor șoferilor aflați în cursă și odihnă plăcută celor care sunt în pauză sau la somn. Am analizat piața transporturilor și aș vrea să vă prezint pe scurt niște concluzii referitoare la cursele efectuate prin bursă versus cursele prin casa de expediție. La bursa transporturilor, dacă facem un calcul al costurilor pentru cursele care au prețul afișat, rezultă că este rentabil să iei curse cu preț oferit. Însă, personal consider că rentabilitatea cursei depinde de termenii contractuali și de respectarea lor de către părți. Dacă clientul te lungește cu plata facturii peste termenele convenite, apar probleme financiare care te țin pe loc și dacă ești firmă mică nu o să faci față pieței. În plus, consider că hazardul unor curse găsite pe bursă nu poate fi foarte profitabil, aici fac referire la găsirea unui nou client în localitatea de destinație a cursei pe care o faci precum și la respectarea timpilor de conducere. De exemplu, o cursă din București la Pașcani, ar dura aproximativ 6 ore de conducere, dacă am circula cu o viteză de 60 km/h. Cred că este puțin probabil sa găsești o cursă din Pașcani către orice localitate din România și că este mai probabil să găsești curse din Iași, Piatra Neamț, Suceava sau Botoșani, doar că din Pașcani mergi gol încă o oră până într-un oraș mare. Încarci și îți mai rămân 2 sau 3 ore de conducere(pentru a ajunge la 9 sau la 10 ore din programul zilnic), apoi odihna zilnică și iar la drum. Depinde cât de tare se grăbește destinatarul mărfii clientului din Iași, P. Neamț ș.a.m.d. și cât de mult vrei să riști să stai cu un camion încărcat prin parcările din iubita noastră țară. Dar dacă noul client a găsit alt transportator și nu te mai ia pe tine? Cauți alt client, în altă parte și asta înseamnă timp pierdut, adică bani pierduți. Chestia asta cam seamănă a taximetrie și nu cred că este prea profitabilă. Cred că sunt mai rentabile cursele fixe sau cele efectuate prin casele de expediții, cu contract(știu că sunt mai prost plătite-cu 0,80 eurocenți/km pe extern, dar sunt sigure și plata se face la timp-cel puțin la nivel declarativ de către casele de expediție). Sau mai rentabil ar fi sa îți faci propria casă de expediție, să ai 30 sau 40 de autocamioane și să colaborezi cu alte case de expediție. Nu știu dacă cu un camion sau cu 2 se face afacere, dar se poate încerca. Așa la mica ciupeală, cred că merge și dacă mai și încalci legea este perfect și reflectă exact ceea ce este pe șoselele din România, respectiv accidente, răsturnări, trafic aglomerat, șoferi obosiți, mica sau marea șpagă și nu în ultimul rând neseriozitatea relației dintre client și furnizor. La businessul ăsta românesc, vine și statul și te taxează cu vreo 25% din ceea ce rămâi. Deci, oare cum este mai bine prin bursă sau prin case de expediție? Eu aș mai întreba: oare cum este mai rentabil să faci curse la mica ciupeală sau să se unească mai mulți tracționiști și să se facă un sindicat al șoferilor români, care să crească gradul de apreciere a muncii de conducător de camion pentru transport marfă? Abia când în România va fi un sindicat al șoferilor și un altul al transportatorilor, vor crește și salariile și respectul vesticilor pentru români. Până atunci ne tot întrebăm și testăm piața!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

1) Orice bursa/load board este "cosul de gunoi" al industriei, respectiv transporturilor. 

2) Nu poti sa iti bazezi business-ul pe cursele/load-urile de pe bursa. Nu a fost conceputa pentru asa ceva. Mai ales daca esti la inceput, sa pornesti cu curse de pe bursa este o calatorie in slow motion dar sigura spre faliment.

3) Bursele/load board-urile sunt doar pentru depanare, in majoritatea cazurilor. 

4) Sunt doua variante de lucru.

a) contract cu o firma de logistica, speditie, freight brokerage. Se recomanda consultanta de specialitate inainte de semnarea contractului. Este o cheltuiala dar in acelasi timp, o investitie foarte buna. Se evita mari neplaceri in viitor. De retinut ca un semn de punctuatie pus acolo unde trebuie schimba radical afacerea dumneavostra si, implicit, viata dumneavoastra. In concluzie, cine semneaza contracte "ca primarul" sa se pregateasca de ceea ce este mai rau. Jocul, greseala asteapta. 

b ) contract cu un client/shipper pentru macar unul din sensuri (tur vs. retur) si pentru celalalt sens se poate apela la o bursa de transport/load board. Ideal, contracte pentru ambele sensuri. Chiar si un contract LTL poate salva contractul de pe celalalt sens. Daca nu, nu. Bursa este de un real ajutor, in acest caz numai.

5) Prin consecinta punct 4, daca se foloseste bursa/load board trebuie folosita orice oportunitate de a construi ceea ce numim "networking". Depinde de experienta, cunostiinte tehnici de vanzari si negociere, cunostiinte afaceri in transporturi. Limbile straine ajuta foarte mult. Sunt doar cateva cuvinte care cuprind biblioteci intregi de informatie. Nu este simplu si nici nu este pentru oricine. Imi pare rau pentru vestile proaste dar asa functioneaza lucrurile pe aceasta planeta. Pe alta planeta ... nu stiu. Nu am fost. Si nici nu intentionez. 

6) De retinut! Bursa/load board-ul depinde de contextul economic. Sa nu uitam ca principiul de baza al economiei de piata este ponderea dintre cerere si oferta. Sa nu cadem in pacatul de a crede ca daca la o cursa am gasit o cursa foarte bine platita intr-un anumit oras se va intampla de fiecare data cand ajungem in acel oras. Nu ar fi rau sa tinem sub observatie indicatorii economici din zonele in care efectuam transporturi. Daca economia locala nu merge este evident ca cererea de transport este mica si, prin consecinta, oferta capacitatii de transport este mare. Rezulta preturi foarte mici pentru transportatori. Asadar, clientii/shippers/case speditie/freight brokers isi fac temele, stiu exact ce pret sa ofere in functie capacitatea de transport existenta intr-o anumita zona si perioada de timp. Cine crede ca poate sa faca business la voia intamplarii sau se bzeaza pe noroc, ar fi mai bine sa isi caute job de pe acum. Aproape ca pot sa garantez ca va da faliment, mai devreme sau mai tarziu. Este doar o moarte lenta. 

7) Imaginea conteaza. Idiferent de unde se obtine o cursa (bursa, contract, networking) aspectul soferului si al autovehicului sunt foarte importante. Poate ca un shipper nu va fi impresionat de luminite, crom, autocolant si alte lucruri fancy dar daca soferul/camionul arata jalnic va retine, cu siguranta. Vestile proaste circula repede. In general oamenii isi amintesc de greselile tale si mai putin de ceea ce ai facut bine. Imaginea ta si a firmei tale se construieste greu si se darama foarte repede. 

 

Sper ca am fost de folos. "Fiule. Sufletul meu este bucuros ca stii sa citesti. Daca si cele cetite, te vor bucura fiindu-te... Daca nu... Nu" - Nichita Stanescu

 

V-as ura "mult noroc" insa cred ca v-ar fi mai mult de ajutor stiinta decat norocul. Cel putin in cazul de fata. 

Edited by TirExpress
greseli gramaticale
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members
La 15/2/2016la11:21, TirExpress a spus:

1) Orice bursa/load board este "cosul de gunoi" al industriei, respectiv transporturilor. 

2) Nu poti sa iti bazezi business-ul pe cursele/load-urile de pe bursa. Nu a fost conceputa pentru asa ceva. Mai ales daca esti la inceput, sa pornesti cu curse de pe bursa este o calatorie in slow motion dar sigura spre faliment.

3) Bursele/load board-urile sunt doar pentru depanare, in majoritatea cazurilor. 

4) Sunt doua variante de lucru.

a) contract cu o firma de logistica, speditie, freight brokerage. Se recomanda consultanta de specialitate inainte de semnarea contractului. Este o cheltuiala dar in acelasi timp, o investitie foarte buna. Se evita mari neplaceri in viitor. De retinut ca un semn de punctuatie pus acolo unde trebuie schimba radical afacerea dumneavostra si, implicit, viata dumneavoastra. In concluzie, cine semneaza contracte "ca primarul" sa se pregateasca de ceea ce este mai rau. Jocul, greseala asteapta. 

b ) contract cu un client/shipper pentru macar unul din sensuri (tur vs. retur) si pentru celalalt sens se poate apela la o bursa de transport/load board. Ideal, contracte pentru ambele sensuri. Chiar si un contract LTL poate salva contractul de pe celalalt sens. Daca nu, nu. Bursa este de un real ajutor, in acest caz numai.

5) Prin consecinta punct 4, daca se foloseste bursa/load board trebuie folosita orice oportunitate de a construi ceea ce numim "networking". Depinde de experienta, cunostiinte tehnici de vanzari si negociere, cunostiinte afaceri in transporturi. Limbile straine ajuta foarte mult. Sunt doar cateva cuvinte care cuprind biblioteci intregi de informatie. Nu este simplu si nici nu este pentru oricine. Imi pare rau pentru vestile proaste dar asa functioneaza lucrurile pe aceasta planeta. Pe alta planeta ... nu stiu. Nu am fost. Si nici nu intentionez. 

6) De retinut! Bursa/load board-ul depinde de contextul economic. Sa nu uitam ca principiul de baza al economiei de piata este ponderea dintre cerere si oferta. Sa nu cadem in pacatul de a crede ca daca la o cursa am gasit o cursa foarte bine platita intr-un anumit oras se va intampla de fiecare data cand ajungem in acel oras. Nu ar fi rau sa tinem sub observatie indicatorii economici din zonele in care efectuam transporturi. Daca economia locala nu merge este evident ca cererea de transport este mica si, prin consecinta, oferta capacitatii de transport este mare. Rezulta preturi foarte mici pentru transportatori. Asadar, clientii/shippers/case speditie/freight brokers isi fac temele, stiu exact ce pret sa ofere in functie capacitatea de transport existenta intr-o anumita zona si perioada de timp. Cine crede ca poate sa faca business la voia intamplarii sau se bzeaza pe noroc, ar fi mai bine sa isi caute job de pe acum. Aproape ca pot sa garantez ca va da faliment, mai devreme sau mai tarziu. Este doar o moarte lenta. 

7) Imaginea conteaza. Idiferent de unde se obtine o cursa (bursa, contract, networking) aspectul soferului si al autovehicului sunt foarte importante. Poate ca un shipper nu va fi impresionat de luminite, crom, autocolant si alte lucruri fancy dar daca soferul/camionul arata jalnic va retine, cu siguranta. Vestile proaste circula repede. In general oamenii isi amintesc de greselile tale si mai putin de ceea ce ai facut bine. Imaginea ta si a firmei tale se construieste greu si se darama foarte repede. 

 

Sper ca am fost de folos. "Fiule. Sufletul meu este bucuros ca stii sa citesti. Daca si cele cetite, te vor bucura fiindu-te... Daca nu... Nu" - Nichita Stanescu

 

V-as ura "mult noroc" insa cred ca v-ar fi mai mult de ajutor stiinta decat norocul. Cel putin in cazul de fata. 

Bravo TirExpress, ai sintetizat în câteva cuvinte lucruri foarte importante și adevărate. Bineînțeles asta nu înseamnă ca cei care vor sa înceapă un business în aceasta industrie trebuie sa renunțe de la început, dar înainte sa faceți orice investiție cheltuiți mai bine câțiva euro pentru un business plan, studii de piața, analiza financiară, strategii pe termen mediu și lung.

Bafta și succes 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ba din contra. Sa investeasca. Dar sa investeasca asa cum ar trebui, inteligent adica. "Sa nu de fie teama de negocieri dar sa negociem cu teama" Ronald Reagan. Iar daca pana acum am incercat si nu a iesit bine : " Esecul este doar o oportunitate de a o lua de la capat. Dar de data aceasta intr-un mod avizat" Henry Ford

Edited by TirExpress
greseli ortografie
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.