Jump to content

Recommended Posts

  • Members

Sa incep cu prezentarea firmei ,S.C Bilka Steel S.R.L are ca domeniu de activitate producerea si distributia de sisteme de invelitori(tabla) si accesorii distributia se face atat in regim propriu cat si cu masini inchiriate.

In perioada foarte scurta(0 luna) cat am lucrat la ei activitatea s-a desfasurat astfel: masina se lasa in curte desfacuta si se incarca de catre angajatii din firma (soferul nu asista la incarcarea marfii ci doar la asiguratul ei) esti sunat de catre cel care a incarcat masina dupa care pleci in cursa ,cand primesti actele observi ca ai minim 8 descarcari in diverse orase si SATE din Romania.

Programul de lucru este pana cand termini sau daca ai noroc sa nu mai vrea cineva sa descarce atunci ramai la hotel daca termini pleci spre casa si te pregatesti de urmatoarea cursa dupa aproximativ 4-5 ore de somn deci se lucreaza cu magnetul si cu un card un card pentru ca majoritatea curselor sunt in echipaj, la descarcare vei descarca mai mult manual daca nu e depozit pentru ca agentii uita sa precizeze beneficiarului ca la descarcare sa aiba oameni pentru ca soferul nu este platit sa descarce.

Salarizarea relativ ok ,pe hartie si va prezint salarizarea: salariu brut 1600 lei deci ar trebui sa ramana net aproximativ 1200 lei dar calculul din birou suna astfel :700 lei baza+ 0,15 bani\km(la camioane ) plus cateva asa-zise bonusuri de 200 lei   daca treci pragul de 10000 km apoi  12500 apoi 14000 km ,sau mai simplu din salariul net ti se retrag 500 de lei dupa care ti se inmaneaza sub forma de bonus cate 200 lei la depasirea pragului de km ,aceste lucruri sunt facute de catre inegalabilul SANDU FLORIN care crede ca toti suntem prosti si considera ca daca lucrezi in echipaj nu ai muncit.Ar fi mai multe de povestit dar cred ca e de ajuns.

Am uitat cireasa de pe tort ,de putine ori ai noroc sa ramai acasa adica la firma zi in care stai si speli masinile agentilor sau ce mai e de facut prin firma pana pe la ora 21 dupa care pleci cat mai devreme in cursa pentru ca esti odihnit acestea pentru un bon de masa in valoare de 9,35 lei daca nu iti tranteste o zi de concediu automat.

Acestea fiind spuse urmeaza o reclamatie la ISCTR insotita de cateva sageti catre ITM.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutam,

 

Draga domnule Pancescu pentru o informare corecta a comunitatii moralitatea ma obliga sa fac anumite completari la cele relatate de dvs :

1. in luna iulie ati ridicat de la BILKA 3.465 lei net + bonuri de masa in valoare de 200 lei , asadar 3.665 LEI. Toti banii virati in contul dvs bancar, asadar bani albi, nu cum insinuati dvs., ca ar fi bani negri. Cei 1.200 lei net + bonuri se refera la salariul minim net incasat in care dvs nu ati fi facut niciun km din motive de boala, sau cum s'a intamplat in iarna lui 2010 cand in februarie zapada in zona Moldovei era de 2m si atunci soferii au facut maximum 2.000 km intr'o luna, ceea ce ar fi dus la un salariu de 1.000 lei. Experienta departamentuli logistic al BILKA a dus la acest prag minim de 1.200 lei + 200 lei bonuri , in conditiile in care nu se face niciun km.

2. Dvs spuneti ca "se lucreaza cu magnetul si cu un card un card pentru ca majoritatea curselor sunt in echipaj" + "Programul de lucru este pana cand termini sau daca ai noroc sa nu mai vrea cineva sa descarce atunci ramai la hotel" .... Aici nu se intelege de ce aveti nevoie de magnet , daca majoritatea curselor se fac in echipaj, adica cu inca un coleg, si mai dormiti si la hotel -DECI NU IN CABINA ... Acum afla BILKA ca dvs ati mers cu magnetul.... Bravo... este foarte bine ca informati oamenii ce fel de sofer sunteti...

3. Cat despre spalarea masinilor firmei ,aceasta se face la spalatorie , nu ati spalat manual... Si ramaneati la firma pentru ca nu aveati program de condus... nu din noroc... Acum intelegem de ce puneati magnetul... in goana de km....

 

Cel mai important lucru este ca BILKA nu este o firma de transport...este producator de tigla metalica , iar 80% din marfuri se livreaza cu companii colaboratoare de transport. De aceea soferii sunt tratati regeste ... salarii mari , hotel , nu cabina s.a.m.d.

 

Va dorim mult succes !!!

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Buna seara domnule Sandu Florin ,deoarece a-ti venit cu ceva completari doresc sa adaug si eu sfarsitul completarilor :

1.in privinta salariului este foarte adevarat cat am incasat doar ca haide sa facem calculul salariului impreuna sa vedem daca este adevarat ce am spus.

Deci salariul net ar fi de aprox 1200 de lei plus 3 bonusuri a cate 200 de lei pentru cele 3 praguri atinse plus 0,15 bani per km asta ar insemna la un numar de 14,437 -2165 lei plus 1200 lei plus 600 lei = 3965 lei plus bonuri de masa iar daca acest calcul ar fi corect lipsesc 500 lei din salariul meu asta daca nu este adevarat ce am spus mai sus.

2. Tin sa va informez ca plata la km este interzisa de catre regulamentul AETR tocmai pentru a nu incuraja pacalirea aparatului TAHOGRAF aici atasez cele spuse de mine :

Conf art 8 alin 1 pct 11 din OG 37/2007 reprezintă încălcări foarte grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale acordarea de către întreprindere/operatorul de transport rutier a unor plăţi conducătorilor auto, chiar şi sub formă de bonificaţii sau prime, în funcţie de distanţa parcursă şi/sau de cantitatea de mărfuri transportată.

 

3.Se lucreaza cu magnetul sau cu un card un card in echipaj din cauza urmatorilor factori:

-"EU: Florin nu mai am program nu pot pleca in cursa

           Florin- Dar ce ,nu mai vrem sa muncim?

-Ora 21:00 in drum spre Brasov undeva aproape de Vatra Dornei dupa aproximativ 16 ore de lucru dintr-un total de 21.

-Maine aveti Iasi ,la ora 07:00 sa fiti la prima descarcare ca altfel e problema ,tipul e n....

 

Acum eu te intreb tu oare nu ai luat in calcul ca noi nu mai avem program de lucru.....aaaaa scuze am uitat ca ai schimbat echipajul pentru ca macar unul din noi sa aiba program iar apoi pe intoarcere cel care a stat in dreapta si a facut pauza de minim 9 ore sa isi foloseasca programul la intoarcere.

Prin cele scrise mai sus am explicat de ce se merge un card un card chiar si in echipaj.

Orice alta activitate in afara celei de condus autovehicule incluse in  normele AETR este considerata alta activitate iar ca sa poti pleca in cursa trebuie sa inregistrezi o pauza de minim 9 ore si te rog sa ma corectezi daca gresesc pentru ca tu si cu domnul Radu Vasilescu ar trebui sa stiti aceste lucruri pentru ca prin voi activitatea de transport in cont propriu de la Bilka Steel se desfasoara in legalitate si in conformitate cu regulamentul AETR.

4.Despre cazarea la hotel am precizat si mai sus dar nu am dat detalii suficiente : eu in decursul unei luni am fost cazat de 3 ori la hotel o data de la ora 00:00 pana la ora 07:00 la Sighisoara ,a doua oara la Focsani unde ne-am cazat la ora 01:00 pana la ora 07:30 iar a treia oara in ziua cu demisia la Baia Mare de la ora 22:00 pana la ora 07:00 aceasta fiind singur oara in care pot spune ca s-a efectuat pauza.In zilele de dupa cazare recunosc s-a circulat legal, la fel si in zilele de Luni.

5.Sunt intradevar un sofer mai slab pentru ca am rezistat pana la sfarsitul lunii doar pentru ca nu mi-am permis sa pierd banii extra munciti si pentru asta doresc sa imi cer scuze public si aici vorbim cat se poate de serios.

6. Aici am o intrebare , Care e cauza pentru care o masina merge cu presurile de noroi pe jos la propriu , defectiuni ale masinii sau supra tonaj?

Intreb pentru ca la firma raspunsul nu m-a lamurit mai exact mi sa raspuns cu o afirmatie si citez: Mergeti si voi mai incet ca nu am ce face nu am in ce pune restul marfii.

Si o ultima intrebare , dvs ce rol aveti in firma ,de a supraveghea activitatea de transport sau de a va asigura ca masina pleaca din curte si se intoarce vie si nevatamata?

Va multumesc pentru timpul acordat si pentru alte nelamuriri ne putem auzi tot pe forum!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

vad ca atat soferul cat si ,, responsabilul ,, habar nu au in ce mediu legislativ ,, circula ,, , in Ue , Romania fiind si ea membra , se respecta ( sau asa ar trebuii ) regulamentele CE , implicit 561 /2006 , regulament care ( pe langa reglementarea timpilor de munca si odihna ) prin articolul 10 interzice cu desavarsire plata pe kilometru sau tonaj / productie nu de altceva dar celor de la isctr le plac termenii si faptele la subiect .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.